Archiwum Zakładowe

CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Rozwiązane problemy z błędami - tematy są swoistą encyklopedią rozwiązania problemów rodem z pomysłów McGyvera
Ciastex Bug nr 1.

Odpalam launcher, wybieram trainer i grę podstawową, czyli Cannon Fodder. Oto co się dzieje:
Gra działa normalnie z zastrzeżeniem startu - Po zniknięciu napisu "EXE by TheCompany!", przez króciutką chwilkę widać pasek "śnieżycy telewizyjnej", po czym pojawia się kwiat maku i wszystko idzie normalnie.

Bug nr 2.

Gra wybrana jw.
Rekrutacja, wszystko pięknie, ładnie. Włączony trainer jest. Ups! Przypadkiem nacisnąłem PageDown na ekranie rekrutacji! Od razu po briefingu mam czarny ekran i muzyczkę oznaczającą wygraną, po czym pojawia się kolejny briefing i wszystko idzie już spokojnie, dopóki na następnym ekranie rekrutacji nie nacisnę PageDown.
Page 1 of 2 2 https://forum.thecompany.pl/bledy-archiwum/cannonfodder-7in1-dwa-bledy-t1617.html
2011-11-16T17:14:03+01:00
Bug nr 1.

Odpalam launcher, wybieram trainer i grę podstawową, czyli Cannon Fodder. Oto co się dzieje:
Gra działa normalnie z zastrzeżeniem startu - Po zniknięciu napisu "EXE by TheCompany!", przez króciutką chwilkę widać pasek "śnieżycy telewizyjnej", po czym pojawia się kwiat maku i wszystko idzie normalnie.

Bug nr 2.

Gra wybrana jw.
Rekrutacja, wszystko pięknie, ładnie. Włączony trainer jest. Ups! Przypadkiem nacisnąłem PageDown na ekranie rekrutacji! Od razu po briefingu mam czarny ekran i muzyczkę oznaczającą wygraną, po czym pojawia się kolejny briefing i wszystko idzie już spokojnie, dopóki na następnym ekranie rekrutacji nie nacisnę PageDown.

2011-11-16T17:18:47+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Ad. 1
------

Spróbuję ten mały "feature" poprawić przy jakieś okazji - np. gdy dołożę trainer do CF 2. Już bardziej brzydki jest ucięty ogon helikoptera.

Ad. 2
------

Co tam przy tym PgDn mieszasz i wciskasz - odpal no na test scenowy trainer do CF - nie wiem.
PDX, MST, który ma skip level i sprawdź. Oni raczej tak samo to zrobili jak ja, a jeżeli tak - nie ma co poprawiać. Ot musisz uważać bardziej :hee:

Testuj dalej - jeszcze ponad 20 misji przed Tobą :tuptup1:

2011-11-17T00:25:50+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Na początek THX z nową wersję, no tak na szybko to ogólnie nieźle hula oprócz wymienionych już wyżej błędów. Teraz "Skargi i zażalenia" :haha: mianowicie możesz do trainiera dodać Unlimited Recruits i możliwość włączenia od razu Unlimited Bombs? Generalnie fajny byłby trainer z takimi opcjami jak ten stary scenowy. Widze też że save noramlnie w grze działa bez żadnych kombinacji w stylu savestate. Domyślam się, że kompatybilności z wczesniejszymi wydaniami nie ma? No i oczywiście czekam z niecierpliwością na CF2 +t.

Pozdrawiam

PS. I nie przejmuj się tymi oszołomami z PPA, oni już tak mają, poprostu zazdroszczą TC takiej ilości gier, przy tych ich kilku "rodzynkach"
PS2. kiedyś mi dali bana na rok :-E

2011-11-17T07:58:43+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Kiv_Master wrote:PS2. kiedyś mi dali bana na rok :-E


Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ? :mrgreen:

2011-11-17T10:16:15+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

@Kiv_Master - kompatybilność została zachowana, ponieważ zmianom uległ tylko trainer.
Musisz tylko swoje stany gry (o ile je zapisałeś w grze) przenieść z katalogu 2.5.0.2 do 2.5.0.3 w localappdata.

Teoretycznie mogę jeszcze jeden klawisz podczepić - ale i tak na starcie gry będziesz musiał sobie dołożyć rakiety.
Aż tak nimi spamujesz, że potrzebujesz unlimited? ;P
Na razie wolałbym od tego trainera odpocząć napatrzeć się, a w tym czasie przygotować nowego exeka no i zrobić podobny trainer do CF2.
Teraz pytanie do Was - czy w CF2 też można było zebrać super odznakę, aby zdobyć samonaprowadzające się rakiety? ułatwiłoby mi to zaimplementowanie ich w CF2.
Myślę, że one tam są, bo silnik jest ten sam.

roki76 wrote:Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ?

Gdyby był Adamem (Zeku) to bym stwierdził, że napisał do księdza, że ch.em od niego wali :hee:

2011-11-17T11:33:55+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

roki76 wrote:Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ?


O ile pamiętam, bo to dawno było, to nabijałem się z moderatora, niepamiętam tylko którego, bmxa czy listonosza. :-E

-- 17 Lis 2011, 11:33 --

Anthrox wrote:Aż tak nimi spamujesz, że potrzebujesz unlimited?


Lubię mieć zawsze pod ręką ;) bo w ferworze walki może zabraknąć, nie zauważe i co wtedy? :haha:

Teraz pytanie do Was - czy w CF2 też można było zebrać super odznakę


No niestety moi żołnierze tak długo nie żyją, dlatego mój request o Unlimited Recruits :hee: Po prostu zgodnie z nazwą - mięsko armatnie :killer:

2011-11-27T23:03:40+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

@Anthrox co poprawiłeś w ostatnim CF bo nową wersję inaczej zajmującą mi pokazało a nazwa ta sama?

2011-11-28T01:53:04+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Kilka mało znaczących rzeczy - a dla tak kosmetycznych pierdół nawet nie wypadało mi robić z exeka nawet v2.5b np. ;)
Nie mają w ogóle wpływ na samą grę, ale dla świętego spokoju, aby przybudówka się nie oburzała możesz ściągnąć.
Przy okazji jeszcze kilka exeków to spotka, więc nie bądź zaskoczony :-)

2012-03-26T16:42:36+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Witam wszystkich :D

Cannon Fodder zawiesza się po ukończeniu ostatniej fazy 20 misji. Normalnie Phase Complete, ekran z zabitymi, ekran awansów i do ekranu ze wzgórzami i kolejką rekrutów już nie dochodzi. Z tego co pamiętam na Amidze 500 też mi wywalało Cannon Foddera gdzieś koło 19-20 misji (miałem piracka wersję, która na wstępie wyświetlała trainera F1-unlimited granades, F2-unlimited bazookas). Ktoś też tak ma? Grane bez trainera. Mogę rzucić screenshoty i savestate.

Pozdrawiam

2012-03-26T17:41:18+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

rzuć, będziesz mógł grać dalej jak ubijesz około 4 postacie. ;)
Potwierdzę jak obejrzę Twój plik.

2012-03-26T20:38:57+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Hmmm, wkleję jeszcze linka, bo nie wiem czy na prv doszło

Przesyłam state'a, w wodzie pod helikopterem jest ostatni przeciwnik, ubic go i Mission Complete, po czym będzie zwiecha.

https://rapidshare.com/files/2097638432/CF1_STATE_20.4.sgf.7z

2012-03-26T22:41:46+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Hm, spróbuj dać ESC, potem zabij wszystkich z 4 razy i zobacz czy gre da sie ukonczyc.
Dla pewnosci mozesz znacznie wiecej ludków zabić. Bo 287 w zapasie.
Innej rady nie widzę na tę chwilę ;)

2012-04-01T14:56:16+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Nie pomaga, spróbuję jeszcze raz przechodzić od nowa nie oszczędzając tak żołnierzy. Przewinięcie etapów na trainerze daje ten sam efekt, zwiecha po 20 lvl. Także dam znać co i jak. Ew. może dodać do exeka wersję z CD32?

2012-04-01T20:06:22+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Sprawdziłem na trainerze i jak przewijając nie ubijesz ludzików to gra się zawiesi.
Jak nie umiesz dobrze tego zrobić to powiedz na której misji chcesz SGF.
To problem znany w Cannon Fodder - tylko Galahadowi nie chce się go naprawić :-)

2012-04-12T23:01:14+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Przejdę jeszcze raz, granie w CF to sama przyjemność :D

EDIT
Faktycznie, 150 chłopa mi zostało tylko i spokojnie wczytał się lvl 21. Dzięki za info.

2013-12-14T04:08:55+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Mam dobrą nowinę.
http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=1&t=4417

Przepraszam, że się wtrącam po 7 latach.
Sprawdzałem z ciekawości, czy ktoś poruszył ten problem.
Chciałbym jednak podziękować UrBiemu, bo jeżeli tak rzeczywiście jest, to w exeku zrobię ograniczenie na normalną wersję i zwykłą, aby gra nie przekraczała 200 rekrutów.
Jednak miałem wrażenie, że to konieczność zabicia Joolsa czy kogoś tam powodowała ten bug.

Jak wyjdzie v2.6 z tym mini-paczem* to chciałbym zaprosić osoby, aby na Windowsie przetestowały, czy fix działa, bo nie spodziewam się, żeby Galahad szybko ruszył zad (autor slave WHDLoad).
Od dawna jego slave boryka się z losowo uciętym ogonem helikoptera (animacja przed misją) i jakoś nie chciało mu się tego naprawić.

*w środku tygodnia może się pojawić czyli od 16 do 21 grudnia - no chyba, że coś mnie zablokuje.

Jeżeli fix zadziała, to wystarczy, że ktoś na Mantisie wspomni o tym Galahadowi.
W sumie nawet nie trzeba ograniczać liczby rekrutów, ale dla mnie to jest wygodniejsze, bo nie jestem pewny, czy nie musiałbym obsłużyć "przekręcenia" licznika - czyli z 255 może nagle zrobić się 3, więc mój patent jest wygodniejszy


Pytanie brzmi: czy gdy ograniczę liczbę ludzików do max 200 - czy gra się wtedy nie zawiesi? Chyba jedynie test w praktyce to udowodni :-)

2013-12-14T12:29:46+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

tak jak pagan wyżej pisał, przechodzenie CF to sama przyjemność, więc czekamy na fixa i potem na betę kiedyś

2013-12-14T14:27:08+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

santa13 wrote:tak jak pagan wyżej pisał, przechodzenie CF to sama przyjemność, więc czekamy na fixa i potem na betę kiedyś

Aktualnie poprawiam trainer, do Beta coś powinno trafić w tym tygodniu (może dzisiaj w nocy - zależy jak mi pójdzie)

2013-12-15T22:16:24+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Przed chwilą sprawdziłem wadliwy save z misją 21.
Rzeczywiście problem nie występuje, gdy nie przekroczymy liczbę 255 rekrutów (być może można ciut więcej, ale zakładam, że 255 to najbezpieczniejsza liczba - znawcy na pewno wiedzą, że chodzi o rozmiar bajta).
Znając przyczynę z łatwością opracowałem fix'a zarówno dla wersji z trainerem jak i bez.

CF1, CFNC oraz CF2 dostaną tego fix'a.
Podziękowania kieruję do UrBiego.

2013-12-16T04:49:19+01:00

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Wersja Beta z CF1/CFNC trafiła już na stół Beta. Jednak pozycja wyjdzie nie wcześniej niż na nadchodzący weekend.

Return to Błędy