CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Rozwiązane problemy z błędami - tematy są swoistą encyklopedią rozwiązania problemów rodem z pomysłów McGyvera

CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Bug nr 1.

Odpalam launcher, wybieram trainer i grę podstawową, czyli Cannon Fodder. Oto co się dzieje:
Gra działa normalnie z zastrzeżeniem startu - Po zniknięciu napisu "EXE by TheCompany!", przez króciutką chwilkę widać pasek "śnieżycy telewizyjnej", po czym pojawia się kwiat maku i wszystko idzie normalnie.

Bug nr 2.

Gra wybrana jw.
Rekrutacja, wszystko pięknie, ładnie. Włączony trainer jest. Ups! Przypadkiem nacisnąłem PageDown na ekranie rekrutacji! Od razu po briefingu mam czarny ekran i muzyczkę oznaczającą wygraną, po czym pojawia się kolejny briefing i wszystko idzie już spokojnie, dopóki na następnym ekranie rekrutacji nie nacisnę PageDown.
Last edited by Ciastex on 16 Nov 2011, 17:15, edited 1 time in total.
An apple a day keeps the doctor away.
User avatar
Ciastex Poland (pl) Male
User level 2
 
Posts: 199
Joined: 07 Nov 2010, 09:31
Last Visit: 31 Jul 2015, 18:36
Online: 7d 10h 5m 58s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 170
Chiński doradca Lubi-ToChiński doradca Lubi-To

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Ad. 1
------

Spróbuję ten mały "feature" poprawić przy jakieś okazji - np. gdy dołożę trainer do CF 2. Już bardziej brzydki jest ucięty ogon helikoptera.

Ad. 2
------

Co tam przy tym PgDn mieszasz i wciskasz - odpal no na test scenowy trainer do CF - nie wiem.
PDX, MST, który ma skip level i sprawdź. Oni raczej tak samo to zrobili jak ja, a jeżeli tak - nie ma co poprawiać. Ot musisz uważać bardziej :hee:

Testuj dalej - jeszcze ponad 20 misji przed Tobą :tuptup1:
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Na początek THX z nową wersję, no tak na szybko to ogólnie nieźle hula oprócz wymienionych już wyżej błędów. Teraz "Skargi i zażalenia" :haha: mianowicie możesz do trainiera dodać Unlimited Recruits i możliwość włączenia od razu Unlimited Bombs? Generalnie fajny byłby trainer z takimi opcjami jak ten stary scenowy. Widze też że save noramlnie w grze działa bez żadnych kombinacji w stylu savestate. Domyślam się, że kompatybilności z wczesniejszymi wydaniami nie ma? No i oczywiście czekam z niecierpliwością na CF2 +t.

Pozdrawiam

PS. I nie przejmuj się tymi oszołomami z PPA, oni już tak mają, poprostu zazdroszczą TC takiej ilości gier, przy tych ich kilku "rodzynkach"
PS2. kiedyś mi dali bana na rok :-E
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 909
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 3189 (+2232)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Kiv_Master wrote:PS2. kiedyś mi dali bana na rok :-E


Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ? :mrgreen:
I am True Vault Hunter !
User avatar
roki76 Poland (pl) Male
Kilof of Justice
 
Posts: 4546
Joined: 30 May 2010, 13:18
Last Visit: 10 Aug 2018, 12:12
Online: 133d 19h 21m 18s
Location: Pszów
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 946
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

@Kiv_Master - kompatybilność została zachowana, ponieważ zmianom uległ tylko trainer.
Musisz tylko swoje stany gry (o ile je zapisałeś w grze) przenieść z katalogu 2.5.0.2 do 2.5.0.3 w localappdata.

Teoretycznie mogę jeszcze jeden klawisz podczepić - ale i tak na starcie gry będziesz musiał sobie dołożyć rakiety.
Aż tak nimi spamujesz, że potrzebujesz unlimited? ;P
Na razie wolałbym od tego trainera odpocząć napatrzeć się, a w tym czasie przygotować nowego exeka no i zrobić podobny trainer do CF2.
Teraz pytanie do Was - czy w CF2 też można było zebrać super odznakę, aby zdobyć samonaprowadzające się rakiety? ułatwiłoby mi to zaimplementowanie ich w CF2.
Myślę, że one tam są, bo silnik jest ten sam.

roki76 wrote:Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ?

Gdyby był Adamem (Zeku) to bym stwierdził, że napisał do księdza, że ch.em od niego wali :hee:
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

roki76 wrote:Ło qzwa, czym sobie zasłużyłes ?


O ile pamiętam, bo to dawno było, to nabijałem się z moderatora, niepamiętam tylko którego, bmxa czy listonosza. :-E

-- 17 Lis 2011, 11:33 --

Anthrox wrote:Aż tak nimi spamujesz, że potrzebujesz unlimited?


Lubię mieć zawsze pod ręką ;) bo w ferworze walki może zabraknąć, nie zauważe i co wtedy? :haha:

Teraz pytanie do Was - czy w CF2 też można było zebrać super odznakę


No niestety moi żołnierze tak długo nie żyją, dlatego mój request o Unlimited Recruits :hee: Po prostu zgodnie z nazwą - mięsko armatnie :killer:
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 909
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 3189 (+2232)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

@Anthrox co poprawiłeś w ostatnim CF bo nową wersję inaczej zajmującą mi pokazało a nazwa ta sama?
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 909
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 3189 (+2232)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Kilka mało znaczących rzeczy - a dla tak kosmetycznych pierdół nawet nie wypadało mi robić z exeka nawet v2.5b np. ;)
Nie mają w ogóle wpływ na samą grę, ale dla świętego spokoju, aby przybudówka się nie oburzała możesz ściągnąć.
Przy okazji jeszcze kilka exeków to spotka, więc nie bądź zaskoczony :-)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Witam wszystkich :D

Cannon Fodder zawiesza się po ukończeniu ostatniej fazy 20 misji. Normalnie Phase Complete, ekran z zabitymi, ekran awansów i do ekranu ze wzgórzami i kolejką rekrutów już nie dochodzi. Z tego co pamiętam na Amidze 500 też mi wywalało Cannon Foddera gdzieś koło 19-20 misji (miałem piracka wersję, która na wstępie wyświetlała trainera F1-unlimited granades, F2-unlimited bazookas). Ktoś też tak ma? Grane bez trainera. Mogę rzucić screenshoty i savestate.

Pozdrawiam
User avatar
pagan84 Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 7
Joined: 22 Mar 2012, 10:19
Last Visit: 10 Mar 2016, 23:52
Online: 1d 7h 39m 50s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

rzuć, będziesz mógł grać dalej jak ubijesz około 4 postacie. ;)
Potwierdzę jak obejrzę Twój plik.
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Hmmm, wkleję jeszcze linka, bo nie wiem czy na prv doszło

Przesyłam state'a, w wodzie pod helikopterem jest ostatni przeciwnik, ubic go i Mission Complete, po czym będzie zwiecha.

https://rapidshare.com/files/2097638432/CF1_STATE_20.4.sgf.7z
User avatar
pagan84 Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 7
Joined: 22 Mar 2012, 10:19
Last Visit: 10 Mar 2016, 23:52
Online: 1d 7h 39m 50s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Hm, spróbuj dać ESC, potem zabij wszystkich z 4 razy i zobacz czy gre da sie ukonczyc.
Dla pewnosci mozesz znacznie wiecej ludków zabić. Bo 287 w zapasie.
Innej rady nie widzę na tę chwilę ;)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Nie pomaga, spróbuję jeszcze raz przechodzić od nowa nie oszczędzając tak żołnierzy. Przewinięcie etapów na trainerze daje ten sam efekt, zwiecha po 20 lvl. Także dam znać co i jak. Ew. może dodać do exeka wersję z CD32?
User avatar
pagan84 Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 7
Joined: 22 Mar 2012, 10:19
Last Visit: 10 Mar 2016, 23:52
Online: 1d 7h 39m 50s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Sprawdziłem na trainerze i jak przewijając nie ubijesz ludzików to gra się zawiesi.
Jak nie umiesz dobrze tego zrobić to powiedz na której misji chcesz SGF.
To problem znany w Cannon Fodder - tylko Galahadowi nie chce się go naprawić :-)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Przejdę jeszcze raz, granie w CF to sama przyjemność :D

EDIT
Faktycznie, 150 chłopa mi zostało tylko i spokojnie wczytał się lvl 21. Dzięki za info.
User avatar
pagan84 Poland (pl) Male
User level 0
 
Posts: 7
Joined: 22 Mar 2012, 10:19
Last Visit: 10 Mar 2016, 23:52
Online: 1d 7h 39m 50s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Mam dobrą nowinę.
http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=1&t=4417

Przepraszam, że się wtrącam po 7 latach.
Sprawdzałem z ciekawości, czy ktoś poruszył ten problem.
Chciałbym jednak podziękować UrBiemu, bo jeżeli tak rzeczywiście jest, to w exeku zrobię ograniczenie na normalną wersję i zwykłą, aby gra nie przekraczała 200 rekrutów.
Jednak miałem wrażenie, że to konieczność zabicia Joolsa czy kogoś tam powodowała ten bug.

Jak wyjdzie v2.6 z tym mini-paczem* to chciałbym zaprosić osoby, aby na Windowsie przetestowały, czy fix działa, bo nie spodziewam się, żeby Galahad szybko ruszył zad (autor slave WHDLoad).
Od dawna jego slave boryka się z losowo uciętym ogonem helikoptera (animacja przed misją) i jakoś nie chciało mu się tego naprawić.

*w środku tygodnia może się pojawić czyli od 16 do 21 grudnia - no chyba, że coś mnie zablokuje.

Jeżeli fix zadziała, to wystarczy, że ktoś na Mantisie wspomni o tym Galahadowi.
W sumie nawet nie trzeba ograniczać liczby rekrutów, ale dla mnie to jest wygodniejsze, bo nie jestem pewny, czy nie musiałbym obsłużyć "przekręcenia" licznika - czyli z 255 może nagle zrobić się 3, więc mój patent jest wygodniejszy


Pytanie brzmi: czy gdy ograniczę liczbę ludzików do max 200 - czy gra się wtedy nie zawiesi? Chyba jedynie test w praktyce to udowodni :-)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

tak jak pagan wyżej pisał, przechodzenie CF to sama przyjemność, więc czekamy na fixa i potem na betę kiedyś
Amiga: 500/500+/1200 i wiele innych... ;)
User avatar
santa13 Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2336
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: Yesterday, 23:07
Online: 101d 16h 20m 27s
Location: Silesia
Lamps demolished: 1295 (+1112)
Reputation point: 798
Ciemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna stronaCiemna strona

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

santa13 wrote:tak jak pagan wyżej pisał, przechodzenie CF to sama przyjemność, więc czekamy na fixa i potem na betę kiedyś

Aktualnie poprawiam trainer, do Beta coś powinno trafić w tym tygodniu (może dzisiaj w nocy - zależy jak mi pójdzie)
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Przed chwilą sprawdziłem wadliwy save z misją 21.
Rzeczywiście problem nie występuje, gdy nie przekroczymy liczbę 255 rekrutów (być może można ciut więcej, ale zakładam, że 255 to najbezpieczniejsza liczba - znawcy na pewno wiedzą, że chodzi o rozmiar bajta).
Znając przyczynę z łatwością opracowałem fix'a zarówno dla wersji z trainerem jak i bez.

CF1, CFNC oraz CF2 dostaną tego fix'a.
Podziękowania kieruję do UrBiego.
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Re: CannonFodder 7in1 - dwa błędy

Post IP: rejestrowane!

Wersja Beta z CF1/CFNC trafiła już na stół Beta. Jednak pozycja wyjdzie nie wcześniej niż na nadchodzący weekend.
Image
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 11874
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 10:30
Online: 284d 1h 9m 5s
Highscores: 3
Lamps demolished: 208 (+178)

Next

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Błędy

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests