Polski

Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Opisujemy tu "duchowne" przeżycia z grami z różnych platform.
Pamiętaj, że istnieją tematyczne podfora, dla zachowania porządku.
Shoonay
tauri5 wrote:powracając do tematu Legend of Grimrock + właśnie stałem się posiadaczem wersji gog''wej :)
i faktycznie gra bije klimatem nie jedną duża komerchę - jednym słowem old school back :D
Kongratujeszyn ;)

BTW: rok temu wyszła też gra Frayed Knights o podobnym charakterze, ale niestety co zabiło ją dla wielu to jej kreskówkowa grafika. Sam ściągnąłem jakiś czas temu i miałem sprawdzić ale jakoś mnie nie ciągnie... kiedyś się zmuszę.
W każdym razie Ci co przeszli grę to sobie chwalą.
Page 3 of 5 5 https://forum.thecompany.pl/gry/legend-grimrock-nowy-klasyczny-dungeon-crawler-t1413.html
2012-04-19T21:27:59+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

tauri5 wrote:powracając do tematu Legend of Grimrock + właśnie stałem się posiadaczem wersji gog''wej :)
i faktycznie gra bije klimatem nie jedną duża komerchę - jednym słowem old school back :D
Kongratujeszyn ;)

BTW: rok temu wyszła też gra Frayed Knights o podobnym charakterze, ale niestety co zabiło ją dla wielu to jej kreskówkowa grafika. Sam ściągnąłem jakiś czas temu i miałem sprawdzić ale jakoś mnie nie ciągnie... kiedyś się zmuszę.
W każdym razie Ci co przeszli grę to sobie chwalą.

2012-04-20T13:57:02+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Shoonay jak wygląda Twój team ?? chodzi mi o klasy postaci :)
ja mam : 2 wojowników, maga i złodzieja

2012-04-20T14:08:32+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Wybrałem standardowe ustawienie drużyny - w końcu nigdy nie grając w tę grę i tak nie wiem co mi się spodoba, więc dwóch wojów - ludź i minotaur z przodu oraz złodziejka i magister na tyłach.

Pokazałbym jak się prezentują w ekwipunku ale to by zaspojlowało kilkoma fajnymi unikatami które można znaleść, więc tylko statsy:

Image

Jak widać spędziłem już ponad 13h w lochach, ale jestem dopiero na 7 levelu. Okazało się że gra od połowy znacznie zwolniła - poziom trudności zagadek urósł, przeciwnicy są mocniejsi a ilość sekretów chyba się potroiła, bo własciwie na kazdym rogu, jeśli dobrze poszukasz czai się jakieś cudeńko. Miód. :-D

BTW: wkrótce wyjdzie patch.

2012-04-20T14:33:38+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

to widzę że mamy taki sam skład, a umiejętności sam rozdawałeś czy też zalecane ??
ja wszystko sam ustaliłem od składu drużyny po umiejętności :
wojownik człowiek specjalność w mieczach 4-- /twardziel i atleta
wojownik Minotaur specjalność topory 1-- atleta/agresywność
złodziej człowiek specjalność unik 2, broń miotana 2-- zwinność/odp. na trucizny
mag człowiek magia ognia 4, czaroznastwo(spellcraft) 3-- silny umysł/ skilled( to chyba będzie uczony albo wytrenowany :D)
zdziwiło mnie że złodziej nie ma znajdywania, ani rozbrajania pułapek !
no ja dalej jestem na 1 poziomie lochów, na razie pograłem ok 30 min znalazłem 1 sekret :)

odnośnie patcha to nie wiesz co ma poprawiać ??

2012-04-20T14:59:36+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Też zostawiłem standardowo wszystko. Mój woj poszedł w miecze ale wcześniej dopakowałem zbroje żeby go ciężkie nie męczyły, podobnie u minotaura ze zbrojami tylko ten już wojuje maczetami.
Moja złodziejka poszła w łuki/kusze i miotane bombki na mocniejszych przeciwników, a magister jest w miarę "do wszystkiego" czyli z każdego typu żywiołu magii znam pierwsze 3 czary (13/14 poziom), oprócz magii Ziemi, którą warto max do 7 poziomu (2 czar). Jeszcze nie wiem na ochronkę z jakiego żywiołu pójdę, trudny wybór.

tauri5 wrote:odnośnie patcha to nie wiesz co ma poprawiać ??
Kliknij link w powyższym poście? ;)
Nic tragicznego co by zepsuło grę czy niszczyło sejwy nie znaleziono, więc nie ma z perspektywy gracza dużo do naprawiania, ale z perspektywy mechaniki gry kilka rzeczy się znalazło...

2012-04-20T15:35:59+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

fakt przydało by się poprawić parę rzeczy, chociażby sposób używania zaklęć, na razie mam jedno proste, ale oznaczanie run za każdym razem jest irytujące :(
a zauważyłeś buga ze światłem ??
nie ważne ile masz pochodni w ręce, bo natężenie światła w okół postaci zawsze jest takie samo :D

2012-04-20T16:03:54+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Bug jak bug, po pierwsze w DM też tak było po drugie to raczej logiczne ograniczenie w mechanice i samym silniku gry, który dzięki temu nie wymaga i7 i GF500.
Wołałbyś nosić 8 pochodni żeby dopiero widzieć pełny obraz sytuacji i wymieniać je na broń za każdym razem jak napadnie Was stwór? To by nawet przebiło słynną latarkę z Dóma Czy. :-E
Z drugiej strony, w filmach bohaterowi chodzą przez godzinę z jedną zapałką w ręce po ciemnnych jaskiniach a dodatkowo to wszystko łapie kamera... ;)
Gry/filmy nigdy nie były ani nie będa w realistyczne, ograniczenia muszą być żeby było jakieś wyzwanie czy fabuła oparta na jakimś schemacie.
Z tymi bugami które nie są bugami można jechać bez końca: dlaczego ślimak zamienia się w kawał mięsa gotowy do zjedzenia? Dlaczego nie mogę nacisnąć przycisku stojąc pod kątem do niego, a musze dopiero podejść na wprost? Bo taka jest mechanika gry.

2012-04-20T17:42:10+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

wiadomo że w grach pewne rzeczy muszą być umowne, jak chociażby zmienianie się pokonanych wrogów w pożywienie - nie wyobrażam sobie bym za każdym razem musiał oskórować i wypatroszyć przeciwnika :) tu się z Tobą zgodzę w 101%

zgodzę się również że głupotą (delikatnie mówiąc) była by konieczność noszenia 8 pochodni przez bohaterów, by móc eksplorować lochy :) faktycznie do pełni szczęścia wystarczy jedna i tak powinno być, ale .. ale miło by było gdyby większa ilość pochodni zwiększała natężenie światła, i myślę że nie zwiększyłoby to wymagań gry na płaszczyźnie grafiki czy mocy procesora :P

2012-04-20T22:44:51+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

tauri5 wrote:[...] myślę że nie zwiększyłoby to wymagań gry na płaszczyźnie grafiki czy mocy procesora :P
No tak, "trochu" przesadziłem, w końcu tu nie ma co zbytnio zwalniać, ale sam zauważaysz że w poźniejszych pokojach z większą ilością źródeł światła czy teleportów gra potrafi minimalnie aczkolwiek zauważalnie chrupnąć.
Nie jest to nic co by zawadziło na rozgrywce, ale też gram na maksymalnych detalach w 1280x1024 a moja karta ma tylko 256MB.

2012-04-21T16:31:59+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Patch gotowy, zaaplikowany, sama gra ładuje się teraz 1/3 tego czasu co wcześniej a save o połowę szybciej.

2012-04-22T21:58:31+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

gog'owa wersja ma być z patchowana w ciągu 24 godz., więc dalej siedzę na 1.1.3 :)


Shoonay zbędne rzeczy można wyrzucać na ziemię ? czy będzie je można no coś wymienić ?? (pytam bo dopiero do 2 lv dotarłem, diablos pożarł mi trochę wolnych godzin w ten weekend:))

2012-04-23T17:18:57+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Przedmiotów musisz się naumieć pozbywać, wiem że czasami trudno z co lepszymi perełkami ale jak znajdziesz coś lepszego będą Ci tylko zalegać w inwentarzu i powodować przeciążenie.
To "tylko" dungeon crawler, nie ma sklepów ani wymiany z NPCami. :)

tauri5 wrote:[...] dalej siedzę na 1.1.3 [...]
Z BitGamera mam patch w postaci 1MB pliku, żadna wersja nie ma zabezpieczeń więc patch zadziała z każdą, a z tego co mi wiadomo GOG i inne STEAMy wymagają żeby grę ściągnąć raz jeszcze.

2012-04-23T18:54:47+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

już jestem szczęśliwym posiadaczem wersji 1.1.4 :)
niestety nie obyło się bez małych problemów, mianowicie nowa wersja gry nie chcę współpracować z niektórymi wersjami windows'a, ale na gog'u jest już stosowne rozwiązanie problemu :)

Shoonay wrote:Z BitGamera mam patch w postaci 1MB pliku, żadna wersja nie ma zabezpieczeń więc patch zadziała z każdą, a z tego co mi wiadomo GOG i inne STEAMy wymagają żeby grę ściągnąć raz jeszcze.

akurat to nie problem, ponowne ściągnięcie gry zajmuje niecałe 3 min :)

2012-04-25T18:52:36+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Uff... mam już prawie 20h na koncie i jestem na 11/12 levelu, to plus poziom 13 już chyba końcówka gry, chociaż sądząc po sporej ilości wolnego miejsca na mapach coś mi sie wydaje że jeszcze sobie pogram. ;)

EDIT: jest i polski akcent! :mrgreen:

*SPOILER ALERT*
Ukryta treść:


EDIT: Przeszedłem, czas gry: prawie 21 godzin.

Teraz czekać aż wyjdzie edytor i zobaczymy co fanouszki upichcą...

2012-04-26T10:14:03+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

gratki :wiking: :ok1:
ja na razie kończę 2 poziom lochów, niestety doszło mi w tym tygodniu trochę obowiązków co zmniejszyło mój czas na granie

a mam pytanie odnośnie scroll'ów, dostanę później jakiś pojemnik, czy inne ustrojstwo na przechowywanie czarów ??

2012-04-26T19:57:16+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

A po co je przechowujesz? One są tylko po to żeby Cię nauczyć jak czarować, zapamiętaj albo sobie zapisz (na prawdziwej kartce ;)) i wywal.
To mnie zawsze bawiło w grze Dungeon Master, co to za radocha kliknąć na napis "fireball" w książce który od razu wiesz co robi i od razu możesz rzucić, czary po pierwsze powinny być kompletnie nie znane na początku, po drugie trudne w inkarnacji w szale walki a po trzecie jak już pierdykną to nima co zbierać. ;)

Co do pojemników to tak, później znajdziesz lekkie worki na 6 przedmiotów i dość ciężkie drewniane skrzynie na chyba 9 czy 12 przedmiotów, już nie pamiętam bo zawsze je wyrzucałem - same ważą 3kg co jest kompletnie nieopłacalne.
Black Crypt to miało świetnie rozwiązane, miałeś osobne sloty na mały worek, plecak, dużą skrzynię, szkatułkę na kosztowności i wreszcie kołczan w których ładnie można było sobie wszystko posortować...

EDIT: oficjalne forum gry aż kipi od postów użytkowników, ludzi rozpiera twórcza wena w oczekiwaniu na edytor kiedy dopiero będą mogli zaszaleć więc narazie tworzą masowo customowe portrety których możliwość dodania pojawiła się w ostatnim patchu... widziałem już chyba wszystko, od facjat z Dungeon Mastera, przez EoB po współcześniejsze Baldure, a nawet Street Fighter czy inne gry nie mające nic wspólnego z gatunkiem :-E
Image

2012-04-28T11:21:38+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

:haha: niezłe, hmm tak sobie myślę że portrety z Baldura to coś dla mnie :)
kto wie może twórcy LoG zrobią teraz coś 'ala Ishar :)

-- 28 Kwi 2012, 12:21 --

wstyd się Shoonay przyznać ale ugrzązłem na 2 levelu :mur: , no ale cóż to tak jak się gra z doskoku przez kilkanaście minut dziennie

2012-04-28T15:30:18+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Taki urok oldschoolowego gameplay'a, teraz przeleć level od początku do końca i sprawdź jaki ukryty przycisk albo przedmiot na ziemi pominąłeś.

2012-04-29T11:12:07+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

faktycznie, nie podniosłem klucza z ziemi :)
mam jeszcze jedno pytanko, może Ty się orientujesz, gdy rozdaje poziom w magii np. ognia mam co kilka punktów umiejętności jest pozycjaspell ???, nie wiesz o co tu chodzi ?? kiedy rozdałem odpowiednią ilość punktów umiejętności w m magii ognia i i nawet minąłem tę pozycje, ona dalej jest mi nie znana :(

2012-04-29T12:06:58+01:00

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

To znaczy poprostu że jeszcze nigdy nie rzuciłeś tego czaru.

Return to Gry