Minimum Requirements for EXEs
Lepiej, te dema wykorzystywały takie najskrytsze cuda, że nawet między poszczególnymi Amigami zaczęły powstawać braki kompatybilności. Pojawienie się 040 w mojej Amidze nieźle przewróciło świat demosceny trzymanej na dysku, bo ludzie korzystali z najkrytszych zakamarków 020, które zostały częściowo wycięte. 060 to już kosmos. Choć trzeba mieć na uwadze, że sporo z nich było po prostu kiepsko napisanych.
Re: Minimum Requirements for EXEs
I tutaj kłania się WHDLoad 

Re: Minimum Requirements for EXEs
Haha, true, biedny Girv musiał patchować przerwania w Apidyi np żeby gra na 040 nie lagowała 
Re: Minimum Requirements for EXEs
Spoko wyklady ciekawe i pouczajace mimo ze dr zrehabilitowany shoonariusz pierwszy koci twierdzi iz nie zostana one zrozumiane tudziez mysli sie straszliwie, to jednak pytanie z tytulu tegoz posta zostalo nadal bez odpowiedzi
Wychodzi wiec na to ze trzeba kombinowac z exekami zaleznie od sprzetu na jakim sie je odpala i potrzeb ich uzytkownika. Nadal jednak chetnie znalazlbym minimalna granice sprzetowa, czyli takiego rzęcha najgorszego z najgorszych, na ktorym odpalanie exekow w 100% predkosci byloby mozliwe :>
Re: Minimum Requirements for EXEs
Ale to zależy właśnie od ustawień emulatora i gry, która będzie odpalona, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeśli włączysz grę, która nie ma dźwięku, jest tekstowa, wymaga 128kB pamięci, nie potrzebuje żadnych układów specjalizowanych wymęczać, ruszy bez emulacji części z nich, lub przy mocnej optymalizacji - czytaj skrojeniu zbędnych funkcjonalności - to przypuszczam, że na strasznym rzęchu pójdzie. Tylko co z tego, jeśli będzie to zupełnie niewymierne jako podawanie wymagań minimalnych? Równie dobrze możesz zapytać jaki najgorszy pecet jest wymagany, by uruchomić grę 3D. I co z tego, jak reszta gier 3D i tak te wymagania przekroczy?
Re: Minimum Requirements for EXEs
powiem tak
AMD Athlon 1700+, 1 GB Ram, sensowna karta na AGP x8 (np. taka, która odpali mafię 1) - ja mialem np. Nvidię 6800, FX 5200, Ati Radeon 9600 Pro 256 MB i KAŻDY exek działał nawet nawet.
Starszego "rzęcha" odradzam
AMD Athlon 1700+, 1 GB Ram, sensowna karta na AGP x8 (np. taka, która odpali mafię 1) - ja mialem np. Nvidię 6800, FX 5200, Ati Radeon 9600 Pro 256 MB i KAŻDY exek działał nawet nawet.
Starszego "rzęcha" odradzam

Re: Minimum Requirements for EXEs
Łeee, ja na Duronie 800 MHz z GeForcem 2 i 384 MB RAM łupałem w robale, settlersów czy różne labiryntowe rpgi. Miałem kłopoty z dźwiękiem, ale chyba udało mi się tak poustawiać, żeby się trzymał kupy. Z którąś wersją UAE dostało wszystko kosmicznego kopa. Natomiast na sztywno ustawione exeki mogą mieć trochę wyższe wymagania, bo pewnie są ustawiane ku najwyższej kompatybliności, a ja przy różnych grach mogłem to to, to tamto wyłączyć.
Re: Minimum Requirements for EXEs
Sie myśle straszliwie że az tak nie straszliwie. Ten tudzież to już najbardziej tu, dzież tam.Last Samurai wrote:Spoko wyklady ciekawe i pouczajace mimo ze dr zrehabilitowany shoonariusz pierwszy koci twierdzi iz nie zostana one zrozumiane tudziez mysli sie straszliwie

Skoro się mylę to który kierownik pasował do którego modelu emulacji?
![Diabełek ]:->](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/diabelek.gif)
(wiesz, to działa w taki sposób że jak chcesz komuś udowodnić że cokolwiek zrozumiałeś to odpowiadasz na zadane pytanie.

Re: Minimum Requirements for EXEs
O jesu czepiasz sie literowki pisanej po 23 godzinie i pol dniowej katordze zwiazana z przesiadka na nowy sprzet :> A teraz znow odnosnie wymagan exeka. Skoro jak pisze ketyow na Duronie 800 dzwiek mu sie przycinal mi na 2,1ghz athlonie xp tez, dopiero po wlaczeniu turbo jest spokoj, to zostaje pytanie czy za plynnosc dzwieku w exeku odpowiada moc procesora czy tez karta dzwiekowa w pc? Nie wiem czy ketyow mial integre czy nie ale ja w kazdym razie nie mam integry w swoim zlomku a mimo tego dzwiek sie zacina jesli nie wlacze turbo. W sumie juz sam sie pogubilem i nie wiem co jest wymagane do plynnej synchronizacji dzwieku i obrazu w exeku :/
Re: Minimum Requirements for EXEs
Literówki? Tego zdaniem nie można nazwać... ale dzięki, na ciebie można zawsze liczyć jeśli trza se poprawić humor.Last Samurai wrote:O jesu czepiasz sie literowki pisanej po 23 godzinie i pol dniowej katordze zwiazana z przesiadka na nowy sprzet :>

Dużo rzeczy.Last Samurai wrote:za plynnosc dzwieku w exeku odpowiada moc procesora czy tez karta dzwiekowa w pc?
Jako że masz W7 tak jak ja, to po pierwsze za trzaskający dźwięk odpowiada ten bug systemowy znany i nienaprawiony od roku.
Po drugie, jaką masz dźwiękówkę? Jeśli coś na PCI od Creative (od Sound Blaster Audigy po X-Fi zdaje się) to na 100% jest to również znany bug producenta który ma w dupie support starszych kart i chce żebyś kupił nową. Ale jest niejaki Daniel_K i od niego sobie ściągnij zmodyfikowane stery pod swoją kartę. W moim Audigy 2 ZS w magiczny sposób nagle pojawił się CMSS2 i port gier, a biedne Creative nie wiedziało jak to wcześniej zrobić na 64-bitowym systemie.

Po trzecie bufor w samym WinUAE który wcale nie jest najlepiej ustawić na max, z tym bywa różnie. U mnie raz działa najlepiej na 4 ustawiając na DirectSound, a raz na 2 przy PortAudio.
Po czwarte kwestia wymagań emulacji którą próbujemy Ci tutaj uzmysłowić w postach wyżej, poprostu twój proc (rdzeń) nie domaga = wszystko musi zwolnić żeby reszta mogła nadążyć = dźwięk trzaska.
Re: Minimum Requirements for EXEs
@Last Samurai wiesz że jakość i szybkość emulacji zależy od wiedzy programist(y/ów) i optymizacji samego emulatora?
Re: Minimum Requirements for EXEs
No cóż, WinUAE swego czasu miał dobrą konkurencję w postaci WinFellow - niestety.
Projekt, który nie tak dawno próbował się podnieść - raczej ostatecznie legnie, bo zrobił się ubogą wersją WinUAE i do tego niesprawną
Projekt, który nie tak dawno próbował się podnieść - raczej ostatecznie legnie, bo zrobił się ubogą wersją WinUAE i do tego niesprawną

Re: Minimum Requirements for EXEs
Nu, pamietam jak dziś, wieki temu (okolice 1998-1999 roku chyba) odpaliłem DOSFellow (czy jak tam tej dosowej wersji było) i po mieszaniu w opcjach udało mi się nawet SuperŻabola z ADFa uruchomić, piękne czasy.
Potem chyba nawet częściej odpalałem WinFellowa niż którąś tam 0.0.0.x wersję wczesnego WinUAE, ale co tam na moim Celeronie 333MHz szło pograć. Zresztą i tak 5 gier na krzyż działało... WinFellow był szybszy, ale CHOLERNIE niekompatybilny.
A teraz jak autor na C+ przeszedł sam się pogrążył. Projekt jest RIP od dawna i nic nie wskazuje na to żeby komukolwiek się chciało go wskrzesić skoro jest WinUAE.

Potem chyba nawet częściej odpalałem WinFellowa niż którąś tam 0.0.0.x wersję wczesnego WinUAE, ale co tam na moim Celeronie 333MHz szło pograć. Zresztą i tak 5 gier na krzyż działało... WinFellow był szybszy, ale CHOLERNIE niekompatybilny.
A teraz jak autor na C+ przeszedł sam się pogrążył. Projekt jest RIP od dawna i nic nie wskazuje na to żeby komukolwiek się chciało go wskrzesić skoro jest WinUAE.
Re: Minimum Requirements for EXEs
Szkoda, byłaby jakaś konkurencja dla WinUAE, ale skoro i tak jest open source to rzeczywiście jest średni sens 

Re: Minimum Requirements for EXEs
Shoon tylko ze jakbys nie wiedzial to gre odpalalem na Win XP wiec bug z Win 7 nie wchodzi w gre (swoja droga nie mozna sciagnac tej latki do ktorej linka podales) a sterowniki zastosowalem nawet stare ktore dostalem na plytce z karta dzwiekowa wiec twoja argumentacja jest inwalida
daj linka jakiegos do sterow tego Daniela K to byloby fajnie
Bufor w WinUAE dalem na 3 czyli tak jak byl domyslnie. Dajac wyzej bylo tylko gorzej nizej nie dawalem bo na logike wiekszy bufor powinien miescic wiecej dzwieku i redukowac trzaski
No ale coz chyba wlasnie obalony zostal mit ze komputery to wynalazki logicznie dzialajace ![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Proc mi nie domaga? Uwazasz ze 2,1GHz niedomaga? Naprawde dziwny z ciebie kotek![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Tak esialu wiem ze jakosc emulacji zalezy od dobrej optymalizacji kodu emulatora przekonuje sie o tym na przykladzie pcsx2![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
daj linka jakiegos do sterow tego Daniela K to byloby fajnie
Bufor w WinUAE dalem na 3 czyli tak jak byl domyslnie. Dajac wyzej bylo tylko gorzej nizej nie dawalem bo na logike wiekszy bufor powinien miescic wiecej dzwieku i redukowac trzaski
![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Proc mi nie domaga? Uwazasz ze 2,1GHz niedomaga? Naprawde dziwny z ciebie kotek
![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Tak esialu wiem ze jakosc emulacji zalezy od dobrej optymalizacji kodu emulatora przekonuje sie o tym na przykladzie pcsx2
![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Re: Minimum Requirements for EXEs
Nu, nie wiedziałem. Szkoda że dopiero teraz w 35 poście dyskusji o tym piszesz.Last Samurai wrote:Shoon tylko ze jakbys nie wiedzial to gre odpalalem na Win XP wiec bug z Win 7 nie wchodzi w gre
Doprawdy?Last Samurai wrote:(swoja droga nie mozna sciagnac tej latki do ktorej linka podales)

A zauważyłeś że napisałem "znany i nie naprawiony od roku"? Jesteś świadom że to znaczy że link do niej jeszcze nie istnieje bo ona sama jeszcze nie istnieje?

Nie uważasz że to własnie działa tak że stare sterowniki są jeszcze bardziej wadliwe?Last Samurai wrote: a sterowniki zastosowalem nawet stare ktore dostalem na plytce z karta dzwiekowa wiec twoja argumentacja jest inwalida![]()
Szkoda że nadal nie chcesz zdradzić jaką masz kartę... polecam więc google bo różne stery w różnych wersjach są w różnych miejscach.Last Samurai wrote:daj linka jakiegos do sterow tego Daniela K to byloby fajnie
Tylko że bufor sam w sobie nic nie naprawia ani nie redukuje, bufor to taki chwilowy magazyn na dane, większy bufor = dłuższy czas oczekiwania na kolejną "porcję" dźwięku. A jeśli do bufora już dostanie się "zesputy" dźwięk bo proc nie domaga, to taki właśnie zostanie odtworzony. To również chyba proste i logiczne, czyż nie?Last Samurai wrote:na logike wiekszy bufor powinien miescic wiecej dzwieku i redukowac trzaski
Co w tym nielogicznego? Proc nie domaga = są problemy z emulacją. Proste.Last Samurai wrote:chyba wlasnie obalony zostal mit ze komputery to wynalazki logicznie dzialajace
Chociaż, z taką znajomością komputerów zapraszam do lektury dokumentacji DirectSound, jestem pewien że napiszesz logicznie nietrzaskający sterownik.

A domaga? Przecież sam mówisz że ci trzeszczy coś ciągle w WinUAE, a emulator PlejakaDwa już całkiem słabo chodzi... to może się zdecyduj?Last Samurai wrote:Proc mi nie domaga? Uwazasz ze 2,1GHz niedomaga? Naprawde dziwny z ciebie kotek
Re: Minimum Requirements for EXEs
Na dowód rzucę, że dobra plejaka 2 działa poprawnie dopiero na moim procku nowym - na starszym nawet nie mialem co odpalac - a podkrecałem do 2300 MHz np. ...
Jednak różnica między podkreconym i7 a AMD jest przeogromna chociażby z racji tego że nowa wersja CPU ma nowe instrukcje wykorzystywane do optymizacji
Jednak różnica między podkreconym i7 a AMD jest przeogromna chociażby z racji tego że nowa wersja CPU ma nowe instrukcje wykorzystywane do optymizacji

Re: Minimum Requirements for EXEs
Przy tak różnych klasowo procesorach równie dobrze mógłbyś tego i7 zwolnić do 1GHz a śmigałby lepiej od mojego AMD 2,4GHz 

Re: Minimum Requirements for EXEs
Na codzień pracuję na całkowicie skręconym epu-engine - nie mam po prostu potrzeby takiej mocy wykorzystywać do czegoś innego niż grania/kodowania filmów 

Re: Minimum Requirements for EXEs
eh ja kiedyś odpalałem Winuae r08.25 na P III 500Mhz 128MB RAM i GF2 32MB i nie było problemów z graniem ![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)
![;] ;]](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/krzywy.gif)