W 1990 roku firma Commodore wypuściła na rynek model C64GS. "GS" oznaczało "Games System". Była to próba firmy Commodore, aby szalenie udany Commodore 64 mógł konkurować na rynku konsol do gier. Z pozoru nie wydawało się to złym pomysłem: umieść płytkę PCB z 250469 C64 w nowej obudowie, pomiń klawiaturę i masz niedrogą konsolę do gier z dużą biblioteką kartridży dostępną już w dniu premiery. Z perspektywy czasu wiemy, że dla Commodore nie było to dochodowe przedsięwzięcie. Fani Commodore obwiniają brak sukcesu z wielu powodów, ale jeden wydaje się być powszechnie znany - konsola została wypuszczona na rynek zbyt późno, aby mogła konkurować na rynku konsol z takimi produktami jak Sega Genesis.

Co by było, gdyby Commodore wypuściło dedykowany system do gier na C64 5 lat wcześniej? Okazuje się, że prawie tak się stało. Były inżynier Commodore, Andy Finkel, wciąż jest w posiadaniu czegoś, co wygląda jak prawie gotowa do produkcji maszyna do gier C64.
Więcej informacji i zdjęć znajdziecie tutaj: https://commodore.international/2022/03 ... e-machine/

Co by było, gdyby Commodore wypuściło dedykowany system do gier na C64 5 lat wcześniej? Okazuje się, że prawie tak się stało. Były inżynier Commodore, Andy Finkel, wciąż jest w posiadaniu czegoś, co wygląda jak prawie gotowa do produkcji maszyna do gier C64.
Więcej informacji i zdjęć znajdziecie tutaj: https://commodore.international/2022/03 ... e-machine/