norbi wrote:Ale po co komentować coś, jeśli nie przeczytalo się wymagań ?
Są tacy co najpierw "krzyczą" a potem czytają instrukcję, dokumentację
Zgadza się. Choć sprawa tutaj poruszona jest mi bliska sercu.
Stare pliki slave nie wymagały kickstartu, nowsze wersje - często w "standardzie" mają to włączone.
Być może rzeczywiście to pewna metoda, że środowisko jest powtarzalne i autor slave nie musi się martwić, że na Amidze 600 plik slave zadziała inaczej niż na Amidze 1200 z kickstartem 3.1.
Trudno mi jednak sobie wyobrazić sytuację, że problem będzie sam kickstart 2.x, 3.x - kod pisany na kicku 2.x powinien śmigać na 3.x.
I tak samo kod pisany dla 3.x - powinien działać elegancko na kicku 2.x, oczywiście o ile w grę nie wchodzą kości AGA.
Albo inny przykład:
Odpalam slave na Amidze z kickstartem 3.x.
Plik slave pomimo tego oczekuje, że dołączę obraz kickstarta 3.x.
A zapewniam, że nie ma żadnych technicznych przeciwskazań, żeby WHDLoad nie wymagał dołączenia plików kickstarta w sytuacji, gdy pakiet uruchomiony jest w środowisku z odpowiednią wersją kickstartu - po prostu nie jest to zakodzone.
Absolutnie nic nie mam do gier, które działają poprawnie tylko na kickstarcie 1.3 - wtedy wymóg pliku slave, że potrzebuje obrazu kicka 1.x uważam za w pełni uzasadniony.
To są moje luźne przemyślenia - jakbyś mi w tym momencie napisał:
"To napisz od 0 sobie własnego WHDLoada i rób instalatory takie jak uważasz za stosowne, bez tych dziwactw" - to tylko westchnę i napiszę, że nie licząc tych pierdołek - uważam to za fajne rzeczy i nie chcę tworzyć konkurencji WHDLoad i ekipie - tym bardziej, że mam co robić przy exekach - WHDLoad Team to sprawdzona marka - a jakbym miał wiedzę i zaplecze to zacząłbym produkować joysticki inspirowane najlepszymi QuickJoyami i promował je przy exekach.

norbi wrote:Ale gra się nie zmienia
Dodawane są tylko funkcjonalności: obsługa 2 , 3 przycisków, trainery, oto, które mogą wniesc błędy do gry.
Kiedyś było tak, że nowsza wersja slave poprawiała znalezione i zgłoszone błędy na mantisie.
Często pobranie nowszej wersji pliku slave skutkowało lepszym działaniem całości, bo naprawione były znalezione błędy.
To nadal działa, ale nie w przypadku JOTD.
Z całej ekipy uważam, że najlepszy jest StingRay, który dodatkowo dołącza kody źródłowe pliku slave, na następnym miejscu jest Psygore, ale popełnia błędy - a źródłami swoich plików slave się już nie dzieli.
Na równi z Psygore stawiałbym Galahada z Fairlight, ale nie jestem na bieżąco.
Też źródeł nie dawał, mocno zajęty generalnie był - nie wiem jak to obecnie u niego wygląda pod względem czasu i jakości pracy - zdaje się, że to jednak dzięki jego wytężonej pracy mógł powstać edytor map dla Cannon Fodder, i powstało dzięki temu Cannon Fodder New Campaign przygotowane przez naszych rodaków
