SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Nie możesz przypomnieć swojego ulubionego tytułu, ale kojarzysz jego znaki szczególne?
Napisz temat, pomożemy Ci odnaleźć tę grę.

SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Mam ściągniętą grę SWIV w wersji działającej na A1200 SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +8 CPY].adf

Crack, patch i mega trainer The Company.

Wszystko by było dobrze gdyby nie to że problem sprzed 20 lat "powrócił" a mianowicie chodzi o to że w wersji "normalnej" czyli na A500 po stracie "życia" nie traci się całego uzbrojenia a jedynie się ono zmniejsza. W wersji na A1200 po stracie "życia" traci się całe uzbrojenie. Wersja "zwykła" nie działa na A1200.

Czy jest może gdzieś dostępna wersja z samym patchem na A1200 ale bez trainera (nie WHDLoad)?
User avatar
ArcadeFan Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 29
Joined: 10 Apr 2015, 20:23
Last Visit: 13 Jan 2018, 08:29
Online: 1d 12m 49s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Zakręciłeś temat i przez to nie wiadomo o co Ci chodzi.
Dlaczego w temacie napisałeś:
SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer ?

Opisywany problem na pierwszy rzut oka nie dotyczy trainera, a nieco innej wersji gry, która z winy pierwotnych autorów mogła mieć ten defekt, który został naprawiony później, jednak na BBS'ach mogła się rozpowszechnić wadliwa wersja, dla której zrobiono przy okazji OPCJONALNY trainer.

W zbiorze TOSEC mam takie wersje - załączam:
Code: Select all
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][f AGA NOMAD][t +6 CPY]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY][a]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY][a2]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr PNS][h TST][t +7 PNS]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr PNS][t +7 PNS]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr SR]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr SR][h Softclub]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr][t +37 SSP]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr][t +37 SSP][a]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr][t +42 Slipstream]


swIV_tosec_20180110.7z
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11064
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Yesterday, 23:49
Online: 260d 22h 3m 20s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)
Reputation point: 8913
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Przypuszczałem że to od trainera, tak samo myślałem 20 lat temu ale skoro nie to OK.

Po prostu wydawało mi się, że jeśli w trainerze opcja F5 F6 MISSILES jest ustawiona domyślnie na 1 dlatego po stracie życia wraca do 1 zgodnie z tym co jest w trainerze ustawione.

Sprawdziłem wszystkie powyższe adf-y.

SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][f AGA NOMAD][t +6 CPY].adf to to samo co wcześniej sprawdzałem czyli SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +8 CPY].adf i tylko ta działa na A1200.

Reszta albo ciągłe resety albo czarny ekran na A1200 (WinUAE). Tylko ta jedna działa ale to cały czas ta sama co ma błędy.
Last edited by ArcadeFan on 10 Jan 2018, 18:03, edited 1 time in total.
User avatar
ArcadeFan Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 29
Joined: 10 Apr 2015, 20:23
Last Visit: 13 Jan 2018, 08:29
Online: 1d 12m 49s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Hm, możliwe, że to ja się tym razem pomyliłem, nie znając dobrze sprawy - rzuciłem okiem na ADF i w tym przypadku trainer może to powodować - stwierdzić to jednak można dopiero po głębszym reverse engineeringu.
Teoretycznie te opcje powinny działać dopiero, kiedy przy opcji dotyczącej F3 masz YES - ot fuszerka.

A które wersje działają Ci prawidłowo na A500?
Samego CPY jest parę wersji - możliwe, że któraś nie ma tego defektu (oczywiście tymczasowo nie działają na A1200, bo trzeba przenieść fix NOMAD'a na prawidłową wersję CPY).
Code: Select all
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY][a]
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][t +6 CPY][a2]
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11064
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Yesterday, 23:49
Online: 260d 22h 3m 20s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)
Reputation point: 8913
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Włączenie F3 (KEEP WEAPONS) nic nie daje bo po zgonie znowu zaczynamy z jednym biednym "nabojem".

Na pewno dobrze chodzi wersja bez trainera - SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr SKR] - na Amidze 500. Innych wersji nie sprawdzałem, choć można przypuszczać że w każdej która nie ma tego samego trainera powinno być OK.

Trochę szkoda bo chciałem odpalić na prawdziwej A1200 a fix'a raczej nikomu nie będzie się chciało przenosić. Ale mimo to dzięki za info.
User avatar
ArcadeFan Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 29
Joined: 10 Apr 2015, 20:23
Last Visit: 13 Jan 2018, 08:29
Online: 1d 12m 49s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Zainteresowałem się Twoim "nieszczęściem" i przyjrzałem się sprawie - dokonując głębszej analizy.

1. Trainer zrobił Yeti z The Company.
2. Trainer faktycznie ingeruje w kod gry i domyślnie kod trainera zbija uzbrojenie do poziomu 1.
3. W wersji "zwykłej" dostajemy poziom 2 uzbrojenia (dwie rakiety).

ArcadeFan wrote:Wszystko by było dobrze gdyby nie to że problem sprzed 20 lat "powrócił" a mianowicie chodzi o to że w wersji "normalnej" czyli na A500 po stracie "życia" nie traci się całego uzbrojenia a jedynie się ono zmniejsza.

4. Z moich testów wynika, że wartość uzbrojenia ZAWSZE ustawia się do wartości startowej - czyli do "2" w przypadku "zwykłej" wersji oraz do "1" w przypadku "ulepszonej" wersji z trainerem - nawet, jeśli mamy poziom uzbrojenia np. "6".

Rozwiązanie:
Zrobiłem już nawet poprawiony ADF dla Ciebie, ale doszedłem do wniosku, że jego umieszczanie nie ma sensu*, bo wystarczy, że na ekranie trainera wciśniesz klawisz F6 - ustawiając tak jak na ekranie wartość 2:
Image

Ciekawostka:
Po uruchomieniu wersji na A1200 u góry brakuje informacji.

A500
Image

A1200
Image

* Mimo wszystko, w ramach ciekawostki załączam "naprawioną wersję" dla A1200, którą zdążyłem przygotować.
Tak naprawdę moja łatka nie jest poprawna - trainer powinien domyślną wartość dla Missiles mieć na "2".
Jak ktoś chce spróbować swoich sił i zrobić taką łatkę - zapraszam :tuptup1:
SWIV v1.0 (1991-02-28)(Storm)[cr CPY][f AGA NOMAD][t +6 CPY][a TheCompanyPL].zip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11064
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Yesterday, 23:49
Online: 260d 22h 3m 20s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)
Reputation point: 8913
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Przede wszystkim wielkie dzięki za poprawkę :)

Jej wstawienie i używanie ma sens ponieważ grając na wersji z błędem nawet gdy ustawimy trainer w sposób jaki podałeś czyli

Image

to co prawda zaczynamy od takiego uzbrojenia

Image

ale rozbudowując uzbrojenie przez jakikolwiek item np. poprzez ten

Image

otrzymujemy upgrade - spread missiles (rozpiętość pocisków)

Image

ale po "zgonie" wracamy do missiles na poziomie 2 ale bez spreadu (rozpiętości) choćby wcześniej uzbrojenie było rozbudowane do maksymalnego poziomu

Image

Czyli generalnie wracamy do uzbrojenia które mieliśmy na początku. Wygląda to tak jakby opcja F3 KEEP WEAPONS YES w trainerze nie działała.To samo dzieje się przy innych upgrade'ach.

Natomiast w wersji bez błędu (tej działającej tylko na A500 ale bez trainera YfTC) po upgrade np. tym itemem

Image

otrzymujemy upgrade - rozpiętość pocisków

Image

ale po stracie życia mamy nadal broń ze spreadem na poziomie minimum 2

Image

Innymi słowy, w wersji bez błędu zaczynamy z pociskami bez rozpiętości na poziomie 2, zaś po zgonie uzbrojenie powinno się zmniejszać o 2 pociski - nie mniej niż do minimum 2 pocisków, z rozpiętością lub bez, w zależności jakimi rodzajem upgrade rozbudowaliśmy uzbrojenie. Jeśli mieliśmy uzbierane upgrade'y dodatkowe to po każdym zgonie najpierw schodzą one a później reszta. Natomiast w wersji z błędem różnica była taka (a może aż taka) że po zgonie uzbrojenie pogarszało się do poziomu 2 pocisków bez rozpiętości (przy ustawieniu 2 na trainerze) lub jednego pocisku (ustawienia domyślne trainera), choćbyśmy wcześniej maksymalnie je rozbudowali. To z kolei utrudniało dalsze granie, zwłaszcza na późniejszych obszarach mapy lub wymagało nieziemskiego wręcz skilla.

Reasumując, błąd który występował polegał na ustawieniu przez trainer na stałe danego poziomu broni i do tego poziomu gra powracała po każdej stracie życia.

Poprawnie działa wersja bez błędu czyli ta która chodzi tylko na A500 i nie zawiera trainera YfTC. Czyli generalnie wg mojej skromnej oceny żeby w grze wszystko działało prawidłowo to trainer YfTC musi być "przezroczysty" dla gry i nie wprowadzać w niej żadnych zmian. Taki właśnie efekt jest w twojej poprawce - wydaje mi się że jest OK, nie wiem jak to wygląda od strony "programowej", może trzeba by było jeszcze to trochę potestować z różnym uzbrojeniem i porównać z wersją bez trainera.

Poziom 6 pocisków (strzelanie na wszystkie strony) pojawia się w grze (item gwiazdki), trzeba trochę postrzelać w item.

Jeśli chodzi o wyświetlanie wyniku i pozostałych "żyć" to mi to zupełnie nie przeszkadza. Za to radość z grania w wersję bez błędu jest nieoceniona.

Czy mogę udostępnić linka do poprawionego adf-a znajomym?

Tak na marginesie, czy THE COMPANY to The Company? :)
Last edited by ArcadeFan on 12 Jan 2018, 17:21, edited 2 times in total.
User avatar
ArcadeFan Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 29
Joined: 10 Apr 2015, 20:23
Last Visit: 13 Jan 2018, 08:29
Online: 1d 12m 49s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

P NCC-1701 P i po sprawie ;)
Amiga: 500/500+/1200 i wiele inych... ;)
User avatar
santa13 Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2139
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: Today, 11:15
Online: 86d 21m 54s
Location: Silesia
Highscores: 1
Lamps demolished: 1295 (+1112)
Reputation point: 743
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

ArcadeFan wrote:Czy mogę udostępnić linka do poprawionego adf-a znajomym?

Tak, możesz - tylko miło będzie jak będziesz mówił/umieszczał informację o TheCompany.pl, żeby więcej ludzi się o TC dowiedziało.

ArcadeFan wrote:Tak na marginesie, czy THE COMPANY to The Company?

Nie będę ściemniał -- zbieżność nazw, jednak nazwa zobowiązuje i tylko z tego powodu wyłamałem się i zrobiłem poprawiony ADF dla Ciebie, bo wiem, że jak ja bym tego nie zrobił, to inni by mieli w pompie - EAB, PPA etc. Wszyscy w WHDLoad jak w święty obrazek zapatrzeni zapominając, że niektórzy by chcieli grę normalnie z dyskietki/adf uruchomić.
Wszystkie łatki jakie wypuszczam nanoszę tylko na exeki, bo primo czyni je to exclusive, secundo mam mało czasu, więc wolne chwile poświecam exekom - w związku z tym moją pomoc potraktuj jako jednorazowy gest i na przyszłość sugeruj zmiany, jakie na exeka mogę nanieść.

ArcadeFan wrote:(...) może trzeba by było jeszcze to trochę potestować z różnym uzbrojeniem i porównać z wersją bez trainera.

Od strony programowej wydaję polecenie przywrócenia oryginalnego fragmentu kodu gry. Moja łatka nie jest idealna, bo robi "przezroczyste" keep weapon oraz aktywuje się tylko z łatką NOMAD'a - czyli na Amidze 1200. Jak uruchomisz mój obraz na A500 to będzie po staremu). Podłubałbym dalej - poprawiając m.in. literówki (COMAPNY), ale wyzwanie to wyzwanie - niech ktoś zrobi lepiej ode mnie :tuptup1:

santa13 wrote:P NCC-1701 P i po sprawie ;)

:mysli:
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11064
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Yesterday, 23:49
Online: 260d 22h 3m 20s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)
Reputation point: 8913
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Anthrox wrote:Tak, możesz - tylko miło będzie jak będziesz mówił/umieszczał informację o TheCompany.pl, żeby więcej ludzi się o TC dowiedziało.


Nie ma sprawy.

Anthrox wrote:Nie będę ściemniał -- zbieżność nazw, jednak nazwa zobowiązuje i tylko z tego powodu wyłamałem się i zrobiłem poprawiony ADF dla Ciebie, bo wiem, że jak ja bym tego nie zrobił, to inni by mieli w pompie - EAB, PPA etc. Wszyscy w WHDLoad jak w święty obrazek zapatrzeni zapominając, że niektórzy by chcieli grę normalnie z dyskietki/adf uruchomić.
Wszystkie łatki jakie wypuszczam nanoszę tylko na exeki, bo primo czyni je to exclusive, secundo mam mało czasu, więc wolne chwile poświecam exekom - w związku z tym moją pomoc potraktuj jako jednorazowy gest i na przyszłość sugeruj zmiany, jakie na exeka mogę nanieść.


Dlatego podwójny szacun za twoją wykonaną pracę. Co do WHDLoad, jest powszechny ale ja akurat nie zamierzam go stosować na mojej (zresztą nie grzebanej) A1200 bo i tak musiałbym wstawić pewnie jakąś kartę lub goteka a nie chcę Amigi modyfikować. Są oczywiście jakieś rozwiązania po PCMCIA ale... wolę tradycyjne dyskietki. Zresztą jakby nie patrzeć obrazy dyskietek też działają czy jak się je nagra fizycznie czy pod emulatorem a różnica jest przede wszystkim taka że wolniej się wczytuje.

Do Commodore 64 też wolę taśmę :)

Anthrox wrote:Od strony programowej wydaję polecenie przywrócenia oryginalnego fragmentu kodu gry. Moja łatka nie jest idealna, bo robi "przezroczyste" keep weapon oraz aktywuje się tylko z łatką NOMAD'a - czyli na Amidze 1200. Jak uruchomisz mój obraz na A500 to będzie po staremu). Podłubałbym dalej - poprawiając m.in. literówki (COMAPNY), ale wyzwanie to wyzwanie - niech ktoś zrobi lepiej ode mnie :tuptup1:


Idealna czy nie idealna, działa prawidłowo na A1200, tak jakbym grał na A500 bez trainera. Efekt o który chodziło został osiągnięty bo grać na tamtej wersji jest po prostu tragedia.
User avatar
ArcadeFan Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 29
Joined: 10 Apr 2015, 20:23
Last Visit: 13 Jan 2018, 08:29
Online: 1d 12m 49s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: SWIV na Amigę 1200 i nieszczęsny mega trainer

Post IP: rejestrowane!

Koledzy, zwłaszcza @RoniWorlds doradziłby Ci. Wystarczy coś co spełni rolę dysku - np. karta CompactFlash oraz rozszerzenie pamięci 64MB :)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11064
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Yesterday, 23:49
Online: 260d 22h 3m 20s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)
Reputation point: 8913
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona


  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Poszukiwacze

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests