Polski

Moonstone - schrzaniona muzyka

Tematy z rozwiązanymi problemami. Spójrz najpierw w te tematy czy problem nie występuje u ciebie zanim założysz nowy temat.
DziadekUK W grze Moonstone muzyka brzmi tak, jakby grało tylko dwa kanały (albo nawet tylko jeden) z 4 dostępnych amigowych kanałów dźwiękowych.

Oprócz tego (nie to, żebym się czepiał), ale pozmieniane są imiona rycerzy z oryginalnych na jakieś "pedrylskie". Nie ma Godbera, Jeffrey'a... (To nie bug, ale po co???) No chyba, że to jakaś inna wersja tej kultowej w niektórych kręgach gry, ale wątpię.

No i po co ten napis "TheCompany" na dole ekranów podczas ładowania walk? Jesteście autorami tej gry, czy jak? Myślałem, że Mindscape. No cóż. Zamiast dodawać jakieś napisy, można było pokusić się o spolszczenie napisów: "The Gods pause for a moment", "The Gods awaits their new champion", "Prepare yourself, for the season of the Moonstone is upon you" czy tekstów "Math'a the Wizard'a" albo "Mythral'a the Mystic'a" itd. Dla nie znających języka angielskiego byłoby to miłym akcentem. A to, że "TheCompany" - to wiadomo już ze "splaszskrina"...
Page 1 of 1 1 https://forum.thecompany.pl/exe-rozwiazane-problemy/moonstone-schrzaniona-muzyka-t1220.html
2011-06-04T11:55:09+01:00
W grze Moonstone muzyka brzmi tak, jakby grało tylko dwa kanały (albo nawet tylko jeden) z 4 dostępnych amigowych kanałów dźwiękowych.

Oprócz tego (nie to, żebym się czepiał), ale pozmieniane są imiona rycerzy z oryginalnych na jakieś "pedrylskie". Nie ma Godbera, Jeffrey'a... (To nie bug, ale po co???) No chyba, że to jakaś inna wersja tej kultowej w niektórych kręgach gry, ale wątpię.

No i po co ten napis "TheCompany" na dole ekranów podczas ładowania walk? Jesteście autorami tej gry, czy jak? Myślałem, że Mindscape. No cóż. Zamiast dodawać jakieś napisy, można było pokusić się o spolszczenie napisów: "The Gods pause for a moment", "The Gods awaits their new champion", "Prepare yourself, for the season of the Moonstone is upon you" czy tekstów "Math'a the Wizard'a" albo "Mythral'a the Mystic'a" itd. Dla nie znających języka angielskiego byłoby to miłym akcentem. A to, że "TheCompany" - to wiadomo już ze "splaszskrina"...

2011-06-04T11:58:14+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

A czy my podpisywaliśmy się zamiast Mindscape?
Zmieniony jest tylko napis "Loading..." - w oryginale nie było Mindscape, ale tak jesteśmy autorami exeka :)
Zmieniłem dlatego, ponieważ i tak musisz Fire wcisnąć, aby grać dalej.
Loading wprowadzał w błąd.

Póki co "oryginała" możesz łatwo przywrócić wciskając '*' na numerycznej
(Chyba bardziej wniknąłem w strukturę gry, ale możesz sprawdzić - jak nie działa to poprawię, aby była możliwość przywrócenia oryginalnej wersji)

Co do muzyki, niech się wypowiedzą pozostali eksperci od niej :)

2011-06-04T12:27:35+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

No tak. "Loading..." mogło rzeczywiście wprowadzać w błąd. Przy dużej prędkości emulacji nie ma znaczenia informacja, że "Loading", bo trwa to poniżej sekundy. Bez wciskania Fire nie można by było sobie przeczytać, że "Beware the dragon, whose dark shadow sweeps the land" :-)

Osobiście i tak wolę, żeby stare gry pozostawały takie, jakie były, bez zmian. Jak będę chciał kiedyś zagrać w Moonstone, to uruchomię sobie swoją z trzech ADF'ków i będzie Sir Godber i "Loading".

Co do sprawdzania Twojego wniknięcia w strukturę gry, to jestem za cienki i nie bardzo już mam czas na zabawę z dekompilowaniem, analizowaniem i tego typu zabawą. Może z 15 lat temu bym się pokusił o nadwyrężanie mózgownicy, ale teraz wolę "endżojnować" i pomarudzić czasem :-)

2011-06-05T19:23:34+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Nie zrozumieliśmy się - wystarczy sprawdzić, czy zresetowaniu gry "*" masz nadal TheCompany czy Loading :)

2011-06-05T22:15:20+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Gry nie da się zresetować "*" z numerycznej. Inne EXE'ki się resetują, Moonstone nie. Chyba nie ma włączonej tej opcji. Działa za to wychodzenie z programu klawiszem "Delete".

Co do dźwięku (muzyki w Moonstone konkretnie), sprawdziłem dokładniej - nie grają 2 kanały - u mnie na lewym głośniku.

2011-06-06T12:20:50+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Próbowałeś zmieniać coś w zakładce Sounds pod F12 ?

2011-06-06T14:06:26+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Tak. Próbowałem przeróżne kombinacje ustawień w tej zakładce. Nie ma żadnej różnycy, poza tą, że przy ustawienieniu dźwięku na mono, gra w lewym i prawym głośniku to samo, ale nadal muzyka jest do niczego. Moja wersja Moonstona w ADF'ach na WinUAE 2.3.1 działa bez zarzutu, bez żadnych kombinacji.

2011-06-22T22:08:19+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Sprawdziłem dzisiaj inne ogólnodostępne wersje Moonstone'a na WHDLoad. We wszystkich muzyczka w tawernie Highwood jest schrzaniona, co znaczy, że winę za całokształt ponosi twórca .slave'a od Moonstone'a. Moonstone wydaje się być wyjątkowo twardym orzechem do zgryzienia. Dyskietki tylko w DF0: przyjmuje, nie chce się uruchomić normalnie z katalogu na HD, tak jak inne giery startujące spod AmigaDOS...

Tak czy srak: TheCompany.pl uniewinnione !

2011-06-22T23:04:09+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Moonstone do działania pod WHDLoad chyba nadal wymaga jego zarejestrowanej wersji. Nie wiem co tam kombinowałeś z DF0:, ale zawsze do popularnych amigowych gier w wersji WHDLoad z poza Polski należy pobrać archiwum z http://whdownload.com i wypakować później ewentualnie nowszy slave z http://whdload.de i podmienić ten w podkatalogu z wcześniej wypakowaną grą. A jeśli nadal są bugi to należy pisac przez mantis bugtracker na WHDLoad. Link jest w opisie slave'a, o ile już jakieś bugi były wcześiej zgłaszane, a do Moonstone akurat Antek zgłaszał, także jak nie zgłosił tego o muzyce to najlepiej zrób to i trzeba będzie poczekać na nowszą i poprawioną wersję.

2011-06-22T23:05:12+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Sprawdziłeś ostatni slave od Wepla?

version 1.5 (01.05.11) done by Wepl:
- missing sound in 'prepare for battle' screen fixed
- Custom1=1 can be used to skip the intro
- requires WHDLoad version 16.6 because new command in
resload_Patch has been used
- uses less chip memory and will now run on 512k chip machines
- executables moved to fast memory and caches disabled by slave to
avoid sound replay bugs
- interrupt acknowledge problems fixed
- game internal random init modified to accomplish variant initial
distribution of items (issue #2413)

version 1.6 (11.05.11) done by Wepl:
- support for other game releases got broken in 1.5, now all 3 supported
versions are working again (issue #2435)
Możliwe, że Wepl poprawił błędy w nowszej wersji - jeśli nie - zgłoś to na MantisBugTrackerze :-)

---
Radzę to samo co olesio wyżej ;)

2011-06-24T03:50:54+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

olesio wrote:Moonstone do działania pod WHDLoad chyba nadal wymaga jego zarejestrowanej wersji. Nie wiem co tam kombinowałeś z DF0:, ale zawsze do popularnych amigowych gier w wersji WHDLoad z poza Polski należy pobrać archiwum z http://whdownload.com i wypakować później ewentualnie nowszy slave z http://whdload.de i podmienić ten w podkatalogu z wcześniej wypakowaną grą. A jeśli nadal są bugi to należy pisac przez mantis bugtracker na WHDLoad. Link jest w opisie slave'a, o ile już jakieś bugi były wcześiej zgłaszane, a do Moonstone akurat Antek zgłaszał, także jak nie zgłosił tego o muzyce to najlepiej zrób to i trzeba będzie poczekać na nowszą i poprawioną wersję.


Oczywiście. Moonstone od początku wymagał zarejestrowanej wersji WHDLoad i nadal wymaga. Na http://www.whdload.de jest obecnie do pobrania ostatnia wersja instalki Moonstone'a pod WHDLoad z 11.05.2011. Ściągnąłem, zainstalowałem, sprawdziłem i stwierdziłem, że z tą wersją jest wszystko w porządku. Czyli w EXE'ku Moonstone'a tkwi jakaś starsza wersja z błędami. Następnego update'a EXE do Moonstone'a puścicie pewnie z poprawionym .slave od Wepl'a.

Z DF0: nic nie kombinowałem. Wersja dyskietkowa Moonstone wymaga wymiany dyskietek podczas gry w stacji DF0:. Nieważne, że w DF1 - 3: są kolejne dyskietki - i tak będzie się domagał zmiany dyskietki w DF0:.

BTW. Heineken o 5 rano smakuje nawet lepiej :-)

2011-06-24T13:17:41+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Dzięki za informację.
Skoro nowszy slave eliminuje te błędy, to oczywiście niedługo przybudówka poinformuje Cię o nowszej wersji EXE'ka ;)

--- edit ---
Done

2011-06-26T00:22:28+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Dzięki. Moonstone i tak na razie odpuszczam (w końcu to cała godzina grania i parę minut słuchania muzyczki w tawernie Highwood). Wziąłem się za Dune II. Trochę to potrwa...

2011-07-09T12:19:59+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Moonstone po przebudowie działa perfekcyjnie. Nie ma się do czego przyczepić. Przeszedłem grę 2 razy oczyszczając całą mapę ze wszystkich lokacji i nie znalazłem żadnego bug'a (chociaż zawsze jeszcze jeden jest). Muzyczka w tawernie brzmi tak jak powinna. Trzeba było tylko sobie pada przestawić na "Compability Mode" bo w .exe domyślnie jest ustawiony na Joy#1 zamiast Joy#2 i niestety nie działał po podłączeniu. Ale to już nie bug, tylko drobne niedopatrzenie. Dzięki.

2011-07-09T12:27:21+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

Powinno mimo wszystko działać, bo joy2 również jest ustawiony.
Na innych exekach jest ok ?
Na moim logitechu bez problemu mogłem grać.

2011-07-09T23:22:19+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

A nie, sorry. Wypróbowałem na innym kompie i działa wszystko ok. Na tym pierwszym kompie musiałem mieć zapisane jakieś ustawienia poprzedniego Moonstone'a i dlatego trzeba było zmieniać z Joy1 na Joy2. Domyślnie jest rzeczywiście Joy2 ustawiony. Wszystko w porządku.

2011-07-10T01:21:49+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

I tak i nie - każda nowa wersja exeka jeżeli nie zapomnę tworzy nowy konfig.
Pliki przypominam znajdują się w %localappdata%/TheCompany

2013-08-30T15:22:37+01:00

Re: Moonstone - schrzaniona muzyka

problem rozwiązany więc temat zamykam, w razie jakichkolwiek problemów piszcie wiadomość, a znów go otworze

Return to Rozwiązane problemy