dyskusje o Hirołsach

Opisujemy tu "duchowne" przeżycia z grami z różnych platform.
Pamiętaj, że istnieją tematyczne podfora, dla zachowania porządku.

Moderator: xittam

dyskusje o Hirołsach

Post IP: rejestrowane!

W Herosach VI nie przejmujesz wrogich kopalni (nie da się) - jak zajmiesz zamek to same stają się Twoje. Całą populację wszystkich zamków można wykupić w jednym dowolnym zamku. Nie jestem pewien, bo dawno grałem i krótko, ale chyba można też herosów dowolnie teleportować między zamkami. To wszystko powoduje, że gra się jak w zupełnie inną grę - jak masz słabszą armię, to w zasadzie po spotkaniu z komputerem nic już nie możesz zrobić, bo i tak nie wygrasz, a jak masz silniejszą, to ten ucieka przed Tobą i od drugiej strony próbuje zajść Twój zamek, przez co gra ogranicza się do biegania w kółko a najważniejszą w niej rzeczą staje się ilość ruchu u bohatera. Wg mnie ta gra to tragedia - właśnie przez te zmiany rzeczy, które przecież były bardzo dobre. Uprościli grę na maksa.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: dyskusje o Hirołsach

Post IP: rejestrowane!

o ile dobrze pamiętam to możliwość transportu wojsk między zamkami, a nawet między legowiskami a zamkiem pojawiła się w niesławnej H4, więc to mi akurat przeszkadzać nie będzie, co do reszty to muszę niestety dłużej pograć by móc rozpocząć z Tobą porządną dyskusję :) obecnie mam za sobą jakąś godzinkę gry :) Ale powiem Ci że z tego co zauważyłem to w tym samodzielnym dodatku kopalnie trzeba chyba zajmować jak w poprzednich częściach gry :)
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3504
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Yesterday, 19:13
Online: 51d 5h 14m 55s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: dyskusje o Hirołsach

Post IP: rejestrowane!

To były karawany i to było całkiem nie głupie rozwiązanie, bo wykupowałeś wojska w różnych siedliskach bez jeżdżenia w kółko po nich, dzięki czemu Twoja tura trwała krócej i się inni gracze nie wkurzali. Problem w tym, że w H6 jest to zupełnie co innego - tam w zamku X kupujesz wojska z zamku Y i Z od ręki, one nie muszą się tam doczłapać przez całą mapę. Więc weź kogoś zaatakuj, jak on w każdej chwili wojska sobie przerzuca jak mu się podoba. Bezsensowne uproszczenie.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: dyskusje o Hirołsach

Post IP: rejestrowane!

po kilku godzinach spędzonych z Heroes 6 Cienie Mroku mogę dopowiedzieć kilka zdań, tak więc zacznijmy od wspomnianej wcześniej rekrutacji.
Jak mówił Ketyow w H6 mamy do czynienia z rekrutacją wszystkich jednostek dostępnych we wszystkich zamkach z poziomu jednego zamku - już tłumaczę - otóż faktycznie stacjonując w zamku A możemy dokonać rekrutacji jednostek z zamków B i C itd. o ile je oczywiście posiadamy. I powiem szczerze że nie jest to do końca przemyślane rozwiązanie, gdyż jednostki zakupione w innych zamkach pojawiają się przy rekrutującym bohaterze od razu, co jest jednocześnie głupim uproszczeniem i wielkim utrudnieniem. Utrudnieniem wtedy gdy to komputer posiada większą ilość potencjalnych miejsc rekrutacji, natomiast uproszczeniem gdy to przewaga zamków jest po stronie gracza. Pozbycie się przez UbiSoft karawan diametralnie odmieniło rozgrywkę, teraz atakując zamek wroga musimy liczyć się z faktem że jeżeli nie zdążymy przed ostatnim dniem tygodnia to w nowym tygodniu w owym zamku może pojawić się armia która nam dokopie bez ceregieli :dry: Wspomnieć też należy o fortach, które pełnią funkcje mini-baz, w nich również można przeprowadzać masową rekrutacje, ale na szczęście jednostek podstawowych. tj. bez ulepszeń.

Na osobną uwagę zasługują strefy kontroli o których Ketyow również wspomniał.
Tu moim zdaniem twórcy zrobili krok w dobrą stronę, dzięki tzw. strefą wpływów po podbiciu zamku lub fortu automatycznie stajemy się właścicielami okolicznych przybytków - kopalń, budynków z boostami itp.
Dzięki temu zabiegowi gra zyskała poważniejszy aspekt strategiczny ponieważ swoich zdobyczy należy bardziej pilnować, a równocześnie skończyła się głupia wojna w ganianego z komputerem który podjeżdżał słabym herołsem i odbierał nam miejsca wydobycia surowców.

Niestety nie miałem okazji przetestować teleportu bohatera między miastami, gdyż dopiero ukończyłem kampanie treningową a większość walk i tak rozegrałem na mapach pojedynkowych - ale po sprawdzeniu teleportów na pewno o nich napisze :D
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3504
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Yesterday, 19:13
Online: 51d 5h 14m 55s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: dyskusje o Hirołsach

Post IP: rejestrowane!

Brak stref wpływów też był bardzo dobrą rzeczą pod kątem strategicznym, bo można było słabym herosem wywabić komputera z zamku i zaatakować go niespotrzeżenie, albo przycisnąć w ten sposób "kampujących" graczy, którzy przesiadują na zamku i tylko dokupują armię, ze względu na ucięcie im dostaw. Logika podpowiadałaby raczej, że tam gdzie Ty masz wojsko, tam terytorium jest Twoje i choć to tylko gra i uproszczenia, to ostatecznie mnie ta niemożność przejęcia kopalni komputerowi mocno uprzykrzała rozgrywkę. Było w zasadzie tak, że nie mogłem szkolić się na mapie, bo jak tylko ruszyłem, komputer biegł na mój zamek, a zaatakować też nie mogłem, bo nim doszedłem miał już większą armię, bo ściągnął jednostki też z innego zamku. W zasadzie granie nie ma zatem żadnego sensu, jeśli się przynajmniej nie jest na gigantycznej mapie, gdzie komputer jest bardzo daleko i może mamy szansę zetrzeć sie gdzieś na neutralnym terytorium. W każdym razie ile razy nie grałem, to nikt nie mógł wygrać, ten który chciałby zaatakować, zawsze przegrywał, bo siedzenie w zamku to najlepsza taktyka. To przy wyrównanej grze. W innym wypadku w szóstce wygrywa ten, który zwyczajnie pierwszy zdobędzie dodatkowy zamek. Jest też chyba tak (dawno grałem, nie pamiętam), że nawet jeśli zdobędę zamek innej rasy, to mogę go przerobić na swój i dobudowywać własne jednostki. Ta gra nie ma sensu, jest żałosna i za mechanikę rozgrywki dałbym jej jakieś 1/10. Jest mnóstwo innych gier dla osób, które zbyt się ograły w poprzednie herosy i szukają czegoś nowego - szóstka to wg mnie strata czasu i przede wszystkim nerwów.

Aha, a kampanie nie grywam, wszystko to w oparciu o skirmishe.
Last edited by ketyow on 05 Oct 2014, 18:15, edited 1 time in total.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda


  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Gry

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests