Archiwum Zakładowe

Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Tutaj olesio publikuje efekty swojego modzenia z kodem. Zajrzyj - a może trafisz na jakąś wyjątkową pozycję.
olesio Cześć.

Nie mogąc spać, będę pewnie umierał w robocie. Ale mam litrowy energetyk, więc może jakoś przeżyje :) To postaram się szybko do rzeczy. Pod poniższym adresem:

http://olesio.eu/olesiolab/prehistorik_ ... olesio.rar

Znajduje się ta fajna nawet platformówka, ktora nie ukazała się na Amidze. Gra została złamana przez sławną grupę Hybrid dawno temu. Łamacz namęczył się, bo gra miała mnóstwo sprawdzeń legalności. I jak coś nie grało, to wychodziła nagle do DOSa. I to nawet w takich momentach jak scroll ekranu. O tym możemy poczytać w nfo, które w wersjach gry dostępnych wcześniej na sieci się ukazywało i można było je sobie poczytać w trybie tekstowym. Natomiast wcześnej oglądać trzeba było przynajmniej przez kilka sekund cracktro Hybridów.

Jednak jak wiemy w dzisiejszych czasach, gdy wielu denerwują "ściany tekstu" od "spasionych bonkuff". Pikawy nie domagają. A kiwy qrwujom. Wolimy jeżeli gry uruchamiają się jak to najszybciej możliwe. Równeż te DOS'owe pod DosBOX'em. Dlatego pominąłem te cracktro w scalonym exeku z loaderem cracktra, bo wyprucia samej gry nie ogarnałem. Zresztą nie wiem czy to by działalo na pewno jak trzeba. Dodatkowo gra posiadała sprawdzenie aktualnej daty. I jeżeli była ona po roku 1994 bodajże czy coś koło tego gra wyrażała malo wytażnym żółtym fontem radośc kodera, że jego gra działa jeszcze w aktualnym roku :)

No to teraz Anthrox może zrobić Hybrydę (nomen omen - Hybrid ;)) z tą wersją plus Amigową jedynkę. A ja zastanawiam się czy nie zrobić lamerskiego tutoriala na YT, jak tę grę można poprawić jak zrobiłem to ja. Ponieważ znowu tutaj takiej lamie bonkowej jak ja. Pomógł nieoceniony Cheat Engine, do szybkiego ustalenia miejsca w kodzie, gdzie sprawdzany jest rok. Oj, rozpisałem się - jak to u mnie bywa ;P Ok, to pora na chociaż godzinną drzemkę. Miłego grania życzę i mam nadzieję, że te ustalone 10000 cycles będzie tutaj w sam raz. Dźwiękowi i tak zdarza się "prykać", ale nie wiem czy wiele się da usprawnić.
Page 1 of 2 2 https://forum.thecompany.pl/laboratorium-olesia/prehistorik-2-polamali-hybrydzi-olesio-polamal-ich-t3385.html
2014-03-22T04:35:06+01:00
Cześć.

Nie mogąc spać, będę pewnie umierał w robocie. Ale mam litrowy energetyk, więc może jakoś przeżyje :) To postaram się szybko do rzeczy. Pod poniższym adresem:

http://olesio.eu/olesiolab/prehistorik_ ... olesio.rar

Znajduje się ta fajna nawet platformówka, ktora nie ukazała się na Amidze. Gra została złamana przez sławną grupę Hybrid dawno temu. Łamacz namęczył się, bo gra miała mnóstwo sprawdzeń legalności. I jak coś nie grało, to wychodziła nagle do DOSa. I to nawet w takich momentach jak scroll ekranu. O tym możemy poczytać w nfo, które w wersjach gry dostępnych wcześniej na sieci się ukazywało i można było je sobie poczytać w trybie tekstowym. Natomiast wcześnej oglądać trzeba było przynajmniej przez kilka sekund cracktro Hybridów.

Jednak jak wiemy w dzisiejszych czasach, gdy wielu denerwują "ściany tekstu" od "spasionych bonkuff". Pikawy nie domagają. A kiwy qrwujom. Wolimy jeżeli gry uruchamiają się jak to najszybciej możliwe. Równeż te DOS'owe pod DosBOX'em. Dlatego pominąłem te cracktro w scalonym exeku z loaderem cracktra, bo wyprucia samej gry nie ogarnałem. Zresztą nie wiem czy to by działalo na pewno jak trzeba. Dodatkowo gra posiadała sprawdzenie aktualnej daty. I jeżeli była ona po roku 1994 bodajże czy coś koło tego gra wyrażała malo wytażnym żółtym fontem radośc kodera, że jego gra działa jeszcze w aktualnym roku :)

No to teraz Anthrox może zrobić Hybrydę (nomen omen - Hybrid ;)) z tą wersją plus Amigową jedynkę. A ja zastanawiam się czy nie zrobić lamerskiego tutoriala na YT, jak tę grę można poprawić jak zrobiłem to ja. Ponieważ znowu tutaj takiej lamie bonkowej jak ja. Pomógł nieoceniony Cheat Engine, do szybkiego ustalenia miejsca w kodzie, gdzie sprawdzany jest rok. Oj, rozpisałem się - jak to u mnie bywa ;P Ok, to pora na chociaż godzinną drzemkę. Miłego grania życzę i mam nadzieję, że te ustalone 10000 cycles będzie tutaj w sam raz. Dźwiękowi i tak zdarza się "prykać", ale nie wiem czy wiele się da usprawnić.

2014-03-22T09:30:54+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Trainer. Nie odłączna rzecz do każdej twojej gry.

2014-03-22T12:49:15+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

olesio wrote:Znajduje się ta fajna nawet platformówka, ktora nie ukazała się na Amidze.

Sławna zresztą, trochę w nią pograłem i widziałem jak inni grają. Rozpatruję możliwość dodania jej jako hybrydy do exeka Prehistorik.
Tak samo rozpatruję The Blues Brothers 2, które nie wyszło na Amigę, a dało mi początek myślenia nad hybrydowymi exe.

2014-03-22T20:58:55+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

@Elmek13: spróbuje coś zakodzić, bo ze względu na późną porę już nie szukałem czitów. Pewnie da się zrobić niekończącą się energię. Bo jak coś to pod F1 i F2 jest ginięcie, ale nie wiem ile jest miejsc ze zmniejszaniem energii. Ewentualnie może łatwiej będzie zrobić nieskończoność zyć. Pokombinuję jutro.

@Anthrox: nie napisałeś, jak podobają się Tobie moje poprawki w porównaniu do wersji dostępnej chociażby na http://www.bestoldgames.net/eng/old-gam ... orik-2.php w której cierpliwie musimy męczyć sie z wciskaniem Entera przy starcie.

2014-03-23T12:34:33+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

olesio wrote: A kiwy qrwujom.
:lol2: :crazy:

Thx za wstawkę, chętnie zagram, fajne jak się dosowa gra z automatu uruchamia z dobrymi ustawieniami, a nie trzeba się babrać w dosboxie.

2014-03-23T18:45:14+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

olesio, to jest chyba oczywiste, że brawo biję - bo fix jak na razie działa.
Jednak nie wypowiadałem się, bo ja kodzę aktualnie jeszcze trainer do Solid Gold:

Code: Select all

F1       - Get Lives
G        - Toggle Ghost Mode
I        - Toggle Invulnerability
DEL      - Drop One Step
PgUp     - Toggle Mega Jump
PgDn     - Level Skip


Z początku chciałem zostawić trainer napisany przez StingRaya - na życia i skip level, ale ostatecznie poczułem zew :)

2014-03-23T19:22:40+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Anthrox wrote:olesio, to jest chyba oczywiste, że brawo biję - bo fix jak na razie działa.
Jednak nie wypowiadałem się, bo ja kodzę aktualnie jeszcze trainer do Solid Gold:

wreszcie coś do pogrania :D

2014-03-23T21:15:39+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

santa13 wrote:
Anthrox wrote:olesio, to jest chyba oczywiste, że brawo biję - bo fix jak na razie działa.
Jednak nie wypowiadałem się, bo ja kodzę aktualnie jeszcze trainer do Solid Gold:

wreszcie coś do pogrania :D


Przecież jest mnóstwo exeków do grania i testowania. ;)

2014-03-24T01:10:31+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

No nawet kiw pochwalił nie "qwujonc". Co to się dzieje. Ok, do rzeczy. [cut]

Także pod powyższym adresem znajduje się wersja z moim trainerem TSR. Nie są odejmowane życia ani energia. A kody nie wiem czy nie są u każdego zmienne, bo z którąś z tych platformówek tak chyba było. Mi z jakiejś starej bazy czitów kodów nie przyjmuje. A testowałem tylko do początku czwartego levelu. Nie są odejmowane życia ani energia. Zrobiłem jak umiałem. Nadal mozna zginąc od kolców czy spadnięcia do dziury.

Na trzecim levelu Boss małpiszon może nam ując maksymalnie dwa serca, ale zaraz możemy je zebrac. Tego nie umiem poprawić. Póki co raczej musi być tak jak jest. Bo nie wiem czy sie da dopracować lepiej. Dodatkowa Klawiszologia, jak coś dostępna zawsze w grze nawet bez trainera:

F1 - zabija nas i wracamy do checkpointu.
F2 - Game Over i powrót do menu głownego
F3 - wyłączenie / włączenie dźwięku oraz muzyki
ESC - wychodzi natychmiastowo do DOS czyli zamyka DosBOX'a.

Miłego grania, życzy Wam zawsze chętny do pomocy jeśli czas i umiejętności na to pozwalają - "spasiony bonk". A spasiony, bo najadlem się food-itemów w tej grze, hehe ;) No to teraz ide ogarniać moje "netowe zaległości" i jakieś piwko :)

-- 24 Mar 2014, 01:10 --

Trainer poprawiony i przetestowany. Testując wyszło, że goryl też nam powinien ujmować po jednym serduszku. Niestety nie mam takich zdolności, jak Anthrox. I nie umiem namierzać bajtów dla skip levelu. I tutaj się mi to też nie bardzo udaje. Jednak gra u każdego powinna mieć takie same Passwordy do etapów. A przynajmniej tak się mi wydaje. Bo jeżeli uruchamiamy ją w zamkniętym środowisku emulowanego DOS'a na identycznym configu, to nie powinno być różnic. Oczywiscie dane i ustawienia DosBOX'a już na to wpływają, bo tak miałem pod wersją DosBOX'a z debuggerem. Ale nie dojdę co ma wpływ na losowość kodów do etapów. Szkoda czasu, lepiej grać :)

2014-03-24T01:36:38+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Mógłbym pomóc Ci znaleźć bajty od skip levelu, ale czy dosbox posiada jakieś "SGF"?
Wtedy od ręki mogę pomóc, a tak szukanie jest bardziej upierdliwe.

2014-03-24T01:53:59+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

No ponoć jest wersja z debuggerem ładująca state'y, ale ja takiej nie mam i nie znalazłem. Wspominał coś o niej tylko niejaki MD, do którego zwróciłem się o pomoc z prośbą o poprawienie działania Summer Challenge. Ale jeszcze nie odpisał nic nowego ani nie ustosunkował się do pytania o podesłanie DosBOX'a z ładowaczem state'ów. Może mój angielski zaowdzi.

Co do DosBOX'a z debuggerem, to można robić dump pamięci do pliku binarnego lub tekstowego. I robiąc go na pauzie mamy za pewne jakiś wiarygodny obraz całości. Nie da się niestety jednak tego dumpa wczytać. Jednak już wcześniej porównywałem ten dump w sposób taki, że w róznych levelach szukałem numeru takowego raz w sposób - było 00h w w trzecim levelu jest 02h, również o jeden więcej (było 01h jest 02h). Ale pewnie indeks levelu może być w pamięci na chwilę a o skipnięciu świadczy może tylko wartość typu 22h albo coś koło tego, jak sam wiesz jest tak w słynnem "benku". Przestawianie jednak wartości nic nie dało, bo pewnie znajdywałem nic ciekawego.

Obstawiam, że być może dane o levelu jeśli faktycznie jego numr jest przechowywany cały czas w pamięci są może w okolicach żyć i serduszek. Jednak tutaj też się mogę mylić. Jakbym wiedział gdzie zapisać i co, aby pominąc level, to zrobił bym trainer który zawsze powoduje nie odejmowanie serduszek i zyć. A pod jakimś klawisze. Na przykład nieużywanym F5 mamy skip level.

2014-03-24T02:06:56+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Nie wzoruj się aż tak beńkiem, bo to ślepa uliczka - jak robiłem skip levele, to były niejeden raz dziwaczne - jak np. sprawdzanie położenia postaci w Bubble and Squeak.
Nie spotkałem się w innej grze z koniecznością wstawiania $22, aby przejść dalej.

2014-03-24T06:01:53+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Ok, możemy później spróbować jako ciekawostkę. Bo mój trainer działa i widząc pytanie Elmka o trainer uznałem, że nie ma takowego do tej gry. A jednak jest, ale wiadomo mój 1000x lepszy bo mój ;P I nie nopuje instrukcji tylko ładnie robie skok do następnej linii. Bo przyzwyczajenie z pod Windows, że za dużo nop'ów i program czy gra się mogły wyalać, a skok o linijkę niżej jest tak można rzec egzotyczną instrukcją, że debuggując od razu rzuca się w oczy takie EB 00.

Co do skip leveli to można sobie podać startowy level w sposób opisany tutaj: http://sfprod.shikadi.net/old/games/pre2.htm w ogóle fajna stronka. Gościa TSR jest bardziej pro, bo wywołuje od razu grę. Ale co tam, mój za to ma nasze ładne ASCII logo i można go unloadować z pamięci. Jakby to w dzisiejszych czasach było takie ważne, hehe ;) Ale dla mnie jest. Bo jak ktoś będzie chciał uruchomić na prawidzym 386 to mu nie zaśmieci pamięci kiedy już sobie pogra i wróci do DOS ;)

-- 24 Mar 2014, 06:01 --

NIe mogąc spać, jak to ja. Postanowiłem usprawnić trainer i od teraz jest to "trainero loader", który od razu wywoła grę. Większy niż ten od autora stronki o Prehistoriku, ale wiadomo. Musi być nasze wszędobylskie nietoperkowe (Antek wie o co chodzi) logo ASCII. Zaktualizujcie pliki pobierając jeszcze raz całe archiwum, a wywalając poprzednie dane. I miłego katowania gry :)

2014-03-24T10:03:46+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Widzisz jak cię motywuję do robienia traineróff, dzięki mnie się czegoś uczysz. :haha:

2014-03-24T10:50:47+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Mi się przytrafiło takie coś jak małe okno gry z gł bohaterem w prawym dolnym rogu ekranu i tam sobie szedł w nim przez moment a główny ekran stał, nie wiem może to taki ficzer oryginalnej gry (grałem wtedy w oknie), a co do dźwięku rzeczywiście coś tam trzeszczy i to często.

2014-03-24T14:00:20+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Nie zauważyłem tego, bo gram na ogół na pełnym ekranie. Jednak śledząc kod gry by dokładniej połamać docs checki albo zrobić trainer często gram w oknie. Gdyż wtedy widać okno debuggera. Wtedy faktycznie grafika może się "kaszanić" i na to pomaga pokazanie na chwilę na pełnym ekranie. Ale do poruszania postaci nie ma to nic do rzeczy.

Nie bardzo wiem co tutaj zaradzić. Pewnie w czasach DOS'a na wtedy aktualnych komputerach działalo ok. Chyba, że konieczność połamania sprawdzania przez Hybrid, legalności nawet gry przy scrollowaniu ekranu ma na to jakiś wpływ.

2014-03-24T14:15:08+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Bluse Brothers x2.. oł jee.. :-)

2014-03-24T16:11:35+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

olesio wrote:I nie nopuje instrukcji tylko ładnie robie skok do następnej linii.

Szpanować skokiem możesz dopiero, jak jest więcej niż jeden nop.
Jeżeli jest tylko jeden, to zapewniam, że w ogóle nie ma różnicy w działaniu aplikacji, bo czynność identyczna się zrobi.

olesio wrote:Ale co tam, mój za to ma nasze ładne ASCII logo i można go unloadować z pamięci.

ale wstyd.

2014-03-24T21:08:57+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

No trainer już poprawiłem - teraz to trainero loader. A nopowaniem wcale nie szpanuje. Tylko informuje jak robię. A i często raczej instrukcje do zmian wartości dla gry typu życia czy energia. Mają przynajmniej dwu bajtowe opcody. Także ulubione piwo crackera [ale nie moje, bo coż ja za cracker ;P] czyli EB się jak najbardziej przydaje.

2014-03-24T21:49:38+01:00

Re: Prehistorik 2 - połamali Hybrydzi, a ja połamałem ich ;)

Dobra, to nawet instrukcji o długości jednego bajta nie zanopujesz?

Return to Laboratorium olesia