Polski

Nagrywanie gier dla PSX.

ihtius
Elmek13 wrote:Zbokuś masz jakąś fajną stronkę z grami do PSX?


Najfajniejsza strona to ... chomikuj.pl :haha:
Page 3 of 5 5 https://forum.thecompany.pl/playstation/nagrywanie-gier-dla-psx-t1913.html
2012-04-06T19:46:48+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Elmek13 wrote:Zbokuś masz jakąś fajną stronkę z grami do PSX?


Najfajniejsza strona to ... chomikuj.pl :haha:

2012-04-06T23:37:54+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

jeżeli antek pozwoli to wrzucę emulator i iso FFIX, mam orga, ale nie ma problemu ze zrobieniem isosów :)
dziś wybaczcie ale się nie wyrobiłem, wiadomo przygotowania do świąt, a dobry kucharz zawsze potrzebny :)

2012-04-07T09:22:42+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Jaki emulator?

2012-04-07T10:12:21+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Stronek jest kilka, ja polecam te:

http://romhustler.net/roms/psx dość sporo gierek.

http://swiatpsx.pl/lista/index.php?strona=akcja tutaj musimy mieć konto; także sporo gierek.

http://www.emuparadise.me/Sony_Playstation_ISOs/2 tutaj też musimy mieć konto; sporo gierek :-)

http://www.freeroms.com/psx.htm nie trzeba mieć konta!

http://www.doperoms.com/roms/Sony_Playstation_Psx.html i na koniec jeszcze jedna stronka.

Enjoy.

Co do pluginów na epsxe, to kiedyś bawiłem się tym codziennie; gdzieś tam jeszcze mam chyba ustawienia jaki pasuje do konkretnej gry.
Jeszcze jedno, do epsxe polecam nakładkę epsxe cutor. Możemy wtedy każdej grze zrobić osobny profil, a co za tym idzie każda gra będzie miała swoje ustawienia.

2012-04-07T14:08:04+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

emu o którym mówiłem to Connectix VGS który to bardzo polecam

2012-04-07T14:12:17+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Czyli stawiasz na kompatybilność i brak potrzeby konfiguracji. :)
Dobry też pod tym względem jest Bleem, tylko właśnie przez marne możliwości konfiguracji dla mnie są oba niewiele warte. Co kto lubi. :)

2012-04-07T14:57:41+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

:D akurat brak potrzeby konfiguracji (jak dobrze zauważyłeś Shooney) nie jest czym na co stawiam :) w tym emu postawiłem na niezawodność, przez 5 lat używania ani razu, powtarzam ani razu ten emulator się mi nie zwiesił :haha:

2012-04-07T16:55:24+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Niestety, emulator ten albo nie działa na W7 x64 albo nie lubi mojego proca - po uruchomieniu bez XP-patcha nawet nie powstaje, a przez XP-patch informuje mnie że potrzebuję procesor Pentium 2 lub lepszy. Biedaczek nie wie że od 2002 lepsze procesory powstały... :-E

2012-04-07T18:21:34+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

bebokus wrote: Co do pluginów na epsxe, to kiedyś bawiłem się tym codziennie; gdzieś tam jeszcze mam chyba ustawienia jaki pasuje do konkretnej gry.
Jeszcze jedno, do epsxe polecam nakładkę epsxe cutor. Możemy wtedy każdej grze zrobić osobny profil, a co za tym idzie każda gra będzie miała swoje ustawienia.


Mam ta nakładkę, ale jakoś z niej za bardzo nie korzystam. Co do nakładek na inne emulatory to do DosBoxa ściągnąłem sobie kiedyś moim zdaniem najlepszą nakładkę graficzną jaka istnieje pod ten emulator a mianowicie DFend Reloaded http://dfendreloaded.sourceforge.net/Download.html. Powiem szczerze, ze bardzo ułatwia życie niż ciągłe wklepywanie poleceń w tym DosBoxie. Kiedyś nie wiedziałem o istnieniu takich nakładek i klepałem bez przerwy w klawiaturę. Ma mnóstwo przydatnych funkcji, niemalże wszystko możemy ustawić według własnych potrzeb, opcji jest cała masa, jestem z niego strasznie zadowolony. Także sam robi update, ze nawet nie trzeba wchodzić na stronę domową.

Niestety, emulator ten albo nie działa na W7 x64 albo nie lubi mojego proca - po uruchomieniu bez XP-patcha nawet nie powstaje, a przez XP-patch informuje mnie że potrzebuję procesor Pentium 2 lub lepszy. Biedaczek nie wie że od 2002 lepsze procesory powstały... :-E


Stare emulatory PSX omijam zazwyczaj dużym łukiem bo są bardzo słabo dopracowane i na przykład nie mogę przez to ustawić dobrze sterowanie moim niesamowitym padem :haha: Chociaż emulator tauriego5 z chęcią wypróbuje a może coś ciekawego w nim dojrzę i mnie zaintryguje :-)

Shoonay wrote:Czyli stawiasz na kompatybilność i brak potrzeby konfiguracji. :)
Dobry też pod tym względem jest Bleem, tylko właśnie przez marne możliwości konfiguracji dla mnie są oba niewiele warte. Co kto lubi. :)


Ja tez lubię jak jest trochę więcej opcji do konfiguracji. Bo w prostych emulatorach jak coś nie działa dobrze to zazwyczaj trzeba czekać na kolejną wersje a w bardziej rozbudowanym z pluginami można dopasować kompatybilność ściągając na przykład nowe wtyczki według własnych potrzeb i to jest bardzo dla mnie pożądane. I jak jest dodatkowo do tego nakładka oferująca możliwość tworzenia profili do każdej z gier to wtedy ma mega funkcjonalność jak w przypadku ePSX. Po za tym można wycisnąć więcej z jakości grafiki.

Edit: Właśnie przed chwilą wypróbowałem ten emulator od tauriego5. Jest opcja konfiguracji padów, ale w Quake II pad wariuje mi, postać potrafi obracać się czy iść do przodu bez przerwy, jakby się zacinała na jednym kierunku. Chyba pozostanę przy ePSX.

2012-04-07T18:26:32+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Także używam D-fend'a, bez niego dosbox byłby dla mnie jak dos. Czarna magia :-)

2012-04-07T18:27:55+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

@iht: Dokładnie, a z mojego doświadczenia wynika że wszelkie zwiechy to była zawsze moja wina, wystarczyło przestawić parę opcji albo w najgorszym wypadku usunąć konfig i poustawiać wszystko od nowa i mogłeś swobodnie grać bez zwiech.
Też bym już nie mógł grać bez ustawienia sobie wyższej rozdziałki, rozmazanych tekstur czy trząchania w moim Dual Shocku czy możliwości sejwnięcia w dowolnym momencie, czego na 100% nie ma w tych starucnych emu.
Plus nie musisz używac tylko iso, jak działa tylko z nimi to trochu porażka... :/

2012-04-07T18:39:51+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

@shoonay
Czyli reasumując shoonayu najlepiej wyposażyć się w oryginalny pad DualShock od PSX czy PS2 wraz z przelotką umożliwiającą podłączenie do PC bo wtedy nie będzie problemów z ich kompatybilnością w grach pod emulatorem. Ten pad który niedawno zakupiłem do PC ma wibracje, ale jeszcze do tej pory nie udało mi się zmusić go do tych wibracji w żadnej z gier, które takie funkcje mają. Jestem zawiedziony. Szkoda, że wcześniej nie dowiedziałem się, że lepiej kupić pad z tych konsol :-( Trochę za szybko podjąłem złą decyzje. Człowiek uczy się na błędach :-)

2012-04-07T19:05:00+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Yup, pełniejszego eksperjensu z grania w gry plejakowe nie można mieć jak na wypaśnym dużym monitorze/TV, z rozmazanymi teksturami w grach 3D (lub nienaruszonymi w grach 2D), oryginalnym padem Dual Shock w dłoni i bez zbytniego czekania na doładowanie się płyty dzięki obrazowi CD w wirtualnym napędzie. Miodzio.
Jestem całym sobą za graniem na oryginalnym sprzęcie, szczególnie w kilka osób, ale to jest miła odmiana, szczególnie fajnie się kończy gry które sie kilka razy przeszło na oryginalnym sprzęcie (np. Final Fantasy 9) zawsze to coś innego. :)

Jest Twój pad widoczny w panelu sterowania/urządzeniach giercowych jako z możliwością trząchania?
Bo do tego Dual Shocka było trzeba dograć sterowniki, mimo że to przejściówka USB i sam pad działa od razu po podłączeniu. Dopiero wtedy pokazała się także możliwość przetestowania obu silniczków zamachowych w padzie.
Pamiętam że testowałem go wieki temu na którymś Need for Speed Undergound i chyba którymś z ostatnich Colin McRae i fajnie trząchało, ale na padzie w gry piecowe praktycznie wcale nie gram więc jak jest dziś nie wiem... z ePSXe działa fajnie, tylko też trzeba w odpowiedniej wtyczce wybrać rodzaj pracy silnika, z tego co pamiętam było sporo ustawiania, ale też już dawno nie gierczyłem...

2012-04-07T21:19:32+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

...Jest Twój pad widoczny w panelu sterowania/urządzeniach giercowych jako z możliwością trząchania?
Bo do tego Dual Shocka było trzeba dograć sterowniki, mimo że to przejściówka USB i sam pad działa od razu po podłączeniu...


Jak najbardziej jest widoczny i dodatkowo producent dołożył sterowniki, które zainstalowałem. Dzięki temu mogę także zmieniać nasilenie funkcji Rumble (wibracje) czy jakoś tak. Ale pod emulatorem nie mogę zmusić do drgań nawet jak w grze włączę tą opcję. Za dobrze nie czaje ustawień wtyczki do pada.

2012-04-07T22:15:29+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Ja mam takie ustawienia i dość dobrze to działa...

Image

... chociaż emulacja trząchania nie jest idealna, to chyba wina emulatora bo w teście w Panelu Sterowania bardzo wyraźnie potrafię przetestować osobno oba silniczki i ich moc.

W każdym razie, po pierwsze oba silniczki jadą zawsze równocześnie, po drugie zawsze działają równomiernie, po trzecie jest minimalne opóźnienie między sytuacją w grze a trząchaniem na padzie.
Jak grałeś na prawdziwym plejaku rozpoznasz to od razu np. w Metal Gear Solid która chyba najlepiej z wszystkich gier potrafiła stopniować ten efekt zależnie od sceny.
A jak poprostu grasz w strzelanki to będzie fajosko trząchało i nie poznasz różnicy. ;)

2012-04-07T23:41:08+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Niestety nigdy nie grałem na plejaku w Metal Gear Solid, w sumie to nigdy nie grałem na tej konsoli. Dopiero zainteresowałem się tym tematem niedawno kiedy zacząłem bawić się emulatorami starych konsol.
Edit: Właśnie przed chwilą wypróbowałem takich ustawień jak u ciebie w grach Quake II i Silent Hill i niestety nie działa to. Chyba będę musiał się jednak zaopatrzyć w oryginalny DualShock.

2012-04-07T23:50:28+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Spróbuj może zmienić jeszcze Rumble Type z DX Joy1 na kolejny numerek lub Burutter.

BTW: Zapytam o oczywistą-oczywistość, ale czasami samemu zdarza się takie rzeczy przeoczyć... włączyłeś w opcjach tych gier funkcję trząchania? ;)
Nie pamiętam w jakich grach jest opcja sprawdzenia tego bajeru od razu żeby było najszybciej, na 100% w menu Metal Gear Solid bo sam u siebie sprawdziłem kiedy robiłem powyższy screenshot, więc może chociaż pierwszą płytę MGSa ściągnij i odpal.

2012-04-08T00:07:58+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Próbowałem z opcją Brutter wcześniej i nic nie dało. We właściwościach kontrolera jest opcja" Effect Page", gdzie można sprawdzić działanie tychże wibracji oraz ustawić ich siłę (w sumie nieźle trzęsie, tak głośno, że chyba obudzi rodzinkę :) i na dole jest "The devices state" i od razu poniżej pisze: "The device is connected" - to chyba znaczy, ze opcja trzęsienia jest aktywna, tak mi się zdaje. Ściągnę te grę i zaraz obadam zanim sen mnie nie zmorzy :)
Może wiesz w jakich grach na Pc jest opcja sterowania padem z wibracjami ?

2012-04-08T00:09:04+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

"The device is connected" znaczy po prostu że jest podłączone, ale jak możesz testować trząchanie to działa.
Chodziło mi o to czy upewniłeś się w tych gracz, w ich opcjach, czy funkcja Vibration była włączona, czyli przestawiona na ON.

2012-04-08T01:49:35+01:00

Re: Nagrywanie gier dla PSX.

Była włączona bo specjalnie wchodziłem do tych opcji i własnoręcznie przestawiałem na On. Może trzeba ustawić na Dual Analog ?

-- 08 Kwi 2012, 01:24 --

Edit: Coś się wreszcie ruszyło bo przestawiłem w opcjach na Dual analog i teraz jak strzelam to włącza się trząchanie i czym dłużej strzelam to bardziej się nasila. Jak strzelam z tego zwykłego Blastera to jest to bardzo widoczne. Nie rozumiem bo raz jak włączam grę to w prawym górnym rogu pojawia się napis Analog OFF a niekiedy Analog ON. Od czego to zależy?

Edit: W opcjach MGS jak wybiorę "Weak" to nie trzęsie dopiero jak wybiorę opcję po prawej stronie. Jak wybrałem trening i miałem unikać przeciwników i jak mnie namierzyli to włączyły się na chwile wibracje. Czy tak ma być, jak nie to na czym te wibracje w tej grze polegają tzn. gdzie się pojawiają i w których momentach ? Szkoda, że w opcjach pluginu w ePSX nie można przetestować tych wibracji bo znacznie by mi ułatwiło zadanie gdyż nie musiałbym co chwila odpalać gry i tego testować, zajęłoby mi to mniej czasu :-)
Edit: W sumie to opcjach weak mi raczej nie zadział bo ten pad raczej nie ma dwóch silniczków ?
Edit: W MGS udało mi się uzyskać dwa rodzaje wibracji, ale działają na odwrót tzn. tam gdzie powinna być silna wibracja tam jest słaba i na odwrót.

-- 08 Kwi 2012, 02:43 --

Ostatni edit bo idę spać:) Dopiero w grze Alien Resurrection efekty trzęsienia są bardzo fajne, jak: na przykład zbliżamy się do pewnych miejsc, gdzie chodzą jakieś silniki czy jest para to czym jesteśmy bliżej to efekt trzęsienia się nasila, bądź jak zjeżdżamy windą to tez inaczej pracuje silniczek czy jak do nas strzelają to też inaczej to odczuwamy. No i wreszcie w tej grze działają joysticki prawidłowo - tak mi się wydaje :) - bo możemy odwracać głowę i resztę ciała osobno.

-- 08 Kwi 2012, 02:49 --

Dzięki shooany pomogłeś mi bardzo, nie wiem co bym bez ciebie zrobił :-)

Return to Playstation