Franko powraca.
Tak. Ale zbieżność inicjałów jest przypadkowa.
Re: Franko powraca.
Panowie, chciałbym przypomnieć, że temat dotyczy Franko -- proszę zbytnio nie zjeżdżać na temat Secret Service, ktory ma swój osobny wątek, czyli:
topic3571-7776969.html
topic3571-7776969.html
Re: Franko powraca.
No to jest jasne, ze gra nie wyjdzie.
Re: Franko powraca.
bebokus wrote:No to jest jasne, ze gra nie wyjdzie.
Ponieważ? Właśnie mi wczoraj przyszła paczka ze Szczecina.
![Diabełek ]:->](https://forum.thecompany.pl/images/smilies/diabelek.gif)
Re: Franko powraca.
Hardy wrote:Ponieważ? Właśnie mi wczoraj przyszła paczka ze Szczecina.
Ale przyszła gra czy paprykarz, itp??
Re: Franko powraca.
No wiadomo, że to "itp". Do mnie też przyszło. Dziwne tylko, że u Bobra było szybciej. A na grę sobie jeszcze poczekamy. Skoro nawet dema nie sklecili.
Re: Franko powraca.
Wypadł jeden z programistów i trochę proces tworzenia się spowolni, ja jestem za tym żeby robili grę jak najdłużej byle była dobra. Potem się nie wykręcą pi***oleniem typu "były naciski ze strony wydawcy" itp. 

Re: Franko powraca.
Tym bardziej, że nie musimy panikować, bo wszelkie opłaty zrobiliśmy na wspieram.to.
Nie uda się -- zwrot kasy.
Nie uda się -- zwrot kasy.
Re: Franko powraca.
Raport VI - Duże podsumowanie, czyli o zespole, zmianie silnika, programiście, stanu prac itd. Dużo czytania. Zachęcamy do przeczytania.
------Kto dziś pracuje nad grą?-----
Na dzień dzisiejszy gra w dewelopingu jest od niespełna 1.5 roku.
Od samego początku niemal nieustannie nad grą pracuje MARIUSZ PAWLUK. Człowiek współodpowiedzialny za wszystkie stare gry World Software. Przy projekcie Franko 2 odpowiedzialny jest generalnie za całokształt. Jego praca to opracowanie systemu walki, postaci w grze, animacji, fabuły, dialogów. Możliwe, że także kilka teł/lokacji z pod jego ręki pokaże się także ostatecznie w grze. Tła/lokacje wychodzą natomiast z pod ręki ALEKSANDRY NAZDRACZEW. TOMASZ TOMASZEK jest drugim członkiem ze starego World Software. W tym projekcie jego praca składa się głównie na pomocy przy tworzeniu gry od strony rozwiązań merytorycznych przy samym programowaniu. Podpowiadaniu i dzieleniu się swoim doświadczeniem podczas tworzenia tzw; kolizji i algorytmów systemu walki, skryptów itd.
Z doskoku o ile to możliwe przy tworzeniu postaci pomaga też przyjaciel projektu i jeden z testerów starych naszych gier ANDRZEJ JAWORSKI. SŁAWOMIR MROZEK trzeci i ostatni członek ze starego World Software jak już mogliście się dowiedzieć tworzy nową muzykę do gry, oraz odpowiedzialny będzie od strony technicznej za jej udźwiękowienie. Nagrywanie większości krótkich dialogów do wersji polskiej gry odbywać się będzie prawdopodobnie w drugiej połowie tego roku.
Tutaj mały apel do naszej "małej" społeczności Emotikon smile. Jeżeli tworzycie swoja muzykę, od hip-hopu po metal chętnie zamieścimy też te kawałki w grze. Jeżeli tworzycie coś fajnego i chcecie się tym pochwalić ze społeczeństwem w szerszym zakresie atakujcie do nas śmiało. Sprawy organizacyjne i kontakt ogarnia (Wspieram.to).
------Dlaczego nie widzieliście jeszcze godnego gameplaya?----
Jak wiecie był problem z programistą. Mieliśmy ambicje zrobić grę od podstaw na własnym silniku. Niestety nasz pierwszy programista nie podołał temu zadaniu. Zawiódł nas w ten sposób niebagatelnie, pomimo tego, że deklarował na początku zapał i chęci oraz umiejętności potrzebne do pracy nad projektem. O ile nie mieliśmy większych zastrzeżeń do tego ostatniego, to do tych pierwszych deklaracji już nie bardzo. Niestety tempo jego prac było niewspółmiernie niezadowalające do zadań jakie miał wykonywać. Prace trwały zbyt długo, kontakt był utrudniony, a on sam tłumaczył się brakiem czasu, sytuacją rodzinną itd, by ostatecznie zniknąć bez słowa "do widzenia".
Takie rzeczy się jednak niestety zdarzają. Szczególnie jak praca wymaga pewnych wyrzeczeń od strony poświęcenia swojego prywatnego czasu oraz pracy w zasadzie na tym poziomie charytatywnie. Nie wszyscy mogą sprostać tym warunkom. Także po niemal roku czasu odłożyliśmy ambicje stworzenia gry na własnym silniku i skoncentrowaliśmy się ze względów pragmatycznych na napisaniu gry od nowa na jednym z silników dostępnych na rynku. Poszukiwanie odpowiednich ludzi wcale nie było łatwym i prostym procesem.
Udało się pozyskać nowego człowieka, a w zasadzie dwóch ludzi, którzy w tej chwili pracują już nad grą od strony samego programowania. Na chwile obecną ich tożsamości jeszcze nie zdradzimy, ze względów czysto formalnych. Możemy rzec, że w tym momencie tworzony jest mocny fundament, na którym powinna w końcu "pójść" nasza gra. Od wdrożenia systemu walki, kolizji, skrolingów po niuanse i zależności będące sednem procesu programowania tego typu programu. Nie jest to wbrew pozorom prosta sprawa, bo i gra sama w sobie tak lekka nie będzie jak się niektórym wydaje.
-----Kilka ogólnych informacji o rozmiarach pracy i samej gry:----
Gra będzie "chodzoną klasyczną" bijatyką 2d. Całość grafiki jest rysowana ręcznie. Animacja opiera się o klasyczne animacje tworzone ludzką ręką. Nie ma mowy o tzw; kościach, kukłach 2d czy wektorach. Zależało nam aby duch starych gier 2d był zachowany i wyczuwalny lecz podany w nowej formie tzn; w takiej jakiej nie można było uzyskać 20 lat temu jednak z zachowaniem klimatu pierwowzoru. Sprite postaci głównego bohatera ma ok. 320px wysokości, a całość chodzić będzie w rozdzielczości 1080p. Postać głównego bohatera ma ponad 250 klatek animacji. Ok. 30 ciosów i ok 10 kombosów, plus ciosy bronią białą oraz ciosy z interakcji.
Przeciwników w grze będzie ok. 50! Każdy z nich ma ponad 200 klatek animacji. Do tego animowane postaci interaktywne i elementy otoczenia. Ogólnie w grze będzie ok. 20000tyś wszystkich klatek animacji, a wszystko rysowane jest ręcznie. Każda jedna klatka, czy rysowana czy przekształcana obrabiana jest przez jedną osobę. Trzeba być naprawdę fanatykiem by tego dokonać. Na szczęście mamy w teamie jednego takiego;). Do tego 5 poziomów i ok. 25 bonusowych lokacji przydzielonych na te poziomy. W tej chwili większość grafiki jest już zrobiona, a to niewątpliwie jest najbardziej pracochłonna i czasochłonna rzecz w grach 2d. Nadal pozostało sporo do zrobienia, ale jest już bliżej niż dalej.
Także pracujemy dalej. Niech moc będzie z Wami ...eee z Nami. My naprawdę nie próżnujemy jak się niektórym pewnie wydaje.
Zespół Franko
PS. Macie pytania dot gry. Piszcie! Odpowiemy na wszystkie i zamieścimy na łamach fanpage'a.
Re: Franko powraca.
Łosz kurcze, a myślałem, że już polegli, a jednak coś się dzieje
A paprykarze już się pewnie popsuły 


Re: Franko powraca.
Część zdżarła, a część pewnie zostawiła nieotwartego licząc, że po latach nabierze dużej wartości.
Re: Franko powraca.
Nie jestem koderem ani grafikiem, ale czy nie byloby fajnie gdyby gra wyglada jak owczesne stajlowane na 16-bitowe produkcje gry?
Musze przyznac, ze screeny, ktore zaprezentowane nie przypadly mi do gust, pachnialo tu super flashowym SuperFrog HD?
Nieprawdaz mosci panowie?
Musze przyznac, ze screeny, ktore zaprezentowane nie przypadly mi do gust, pachnialo tu super flashowym SuperFrog HD?
Nieprawdaz mosci panowie?
Re: Franko powraca.
Z racji tego, że ich pierwotny coder odszedł gra może teraz całkowicie inaczej wyglądać niż prezentowali do tej pory.
Re: Franko powraca.
bebokus wrote:Nie jestem koderem ani grafikiem, ale czy nie byloby fajnie gdyby gra wyglada jak owczesne stajlowane na 16-bitowe produkcje gry?
Musze przyznac, ze screeny, ktore zaprezentowane nie przypadly mi do gust, pachnialo tu super flashowym SuperFrog HD?
Nieprawdaz mosci panowie?
prawdaz!:] jak dla mnie grafika powina zostac taka sama jak byla w pierwzzej czesci:] a po oblukaniu skrinow jak bym nie wiedzial ze to Franio to pewnie bym nawet na to nie spojrzal;P jak dla mnie ta grafika odebrala klimacik franiowi;/ chociaz moze bedzie to hicior .. pozyjemy zobaczymy :]
Re: Franko powraca.
Pewnie to już mówiłem ale Panowie spokojnie, pamiętajmy że Franko wtedy kiedy wyszedł lekko mówiąc na ówczesne czasy nie imponował grafiką lecz klimatem. 

Re: Franko powraca.
"Nie imponował" to lekkie niedomówienie. Przeca to był gniot przeokrutny pod każdym względem oprócz klimatu właśnie
Może teraz będzie choć trochę lepiej, o ile w ogóle coś z tego będzie.

Re: Franko powraca.
adiq22 wrote:Nie imponował" to lekkie niedomówienie. Przeca to był gniot przeokrutny pod każdym względem oprócz klimatu właśnie Może teraz będzie choć trochę lepiej, o ile w ogóle coś z tego będzie.

SKANDAL!!!:] Franko rzadzi... Spadaj pierdolo ...


Re: Franko powraca.
Spoko 

Re: Franko powraca.
adiq22 wrote:Spoko
Jesteś niegodny mojego miecza psie, dlatego zarąbię Cię toporem.
Re: Franko powraca.
Spadaj pierdoło!
Krzyknąłby Franko ze starej części gdyby wiedział co próbują usmażyć World Software. Jakąś tanią namiastkę klimatycznej gry w sosie kiepskiego flashu' podobnego do Superfog HD? Gra powinna wyglądać jak nostalgiczna jedynka i wydana min na oryginalną Amigę, wtedy ci, którzy posiadają komputery będą w ekstrazie.
Krzyknąłby Franko ze starej części gdyby wiedział co próbują usmażyć World Software. Jakąś tanią namiastkę klimatycznej gry w sosie kiepskiego flashu' podobnego do Superfog HD? Gra powinna wyglądać jak nostalgiczna jedynka i wydana min na oryginalną Amigę, wtedy ci, którzy posiadają komputery będą w ekstrazie.