Code: Select all
W 1984 roku Peter Liepa i Chris Gray stworzyli produkcję zręcznościowo logiczną, którą wielu graczy kojarzy do dzisiaj, bo sami zbierali klejnoty po rozpikselowanych jaskiniach, uważali na goniących ich przeciwników, czmychając do wyjścia i niejeden raz spadł im na głowę kamień. Mowa oczywiście o niezapomnianym Boulder Dashu, który za moment obchodził będzie 30-lecie. Z tej okazji ojcowie marki przygotowują kontynuację hitu.
Dzieło przewidziane jest w pierwszej kolejności jako taki darmowy umilacz czasu na urządzenia z Androidem oraz iOS, a w dalszej producenci z Tap Star Interactive, wspierani przez ciągle mające prawa do serii First Star Software, dopiero pomyślą nad wersjami PC oraz ewentualnie konsolowymi. Jak mówi Gray, nie chodzi o odtworzenie pierwowzoru w lepszej oprawie graficznej, lecz przez lata nazbierało się tyle pomysłów, że wreszcie nadszedł idealny czas, aby wcielić je w życie. Na tyle wypuszczonych edycji Boulder Dasha niewiele się dotąd zmieniło pod kątem rozgrywki i pora coś z tym zrobić.
Boulder Dash: 30th Anniversary zaoferuje graczom wiele poziomów za darmo, z opcją dokupienia sobie kolejnych paczek tematycznych, gdyby komuś to nie wystarczyło. Będzie można także doinwestować w kolejne postacie, poza standardowo oferowanych Rockforda i Crystal. Nowoczesna oprawą to sprawa oczywista, ale już potwierdzono pojawienie się chociażby skośnych ścian, a także prostego w obsłudze edytora etapów. Mimo wprowadzanych zmian, sam trzon zabawy pozostanie jednak niezmieniony.
Źródło: http://www.dobreprogramy.pl/Tworcy-gry- ... 51740.html
Temat zakładam, bo nikt nie wspomniał o tym na TC, a jako, że sporo Boulderów wyszło na Amigę - warto poruszyć temat.
Od siebie dodam, że muszę w końcu ruszyć sprawę z tą mega kompilacją:
archive/boulder-dash-mix-t1823.html (link mogą otworzyć tylko betatesterzy)
Jednak chwilowo nie chcę się podejmować sprawy, bo exolonowi obiecałem w końcu ruszyć exeka z polskimi demami. A, że exek wtedy grubo ponad 300 tytułów by zawierał, to trochę roboty przy tym byłoby...
