Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Opisujemy tu "duchowne" przeżycia z grami z różnych platform.
Pamiętaj, że istnieją tematyczne podfora, dla zachowania porządku.

Moderator: xittam

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

tauri5 wrote:powracając do tematu Legend of Grimrock + właśnie stałem się posiadaczem wersji gog''wej :)
i faktycznie gra bije klimatem nie jedną duża komerchę - jednym słowem old school back :D
Kongratujeszyn ;)

BTW: rok temu wyszła też gra Frayed Knights o podobnym charakterze, ale niestety co zabiło ją dla wielu to jej kreskówkowa grafika. Sam ściągnąłem jakiś czas temu i miałem sprawdzić ale jakoś mnie nie ciągnie... kiedyś się zmuszę.
W każdym razie Ci co przeszli grę to sobie chwalą.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Shoonay jak wygląda Twój team ?? chodzi mi o klasy postaci :)
ja mam : 2 wojowników, maga i złodzieja
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Wybrałem standardowe ustawienie drużyny - w końcu nigdy nie grając w tę grę i tak nie wiem co mi się spodoba, więc dwóch wojów - ludź i minotaur z przodu oraz złodziejka i magister na tyłach.

Pokazałbym jak się prezentują w ekwipunku ale to by zaspojlowało kilkoma fajnymi unikatami które można znaleść, więc tylko statsy:

Image

Jak widać spędziłem już ponad 13h w lochach, ale jestem dopiero na 7 levelu. Okazało się że gra od połowy znacznie zwolniła - poziom trudności zagadek urósł, przeciwnicy są mocniejsi a ilość sekretów chyba się potroiła, bo własciwie na kazdym rogu, jeśli dobrze poszukasz czai się jakieś cudeńko. Miód. :-D

BTW: wkrótce wyjdzie patch.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

to widzę że mamy taki sam skład, a umiejętności sam rozdawałeś czy też zalecane ??
ja wszystko sam ustaliłem od składu drużyny po umiejętności :
wojownik człowiek specjalność w mieczach 4-- /twardziel i atleta
wojownik Minotaur specjalność topory 1-- atleta/agresywność
złodziej człowiek specjalność unik 2, broń miotana 2-- zwinność/odp. na trucizny
mag człowiek magia ognia 4, czaroznastwo(spellcraft) 3-- silny umysł/ skilled( to chyba będzie uczony albo wytrenowany :D)
zdziwiło mnie że złodziej nie ma znajdywania, ani rozbrajania pułapek !
no ja dalej jestem na 1 poziomie lochów, na razie pograłem ok 30 min znalazłem 1 sekret :)

odnośnie patcha to nie wiesz co ma poprawiać ??
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Też zostawiłem standardowo wszystko. Mój woj poszedł w miecze ale wcześniej dopakowałem zbroje żeby go ciężkie nie męczyły, podobnie u minotaura ze zbrojami tylko ten już wojuje maczetami.
Moja złodziejka poszła w łuki/kusze i miotane bombki na mocniejszych przeciwników, a magister jest w miarę "do wszystkiego" czyli z każdego typu żywiołu magii znam pierwsze 3 czary (13/14 poziom), oprócz magii Ziemi, którą warto max do 7 poziomu (2 czar). Jeszcze nie wiem na ochronkę z jakiego żywiołu pójdę, trudny wybór.

tauri5 wrote:odnośnie patcha to nie wiesz co ma poprawiać ??
Kliknij link w powyższym poście? ;)
Nic tragicznego co by zepsuło grę czy niszczyło sejwy nie znaleziono, więc nie ma z perspektywy gracza dużo do naprawiania, ale z perspektywy mechaniki gry kilka rzeczy się znalazło...
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

fakt przydało by się poprawić parę rzeczy, chociażby sposób używania zaklęć, na razie mam jedno proste, ale oznaczanie run za każdym razem jest irytujące :(
a zauważyłeś buga ze światłem ??
nie ważne ile masz pochodni w ręce, bo natężenie światła w okół postaci zawsze jest takie samo :D
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Bug jak bug, po pierwsze w DM też tak było po drugie to raczej logiczne ograniczenie w mechanice i samym silniku gry, który dzięki temu nie wymaga i7 i GF500.
Wołałbyś nosić 8 pochodni żeby dopiero widzieć pełny obraz sytuacji i wymieniać je na broń za każdym razem jak napadnie Was stwór? To by nawet przebiło słynną latarkę z Dóma Czy. :-E
Z drugiej strony, w filmach bohaterowi chodzą przez godzinę z jedną zapałką w ręce po ciemnnych jaskiniach a dodatkowo to wszystko łapie kamera... ;)
Gry/filmy nigdy nie były ani nie będa w realistyczne, ograniczenia muszą być żeby było jakieś wyzwanie czy fabuła oparta na jakimś schemacie.
Z tymi bugami które nie są bugami można jechać bez końca: dlaczego ślimak zamienia się w kawał mięsa gotowy do zjedzenia? Dlaczego nie mogę nacisnąć przycisku stojąc pod kątem do niego, a musze dopiero podejść na wprost? Bo taka jest mechanika gry.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

wiadomo że w grach pewne rzeczy muszą być umowne, jak chociażby zmienianie się pokonanych wrogów w pożywienie - nie wyobrażam sobie bym za każdym razem musiał oskórować i wypatroszyć przeciwnika :) tu się z Tobą zgodzę w 101%

zgodzę się również że głupotą (delikatnie mówiąc) była by konieczność noszenia 8 pochodni przez bohaterów, by móc eksplorować lochy :) faktycznie do pełni szczęścia wystarczy jedna i tak powinno być, ale .. ale miło by było gdyby większa ilość pochodni zwiększała natężenie światła, i myślę że nie zwiększyłoby to wymagań gry na płaszczyźnie grafiki czy mocy procesora :P
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

tauri5 wrote:[...] myślę że nie zwiększyłoby to wymagań gry na płaszczyźnie grafiki czy mocy procesora :P
No tak, "trochu" przesadziłem, w końcu tu nie ma co zbytnio zwalniać, ale sam zauważaysz że w poźniejszych pokojach z większą ilością źródeł światła czy teleportów gra potrafi minimalnie aczkolwiek zauważalnie chrupnąć.
Nie jest to nic co by zawadziło na rozgrywce, ale też gram na maksymalnych detalach w 1280x1024 a moja karta ma tylko 256MB.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Patch gotowy, zaaplikowany, sama gra ładuje się teraz 1/3 tego czasu co wcześniej a save o połowę szybciej.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

gog'owa wersja ma być z patchowana w ciągu 24 godz., więc dalej siedzę na 1.1.3 :)


Shoonay zbędne rzeczy można wyrzucać na ziemię ? czy będzie je można no coś wymienić ?? (pytam bo dopiero do 2 lv dotarłem, diablos pożarł mi trochę wolnych godzin w ten weekend:))
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Przedmiotów musisz się naumieć pozbywać, wiem że czasami trudno z co lepszymi perełkami ale jak znajdziesz coś lepszego będą Ci tylko zalegać w inwentarzu i powodować przeciążenie.
To "tylko" dungeon crawler, nie ma sklepów ani wymiany z NPCami. :)

tauri5 wrote:[...] dalej siedzę na 1.1.3 [...]
Z BitGamera mam patch w postaci 1MB pliku, żadna wersja nie ma zabezpieczeń więc patch zadziała z każdą, a z tego co mi wiadomo GOG i inne STEAMy wymagają żeby grę ściągnąć raz jeszcze.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

już jestem szczęśliwym posiadaczem wersji 1.1.4 :)
niestety nie obyło się bez małych problemów, mianowicie nowa wersja gry nie chcę współpracować z niektórymi wersjami windows'a, ale na gog'u jest już stosowne rozwiązanie problemu :)

Shoonay wrote:Z BitGamera mam patch w postaci 1MB pliku, żadna wersja nie ma zabezpieczeń więc patch zadziała z każdą, a z tego co mi wiadomo GOG i inne STEAMy wymagają żeby grę ściągnąć raz jeszcze.

akurat to nie problem, ponowne ściągnięcie gry zajmuje niecałe 3 min :)
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Uff... mam już prawie 20h na koncie i jestem na 11/12 levelu, to plus poziom 13 już chyba końcówka gry, chociaż sądząc po sporej ilości wolnego miejsca na mapach coś mi sie wydaje że jeszcze sobie pogram. ;)

EDIT: jest i polski akcent! :mrgreen:

*SPOILER ALERT*
Ukryta treść:


EDIT: Przeszedłem, czas gry: prawie 21 godzin.

Teraz czekać aż wyjdzie edytor i zobaczymy co fanouszki upichcą...
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

gratki :wiking: :ok1:
ja na razie kończę 2 poziom lochów, niestety doszło mi w tym tygodniu trochę obowiązków co zmniejszyło mój czas na granie

a mam pytanie odnośnie scroll'ów, dostanę później jakiś pojemnik, czy inne ustrojstwo na przechowywanie czarów ??
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

A po co je przechowujesz? One są tylko po to żeby Cię nauczyć jak czarować, zapamiętaj albo sobie zapisz (na prawdziwej kartce ;)) i wywal.
To mnie zawsze bawiło w grze Dungeon Master, co to za radocha kliknąć na napis "fireball" w książce który od razu wiesz co robi i od razu możesz rzucić, czary po pierwsze powinny być kompletnie nie znane na początku, po drugie trudne w inkarnacji w szale walki a po trzecie jak już pierdykną to nima co zbierać. ;)

Co do pojemników to tak, później znajdziesz lekkie worki na 6 przedmiotów i dość ciężkie drewniane skrzynie na chyba 9 czy 12 przedmiotów, już nie pamiętam bo zawsze je wyrzucałem - same ważą 3kg co jest kompletnie nieopłacalne.
Black Crypt to miało świetnie rozwiązane, miałeś osobne sloty na mały worek, plecak, dużą skrzynię, szkatułkę na kosztowności i wreszcie kołczan w których ładnie można było sobie wszystko posortować...

EDIT: oficjalne forum gry aż kipi od postów użytkowników, ludzi rozpiera twórcza wena w oczekiwaniu na edytor kiedy dopiero będą mogli zaszaleć więc narazie tworzą masowo customowe portrety których możliwość dodania pojawiła się w ostatnim patchu... widziałem już chyba wszystko, od facjat z Dungeon Mastera, przez EoB po współcześniejsze Baldure, a nawet Street Fighter czy inne gry nie mające nic wspólnego z gatunkiem :-E
Image
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

:haha: niezłe, hmm tak sobie myślę że portrety z Baldura to coś dla mnie :)
kto wie może twórcy LoG zrobią teraz coś 'ala Ishar :)

-- 28 Kwi 2012, 12:21 --

wstyd się Shoonay przyznać ale ugrzązłem na 2 levelu :mur: , no ale cóż to tak jak się gra z doskoku przez kilkanaście minut dziennie
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

Taki urok oldschoolowego gameplay'a, teraz przeleć level od początku do końca i sprawdź jaki ukryty przycisk albo przedmiot na ziemi pominąłeś.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

faktycznie, nie podniosłem klucza z ziemi :)
mam jeszcze jedno pytanko, może Ty się orientujesz, gdy rozdaje poziom w magii np. ognia mam co kilka punktów umiejętności jest pozycjaspell ???, nie wiesz o co tu chodzi ?? kiedy rozdałem odpowiednią ilość punktów umiejętności w m magii ognia i i nawet minąłem tę pozycje, ona dalej jest mi nie znana :(
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3511
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 07:41
Online: 51d 6h 25m 37s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2144
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Re: Legend of Grimrock, nowy klasyczny "dungeon crawler"

Post IP: rejestrowane!

To znaczy poprostu że jeszcze nigdy nie rzuciłeś tego czaru.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Gry

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests