Polski

Dóóm

Opisujemy tu "duchowne" przeżycia z grami z różnych platform.
Pamiętaj, że istnieją tematyczne podfora, dla zachowania porządku.
Shoonay Gra legenda, blabla, pierwszy FPS, blabla, i inne kłamstwa na jej temat spowodowały że jest najbardziej popularna i nawet Niemcy mogą wreszcie w nią grać... :mrgreen:
Mnie tam nigdy nie ciekawiła, te pierwsze FPSy są strasznie prymitywne a rozgrywka polega na przeszukiwaniu skrytek i kluczy oraz trzaskaniu w potwory bez końca, bez fabuły. Wolę Call of Duty. :prawytroll:

Są jednak nowe silniki czy modki które zmieniają Dóóma na tyle, że zaczyna mnie wciągać.
Kiedyś, dawno temu, odkryłem port windowsowy ZDoom który dodawał możliwość odpalania w dowolnej rozdziałce i umożliwiał skakanie, kucanie oraz - nareszcie - pełne sterowanie WSADem i oglądanie się myszką. To było coś. Pograłem dobre kilka godzin.

Wczoraj za sprawą pewnego zagrajmera odkryłem świetny mod który w sumie dodaje głównie gibsy, ale jakże rajcownie to wygląda. ]:->

No i muzyka, nawet midy odgrywane przez Timidity na 200MB soundbankach nie brzmią tak świetnie jak metalowe kawałki zagrane na prawdziwych instrumentach. Miód na moje uszy. :-E
Poziom trudności też jakby wzrósł.



Do ściągnięcia tutaj: http://www.skulltag.com/download/
http://www.skulltag.com/forum/viewtopic ... 13&t=26904

Lub gotowa paczuszka tutaj. (Hasło = nazwa tego tematu z małej litery)

--------------------------------------------------------------------

Znacie jakieś inne fajne modki?
Page 1 of 3 3 https://forum.thecompany.pl/gry/doom-t1442.html
2011-09-04T09:32:26+01:00
Gra legenda, blabla, pierwszy FPS, blabla, i inne kłamstwa na jej temat spowodowały że jest najbardziej popularna i nawet Niemcy mogą wreszcie w nią grać... :mrgreen:
Mnie tam nigdy nie ciekawiła, te pierwsze FPSy są strasznie prymitywne a rozgrywka polega na przeszukiwaniu skrytek i kluczy oraz trzaskaniu w potwory bez końca, bez fabuły. Wolę Call of Duty. :prawytroll:

Są jednak nowe silniki czy modki które zmieniają Dóóma na tyle, że zaczyna mnie wciągać.
Kiedyś, dawno temu, odkryłem port windowsowy ZDoom który dodawał możliwość odpalania w dowolnej rozdziałce i umożliwiał skakanie, kucanie oraz - nareszcie - pełne sterowanie WSADem i oglądanie się myszką. To było coś. Pograłem dobre kilka godzin.

Wczoraj za sprawą pewnego zagrajmera odkryłem świetny mod który w sumie dodaje głównie gibsy, ale jakże rajcownie to wygląda. ]:->

No i muzyka, nawet midy odgrywane przez Timidity na 200MB soundbankach nie brzmią tak świetnie jak metalowe kawałki zagrane na prawdziwych instrumentach. Miód na moje uszy. :-E
Poziom trudności też jakby wzrósł.



Do ściągnięcia tutaj: http://www.skulltag.com/download/
http://www.skulltag.com/forum/viewtopic ... 13&t=26904

Lub gotowa paczuszka tutaj. (Hasło = nazwa tego tematu z małej litery)

--------------------------------------------------------------------

Znacie jakieś inne fajne modki?

2011-09-04T09:47:11+01:00

Re: Dóóm

Damn it's like DOOM crossed with Mortal Kombat....Fatality!

2011-09-04T09:57:03+01:00

Re: Dóóm

Yeah, exactly my impression. :)
Especially the deathcam, either showing the death of your opponents or yours, so yeah, Fatality! :-D

2011-09-04T11:08:43+01:00

Re: Dóóm

No to mnie zaskoczyło Shoonay. Super chociaż wolałem quake 1 z modami :)

2011-09-04T22:33:44+01:00

Re: Dóóm

Shoonay wrote:Gra legenda, blabla, pierwszy FPS, blabla, i inne kłamstwa na jej temat spowodowały że jest najbardziej popularna i nawet Niemcy mogą wreszcie w nią grać... :mrgreen:
Mnie tam nigdy nie ciekawiła, te pierwsze FPSy są strasznie prymitywne a rozgrywka polega na przeszukiwaniu skrytek i kluczy oraz trzaskaniu w potwory bez końca, bez fabuły. Wolę Call of Duty.


Niestety piszesz tu o prywatnych odczuciach gdy mówisz o kłamstwach. Gra jest zdecydowanie legendą. Pierwszym FPS-em nie jest, bo był nim Wolfenstein 3D więc nie sugeruj się ludźmi którzy tak mówią. Są zwyczajnie do tyłu z historią. Dooma znam dobrze. Cenię, wychowałem się z nim. Piszesz "wolę Call of Duty". Ale to dwa odległe światy.
To tylko zwykła wojenna strzelanka. Nie mam nic do CoD bo lubię ale jest ich dzisiaj jak nasrał. A ja mam dość już FPS-ów celujących w hiperrealizm. Chcę mieć setki wrogów na drodze których będę przerabiał na tatar. Sam w pojedynkę ratować świat. Nieść pod pachą 12 rodzajów broni i być badassem. Gdy dziś zasiadam do starego Dooma czuję oddech ulgi. I odpoczynek od czajenia się za budynkami co drugi krok szukając osłony i polegając na bandzie idiotów którzy przy pierwszej lepszej okazji dają się zabić. Chcę wyskoczyć w sam środek walki z minigunem z okrzykiem "die muthafuckaz" i na***rdalać radośnie. I brakuje mi dzisiaj choć jednego takiego FPS-a który odwołałby się do korzeni i dał nam znowu poszaleć. Dziś dość jest wojennych FPS-ów, FPS-ów łamigłówek,logicznych ,przygodowych,fabularnych. Dosyć tego mam. Dajcie mi wreszcie oldschool. Chociaż jeden. Nawet Duke'owi się oberwało i może nieść tylko dwa gnaty. Bo według producentów danie mu takiego arsenału jak w oryginale byłoby nierealistyczne. Bo realistyczne jest ganianie z zamrażarką zmutowanych świń policjantów oczywiście.

2011-09-04T23:02:47+01:00

Re: Dóóm

Rekkimaru wrote:Niestety piszesz tu o prywatnych odczuciach gdy mówisz o kłamstwach.
Nie zaprzaczam, nie ma człowieka na świecie który nie byłby subiektywny i nie mówił tylko na podstawie własnych doświadczeń. A wiesz o tym że podobnie jest z Tobą i Twoimi odczuciami na temat tej gry? ;)

Rekkimaru wrote:Pierwszym FPS-em nie jest, bo był nim Wolfenstein 3D więc nie sugeruj się ludźmi którzy tak mówią.
Też nie. Wcześniej był Catacomb 3-D (1991 rok).

Rekkimaru wrote:Piszesz "wolę Call of Duty". Ale to dwa odległe światy.
Wydawało mi się że :mrgreen: i późniejszy :prawytroll: na końcu zdania dostatecznie akcentował ironię... ale chyba jednak nie. :haha:
Antek coś musi wykombinować, jakaś gigantyczna emota na cały ekran TO BYŁA IRONIA! ]:->

W każdym razie nie dam się wciągnąć do sekty Dóóma, never! Dość że testując ten debilny mod zmarnowałem cały weekend na granie w to badziewie, jak taka durna rozwałka może wciągnąć, nosz kurna... debilna gra, wolę grać w Ken's Labyrinth niż to badziewko. :hee:

2011-09-04T23:25:50+01:00

Re: Dóóm

Shoonay wrote:Nie zaprzaczam, nie ma człowieka na świecie który nie byłby subiektywny i nie mówił tylko na podstawie własnych doświadczeń. A wiesz o tym że podobnie jest z Tobą i Twoimi odczuciami na temat tej gry?


Wiem :-E

Shoonay wrote:Też nie. Wcześniej był Catacomb 3-D (1991 rok).


Też mi shooter.

Shoonay wrote:W każdym razie nie dam się wciągnąć do sekty Dóóma, never! Dość że testując ten debilny mod zmarnowałem cały weekend na granie w to badziewie, jak taka durna rozwałka może wciągnąć, nosz kurna... debilna gra, wolę grać w Ken's Labyrinth niż to badziewko.


Ty qzwa koleś wracaj do piaskownicy bo qzwa grasz w jakieś badziewne guffna i wogóle nie wiesz co się dzieje!!...
Qzwa!

2011-09-05T02:54:15+01:00

Re: Dóóm

Fakt, stare FPS trochę ssą, ale podobał mi się Doom, Alien Trilogy i Duke Nukem.

2011-09-05T09:53:25+01:00

Re: Dóóm

O te te.
Oprócz tego z ery Dóóma fajne były jeszcze udające RPG - Hexen i Heretic, w które grałem z powodu developera - Raven Software - który zrobił genialny dungeon crawler na Amigę - Black Crypt.
Potem był jeszcze świetny Blood, średnie Redneck Rampage i Shadow Warrior które pojawiły się i znikły, Witchaven... poza tym masa dziwactw Dóómo/Qłejkopodobnych na konsole typu: Disruptor, Tenka, Exhumed... po których już żygałem efpeesami.

Całe szczęście pojawiło się też trochu ambitniejszych typu System Shock czy Thief ale to wyższa liga ;)

Wracając do Dóóma, teraz widać że z czasem jest nadal tak świetny jak dawniej (a może to zasługa portów i modków które dopiero go dopracowały?) bo jakem nie był nigdy jego miłośnikiem to jednak fajnie się trzaska, najfajniej z wszystkich klasycznych zabijacko-napadalskich efpeesów. (zadowolony qzwa mam nadzieję jest Rekin, przekabacił mnie bóc jeden)

2011-09-05T19:12:56+01:00

Re: Dóóm

BTW jest jakiś FPS gdzie kierujemy nie amerykanskimi/anglieskimi/ruskimi żołnierzami?

Marzy mi się strzelanka gdzie jestem Hansem z LHAS i walczę przeciw nacierającym amerykanom. Wreszcie byłby jakiś powiew świeżości.

2011-09-05T19:33:49+01:00

Re: Dóóm

Nu, sporo raczej, zanim wszyscy maniakalnie zaczęli robić klony Medal of Honor/Call of Duty, w Hexen/Heretic mogłeś być wojownikiem/magiem, w Blood jakimś kultystą który powstał z grobu czy cuś takiego, w Redneck Rampage amerykańskim... no dobra, amerykańskim, ale nie żołnierzem tylko wieśniakiem. :haha:
Dalej... w Half-Life - naukowcem, Jumping Flash - królikiem, Golden Eye - agentem 007, Kingpin - przestępcą, KISS - członkiem zespołu, Mirror's Edge - listonoszką, No One Lives Forever - szpiegówką, Smokin' Guns - kałbojem, seria Thief - złodziejem, Turok - indianinem... uff... spora lista tutaj, jak przejdziesz wszystkie to powiedz. :-E
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fi ... n_shooters
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fr ... n_shooters

2011-09-06T02:22:18+01:00

Re: Dóóm

"Rekkimaru napisał(a):Pierwszym FPS-em nie jest, bo był nim Wolfenstein 3D więc nie sugeruj się ludźmi którzy tak mówią. Też nie. Wcześniej był Catacomb 3-D (1991 rok)."

A nie przypadkiem Hoovertank 3D ?

Co do linków shoonay bardzo fajne modziki. Portów dooma jest także mnustwo.
Przykładowa strona:
http://fps.maros.pri.ee/index.php?event=218 - także porty innych gier id software Quake I i II z nowymi teksturami itp, oczywiście zachęcam na agłębiania tematu :)
Porty i nowe teskury do Quake II:
http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/ i http://www-personal.umich.edu/~jimw/ClassicFPS/ , tez zachecam do samodzielnej zabawy.
Doom Remake:
http://www.idg.pl/ftp/doom.remake.html


-- 06 Wrz 2011, 03:22 --

Zalazłem jeszcze tekstury wysokiej jakości do rożnych portów Dooma w tym skultaga:
http://forums.yaa.dk/viewtopic.php?f=32&t=69

2011-09-06T08:21:16+01:00

Re: Dóóm

Shoony jak zwykle mnie nie zrozumiałeś, chodziło mi o wojenne FPS.

2011-09-06T08:56:42+01:00

Re: Dóóm

ihtius wrote:"Rekkimaru napisał(a):Pierwszym FPS-em nie jest, bo był nim Wolfenstein 3D więc nie sugeruj się ludźmi którzy tak mówią. Też nie. Wcześniej był Catacomb 3-D (1991 rok)."

A nie przypadkiem Hoovertank 3D ?
Najwyraźniej nie. Bo to jest wektorówka, nie ma tekstur. Ale jak idziemy tym tokiem to ja stawiam na 3D Monster Maze, 1981 rok. :mrgreen:

bebokus wrote:Shoony jak zwykle mnie nie zrozumiałeś, chodziło mi o wojenne FPS.
A co ja wymieniłem? Pokojowe FPS w których się zaprzyjaźniasz z wszystkimi? :prawytroll:
Jak sie nie podoba to dałem Ci spis wszystkich FPS, se poszukaj. :foch1:

2011-09-07T10:24:39+01:00

Re: Dóóm

Shoonay wrote: ihtius napisał(a):"Rekkimaru napisał(a):Pierwszym FPS-em nie jest, bo był nim Wolfenstein 3D więc nie sugeruj się ludźmi którzy tak mówią. Też nie. Wcześniej był Catacomb 3-D (1991 rok)."

A nie przypadkiem Hoovertank 3D ?

Najwyraźniej nie. Bo to jest wektorówka, nie ma tekstur. Ale jak idziemy tym tokiem to ja stawiam na 3D Monster Maze, 1981 rok. :mrgreen:


O tak,przebijajcie się dalej a w końcu stanie na tym, że Pong był pierwszym FPS-em. :-E

P.S. Od siebie dodam, że Doom to też sprajty :ok1:

2011-09-07T11:44:56+01:00

Re: Dóóm

Właściwie to tekstury położone na dwu-polygonalną płaską powierzchnię w kształcie prostokąta.
Bo idąc takim tokiem myślenia tekstury = sprajty 2D, to KAŻDA gra 3D tak ma...

EDIT: jeśli macie jeszcze jakieś frapujące pytania zadzwońcie na moją nową infolinię, 0-800-ZAPYTAJ-SZÓNA a kiedy licznik nabije z 200zł to wyłączę melodyjkę i może odpowiem.

2011-09-07T11:57:48+01:00

Re: Dóóm

Lepiej sięgać po wiarygodne źródła niż pytać Shoona i to za 200 zł jeszcze :prawytroll:

A tak na poważnie bez docinek.

Shoonay wrote:Właściwie to tekstury położone na dwu-polygonalną płaską powierzchnię w kształcie prostokąta.
Bo idąc takim tokiem myślenia tekstury = sprajty 2D, to KAŻDA gra 3D tak ma...


Ja tam cytowałem tylko pewnego znanego specjalistę. Więc nie tłumacz tego mi :-E
Zeszło z Dooma na temat o historii FPS-ów. Ale tak naprawdę co definiuje dla was dobrego FPS-a?

2011-09-07T12:07:18+01:00

Re: Dóóm

Rekkimaru wrote:Ja tam cytowałem tylko pewnego znanego specjalistę. Więc nie tłumacz tego mi :-E
Ja to wiem qzwagosciu. Więc nie tłumacz tego mi :-E

Rekkimaru wrote:Ale tak naprawdę co definiuje dla was dobrego FPS-a?
Zależnie od rodzaju FPSa:
1. rozpierdziucha w singlu bez zbędnego backtrackingu (Doom)
2. rozwój postaci (Deus Ex, System Shock, Bioshock)
3. ogólny klimat (Deus Ex, System Shock, Thief, Bioshock)
4. taktyka i umowny realizm (America's Army, Rogue Spear)
5. cutscenki/skrypty posuwające fabułę (Deus Ex, Medal of Honor, Call of Duty, System Shock)
6. rozpierdziucha w multi dla conajmniej 4 graczy na gigantycznych poziomach (Serious Sam)

2011-09-07T21:26:01+01:00

Re: Dóóm

Pięknie to ująłeś Shoonay, lepiej się nie da.

-- 07 Wrz 2011, 22:19 --

Niektóre fps'y mimo, że według twórców maja mieć klimat to go tak nie maja i są do dupu jak np. Legendary :haha:
Skrypty to niemalże podstawa współczesnych gier z gatunku fps. Dobre ponad 90% gier je ma.

-- 07 Wrz 2011, 22:26 --

Jak dla mnie twórcy idą wyłącznie na ilość efektów na teksturach. Wolałbym, żeby świat w fpsach był bardziej interaktywny. W sumie wali mnie ilość efektów na teksturze ja wole się dobrze bawić niż tylko pędzić od jednej cuts scenki do drugiej jak w serii Call of Duty. Jak dla mnie to jest żenada. Po to żeby sprzedać nowe karty graficzne i procki. Nudzą mnie już fpsy może dlatego że przeszedłem ich już ponad kilkadziesiąt i oczekuje powiewu świeżości, którego nie ma jak na razie. Nawet Rage tego nie zmieni, bo Carmack tez kiedyś twierdził, ze czeka z premierą tego Rage'a jak będą karty graficzne w których będzie można nakładać wiele efektów. No i w sumie się doczekał obecne GeForce z ostatnich serii czy Radeony na to pozwalają. Brawo carmack :haha:

2012-05-18T11:45:45+01:00

Re: Dóóm

Po pierwsze pojawiła się nowa wersja Brütal Dóóma: http://www.moddb.com/mods/brutal-doom

Po drugie niedawno odkryłem że jakaś grupka maniaków skonwertowała sportowała Dóóma 64 (tego Dóóma 64, z Nintendo 64 ;)) na pieca, oczywiście dając możliwość użycia dowolnej rozdziałki, korzystania z myszki i takie tam... a przy okazji okazało się że ten Dóóm jest na tyle inny, a jednocześnie przypominający klasycznego w którym liczy się rozpierdziucha (a nie pojedyńcze stwory wyskakujące zza winkla w całkowitych ciemnościach jak w Dóóm Czy) że można się przy nim fajnie bawić.
Szef kuchni poleca.

Więcej info: http://doom64ex.wordpress.com/
Download: http://sourceforge.net/projects/doom64e ... /doom64ex/

What is Doom 64?

Developed by Midway – San Diego, Doom 64 is a unofficial sequel to Doom II developed for the Nintendo 64 and was released in March ’97. Based on the Jaguar and Playstation code base, Doom 64 is considered the most technically advanced Doom game of its time. In addition to the completely revamped rendering engine, Doom 64 went through numerous changes and improvements from that of Doom II. No graphics or sounds from Doom II have been reused in Doom 64; instead, it features completely new sprites, textures, levels and sounds and features a completely different art style.
What is Doom 64 EX?

Doom 64 EX is a faithful recreation of the original game using the Doom source code as the base with the benefit from newer control methods like mouse look, high resolutions and color depth. In addition to that, Doom 64 EX will also feature mod support to allow users to create custom levels, textures and sprites. Doom 64 EX is also aimed to be 100% accurate to the original game as close as possible and offer some PC-specific features that can enhance the game.
What is Kex Engine?

Kex is the codename for the engine that’s being used by Doom 64 EX. This is a heavily modified Doom engine which will eventually be used as a base to create original games and remakes of other classic console games that were never ported to the PC

Return to Gry