Polski

[ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Lubisz sobie podyskutować? Jeśli tak to znalazłeś/aś odpowiednie miejsce.
Anthrox
@Szewczenko wrote:Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Virgin Mobile Polska karę w wysokości 1,9 mln zł za niewłaściwe zabezpieczenie przetwarzanych danych. Dostęp do bazy klientów zyskała nieuprawniona osoba.

https://www.wykop.pl/link/5849455/1-9-m ... osobowych/


UWAGA z mojej strony:
W Nju jednak istnieje brzydki kruczek, którego nie doczytałem.
Trzeci numer tj. "internet dodatkowy" to tylko dodatkowy internet...
... byłem przekonany, że trzeci numer będzie korzystał z nielimitowanych rozmów / SMS tak jak "numer dodatkowy".
Myliłem się - w trzecim numerze za każde połączenie wychodzące / SMS płaci się EXTRA :nie:


Kolejny minus Nju dotychczas to brak obsługi MMS i SMS, gdy korzystaliśmy Wi-Fi Calling bez GSM - rzecz wydawałoby się oczywista, a tu od kilku lat nic z tym nie zrobili - w końcu ruszyli zady:

https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... -sms-i-mms


Zmiany w Nju:
https://spidersweb.pl/2021/04/nju-mobil ... -ceny.html
Page 3 of 4 4 https://forum.thecompany.pl/pogaduszki/abonament-kogo-warto-przeniesc-numer-komorkowy-t5840.html
2021-04-23T23:22:38+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

@Szewczenko wrote:Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Virgin Mobile Polska karę w wysokości 1,9 mln zł za niewłaściwe zabezpieczenie przetwarzanych danych. Dostęp do bazy klientów zyskała nieuprawniona osoba.

https://www.wykop.pl/link/5849455/1-9-m ... osobowych/


UWAGA z mojej strony:
W Nju jednak istnieje brzydki kruczek, którego nie doczytałem.
Trzeci numer tj. "internet dodatkowy" to tylko dodatkowy internet...
... byłem przekonany, że trzeci numer będzie korzystał z nielimitowanych rozmów / SMS tak jak "numer dodatkowy".
Myliłem się - w trzecim numerze za każde połączenie wychodzące / SMS płaci się EXTRA :nie:


Kolejny minus Nju dotychczas to brak obsługi MMS i SMS, gdy korzystaliśmy Wi-Fi Calling bez GSM - rzecz wydawałoby się oczywista, a tu od kilku lat nic z tym nie zrobili - w końcu ruszyli zady:

https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... -sms-i-mms


Zmiany w Nju:
https://spidersweb.pl/2021/04/nju-mobil ... -ceny.html

2022-05-06T23:34:30+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Jak dla mnie to najlepszą opcją było przejście do Play póki co, bo mam sporo internetu, czyli 40GB w LTE dzięki abonamentowi na kartę. Działa wyśmienicie nawet w ciężkich warunkach takich jak blaszana konstrukcjach mojej fabryki ;)

2022-05-08T05:16:53+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Dodaj sobie jeszcze 100gb co miesiąc przez rok za 0zł
Wystarczy włączysz automatyczne doładowanie.
Poczytaj.

2022-05-08T05:25:31+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Ja wzięłam T-Mobile Bez limitu, 100GB netu co miesiąc przez rok (sumuje się) i 30 za każde doładowanie, cena 30zł, działa całkiem ok :haha:

2022-05-08T05:54:28+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Czyli mamy na kartę przez rok:
Play 40GB + 100GB (nie sumuje) za 35zl + 100GB na start -pierwszy miesiąc (nowy numer)
T-Mobile BEZ LIMITU L 30GB + 100GB (sumuje się ) za 30zł (bez utraty transferu dla YouTube, Netflix itp. jakości DVD)
T-Mobile BEZ LIMITU XL 40GB + 100GB (sumuje się ) za 39zł (bez utraty transferu dla YouTube, Netflix itp. jakości HD) . Dostęp do 5G

Jakieś inne propozycje ?
Bo narazie na prowadzenie wychodzi T-Mobile

2022-05-08T06:51:40+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Norbi, małżonka miała abonament w T-Mobile, nigdy więcej !!. Taki jaja jak oni robią to szczyt wszystkiego. Abonament opłacany regularnie a ci że , należy im się 500 zł bo nie stwierdzili wpłaty. Infolinia mówi, że wszystko ok. Później ponaglanie do wpłaty. Ogólnie jaja jak berety wyszły. Najlepsze było jak nowy miesiąc i nowy transfer neta....jeden dzień korzystania 20GB i brak transferu. Cud. :haha: :haha: Ale ty chcesz na kartę więc inna opcja. Ja mam 2 telefony na kartę w Play i nie narzekam (rzadko korzystam, bo to takie do podania numeru do banku lub czegoś takiego)

2022-05-08T07:48:39+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Zrezygnowałem z abonamentu już jakiś czas temu. Po co się wiązać na długo ? :-)
A że malo rozmawiam to za 3zl miesięcznie w Virgin jest ok. Internet 1 GB na 1zł tez jest niezły, więc do 10zl nie dobijam co 30dni :-)
Polecam ci takie rozwiązanie, jeśli używasz numerów tylko do podania numeru banku czy czegoś takiego.

2022-12-07T08:20:12+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Tak tak aktywowałem sobie norbi jakiś czas temu ;)


W ostatnim czasie zauważyłem spore problemy z łapaniem LTE w mojej lokalizacji, czyli na Śląsku. Konkretniej to w budynkach. Nie wiem co pozmieniali, ale trochę mnie denerwuje jak muszę czekać aż się coś wgra w domu czy w pracy. Czasem działa bez zarzutu, ale dość często przełącza się na 4G czy tam H+ tzw. i już net się wiesza... A tak zapewniali o zwiększeniu zasięgu :lol2:

2022-12-07T10:06:53+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Zalety budynków. :mrgreen:

2022-12-07T10:32:26+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Jedynym pocieszeniem jest fakt, że w pracy ogólnodostępną sieć wifi niezabezpieczoną :lol2: czasem pomaga przełączenie się na nią jak chcesz pobrać większy plik ;) Ale jak leci mecz to popatrzone :P

2023-01-03T11:43:53+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Ku przestrodze:

Operator odjechał. Ukarał Polaków, bo wysłali zbyt dużo życzeń

telepolis.pl wrote:
Niektórzy użytkownicy Virgin Mobile otrzymali niemiły prezent na święta od swojego operatora. Polegał on na zablokowaniu ich numeru telefonu, bo wygenerowano z jego użyciem zbyt duży ruch w sieci. Jeśli zobaczymy, czym ten ruch był spowodowany, cała sprawa okaże się zwyczajnym absurdem.
Tuż po świętach Bożego Narodzenia w naszej redakcyjnej skrzynce odbiorczej znalazła się bardzo niepokojąca wiadomość e-mail od jednego z naszych Czytelników. Wynika z niej, że operator sieci Play, który jest także operatorem Virgin Mobile, bardzo źle potraktował osoby korzystające z oferty "Dziewicy".

Ukarani za życzenia świąteczne

To raczej normalna rzecz, że tuż przed świętami czy w same święta wzrasta ruch w sieciach komórkowych. Wtedy na ogół wysyłamy więcej SMS-ów, ponieważ dla wielu osób jest to główny sposób rozsyłania życzeń do rodziny czy znajomych. Takich wiadomości może być od kilku do kilkudziesięciu, choć pewnie są rekordziści, którzy wysyłają jeszcze więcej SMS-ów z życzeniami. Operatorzy na ogół to rozumieją i w takim czasie, jak święta, "zapominają" o FUP, czyli tak zwanej polityce uczciwego korzystania. Jest to zestaw reguł, które mają zapewnić wszystkim użytkownikom sieci komórkowej (w naszym przypadku) taki sam dostęp do sieci. Osoby, które generują nadmierny ruch w sieci, mogą zostać w taki czy inny sposób ograniczane.

Wróćmy jednak do naszego przypadku. Otóż okazało się, że już wysłanie około 30 SMS-ów z życzeniami świątecznymi (tak podaje serwis TechnoStrefa) mogło spowodować, że do użytkowników oferty Virgin Mobile trafiała wiadomość o poniższej treści:
Witaj! Twój numer został wyrejestrowany. Pozdrawiamy, Virgin Mobile

Jak można się domyślić, osoby, które otrzymały powyższą wiadomość, nie mogły korzystać ze swojego numeru telefonu. Podstawą do takiego działania operatora może być §9 regulaminu świadczenia usług przez P4 w ofercie Virgin Mobile na kartę. Wymienia on zobowiązania abonenta, między innymi do:
  • niegenerowania sztucznego ruchu niesłużącego wymianie informacji,
  • nieużywania Karty SIM/USIM w rozwiązaniach telemetrycznych,
  • nieużywania Karty SIM/USIM do ruchu generowanego maszynowo, w szczególności ruchu typu „maszyna do maszyny” lub „maszyna do użytkownika”,
  • nieużywania Karty SIM/USIM do generowania ruchu, który ma charakter ataku mającego na celu przeciążenie aplikacji, sieci lub systemu,
  • niewykorzystywania Kart SIM/USIM bez zgody Operatora do rozwiązań typu „callcenter”.
Wysyłanie życzeń świątecznych nie podlega chyba pod żadne z powyższych. Tym bardziej, że regulamin Virgin Mobile nigdzie nie wskazuje, ile można wysłać SMS-ów w krótkim czasie, by nie podpaść pod wskazany wyżej paragraf 9, mogący być podstawą do zablokowania numeru.

Zablokowano szybko, ale na odblokowanie trzeba czekać
W zasadzie możemy zrozumieć, że w tym przypadku w Virgin Mobile zadziałał jakiś automatyczny mechanizm, który wykrywając nadmierny według niego ruch związany z wysyłaniem wiadomości SMS z danego numeru, podjął "decyzję" o jego zablokowaniu. Problem polega na tym, że odkręcenie tego trwa bardzo długo.

Nasz Czytelnik napisał do nas, że po 72 godzinach od zablokowania mu numeru, wciąż nikt nie potrafił mu odpowiedzieć na pytanie, kiedy ta blokada zostanie zdjęta. Oczywiście jest to zgodne z prawem, ponieważ operator na rozpatrzenie tego typu reklamacji ma aż 30 dni. Jeśli jednak doszło w tym przypadku do pomyłki operatora (wierzymy, że to była pomyłka, a nie celowe działanie), to czy ten nie powinien zrobić wszystkiego, by jak najszybciej problem rozwiązać? Tak zwyczajnie, po ludzku. Bez zasłaniania się paragrafami w takiej czy innej ustawie lub regulaminie.

Co na to Play?
Wysłaliśmy do biura prasowego sieci Play prośbę o skomentowanie opisanej powyżej sytuacji. Gdy otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy tę wiadomość o przysłane informacje.

Aktualizacja:
Jak obiecali, tak zrobili. Poniżej publikujemy komentarz biura prasowego Play w sprawie opisywanego w tej wiadomości problemu. Fioletowy operator potwierdził, że niektórzy użytkownicy oferty Virgin Mobile rzeczywiście mogli doświadczyć niemiłej sytuacji zablokowania ich numeru telefonu po wysłaniu zbyt dużej, w ocenie systemów operatora, wiadomości SMS/MMS.
Nieliczni użytkownicy oferty Virgin Mobile mogli mieć trudności z dostarczeniem dużej ilości SMSów tuż przed świętami, co skutkowało blokadą konta. Obsługa Klienta takie zgłoszenia w trybie „świątecznym” rozpatruje pozytywnie odblokowując usługi.
Natomiast, aby zabezpieczyć się przed wykorzystywaniem numeru niezgodnie z jego przeznaczeniem w naszych systemach zaszyte są zabezpieczenia, które mają na celu przeciwdziałać nadużyciom. W przypadku niektórych klientów może się zdarzyć, że masowe wysyłanie SMSów lub MMSów zostanie uznane za nietypowe, przez co na numer nakładana jest blokada.

– napisał Krzysztof Sylwerski z Play

Aby nieco lepiej naświetlić cały problem, wysłałem do biura prasowego Play dwa dodatkowe pytania, na które również otrzymaliśmy odpowiedzi:

  1. Jaka była skala opisywanego problemu?
Skala opisywanego problemu, zgodnie z tym co pisaliśmy, była niewielka.

  1. Ile SMS/MMS to już masowe wysyłanie wiadomości dla systemów operatora?
Nie istnieje jedna uniwersalna ilość wysłanych wiadomości obowiązująca dla wszystkich numerów, która definiuje wysyłkę masową. Dla każdego numeru zaawansowane algorytmy monitorują nietypową aktywność, która sprowadza się do wysyłki wielu wiadomości, w krótkim czasie, na różne numery. Jako operator analizujemy ilość, a nie treść wysyłanych wiadomości, dlatego nie jesteśmy w stanie i nie jest naszym celem weryfikacja, czy są to życzenia świąteczne, czy też inna treść.


Źródło: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... wieta-2022

2023-01-03T18:43:31+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Anthrox wrote:

Operator odjechał. Ukarał Polaków, bo wysłali zbyt dużo życzeń



Korzystałem z dziada. W sumie dobrze, że uciekłem z tego cudaka do poważniejszej firmy :mysli:

2023-01-03T22:09:58+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Też miałem Virgin, pojechałem do galerii handlowej, trzy salony [Orange, Plus, Play] koło siebie. Żaden się do nich nie przyznawał :lol2: Idę do Tmobile, oni też nie. Połamałem kartę z tego gówna i tyle. Wziąłem sobie z normalnego źródła. Ale chyba to od Play jest.

2023-01-04T00:31:17+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

santa13 wrote:Żaden się do nich nie przyznawał Idę do Tmobile, oni też nie. Połamałem kartę z tego gówna i tyle. Wziąłem sobie z normalnego źródła. Ale chyba to od Play jest.

Nie pamiętałeś z kim podpisywałeś umowę ?
Czy jak masz problemy z kartą kredytową czy kontem to też idziesz do dowolnego banku, ale nie do swojego ?

2023-01-04T02:27:37+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Uuu, pocisk :-E

2023-01-04T23:54:37+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Norbi rozumiem, że jak kupujesz bilet w autobusie to też podpisujesz z kierowcą umowę przejazdu u siebie w rejonie :P Dobrowolnie płacisz też za oglądanie publicznej TV? :hee:

Odkąd to karta z Virgin zobowiązuje do czegokolwiek?! Nie chcesz nie korzystasz. Mnie po prostu nie włączyli pakietu i tak się zakończyła współpraca z tym żałosnym tworem :ok1:

2023-01-05T10:03:29+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

santa13 wrote:Norbi rozumiem, że jak kupujesz bilet w autobusie to też podpisujesz z kierowcą umowę przejazdu u siebie w rejonie :P Dobrowolnie płacisz też za oglądanie publicznej TV? :hee:

Odkąd to karta z Virgin zobowiązuje do czegokolwiek?! Nie chcesz nie korzystasz. Mnie po prostu nie włączyli pakietu i tak się zakończyła współpraca z tym żałosnym tworem :ok1:


Coś przeinaczasz

Ja odniosłem się tylko do tego co napisałeś. Nic więcej.
I do faktu że mając kartę VIRGIN poszedłeś do innego dostawcy usług telefonicznych i szukałeś tam pomocy.

Czy teraz mając już kartę z normalnego źrodła idziesz/pójdziesz po pomoc do innej firmy ?
Odpowiedz na to pytanie.
Tylko mam takie dziwne przeświadczenie, że odpowiedź będzie bardzo podobna do tego co napisałem wyżej.

ps
Napisz jaki był powód że nie włączyli Ci pakietu.
Ciekawy jestem czy mieli rację.
.

2023-01-05T16:20:05+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

:popcorn1:

2023-01-05T23:09:37+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

Ok jak chcecie dłuższego wywiadu to czemu nie.

Żadnego abonamentu na szczęście nie brałem w Virgin i nie podpisywałem papierów. Raczej nawet nie było i nie ma? Zwykła karta na pakiety włączane kodami comiesięcznymi zakupiona z Żabki czy innego miejsca. To było dobre kilka lat temu, może nawet z sześć lub więcej więc mogę wszystkiego dobrze nie pamiętać... Przez kilka miesięcy korzystania z karty Virgin było ok. Prawie wszystko działało jak trzeba poza netem w totalnych dziurach, ale wtedy to była normalka, a potem nagle się popsuła współpraca. Nie korzystałem z niczego innego jak to co dostępne w pakiecie. Nic płatnego dodatkowo, żadnej zagranicy, itp. Kojarzę, że tam jakiś darmowy pakiet internetu w Virgin był masakrycznie wolny gdy się miało aktywną kartę u nich i skończył Ci się pakiet internetu. Niby działały FB, GG, ale baaaaaardzo wolno.

Doładowałem konto na kartę pewnego razu. Ok kasa jest na koncie. Włączam pakiet za pomocą kodu jak zawsze. Proszę czekać ileś tam na aktywację. Pewnie 24h czy jakoś tak. Minęły dwa dni, pakietu brak. Nie korzystałem wtedy z połączeń i internetu z telefonu z kartą Virgin.
Dzwonię do Virgin. Zero informacji o aktywacji jakiegokolwiek pakietu. Mówię, że mi pieniądze z konta zniknęły, a tam jakieś poje*ane pytania czy chcę inny pakiet na próbę, bo nic nie mogą zdziałać.. Ja im mówię, że nie chcę i wolałbym rozmawiać nie z ich biurem obsługi telefonicznej tylko niech mi podadzą adres ich lokalnego przedstawiciela. Oni, że jedynie przez stronę można coś działać i pisać i ewentualnie przez facebooka czy inny komunikator.

No ok. Napisałem email, jeden drugi, nic. Minęły kolejne dni. Napisałem na jakimś tam chacie czy messengerze do nich. Nie raczyli mi wyjaśnić dlaczego tak się stało, że moje pieniądze przepadły. Jedynie proponowali ponowienie zakupu pakietu i ewentualne rozpatrzenie w późniejszym czasie ewentualnego zwrotu czy czegoś tam w formie podziękowania za korzystanie z ich usług. Pomyślałem... No dobra dajmy im szansę i spróbujemy. Kasa poszła, pakiet aktywowany. Czekam. Zeżarło mi z konta kasę ponownie, a pakietu dalej nie było, więc doprowadzili mnie do lekkiego wnerwienia. Sprawdzałem na necie czy dobrze wbijam kody pakietu. Owszem DOBRZE. Pytałem przez komunikator czy jest ok. TAK OK. Proszę czekać. Mijały kolejne dni...

Przez miesiąc nie mogłem dzwonić, wysyłać sms, itp. Czaicie?!
Kolejne próby kontaktu z Virgin nie przyniosły żadnej wskazówki co jest nie tak. A że posiadałem drugi telefon na kartę z innym operatorem to aż tak mi się nie spieszyło, bo w innym przypadku wywaliłbym ich kartę od razu do pieca :ok1: Ale liczyłem w duszy, że może jakoś uda się tą sprawę załatwić pozytywnie. W końcu telefon komórkowy jest od dzwonienia i pisania wiadomości SMS, czy MMS, itd..

Jako, że minął miesiąc wnerwiony poszukałem do czyjej sieci należy te dziadostwo oferujące swoje usługi. Teraz już nie pamiętam gdzie to znalazłem w internecie, ale ludzie pisali, że chyba do Play czy Tmobile. Mniejsza o to. Przyszedłem do wszystkich głównych operatorów, którzy byli w galerii handlowej do której się wybrałem i nikt się do tego nie przyznał. Także tak jak powyżej wspominałem zakończyło się to wyrzuceniem połamanej karty do śmieci i wziąłem Mix Plusha czy czegoś podobnego. Nie chcę mieć z tym ścierwem zwanym Virgin Mobile nic wspólnego więcej. Okradli mnie na kilkadziesiąt złotych i nikt mi tego nie zwróci. I nie interesuje mnie czy teraz mają lepszy kontakt z klientem czy nie. Ich obsługa i zaufanie zawiodło na całej linii.

Obecnie jestem w Play, bo zasięg Plusa ostatnio w pomieszczeniach zamkniętych to parodia. Z pięciu osób z mojego działu w pracy, które miały styczność z Plusem jedna osoba z niego jeszcze korzysta. Ale trochę szkoda jak się wn.... jak nie ma internetu w 75% fabryki.

Znając życie za kilka lat znowu trzeba będzie zmienić operatora, bo jak jest dobrze to lubi się to zmienić po jakiejś chwili niestety.

2023-01-06T00:00:17+01:00

Re: [ABONAMENT] Do kogo warto przenieść numer komórkowy?

santa13 wrote:Nie raczyli mi wyjaśnić dlaczego tak się stało, że moje pieniądze przepadły.

W Polsce zawsze jest "UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów." Oni potrafią zdziałać cuda, przynajmniej od jakiegoś czasu ;P
santa13 wrote:Obecnie jestem w Play, bo zasięg Plusa ostatnio w pomieszczeniach zamkniętych to parodia.

Od czasu kiedy play nie ma tzw. pełnego roamingu wewnętrznego - zaczynam narzekać na zasięg.
A największą parodią był moment zakończenia umowy na czas określony i przejście na nieokreślony.
Jakieś 20'ścia call center wydzwaniało do mnie z nową ofertą. Ale był jeden problem.
Proponowali gorszą ofertę niż posiadam :-E :-E :-E :-E :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Jedna z kobiet nawet stwierdziła: "Ale wie pan, przecież wszystko drożeje".
Prawie popłakałem się ze śmiechu :glupek1: :crazy: :rotfl:

Return to Pogaduszki wszelakie