ABC Chemii
Program edukacyjny musiał zostać zgrany do formatu mfm -- ponieważ sprawdzany jest bit protekcji zaszyty na tracku. Normalnie pod Amigą trzeba dyskietkę kopiować w trybie NIBBLE.
Złamanie u Psygore'a załatwił olesio

Atlantyda
Gra ma dwupoziomowe zabezpieczenie. Pierwsze to track -- gdy zgramy grę do ADF uraczy nas komunikat:
Nie ukończysz gry, podziękuj piratom, a następnie po pewnym czasie giniemy.
Drugie zabezpieczenie zaszyte jest na podełku -- kod 486.
Ja wykonałem skan, onasis wytestował
http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=1&t=7458

Trzy cyfry odblokowujące dach to 486 -- i tu uwaga -- zabezpieczenie jest upierdliwe. Gdy podamy zły kod lub od razu pójdziemy na górę -- dach będzie zamknięty na amen.
onasis wrote:WIECIE CO?
LOL
Rozgryzłem już o co chodzi, tym samym jakim cudem udało mi się wcześniej z tym kodem a potem już nie.
Jak wiecie, kod brzmi "486". Jak się wejdzie na tą planszę z kodem, to od razu trzeba ustawić 486 i dopiero wtedy iść na górę i dach będzie otwarty.
Jak się pójdzie NAJPIERW na górę a potem zejdzie ustawić kod - nie zadziała, dach się nie otworzy! (sprawdźcie sobie stosując save / load na emulatorkach)
A oto moje przypuszczenie:
"ustaw odpowiednią kombinację" - czyli od razu wklepać kod z pudełka gry -->>bo jak się wejdzie na górę od razu to gra "zapamięta" tą kombinację która jest obecnie, i przejście się już nie otworzy, bez względu na to ile razy się ustawi odpowiedni kod!
Ponadto sprawdziłem też tą pierwotną złamaną wersję - działa tak samo! Czyli gra była poprawnie złamana, tylko nikt nie wpadł na to by ten kod ustawić jeszcze zanim się pójdzie na górę.
czyli jest już OK, tylko przydałaby się jakaś notka żeby gracz wiedział jaki ustawić kod oraz żeby nie szedł najpierw na górę.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH
Chińczyk
Tutaj pomógł Wirus
http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=3&t=3716
Należało najechać kursorem na drzwiczki START i nacisnąć ENTER. W lewym górnym rogu pojawia się uśmiechnięta buźka, a my możemy ustawiać opcje gry.
W innym przypadku działał jedynie tryb demo i komputer grał sam ze sobą.
Karciarz
ADF z grą przesłał @Milas - dziękujemy.
Opis usunięcia zabezpieczenia przesyłam ja - sposób @Milasa był zbyt ogólny.
Jak usunąć zabezpieczenie gry?
Po uruchomieniu gry na ekranie T.S.S. prezentuje należy wcisnąć i przytrzymać lewy i prawy klawisz myszki aż do usłyszenia dźwięku (kto chce może sobie dłużej trzymać):
Co się dzieje, gdy nie wykonamy powyższego kroku:
Po około 1 min 30s od naciśnięcia START gra się wyburaczy:
Kości zostały rzucone
Rozwiązanie tym razem znalazłem JA -- osobiście:
Gra domyślnie startuje w wersji DEMO. Większość osób w tym momencie po paru próbach się poddaje lub daje się nabrać, że to tylko wersja demo.
Jak usunąć zabezpieczenie gry?
Poniżej przedstawiam instrukcję, która odblokowuje pełną wersję gry:
1. Uruchamiamy grę. Czekamy aż załaduje się plansza z ustawieniami graczy:
2. Naciskamy... PageDown czyli Amigowy klawisz HELP -- zrobi się magia i pokażą się OCZY TSS:
3. Miłej zabawy

Skarabeusz
???
jestem przekonany, że w instrukcji do Skarabeusza jest podana pewna sekwencja, którą należy wykonać, aby w grze nie pojawiał się nag z pytaniem, czy aby na pewno mamy legalną kopię.
Dzięki koledze @BURNaba znamy już rozwiązanie. Należy po załadowaniu menu trzy razy kliknąć myszą trzy razy w górny przycisk SKARABEUSZ.
BURNaba wrote:Instrukcja podaje tak: "tylko trzykrotne kliknięcie LPM na ikonie z napisem SKARABEUSZ - przed rozpoczęciem gry - da Ci pełną satysfakcję z zabawy. Jest to proste zabezpieczenie przed korzystaniem z programu przez ludzi nie szanujących cudzej pracy".
Jeżeli byłoby zainteresowanie, to mógłbym przygotowywać złamane wersje i wrzucać je tutaj w postaci spakowanych ADF -- nie każdy żyje exekami
