Polski

The Secret of Monkey Island 1 & 2

raxor5566

Code: Select all

The Secret of Monkey Island 2
Part I: The Largo Embargo
Zabierz łopatę ze znaku, idź na mostek. Largo cię okradnie.
Idź w lewo i do drugiej łodzi od prawej. Pogadaj z Wallym, po skończonej rozmowie zabierz mu okular ze stołu i papier z biurka u dołu, wyjdź.
Naprzeciwko na dole jest bar, pogadaj z barmanem, wejdzie Largo.
Po jego wyjściu użyj papieru na jego ślinie. Wyjdź i zajrzyj do baru przez okno. Ze stołu zabierz nóż, wyjdź przez okno.
Idź w głąb i porozmawiaj z trzema facetami na ławeczce, zapytaj o drewnianą nogę. Po rozmowie weź wiadro.
Idź w lewo do hotelu. Użyj noża na lince z aligatorem, z miski zabierz chrupki serowe, wejdź w lewo do pokoju Largo i weź perukę, wyjdź.
Idź cały czas w prawo do mapy i na bagna, Napełnij wiadro bagnem, użyj trumny i płyń w prawo do czaszki.
Wewnątrz zabierz string ze stołu. Przejdź w prawo i pogadaj z Voodoo Lady o Largo, daj jej ślinę i perukę i wyjdź.
Idź na plażę, weź patyk.
Idź na cmentarz i na wzgórze i użyj łopaty na grobie dziadka Largo.
Idź do pokoju Largo, zamknij drzwi, użyj wiadro na drzwiach i schowaj się za parawanem, po scence idź do pralni, wróć do pokoju Largo, zamknij drzwi i zabierz kwit. Idź do pralni i daj kwit człowiekowi w pralni.
Otwórz pudełko, użyj na nim patyk, na patyku użyj sznurek, na pudełku użyj chrupki serowe. Kiedy szczur zacznie jeść pociągnij za sznurek. Otwórz pudełko i weź szczura.
Idź do kuchni przez okno i wrzuć szczura do garnka, idź do baru normalnie i poproś o coś do jedzenia. Kiedy zaproponuje ci pracę weź ją. Wyjdź przez okno.
Idź do Voodoo i daj jej kość i stanik, da ci lalkę i szpilki.
Idź do pokoju Largo i szybko użyj szpilki na lalce kiedy wejdzie. Porozmawiaj z Voodoo.
Idź na półwysep i porozmawiaj z kapitanem. Daj mu monocle, wynajmij statek.

Part II: Four map pieces
Weź jedzenie dla papug, powiedz kapitanowi, że chcesz jechać na Phatt Island.
Na miejscu porozmawiaj ze strażnikiem i z grubasem.
W celi pociągnij materac i weź patyk. Użyj patyka na kości, weź kość.
Daj kość pieskowi i weź klucz, otwórz celę.
Weź 2 koperty z półki i otwórz je, wyjdź.
Idź w prawo i do alejki na lewo od biblioteki, zobacz jak gościu wygrywa.
Idź za nim i zobacz co się dzieje. Wróć za nim z powrotem i zobacz, że znowu wygrywa.
Pójdź tam do drzwi i powiedz, że chcesz wygrywający numer. Ręka pokazuje 2 razy palce - zapamiętaj ile palców pokazuje za pierwszym razem - jest to prawidłowa odpowiedź. Odpowiedz prawidłowo 3 razy, a dostaniesz wygrywający numer.
Postaw na ten numer na kole fortuny i po wygranej weź invitation.
Wróć na łódź i jedź na Booty Island.
Wejdź do sklepu z antykami po lewej i zabierz róg, piłę i znak (sign). Kup je.
Powieś jedzenie dla papug tam gdzie wisiał znak i kup lusterko.
Zobacz na kawałek mapy i zapytaj ile kosztuje i czy się na coś nie wymieni.
Idź sklepu z kostiumami i daj sprzedawcy zaproszenie, weź kostium.
Porozmawiaj z kobietą na zewnątrz, weź od niej ulotkę, dowiesz się że ma statek z szklanym dnem.
Idź w lewo aż do mapy i do posiadłości. Po drodze daj strażnikowi zaproszenie i kostium.
Idź na tył posiadłości i popchnij kosz na śmieci - kucharz będzie cię ścigał dookoła domu, uciekaj przed nim i po okrążeniu wejdź do kuchni i ukradnij rybę.
Wejdź do posiadłości, zabierz mapę z tablicy i wyjdź, zatrzyma cię pies, porozmawiaj z Elaine dopóki nie wyrzuci mapy przez okno.
Wróć na górę i zabierz wiosło ze ściany.
Wyjdź z posiadłości i spróbuj zabrać kawałek mapy kilka razy.
Potem zabierz psa ze sobą.
Wróć na stek i do Phatt Island.
Idź do biblioteki, otwórz latarnię i weź soczewkę.
Zobacz na katalog i szufladę CD - zapamiętaj pozycję "Great shipwrecks of our century" (ostatnia linia dialogowa aby zapamietać).
Następnie otwórz PQR i zapamiętaj "The joy of hex".
Zapamiętaj również inną książkę - jakąkolwiek.
Rozmawiaj z bibliotekarką, zapisz się do biblioteki podając jakiekolwiek dane i wypożycz 3 zapamiętane książki.
Idź na molo - załóż się z rybakiem o wielkość ryby, daj mu rybę skradzioną z kuchni - dostaniesz wędkę.
Użyj ulotki ze zdjęciem Kate na plakacie "Wanted". Idź w lewo i przez mostek do góry - Kate została aresztowana.
Wróć do więzienia, otwórz celę kluczykiem, weź kopertę i otwórz ją.
Idź do posiadłości, powiedz strażnikowi, że w kuchni jest pożar. Użyj trzeciej (bylejakiej) książki na książce leżącej na łóżku.
Do statku i popłyń na Booty Island.
Idź do mapy i do "Big tree". Użyj wiosła w następnej dziurze i wejdź na pierwszą.
Po scence weź złamane wiosło i płyń na Scabb Island.
Daj wiosło do naprawienia stolarzowi (pierwszy statek).
Idź do baru, barman cię zwolni. Użyj banana na metronomie i zabierz małpę.
Powiedz barmanowi, że chcesz drinka, pokaż mu kartę biblioteczną, weź Yelow Beard's Baby oraz Blue Whale. Dostaniesz także słomkę.
Zmiksuj drinki aby otrzymać zielony drink.
Idź do pralni i użyj piły na drewnianej nodze faceta z ławki. Wyjdź z pralni i z domku stolarza, zabierz młotek i gwoździe.
Płyń do Booty Island.
Idź do Stana, powiedz, że szukasz dobrej trumny, po czym zakończ rozmowę - da ci chusteczkę.
Wróć ponownie, powiedz aby jeszcze raz zademonstrował i użyj gwoździ na trumnie. Weź klucz do krypty.
Idź w prawo - jest tam konkurs plucia. Porozmawiaj z prowadzącym i spróbuj swoich sił - nie wyszło.
Użyj rogu, kiedy odwrócisz uwagę innych podnieś flagi przestawiając je.
Użyj słomki na zielonym drinku i spluń ponownie.
Wykonaj tę czynność jeszcze raz, ale zanim spluniesz poczekaj aż apaszka osoby po prawej stronie zacznie falować od wiatru.
Teraz wygrałeś i dostaniesz plakietkę.
Idź do sklepu, sprzedaj plakietkę za 6000 - naciskaj go i powiedz że jest na tym ślina kogoś, kto zabił LeChucka.
Przeczytaj "Great shipwreck of our century" i zapamiętaj koordynaty.
Wypożycz łódź od Kate i podaj jej koordynaty, pod wodą weź głowę małpy i pociągnij za kotwicę.
Daj głowę małpy sprzedawcy a dostaniesz kawałek mapy.
Idź do mapy i do "cliff". Użyj wędki. Pobiegnij za kawałkiem mapy do wielkiego drzewa.
Wejdź na kołek, użyj wiosła na następnej dziurze, weź poprzedni kołek i użyj go na następnej dziurze itd.
Na górze weź teleskop i wejdź do domku. Użyj psa na kupce papieru a znajdziesz kawałek mapy.
Płyń do Phatt Island.
Idź do mapy i do wodospadu, wejdź na górę i użyj małpy na pompie.
Zejdź na dół i wejdź do wodospadu. Idź do domku i pogadaj z Rogerem.
Zaproponuje ci konkurs na picie. Kiedy przyniesie ci kubek wylej go do kwiatka (użyj go na kwiatku) i wlej do kubka near'o'grog - wygrasz.
Użyj lustra na ramie na ścianie. Wyjdź, otwórz lewe okno i użyj lunety na statule.
Popchnij cegłę, którą oświetlił promień, weź mapę i wyjdź przez dziurę.
Płyń do Scabb Island.
Idź na cmentarz, na krypcie użyj klucza. Przeczytaj "Famous Pirate Quotations" i zapamiętaj który cytat wypowiedział Rapp Scallion.
Znajdź taką trumnę, otwórz ją i weź prochy.
Idź do Voodoo i spójrz na słoiki, znajdź Ash-2-Life, spróbuj go zabrać, powiedz Voodoo, że chcesz Ash-2-life i daj jej prochy, ale zapomniała zaklęcia, daj jej książkę "The joy of hex".
Da ci płyn, użyj go na prochach w krypcie.
Porozmawiaj z kucharzem, powiedz że szukasz mapy, obiecaj że sprawdzisz dla niego gaz, da ci klucz.
Idź na plażę, użyj klucza na latarni, wyłącz gaz.
Wróć do krypty i powiedz, że wyłączyłeś gaz, da ci kawałek mapy.
Idź do Wally'ego, daj mu soczewkę z latarni i cztery kawałki mapy - poskłada je dla ciebie.
Idź do Voodoo po napój dla Wallego. Voodoo czuje coś złego, idź do Wallego - został porwany.
Wróć na bagna i wejdź do skrzyni.

Part III: LeChuck's Fortress
Idź w prawo, będzie brama z wieloma strzałkami, wejdź dalej.
Teraz spojrzyj na oplutą kartkę. Każda zwrotka wiersza określa jedne drzwi np.:

The arm bone is connected to the head bone.
The head bone is connected to the rip bone.
The rip bone is connected to the leg bone.

Czyli musisz znaleźć drzwi ramię-głowa-żebro (arm-head-rip) i przejść do kolejnej zwrotki.
Tłumaczenie:
Head: głowa
Leg: noga
Arm: ramię
Hip: miednica
Rib: żebra

Jeśli przejdziesz dobrze to znajdziesz ogromne drzwi. Otwórz drzwiczki i wejdź.
Weź klucz obok tronu.
Po złapaniu wisicie z Wallym, użyj słomki na drinku, opluj patelnię u dołu ekranu.
Opluj tarczę wiszącą po prawej stronie dwukrotnie.
Otwórz torbę, użyj zapałek.

Part IV: Dinky Island
Weź butelkę z oceanu i łom z plaży.
Weź kieliszek leżący na lewo od łomu i napełnij go wodą z oceanu, użyj go na maszynie.
Otwórz beczkę, weźmiesz ciastko.
Idź w lewo i wejdź do dżungli, idź w lewo aż do drzewa z workiem.
Użyj butelki na drzewie i potrzaskanej butelki na worku.
Weź pudełko i użyj na nim przedestylowanej wody.
Idź w prawo aż dojdziesz do jeziorka.
Weź linę zawiniętą wokół skrzyni i z niej dynamit używając łomu.
Wróć na plażę.
ZAPISZ GRĘ.
Daj krakersa papudze - powie ci gdzie masz iść, kiedy tam dojdziesz daj jej następnego krakersa, aż dojdziesz do Big X.
Nie wiem czy to jest losowe - ja miałem:
1. wschód od jeziorka do dinozaura.
2. północ od dinozaura do stosu kamieni.
3. wschód do X.
Użyj łopaty na X.
Użyj zapałek na dynamicie, użyj dynamitu na dziurze.
Przywiąż linę do łomu, i użyj tego na prętach u góry.
Kiedy spadniesz poszukaj przełącznika.
Teraz spotkasz LeChucka, po rozmowie będzie przemieszczał cię do różnych lokacji.
Znajdź pokój z pudełkami, otwórz 4 z nich i weź lalkę oraz balon.
Wyjdź i idź w prawo do First Aid, zobacz szkielety i weź czaszkę.
Otwórz kosz i weź rękawiczki. Otwórz szufladę i weź strzykawkę.
Wyjdź, idź 2 razy w lewo i wejdź do pokoju z maszyną do grogu. Napełnij 2 rękawiczki i balon helem z butli.
Użyj zwrotu monet i poczekaj aż LeChuck schyli się po monetę. Weź jego majtki.
Poczekaj na LeChucka i daj mu chusteczkę od Stana.
Przywołaj windę i wejdź do niej, kiedy pojawi się LeChuck użyj dźwigni, weź jego brodę.
Otwórz drzwi i wyjdź - jesteś w alejce w Monkey island 1 :)
Włóż do torby: lalkę, czaszkę, bieliznę, chusteczkę i brodę.
Zjedź windą na dół i kiedy pojawi się LeChuck użyj strzykawki na lalce voodoo.
Zrób to ponownie - kiedy będziecie rozmawiać wybierz: "I wonder what would happen if I tore the leg...", potem zdejmij mu maskę.
KONIEC


Autor:Adam

Źródło: http://przygodowki.web.iq.pl
Page 1 of 1 1 https://forum.thecompany.pl/gamingowa-biblioteka-solucje/monkey-island-lechuck-revenge-t3111.html
2013-11-22T12:59:12+01:00

Code: Select all

The Secret of Monkey Island 2
Part I: The Largo Embargo
Zabierz łopatę ze znaku, idź na mostek. Largo cię okradnie.
Idź w lewo i do drugiej łodzi od prawej. Pogadaj z Wallym, po skończonej rozmowie zabierz mu okular ze stołu i papier z biurka u dołu, wyjdź.
Naprzeciwko na dole jest bar, pogadaj z barmanem, wejdzie Largo.
Po jego wyjściu użyj papieru na jego ślinie. Wyjdź i zajrzyj do baru przez okno. Ze stołu zabierz nóż, wyjdź przez okno.
Idź w głąb i porozmawiaj z trzema facetami na ławeczce, zapytaj o drewnianą nogę. Po rozmowie weź wiadro.
Idź w lewo do hotelu. Użyj noża na lince z aligatorem, z miski zabierz chrupki serowe, wejdź w lewo do pokoju Largo i weź perukę, wyjdź.
Idź cały czas w prawo do mapy i na bagna, Napełnij wiadro bagnem, użyj trumny i płyń w prawo do czaszki.
Wewnątrz zabierz string ze stołu. Przejdź w prawo i pogadaj z Voodoo Lady o Largo, daj jej ślinę i perukę i wyjdź.
Idź na plażę, weź patyk.
Idź na cmentarz i na wzgórze i użyj łopaty na grobie dziadka Largo.
Idź do pokoju Largo, zamknij drzwi, użyj wiadro na drzwiach i schowaj się za parawanem, po scence idź do pralni, wróć do pokoju Largo, zamknij drzwi i zabierz kwit. Idź do pralni i daj kwit człowiekowi w pralni.
Otwórz pudełko, użyj na nim patyk, na patyku użyj sznurek, na pudełku użyj chrupki serowe. Kiedy szczur zacznie jeść pociągnij za sznurek. Otwórz pudełko i weź szczura.
Idź do kuchni przez okno i wrzuć szczura do garnka, idź do baru normalnie i poproś o coś do jedzenia. Kiedy zaproponuje ci pracę weź ją. Wyjdź przez okno.
Idź do Voodoo i daj jej kość i stanik, da ci lalkę i szpilki.
Idź do pokoju Largo i szybko użyj szpilki na lalce kiedy wejdzie. Porozmawiaj z Voodoo.
Idź na półwysep i porozmawiaj z kapitanem. Daj mu monocle, wynajmij statek.

Part II: Four map pieces
Weź jedzenie dla papug, powiedz kapitanowi, że chcesz jechać na Phatt Island.
Na miejscu porozmawiaj ze strażnikiem i z grubasem.
W celi pociągnij materac i weź patyk. Użyj patyka na kości, weź kość.
Daj kość pieskowi i weź klucz, otwórz celę.
Weź 2 koperty z półki i otwórz je, wyjdź.
Idź w prawo i do alejki na lewo od biblioteki, zobacz jak gościu wygrywa.
Idź za nim i zobacz co się dzieje. Wróć za nim z powrotem i zobacz, że znowu wygrywa.
Pójdź tam do drzwi i powiedz, że chcesz wygrywający numer. Ręka pokazuje 2 razy palce - zapamiętaj ile palców pokazuje za pierwszym razem - jest to prawidłowa odpowiedź. Odpowiedz prawidłowo 3 razy, a dostaniesz wygrywający numer.
Postaw na ten numer na kole fortuny i po wygranej weź invitation.
Wróć na łódź i jedź na Booty Island.
Wejdź do sklepu z antykami po lewej i zabierz róg, piłę i znak (sign). Kup je.
Powieś jedzenie dla papug tam gdzie wisiał znak i kup lusterko.
Zobacz na kawałek mapy i zapytaj ile kosztuje i czy się na coś nie wymieni.
Idź sklepu z kostiumami i daj sprzedawcy zaproszenie, weź kostium.
Porozmawiaj z kobietą na zewnątrz, weź od niej ulotkę, dowiesz się że ma statek z szklanym dnem.
Idź w lewo aż do mapy i do posiadłości. Po drodze daj strażnikowi zaproszenie i kostium.
Idź na tył posiadłości i popchnij kosz na śmieci - kucharz będzie cię ścigał dookoła domu, uciekaj przed nim i po okrążeniu wejdź do kuchni i ukradnij rybę.
Wejdź do posiadłości, zabierz mapę z tablicy i wyjdź, zatrzyma cię pies, porozmawiaj z Elaine dopóki nie wyrzuci mapy przez okno.
Wróć na górę i zabierz wiosło ze ściany.
Wyjdź z posiadłości i spróbuj zabrać kawałek mapy kilka razy.
Potem zabierz psa ze sobą.
Wróć na stek i do Phatt Island.
Idź do biblioteki, otwórz latarnię i weź soczewkę.
Zobacz na katalog i szufladę CD - zapamiętaj pozycję "Great shipwrecks of our century" (ostatnia linia dialogowa aby zapamietać).
Następnie otwórz PQR i zapamiętaj "The joy of hex".
Zapamiętaj również inną książkę - jakąkolwiek.
Rozmawiaj z bibliotekarką, zapisz się do biblioteki podając jakiekolwiek dane i wypożycz 3 zapamiętane książki.
Idź na molo - załóż się z rybakiem o wielkość ryby, daj mu rybę skradzioną z kuchni - dostaniesz wędkę.
Użyj ulotki ze zdjęciem Kate na plakacie "Wanted". Idź w lewo i przez mostek do góry - Kate została aresztowana.
Wróć do więzienia, otwórz celę kluczykiem, weź kopertę i otwórz ją.
Idź do posiadłości, powiedz strażnikowi, że w kuchni jest pożar. Użyj trzeciej (bylejakiej) książki na książce leżącej na łóżku.
Do statku i popłyń na Booty Island.
Idź do mapy i do "Big tree". Użyj wiosła w następnej dziurze i wejdź na pierwszą.
Po scence weź złamane wiosło i płyń na Scabb Island.
Daj wiosło do naprawienia stolarzowi (pierwszy statek).
Idź do baru, barman cię zwolni. Użyj banana na metronomie i zabierz małpę.
Powiedz barmanowi, że chcesz drinka, pokaż mu kartę biblioteczną, weź Yelow Beard's Baby oraz Blue Whale. Dostaniesz także słomkę.
Zmiksuj drinki aby otrzymać zielony drink.
Idź do pralni i użyj piły na drewnianej nodze faceta z ławki. Wyjdź z pralni i z domku stolarza, zabierz młotek i gwoździe.
Płyń do Booty Island.
Idź do Stana, powiedz, że szukasz dobrej trumny, po czym zakończ rozmowę - da ci chusteczkę.
Wróć ponownie, powiedz aby jeszcze raz zademonstrował i użyj gwoździ na trumnie. Weź klucz do krypty.
Idź w prawo - jest tam konkurs plucia. Porozmawiaj z prowadzącym i spróbuj swoich sił - nie wyszło.
Użyj rogu, kiedy odwrócisz uwagę innych podnieś flagi przestawiając je.
Użyj słomki na zielonym drinku i spluń ponownie.
Wykonaj tę czynność jeszcze raz, ale zanim spluniesz poczekaj aż apaszka osoby po prawej stronie zacznie falować od wiatru.
Teraz wygrałeś i dostaniesz plakietkę.
Idź do sklepu, sprzedaj plakietkę za 6000 - naciskaj go i powiedz że jest na tym ślina kogoś, kto zabił LeChucka.
Przeczytaj "Great shipwreck of our century" i zapamiętaj koordynaty.
Wypożycz łódź od Kate i podaj jej koordynaty, pod wodą weź głowę małpy i pociągnij za kotwicę.
Daj głowę małpy sprzedawcy a dostaniesz kawałek mapy.
Idź do mapy i do "cliff". Użyj wędki. Pobiegnij za kawałkiem mapy do wielkiego drzewa.
Wejdź na kołek, użyj wiosła na następnej dziurze, weź poprzedni kołek i użyj go na następnej dziurze itd.
Na górze weź teleskop i wejdź do domku. Użyj psa na kupce papieru a znajdziesz kawałek mapy.
Płyń do Phatt Island.
Idź do mapy i do wodospadu, wejdź na górę i użyj małpy na pompie.
Zejdź na dół i wejdź do wodospadu. Idź do domku i pogadaj z Rogerem.
Zaproponuje ci konkurs na picie. Kiedy przyniesie ci kubek wylej go do kwiatka (użyj go na kwiatku) i wlej do kubka near'o'grog - wygrasz.
Użyj lustra na ramie na ścianie. Wyjdź, otwórz lewe okno i użyj lunety na statule.
Popchnij cegłę, którą oświetlił promień, weź mapę i wyjdź przez dziurę.
Płyń do Scabb Island.
Idź na cmentarz, na krypcie użyj klucza. Przeczytaj "Famous Pirate Quotations" i zapamiętaj który cytat wypowiedział Rapp Scallion.
Znajdź taką trumnę, otwórz ją i weź prochy.
Idź do Voodoo i spójrz na słoiki, znajdź Ash-2-Life, spróbuj go zabrać, powiedz Voodoo, że chcesz Ash-2-life i daj jej prochy, ale zapomniała zaklęcia, daj jej książkę "The joy of hex".
Da ci płyn, użyj go na prochach w krypcie.
Porozmawiaj z kucharzem, powiedz że szukasz mapy, obiecaj że sprawdzisz dla niego gaz, da ci klucz.
Idź na plażę, użyj klucza na latarni, wyłącz gaz.
Wróć do krypty i powiedz, że wyłączyłeś gaz, da ci kawałek mapy.
Idź do Wally'ego, daj mu soczewkę z latarni i cztery kawałki mapy - poskłada je dla ciebie.
Idź do Voodoo po napój dla Wallego. Voodoo czuje coś złego, idź do Wallego - został porwany.
Wróć na bagna i wejdź do skrzyni.

Part III: LeChuck's Fortress
Idź w prawo, będzie brama z wieloma strzałkami, wejdź dalej.
Teraz spojrzyj na oplutą kartkę. Każda zwrotka wiersza określa jedne drzwi np.:

The arm bone is connected to the head bone.
The head bone is connected to the rip bone.
The rip bone is connected to the leg bone.

Czyli musisz znaleźć drzwi ramię-głowa-żebro (arm-head-rip) i przejść do kolejnej zwrotki.
Tłumaczenie:
Head: głowa
Leg: noga
Arm: ramię
Hip: miednica
Rib: żebra

Jeśli przejdziesz dobrze to znajdziesz ogromne drzwi. Otwórz drzwiczki i wejdź.
Weź klucz obok tronu.
Po złapaniu wisicie z Wallym, użyj słomki na drinku, opluj patelnię u dołu ekranu.
Opluj tarczę wiszącą po prawej stronie dwukrotnie.
Otwórz torbę, użyj zapałek.

Part IV: Dinky Island
Weź butelkę z oceanu i łom z plaży.
Weź kieliszek leżący na lewo od łomu i napełnij go wodą z oceanu, użyj go na maszynie.
Otwórz beczkę, weźmiesz ciastko.
Idź w lewo i wejdź do dżungli, idź w lewo aż do drzewa z workiem.
Użyj butelki na drzewie i potrzaskanej butelki na worku.
Weź pudełko i użyj na nim przedestylowanej wody.
Idź w prawo aż dojdziesz do jeziorka.
Weź linę zawiniętą wokół skrzyni i z niej dynamit używając łomu.
Wróć na plażę.
ZAPISZ GRĘ.
Daj krakersa papudze - powie ci gdzie masz iść, kiedy tam dojdziesz daj jej następnego krakersa, aż dojdziesz do Big X.
Nie wiem czy to jest losowe - ja miałem:
1. wschód od jeziorka do dinozaura.
2. północ od dinozaura do stosu kamieni.
3. wschód do X.
Użyj łopaty na X.
Użyj zapałek na dynamicie, użyj dynamitu na dziurze.
Przywiąż linę do łomu, i użyj tego na prętach u góry.
Kiedy spadniesz poszukaj przełącznika.
Teraz spotkasz LeChucka, po rozmowie będzie przemieszczał cię do różnych lokacji.
Znajdź pokój z pudełkami, otwórz 4 z nich i weź lalkę oraz balon.
Wyjdź i idź w prawo do First Aid, zobacz szkielety i weź czaszkę.
Otwórz kosz i weź rękawiczki. Otwórz szufladę i weź strzykawkę.
Wyjdź, idź 2 razy w lewo i wejdź do pokoju z maszyną do grogu. Napełnij 2 rękawiczki i balon helem z butli.
Użyj zwrotu monet i poczekaj aż LeChuck schyli się po monetę. Weź jego majtki.
Poczekaj na LeChucka i daj mu chusteczkę od Stana.
Przywołaj windę i wejdź do niej, kiedy pojawi się LeChuck użyj dźwigni, weź jego brodę.
Otwórz drzwi i wyjdź - jesteś w alejce w Monkey island 1 :)
Włóż do torby: lalkę, czaszkę, bieliznę, chusteczkę i brodę.
Zjedź windą na dół i kiedy pojawi się LeChuck użyj strzykawki na lalce voodoo.
Zrób to ponownie - kiedy będziecie rozmawiać wybierz: "I wonder what would happen if I tore the leg...", potem zdejmij mu maskę.
KONIEC


Autor:Adam

Źródło: http://przygodowki.web.iq.pl

2014-04-01T21:09:31+01:00

The Secret of Monkey Island

Opis:

Code: Select all

The Secret of Monkey Island

Niestety aby przejść Monkey Island 1 trzeba jako-tako znać angielski, ponieważ nie powstała jeszcze polska wersja tej gry.
Part I - The three trials
Wejdź do Scumm Baru, porozmawiaj z piratem przy drzwiach, potem z piratem pod żyrandolem.
Przejdź w prawo, porozmawiaj z trzema piratami - powiedz, że chcesz być piratem.
Wejdź do kuchni, kucharz cię wyrzuci.
Poczekaj aż wyjdzie z kuchni, potem wejdź.
Weź mięso ze stołu i garnek spod stołu, włóż mięso do garnka, poczekaj i wyjmij mięso.
Przejdź w prawo, spróbuj zabrać rybę. Przejdź na koniec mostku, porusz belkę i szybko weź rybę.
Wyjdź z baru, idź całkowicie w lewo i do góry, aż do mapy.
Idź do "clearing" i wejdź do cyrku.
Zgódź się na propozycję braci, powiedz że masz hełm, daj im garnek.
Po wystrzale idź do miasteczka, od faceta z papugą i kup mapę od niego - popatrz na nią.
Idź w lewo, najedź kursorem na szczura kilka razy aż ucieknie.
Porozmawiaj z facetami, powiedz, że przepraszasz za szczura i że kochasz szczury.
Wejdź w pierwsze drzwi po prawej, zabierz kurczaka, idź w prawo i porozmawiaj z voodoo lady.
Wyjdź po rozmowie i idź w górę miasteczka, usłyszysz "psssst", wejdź tam i porozmawiaj.
Wyjdź z alejki i idź do prawych drzwi.
Weź łopatę i miecz i powiedz sprzedawcy, że chcesz to kupić (jeśli go nie ma to zadzwoń dzwonkiem).
Wróć do mapy i idź do "house", po drodze daj trollowi rybę.
Wejdź do domku i naucz się władania mieczem.
Wróć do mapy - widzisz teraz przechodzących piratów - spotykaj się z nimi i walcz na słowa dopóki ktoś z nich nie powie "Wow! You're good enough to fight the Sword Master". Mimo to, że ci już to ktoś powie walcz dalej, aż uzyskasz odpowiedzi na większość pytań.

Odzywki używane przy walce z piratami:

This is the END for you, you gutter-crawling cur!
And I've got a little TIP for you, get the POINT?

Soon you'll be wearing my sword like a shish kebab!
First you better stop waiving it like a feather-duster.

My handkerchief will wipe up your blood!
So you got that job as janitor, after all.

People fall at my feet when they see me coming.
Even BEFORE they smell your breath?

I once owned a dog that was smarter then you.
He must have taught you everything you know.

You make me want to puke.
You make me think somebody already did.

Nobody's ever drawn blood from me and nobody ever will.
You run THAT fast?

You fight like a dairy farmer.
How appropriate. You fight like a cow.

I got this scar on my face during a mighty struggle!
I hope now you've learned to stop picking your nose.

Have you stopped wearing diapers yet?
Why, did you want to borrow one?

I've heard you were a contemptible sneak.
Too bad no one's ever heard of YOU at all.

You're no match for my brains, you poor fool.
I'd be in real trouble if you ever used them.

You have the manners of a beggar.
I wanted to make sure you'd feel comfortable with me.

I'm not going to take your insolence sitting down!
Your hemorrhoids are flaring up again, eh?

There are no words for how disgusting you are.
Yes there are. You just never learned them.

I've spoken with apes more polite then you.
I'm glad to hear you attended your family reunion.

Idź do sprzedawcy (gdzie kupiłeś miecz) i zapytaj go o Sword Master - kiedy wyjdzie śledź go aż dojdziesz do Sword Master. Walcz z Sword Master używając poniższych zwrotów.

Odzywki używane przy walce z Sword Master:

I've got a long, sharp lesson for you you to learn today.
And I've got a little TIP for you. Get the POINT?

My tongue is sharper then any sword.
First you better stop waving it like a feather-duster.

My name is feared in every dirty corner of this island!
So you got that job as janitor, after all.

My wisest enemies run away at the first sight of me!
Even BEFORE they smell your breath?

Only once have I met such a coward!
He must have taught you everything you know.

If your brother's like you, better to marry a pig.
You make me think somebody already did.

No one will ever catch ME fighting as badly as you do.
You run THAT fast?

I will milk every drop of blood from your body!
How appropriate. You fight like a cow.

My last fight ended with my hands covered with blood.
I hope now you've learned to stop picking your nose.

I hope you have a boat ready for a quick escape.
Why, did you want to borrow one?

My sword is famous all over the Caribbean!
Too bad no one's ever heard of YOU at all.

I've got the courage and skill of a master swordsman!
I'd be in real trouble if you ever used them.

Every word you say to me is stupid.
I wanted to make sure you'd feel comfortable with me.

You are a pain in the backside, sir!
Your hemorrhoids are flaring up again, eh?

There are no clever moves that can help you now.
Yes there are. You just never learned them.

Now I know what filth and stupidity really are.
I'm glad to hear you attended your family reunion.

I usually see people like you passed-out on tavern floors.
Even BEFORE they smell your breath?

Po wygranej walce dostaniesz T-Shirt.
Wyjdź do mapy idąc w lewo.
Wróć do pierwszego screenu w lesie. Spójrz na mapę, którą kupiłeś. Interesuje cię tylko pierwsze słowo (back = ścieżka w górę). Postępując zgodnie z mapą dojdziesz do miejsca X (po drodze zabierz żółte kwiaty). Użyj łopaty.
Wróć do miasteczka - idź tam gdzie sklep, ale jeszcze dalej, aż do posiadłości.
Użyj żółtego kwiatka na mięsie i mięsa na psach, wejdź do posiadłości i do drzwi obok.
Idź do więzienia na lewo od kościoła i porozmawiaj z więźniem Otisem.
Idź do sklepu i kup miętowe pastylki.
Daj więźniowi pastylki, porozmawiaj i daj mu gopher repellent, dostaniesz ciastko. Otwórz ciastko.
Wróć do posiadłości i wejdź w dziurę w ścianie.
Po rozmowie z Elaine wyjdź na zewnątrz. W wodzie podnieś idol i miecz, wyjdź z wody.
Governor została porwana.
Idź do baru, porozmawiaj z kucharzem, weź 5 kubków.
Idź do mapy i do grupy świateł.
Porozmawiaj ze sprzedawcą statów, że chcesz kupić ten w połowie zatopiony, zapytaj czy można kupić na kredyt.
Przy wychodzeniu dostaniesz kompas.
Idź do sklepu, rozmawiaj, powiedz, że chcesz kredyt i że masz pracę.
Zapamiętaj kombinację sejfu.
Kiedy zapyta o prace przyznaj się, że nie masz pracy - masz szanse zapamiętać kombinację jeszcze raz.
Powiedz, że chcesz spotkać się z Sword Master. Kiedy wyjdzie użyj kombinacji (pull=lewo, push=prawo) i zabierz note.
Wróć do Stana.
Powiedz mu, że nie masz za dużo do wydania, pokaże ci statek.
Powiedz mu, że masz notę kredytową. Stan chce 10000.
Zapytaj go o extras i powiedz "I think, I can live without that paticular..." na wszystko co mówi.
Mów to kilka razy po czym "Enough about extras, already". i zapytaj go ile to jest warte.
Chce 7300 - powiedz mu, że rezygnujesz, zawoła cię i zaproponuje 6300, zaproponuj mu 5000 - zgodzi się.
Idź do Sword Master (na mapie jest lokalizacja) i powiedz o porwaniu, przyłączy się do twojej ekipy.
Wróć do mapy, idź do "island". Użyj kurczaka na linie, wejdź do domku, porozmawiaj z Meathookiem - powiedz o porwaniu i zapytaj czy wstąpi do ekipy. Otwórz drzwiczki i dotknij papugi. Kiedy przejdziesz test odwagi przyłączy się do załogi.
Idź do więzienia, Otisowi powiedz o porwaniu i zapytaj czy się przyłączy.
Idź do baru, nalej grogu z beczki w kuchni i przelewając z jednego kubka do drugiego (bo się topią) donieś grog do więzienia i użyj na zamku.
Idź na przystań (obok baru).

Part II - The journey
Otwórz szufladę, spojrzyj do środka, przeczytaj książkę.
Weź pióro, atrament. Wejdź na maszt i zabierz flagę.
Zejdź z masztu i 2 razy na dół pod pokład, weź linę i otwórz skrzynię w prawym rogu, weź wino.
Otwórz beczkę i zabierz proch.
Wyjdź i przejdź do kuchni, weź garnek, otwórz szafkę, weź pudełko, otwórz pudełko i spójrz na nagrodę - masz kluczyk.
Idź do kabiny gdzie zaczynałeś, kluczykiem otwórz szafkę, weź skrzynię a z niej papier i cynamon, spójrz na papier.
Idź do kuchni i wrzuć do kotła: cynamon, wino, flagę, proch, atrament, pastylki, 2 x T-Shirt, bussiness card, pióro, kluczyk, kurczak, pudełko - nastąpi wybuch.
Zejdź na sam dół, weź proch, użyj prochu na armacie. Użyj linę na końcu armaty.
Idź do kuchni i podpal mapę, podpaloną mapę użyj na loncie. Szybko użyj garnka.

Part III - Under Monkey Island
Podnieś banana i przeczytaj kartkę na drzewie.
Idź do dżungli, na mapie idź w lewo i do "fort" na wulkanie.
Weź linę, lunetę, popchnij armatę, podnieś kulę i proch.
Idź do mapy, w prawo i do "river fork".
Weź kamień i kartkę, przeczytaj kartkę, spójrz na kamień w inwentarzu.
Idź do góry, zobacz na urządzenie i przeczytaj kartkę.
Idź na górę, porozmawiaj z Hermanem. Użyj lunety. Muszisz tak ustawić urządzenie na dole, abyś przez lunetę u góry widział drzewo bananowe. Kiedy to zrobisz, popchnij kamień u góry.
Zejdź na dół do strumyka i użyj prochu na tamie. Użyj prostokątny kamień z kulą armatnią.
Idź na mapie do "pond", przeczytaj notkę, porozmawiaj z Hermanem, weź linę.
Mapa, idź w dół i na plażę. Idź w lewo i weź banany.
Idź do dźungli i do "crack".
Użyj liny na gałęzi, zejdź i użyj drugiej liny, weź wiosła.
Wróć do mapy i na plażę, na łodzi użyj wioseł.
Płyń w prawo, opłyń półwysep i dopłyń na górną plażę, pogadaj z Hermanem, przeczytaj notkę, idź do "village".
Idź w lewo i weź banany z miski, idź w prawo - zostaniesz złapany.
Przeczytaj memo, weź czaszkę i wyjdź przez deskę w podłodze.
Popłyń na dolną plażę.
Idź do "monkey" i daj małpie 5 bananów - pójdzie za tobą.
Idź w górę, w prawo na półwysep i do "clearing" - przejdź w prawo, pociągnij szpikulec na totemie (nose), kiedy odejdziesz brama się zamknie, ale małpa ci pomoże.
Idź w prawo i weź "wimpy little idol".
Wróć łódką do kanibali.
Idź w lewo do chatki i wróć w prawo, złapią cię kanibale, powiedz "Don't eat me. I'll give you abything" i daj im idol.
Idź w lewo do chatki i weź banana picker.
Idź w prawo, powiedz Hermanowi, że masz jego banana picker, da ci klucz do małpiej głowy.
Idź do małpiej głowy i użyj klucza na uchu. Wejdź i idź w parwo aż do następnego ekranu.
Wróć do wioski kanibali.
Powiedz im, że mogą ci się odwdzięczyć, mów:
"I'm looking for somebody"
"That's okay. The people I'm looking for aren't living."
"So why don't you do that now?"
"Where is he hiding it?"
"Can't you just go down there and kick him out?"
"I'm off to find LeChuck and get the root!"
"Why are you guys talking in pig Latin?"
Kiedy zaczna mówić między sobą daj im ulotkę (leaflet), a dadzą ci głowę.
Idź do katakumb w głowie małpy i w prawo do następnego ekranu, użyj głowy i idź tam gdzie ona patrzy aż dojdziesz do statku.
Błagaj głowę aż da ci naszyjnik, użyj go i idź do statku.
Idź w lewo, wejdź do kajuty, użyj kompasu na kluczu.
Wydź, idź w prawo i w dół pod pokład, teraz w prawo, zabierz kurę - dostaniesz pióro.
Zobacz skrzynię, wróć do śpiącego ducha i połaskocz go piórem, weź butelkę.
W prawo, użyj klucza na pokrywie i zejdź na dół.
Użyj grogu na misce, weź cooking grease, wróć na pokład.
Otwórz drzwi po prawej - skrzypią, użyj na nich grease i wejdź, weź narzędzia ze ściany.
Zejdź do skrzyni, użyj na niej narzędzi i zabierz korzeń.
Wyjdź ze statku.
Kanibale dadzą ci płyn.
Idź do statku, porozmawiaj z duchem.

Last Part - Gaybrush kicks butt
Idź w prawo, po drodze zabij płynem 2 duchy.
Idź do kościoła i powiedz coś, aby przerwać ślub.
Na przystani Stana podnieś butelkę i użyj jej na LeChuck'u.
KONIEC


Autor: Adam

Źródło: http://przygodowki.net/

Return to Solucje