Polski

Franko powraca.

Opisujemy tu "duchowne" przeżycia z grami z różnych platform.
Pamiętaj, że istnieją tematyczne podfora, dla zachowania porządku.
rafb Jeśli chodzi o skalę przekrętu wspieram.to - to Sławomir Mrożek dużo opowiadał na Discordzie gry.
Szkoda gadać ogólnie mówiąc. Czekam na edycję konsolową. Biorę na premierę. Co do Domana. To teraz mogli by iść w klimat z komiksów. Ale do tego daleko, najpierw wyniki tej gry muszą być zadowalające.
Page 21 of 24 24 https://forum.thecompany.pl/gry/franko-powraca-t2680.html
2023-01-05T23:17:18+01:00

Re: Franko powraca.

Jeśli chodzi o skalę przekrętu wspieram.to - to Sławomir Mrożek dużo opowiadał na Discordzie gry.
Szkoda gadać ogólnie mówiąc. Czekam na edycję konsolową. Biorę na premierę. Co do Domana. To teraz mogli by iść w klimat z komiksów. Ale do tego daleko, najpierw wyniki tej gry muszą być zadowalające.

2023-01-11T01:28:59+01:00

Re: Franko powraca.

rafb wrote:Jeśli chodzi o skalę przekrętu wspieram.to - to Sławomir Mrożek dużo opowiadał na Discordzie gry.

Nie wiedziałem, że tam rozmowa się jakakolwiek toczyła i że był jakiś Discord - panowała duża dezinformacja...
... chętnie poczytałbym zapis rozmowy :)

2023-01-11T08:20:19+01:00

Re: Franko powraca.

Discord jest nadal, to server obecnego projektu.

2023-01-11T09:57:12+01:00

Re: Franko powraca.

Sądzę że sprzedaż nie powali na kolana. :mysli:

2023-01-12T18:10:48+01:00

Re: Franko powraca.

rafb wrote:Discord jest nadal, to server obecnego projektu.

Link?

Elmek13 wrote:Sądzę że sprzedaż nie powali na kolana. :mysli:

Zobaczymy, ja jestem dobrej myśli po ograniu demka.

2023-01-12T18:36:28+01:00

Re: Franko powraca.


2023-01-12T19:17:54+01:00

Re: Franko powraca.


Dzięki - szkoda, że dopiero od Ciebie się dowiedziałem, że taka miejscówka istnieje ;)

2023-01-12T19:51:25+01:00

Re: Franko powraca.

Odpalili się niedawno zdaje się z demem. Rozmowę trzeba inicjować samemu, to nie jest popularność CODa

2023-01-16T20:57:31+01:00

Re: Franko powraca.

Zwróciliście uwagę na sensację zaszytą w wersji demo Skinny And Franko?
Prawdopodobnie mamy potwierdzenie, że Klocek przeżył we Franko 1.
Spójrzcie na napis na wózku inwalidzkim (trzeba powiększyć)

Ponoć głównym wrogiem ma być Pan Robot - snuję hipotezę, że to albo poskładany Klocek po wypadku, albo jego syn :-D

Do tej hipotezy nie pasuje mi, że już na początku spotykamy się z takim smaczkiem -- być może zostało to tylko wrzucone jako perskie oko dla fanów jedynki i realnie nie będziemy walczyli z inwalidą Klockiem.

Bo przeżył, ale co to za życie, jak skończył na wózku inwalidzkim - no chyba, że tak go ulepszyli, że stał się tym tytułowym Panem Robotem.

Hipoteza nie jest najgorsza, bo zwróćcie uwagę na otoczkę - drogi samochód i dwóch goryli - Klocek jest bogaty mimo swojego kalectwa.

klocek.webp

2023-01-16T21:11:02+01:00

Re: Franko powraca.

Anthrox wrote:Hipoteza nie jest najgorsza, bo zwróćcie uwagę na otoczkę - drogi samochód i dwóch goryli - Klocek jest bogaty mimo swojego kalectwa.


Dostaje kasę z NFZ. To jest bogaty. :haha: :haha: :haha: :haha:

2023-01-16T21:49:24+01:00

Re: Franko powraca.

Anthrox wrote:Bo przeżył, ale co to za życie, jak skończył na wózku inwalidzkim - no chyba, że tak go ulepszyli, że stał się tym tytułowym Panem Robotem.

Hipoteza nie jest najgorsza, bo zwróćcie uwagę na otoczkę - drogi samochód i dwóch goryli - Klocek jest bogaty mimo swojego kalectwa.


A może Klocek to ten wspierający się o mur inwalida??

Długość włosów by się zgadzała i to że wózek inwalidzki jest pusty, a widzimy człowieka z laską i powykręcanymi nogami ... zupełnie jakby połamał je po upadku z wiaduktu w Szczecinie na tory kolejowe.

KLOCEK.jpg

2023-01-16T21:50:20+01:00

Re: Franko powraca.

no był tam jakiś długowłosy koło społemu

2023-01-16T22:12:20+01:00

Re: Franko powraca.

rafb wrote:no był tam jakiś długowłosy koło społemu


Klocek we Franko 1 ma długie włosy - podesłałem screen na tą okazję :lol2:


Mi chodziło o to, że ten inwalida z laską to może być właśnie KLOCEK.

KLOCEK 2.jpg

2023-01-16T22:34:37+01:00

Re: Franko powraca.

Sethurial wrote:A może Klocek to ten wspierający się o mur inwalida??


Masz łeb. Obstawiam, że to ON bo wózek na niego czeka.

2023-01-20T17:46:44+01:00

Re: Franko powraca.

Sethurial wrote:A może Klocek to ten wspierający się o mur inwalida??
Image


@Sethurial:


Iii:



A tak z ciekawostek gameplaya - znalezione na discordzie:
drum3boom — 11.01.2023 11:01 wrote:
combo.webp

Za każde nieprzerwane 50-cio ciosowe combo, energia odnawia się o około centymetr paska?
A za serię 200-tu ciosów jest dodatkowe życie



drum3boom wrote:Franko 2 No Mercy. Gif ze skasowanej gry na Amigę

Franko-2-no-mercy-skasowana-gra-na-amige.mp4

2023-01-20T22:24:42+01:00

Re: Franko powraca.

Mogliby te Franko 2 oryginalnie projektowane na Amigę wydać kiedyś, zajebista gratka by to była.

2023-01-21T02:39:12+01:00

Re: Franko powraca.

To byłoby coś pięknego, ale po tomaszku się tego nie spodziewam...
... za wywiadem na PPA:

Rozmowa Benedykta z Tomaszem Tomaszkiem wrote:Opowiedz szerzej o "Franko 2". Gra miała powstać najpierw na Amigę, później zdecydowaliście o wersji na PC.
Tak, miała wyjść na Amigę, ale jak pisałem wyżej, nikt nie był zainteresowany takim produktem. PC wchodził pod strzechy szerokim potokiem. Oczywiście "Franko 2" miała wydać firma Horn. Na jakim etapie stanęły prace? Prace trwały pół roku. W tym czasie, poza częścią grafiki, powstał cały silnik. Tutaj Amosa zastąpił C++, a AMALA coś co nazwałem sobie prywatnie SEQ, czyli taki skrypt sekwencji. Procedury wyświetlania obiektów, scrolling były zrobione przeze mnie całkowicie w kodzie maszynowym zoptymalizowanym pod procesor Pentium. 100 niezależnych obiektów wyświetlałem w jednej ramce Pentium 90. Najwięcej czasu zajęły mi właśnie te procedury kompilowane borlandowskim TASM. Reszta na Watcom C++ - jednym znanym mi wówczas kompilatorze działającym w trybie DOS w Protected Mode, czyli wykorzystującym całą przestrzeń adresową procesora (nie licząc nakładki Borlanda). I tu znowu wszystko się wlokło ze względu na brak literatury oraz nikogo, z kim można by się wymienić doświadczeniami. Do dziś pamiętam jak kombinowałem z kodem, aby uniknąć tzw. "stealth", czyli pustych przerw procesora związanych z wykonywaniem niektórych rozkazów. Wracając do sedna, była gotowa walka z jednym przeciwnikiem, zaawansowane sterowanie klawiaturą znane z Mortal Kombat, czyli wielokrotne wciskanie przycisków w różnych sekwencjach powodowało różne ciosy. W zasadzie myślę, że w ciągu drugiego pół roku skończylibyśmy tę grę. Ale i tu pewnie znowu zostalibyśmy krok do tyłu, bo przebojem zaczął wchodzić DirectX i wszystkiego trzeba by się było uczyć na nowo. Rok 1996 oznaczał definitywny koniec naszej działalności - firma Horn popadła w jakieś kłopoty i cały projekt spalił na panewce. W zasadzie to byliśmy tak zniechęceni tym wszystkim, że praktycznie straciliśmy ze sobą kontakt. Kody źródłowe jak i skompilowany przykład przepadł mi gdzieś na płycie, którą pożyczyłem koledze 10 lat temu i chyba możemy o tym zapomnieć.

Czy jest jakaś realna szansa, że "Franko 2" ujrzy kiedyś światło dzienne?
Wiecie zapewne, że powstawała wersja na GBC - to akurat bez mojego udziału, ale kusi mnie kiedyś ruszyć i zrobić to dla własnej satysfakcji. Zwłaszcza, że w przypadku gier 2D możliwości obecnego sprzętu są po prostu nieograniczone.


Jeżeli dobrze rozumiem treść - na Amigę nie robili Franko 2 -- wersja na Amigę była dopiero w planach.
Potwierdza to, że tomaszek wprost napisał, że zrezygnował z AMOSa (jezyk programowania na Amigę) na rzecz C++ (język programowania PC).

Jakby wypaliło z PC - zapewne chcieliby jeszcze się pobawić z wersją Amigową, ale Franko 2 musiałby się okazać hitem na PC i być generalnie duży hype... .

Skupiając się na planach realnych: kasę czuli na PC -- więc nastąpiła zdrada i kodzenie na PC. Ich potencjalny wydawca w międzyczasie upadł, tomaszek pożyczył płytę z silnikiem Franko 2 dla DOS, którą jego kumpel zgubił... po tylu latach wątpliwe jest, żeby płyta się odnalazła, a nawet jeśli - czy się dałoby ją odczytać... to nie M-Disc, choć płyty CD z tamtego okresu, zwłaszcza ze złota były nie do zajechania...

Nawet jakby płyta się magicznie odnalazła to i tak musiałby dokończyć kod... wątpię, żeby po tylu latach braku programowania ogarniał temat i jeszcze, że mu się chciałoby...
... a nawet jakby ogarnął to byłaby jedynie gra dla... GBC (Game Boy Color) :jezu:
albo DOS - oczywiście The Company taką produkcję mogłoby wydać, ale nie wyobrażam sobie, żeby czymś takim byli zainteresowani.

Nie te czasy - to już dorosłe byki, a nie młodzieńcy z pasją - choć w niektórych z nich jeszcze czuć tę młodzieńczą pasję... :)

Patrząc też na Franko 2 - i jak to wszystko się ciągnie - już bez Tomaszka - raczej się nie spodziewam, że nagle Pawluk stwierdziłby, że teraz robi grę w stylu Final Vendetta -- wypikselowaną :P

2023-01-21T12:29:30+01:00

Re: Franko powraca.

Rzeczywiście, uciekło mi z pamięci już, że projektowali to na DOS, tak czy tak chętnie bym zobaczył oryginalne Franko 2.

2023-01-21T13:28:55+01:00

Re: Franko powraca.

A tak właściwie, czemu nie mają ze sobą kontaktu?

2023-01-21T17:55:07+01:00

Re: Franko powraca.

Polecam do posłuchania - można się dowiedzieć ciekawostek o historii FRANKO:


Return to Gry