Polski

Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Inne sprawy niemieszczące się w powyższych działach
Michau Napisałem całkiem niedawno grę w AmigaBASIC z akompaniamentem muzyki napisanej w DigiBooster. Całość zajmuje kilka megabajtów (głównie muzyka, oczywiście, bo gra ma ze 100 kb). Aby to działało, potrzebne jest konkretne środowisko bibliotek i programów pomocniczych, a całość to tak naprawdę zlepek skryptu AmigaDOS i programów AmigaBASIC + muzyka.

Chciałbym, aby każdy chętny mógł sobie tę grę odpalić pod Windowsem, bez potrzeby instalacji i konfiguracji emulatora. Ot, po prostu klikasz dwa razy ikonkę pod Windows i włącza się full screen gra odpalana z emulowanego twardego dysku.

Pytanie teraz, czy jest tu jakaś cierpliwa dobra dusza, która pomogłaby przygotować taki plik EXE? O ile sprawę przygotowania wszystkiego od strony Amigi ogarnę bez problemu, to zebranie tego wszystkiego do kupy w jeden plik nie ogarnę.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Page 1 of 1 1 https://forum.thecompany.pl/exe-inne-sprawy/moja-wlasna-gra-czy-the-company-zrobi-exe-t8160.html
2023-09-19T18:50:08+01:00
Napisałem całkiem niedawno grę w AmigaBASIC z akompaniamentem muzyki napisanej w DigiBooster. Całość zajmuje kilka megabajtów (głównie muzyka, oczywiście, bo gra ma ze 100 kb). Aby to działało, potrzebne jest konkretne środowisko bibliotek i programów pomocniczych, a całość to tak naprawdę zlepek skryptu AmigaDOS i programów AmigaBASIC + muzyka.

Chciałbym, aby każdy chętny mógł sobie tę grę odpalić pod Windowsem, bez potrzeby instalacji i konfiguracji emulatora. Ot, po prostu klikasz dwa razy ikonkę pod Windows i włącza się full screen gra odpalana z emulowanego twardego dysku.

Pytanie teraz, czy jest tu jakaś cierpliwa dobra dusza, która pomogłaby przygotować taki plik EXE? O ile sprawę przygotowania wszystkiego od strony Amigi ogarnę bez problemu, to zebranie tego wszystkiego do kupy w jeden plik nie ogarnę.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

2023-09-19T19:05:14+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Dzień dobry,

Zanim się określę - chciałbym zobaczyć longplaya lub zrzuty ekranu Twojej gry.
Wrzuć proszę materiały tutaj, do tego tematu.

Michau wrote:Pytanie teraz, czy jest tu jakaś cierpliwa dobra dusza, która pomogłaby przygotować taki plik EXE?

Jako założyciel The Company odpowiedzialny za całość jej działalności podjąłem decyzję, że każdy plik exe znajdujący się na stronie będzie przygotowany wyłącznie przeze mnie co pozwala mi zadbać o jego jakość i daje gwarancję poprawności jego funkcjonowania.

Mając to na uwadze zostawiam sobie wyłączność w opracowywaniu exeków. W przypadku, gdy ktoś podejmie próbę działania bez mojej wiedzy lub zgody w niniejszym miejscu (Forum Społecznościowe The Company) zostanie odpowiednio poinformowany o konieczności stosowania się do ustalonych przeze mnie zasad.

Przypomnę, że The Company utrzymuje się z dobrowolnych darowizn i zobowiązany jestem ponosić koszty prowadzenia tego miejsca.

2023-09-19T19:36:15+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Michau wrote:Napisałem całkiem niedawno grę w AmigaBASIC


Witaj, powiesz nam coś więcej o Swojej grze? :)

Dysponujesz może zdjęciami albo nagraniem gameplayu ? :)

2023-09-19T19:41:36+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Pokaż to cudo. Bo oczom nie uwierzę.

2023-09-19T19:59:55+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Jestem ciekaw tej gry.

2023-09-20T10:33:23+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Siema wszystkim!

Dziękuję za żywe zainteresowanie tematem! Teraz żebym się tylko nie spalił ze wstydu. ;) Ale! I tak jestem dumny z tej swojej quasi-gry, która tak naprawdę mogłaby być fragmentem czegoś większego, ale nie jest, bo brakuje mi czasu i pojemności mózgoczaszki. :D

Oto link do playlisty na Youtube: https://www.youtube.com/playlist?list=PL9lKjL0FUpB1Ta1wGbdk9VezZXKZG7Pm3

Pierwsze filmy mają charakter vloga na temat tworzenia, a potem od 4-go odcinka jest gameplay.

Jestem ciekaw Waszej opinii, co do realności przygotowania EXEka i jeśli będzie to do zrobienia, jestem gotów wysupłać trochę grosza, bo jednak cenię sobie dobrą fachową robotę i jak to mówi Magda Gessler - nie ma nic grattis. ;) (grattis to szwedzku "gratulacje" - taki żart)

2023-09-20T11:25:38+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Witaj, Twoja gra z tego co zobaczyłem na youtube, delikatnie przypomina koncept mechaniki np. Gerard Abaddon - bardzo fajny tytuł dla fanów starych rpgów. :)

Podsyłam jako możliwe źródło dalszej inspiracji:
20230920_114752.jpg

20230920_114815.jpg


Chciałem Cię spytać:

1. Czy idziesz w kierunku bardziej przygodówki czy raczej rpg z większym naciskiem na rozwój postaci?

2. Jaki jest faktyczny wpływ gracza na rozgrywkę?
Czy masz możliwość dokonania wyboru dokąd postać pójdzie, co ma ze sobą, z kim walczy, co robi, czy też jest to bardziej ustalony scenariusz działań?

3. Czy w grze występuje losowość i czy gracz ma na nią jakiś wpływ (np. wirtualne rzuty kością czy losowanie wyniku spotkania, znajdowania przedmiotu, doboru przeciwnika)?

Pamiętaj, że nie musisz odpowiadać na te pytania jeśli uznasz, że za dużo byś nam zdradził ;)

Pytam z ciekawości bo zdarza mi się testować prototypy gier planszowych przed ich wydaniem i tam czasem pojawia się problem tzw. "samograja" czyli gry, która nie daje graczowi wyboru mającego na nią wpływ i sprowadza jego rolę jedynie do przewijacza np. kolejnych kart (w tym przypadku ekranów).

Z tego co widziałem, to koncept Twojej gry wydaje się interesujący i ja bym chętnie Twoją grę zobaczył możliwą do zagrania w dowolnej postaci, nawet tekstowej nieelektronicznej. :)

2023-09-20T11:42:22+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Hej! Dzięki za odpowiedź! Tytuł, który podesłałeś, wygląda dobrze. Będę musiał się temu przyjrzeć. :)

Jeśli chodzi o mechanikę, to w gruncie rzeczy wszystko jest wyjaśnione w gameplayu, który podlinkowałem, ale postaram się w miarę zwięźle odpowiedzieć. :) Aha! Dodam jeszcze, że projektu tego raczej rozwijać już nie będę, bo bardzo nie lubię rozgrzebywać starych programów, więc EXEka robiłbym w stanie takim, jaki jest. :)

Ad. 1: zdecydowanie rpg z rozwojem postaci, choć fabuła ma tutaj duże znaczenie; postać ma swoje parametry, które konfigurujemy na początku gry trochę jak w Fallout; do tego walcząc zbiera EXPa i LEVELuje;

Ad. 2: kolejność poziomów jest ustalona i zawsze taka sama - co nie zmienia faktu, że program wyposażony jest w roboczy "konfigurator", więc de facto można sobie skonfigurować zupełnie nowe poziomy i ich ustawienia; gra ma charakter opowiadania opowiadanego z perspektywy pierwszej osoby; poziomy mają zdefiniowany zakres pojawiających się przeciwników, broni i przedmiotów w zależności od miejsca akcji, ale intensywnie pracuje tu odpowiednio okiełznany generator liczb losowych.

Ad. 3: mechanika korzysta z losowości typu a=RND(b) oraz na wzorach matematycznych, nad którymi trochę pracowałem, aby gra miała sens i miała balans. Ponieważ jest to beat em up, skupiłem się na w miarę realistycznym podejściu do walki, czyli na przykład postać o wysokich parametrach siły świetnie walczy obuchem (zadaje wyższe obrażenia), ale niekoniecznie dobrze strzela, jeśli ma cela, jak baba z wesela. ;) Dodatkowo rodzaj przeciwnika: byt fizyczny lub niematerialny również modyfikują zadawane obrażenia. Zwinność zwiększa szansę na uchylenie się postaci przed atakiem, a jednocześnie wszystko nieliniowo rośnie wraz ze wzrostem poziomu postaci (maks 10).

Ogólnie trzeba podejmować racjonalne decyzje odnośnie: używania przedmiotów leczących i wzmacniających, użycia różnego rodzaju broni, podnoszenia broni i przedmiotów (limit slotów i masy), kogo eliminować w pierwszej kolejności, a komu odpuścić, bo inaczej łatwo jest zginąć. Dodatkowo są przerywniki typu bonus stage urozmaicające rozrywkę, ale nie można w nich zginąć.

Oczywiście mechanika gry ma swoje niedoróbki, jak choćby niewykorzystany potencjał przeciwników pojawiających się w większej odległości oraz podchodzących/niepodchodzących, ale mnie to nie przeszkadza, osobiście. :D

Zachęcam do obejrzenia odcinka 1 i 4 vloga, który wysłałem. Tam omówione są w dużej mierze zagadnienia, które Cię interesują. Film dobry do poduszki, bo usypia. ;)

Jeśli uda nam się opracować EXEka, to z przyjemnością przekażę do przetestowania.

2023-09-20T12:16:30+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Michau wrote:Dziękuję za żywe zainteresowanie tematem! Teraz żebym się tylko nie spalił ze wstydu.



Z tą też się zapoznaj, żeby nie czuć wstydu:
Samurai Showdown Classiek

Odezwę się do Ciebie w sprawie exeka na PW wieczorem.

2023-09-20T14:11:53+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Wow, nieźle wyglądają te tytuły! :D Szczególnie Mr Beanbag! zasługuje na uznanie, bo pisanie w Assemblerze to chyba już wymierająca sztuka. A ten Samurai też niezły, taki bekowy trochę. ;) Tymczasem biorąc pod uwagę, że jest i Tabliczka i Matemation, to wstydu nie czuję, bo widzę że nie tylko ja ograniczam się do tekstowych interfejsów. ;)

Czekam wobec tego na PW!

M.

2023-09-20T16:34:58+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

A trainer do tej gry będzie? (wiesz nie ograniczone, życie itp), żeby było łatwiej.

2023-09-20T20:12:01+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Cóż... tabliczka to preludium do Matemation, gdzie już trochę grafiki jest. Obydwie programowane w Amosie.
Ale AmigaBASIC, no to grubo - to już retro w reto ;) .
A wstydzić, to się nie ma czego - my PROGRAMIŚCI wiemy ile trzeba pracy i czasu, jak i to, że 90% pracoczasu jest niewidoczne.

2023-09-21T09:45:02+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

A trainer do tej gry będzie?


W sumie, jeżeli uda mi się ogarnąć EXEka, to tylko kwestia zmiany wartości w konfiguratorze postaci, żeby zablokować utratę zdrowia. :) Ale bez przesady, odrobina wprawy wystarczy, aby spuścić wszystkim skuteczny wpiernicz. ;)

Obydwie programowane w Amosie


Miałem dobre przeczucie! Też kiedyś aspirowałem, podobnie jak do BlitzBasic, ale jakoś osiadłem w tym AmigaBASICu i klops. ;) A i tak opanowałem ten język może w 25%! Enigmą wciąż dla mnie jest obsługa grafiki z wyjątkiem poleceń LINE i CIRCLE, lol. Ale zdobyłem kiedyś piękny skan podręcznika do AmigaBASIC, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby się nauczyć.

to już retro w reto


Parafrazując Diunę: "retro w retro wewnątrz retro ukrytego w retro". :D

2023-09-21T10:22:14+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Trainer nie musi być jedynie na nieśmiertelność, ale np. na lepsze początkowe statystyki postaci (taki boost do expa na start przygody - inaczej "poziom trudności EASY/beginner" w grze).

Zawsze możesz też się dogadać z jakimś grafikiem na drobną oprawę gry, nawet pojedynczy klimatyczny obrazek w tle i ewentualnie jakiś może na rozpoczęcie i zakończenie ? :)

Ja bym chętnie zobaczył Twoją grę bo kiedyś dużo grałem w japońskie rpgi o delikatnie podobnej mechanice walki, no i na stronach, na których emulatory flasha się jeszcze uchowały można nadal zagrać w gry o takich zasadach.

2023-09-21T11:30:02+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

Dość ciekawa odskocznia to może być :) Będę czekał na efekty :ok1:

2023-09-21T12:16:04+01:00

Re: Moja własna gra - czy The Company zrobi EXE'ka?

No ja też jestem bardzo ciekaw efektów. :) Wczoraj wieczorem przyszykowałem już sobie samostartującą partycję z grą, żeby EXEk od razu wyświetlał grę bez zbędnych okienek i klikania, więc liczę na to, że pan Fundator The Company pomoże z ogarnięciem reszty. :D

PS. Zapomniałem już na śmierć, że aby zmienić ustawienia palety, kursora i czcionki systemowej z poziomu AmigaDOS trzeba mieć odpalony Workbench. Na szczęście jest komenda Iprefs, która aplikuje wszystkie ustawienia jeszcze na etapie "zanim cokolwiek się wyświetli" i LOADWB jest zbędny. ;)

Return to Inne sprawy