Niska wydajność w starych i starszych grach.

Lubisz sobie podyskutować? Jeśli tak to znalazłeś/aś odpowiednie miejsce.

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ihtius wrote:Jak widziałem testy w miarę nowych i najnowszych gier to wydajność była na takim samym poziomie jak u mnie. Problem jest ze starszymi grami 10 letnimi czy 7.

Tego nie przeskoczysz tak prosto - stare tytuły nie wykorzystują potencjału nowego sprzętu nawet w 80%.
To tak jakbyś chciał, żeby stary program wykorzystywał wszystkie rdzenie na CPU, gdy wykorzystuje tylko 1 - takim programem jest np. emulator WinUAE :-)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12631
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 02:40
Online: 321d 12h 28m 50s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

I znowu te testy, a czy były one przeprowadzane na takiej samej płycie i takim samym procku co twój ihtius? Ten sam chipset na mobo i ten sam proc główny?
A co do tego co Antek napisał to ok zgadza się stare gry nie wykorzystują nowych technologii, ale prawdą też jest, że na nowszych sprzętach powinny chodzić maksymalnie płynnie, chyba że jakaś gra ma błąd w kodzie i niezależnie od sprzętu będzie się zacinać (np. vampire the masquerade bloodlines, saints row 2 itp.). Niemniej jednak mimo, że taki saints row 2 na kartach ze swojej epoki był prawie że niegrywalny to na radku 4890 jak i na obecnym 7850@7870 działał mi płynnie, tzn. lockował się na 30 klatkach w momentach gdzie na słabszych kartach z epoki tej gry wywalałby 10-15fps, lub inną niepłynną wartość. I co to znaczy, że te grafy wymienione wyżej są gówniane? Że miałem uszkodzone modele kart? Nie! To znaczy tylko tyle, że gra jest kijowo zoptymalizowana!
No i powtórzę się raz jeszcze na tym 550 którego kupiłeś nie będzie rewelacji, dodatkowo to jest titan, czy zwykły? Patrzyłeś specyfikację karty, tzn. przepustowość magistrali chociażby? Rodzaj pamięci jaka jest zamontowana na niej, czy to DDR3 czy już DDR5? Słaba płyta nie wykorzysta pełnego potencjału tej karty tak jak to Roni pisał, więc to że masz poniżej testów ilość fps właśnie z tego wynika, że masz gówniane mobo.

-- 18 Lip 2013, 07:37 --

Masz tu jeszcze listę benchmarków tej karty może się gdzieś trafią starsze tytuły, że testują:

http://www.gpu-wars.com/2011/04/nvidia- ... -game.html
User avatar
scorpeus Poland (pl) Male
BANNED
 
Posts: 947
Joined: 24 May 2010, 21:27
Last Visit: 16 Mar 2014, 22:44
Online: 7d 5h 32m 37s
Location: Białystok
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 150
Chiński doradca Lubi-ToChiński doradca Lubi-To

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

scorpeus wrote:Masz tu jeszcze listę benchmarków tej karty może się gdzieś trafią starsze tytuły, że testują:http://www.gpu-wars.com/2011/04/nvidia- ... -game.html

Dzięki za linki. Przejrzę. :-)
Last edited by Anthrox on 19 Jul 2013, 11:46, edited 1 time in total.
Reason: ort
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Odpaliłem dwa programy ostatnio GPU-Z i Asus GPU Tweak. Dlaczego o tym piszę, bo zdziwiła mnie w nich pewna zakładka a mianowicie: GPU-Load i i GPU usage. W starych grach na przykład z 2005 roku jak gram to karta wykorzystuje swój procesor tylko średnio w 30-50 %. Odpaliłem dla pomiaru Splinter Cella: Blacklist i obciążenie było na poziomie 99%. Odpaliłem benchmark 3Demark2005 a obciążenie tam nie przekraczało 50 %.
Pytanie jak mam zmusić kartę aby w starszych tytułach wykorzystywała swoja pełna moc, bo chyba w tym klucz do rozwiązania mojego problemu. Chciałem zainstalować nowszy bios do karty graficznej, ale każdy bios ze strony Asusa nie pasował do mojej karty ? Co oni mi w sklepia sprzedali ? Nie istniejący model, może to jakaś podróbka ?
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Ale dlaczego karta w starych grach miałaby wykorzystywać 100%? Nie masz 60 klatek? Wyłącz synchronizację pionową i zobacz, może będzie 100% - tylko to jest wyrzucanie watów energii w powietrze.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ketyow wrote:Ale dlaczego karta w starych grach miałaby wykorzystywać 100%? Nie masz 60 klatek? Wyłącz synchronizację pionową i zobacz, może będzie 100% - tylko to jest wyrzucanie watów energii w powietrze.

Synchronizacje pionową zawsze mam wyłączoną, w każdej grze. Mam więcej niż te 60 klatek w starszych grach jednak dla mnie wydajność tytułów z 2003 roku jest za niska jak na kartę z 2011 roku. :-)

-- 16 Wrz 2013, 19:15 --

Przykładowo w Far Cry 1 mam w 70 klatek na zewnątrz w rozdzielczości 1024x768. Wydawałoby się, że jak wezmę na rozdzielczość 1920x1080 i włączę antyaliasing to klatki spadną jednak tak się nie dzieje. Jest to dziwne bo zmniejszanie rozdzielczości w starych grach nie powoduje wzrostu klatek na sekundę. I to mnie dziwi bo to jest anormalne zachowanie komputera. W Lost Planet Extreme Condition demo, jak wezmę wszystko na max wraz z antyaliasingiem to momentami mam 20 kilka klatek w jatce.
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Może sterownik jest napisany tak, żeby wymusić pewną energooszczędność karty, może gra jest do bani zoptymalizowana?
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Jak to gdzieś pisałem niektóre gry bez wł. synchronizacji mogą mieć ustawiony od górnie limit klatek. nie wiem czy tak jest w Far Cry 1 :hmm:

trochę z innej beczki...
U mnie w Far Cry 3 zmniejszenie rozdzielczości (reszta ustawiona na max) nie dodało klatek - tyle samo miałem na fullhd - tu prawdopodobnie ilość klatek blokuję słaby procesor (core2duo2800hz), a karta ma jeszcze zapas mocy.
W wiedźminie 2 natomiast płynność po zmniejszeniu rozdzielczości do hd podwoiła się :-E

p.s. spróbuj puścić sobie 3DMark -a z 2000 lub 2001 roku ;)
User avatar
orhom Poland (pl) Male
User level 4
 
Posts: 432
Joined: 19 Jul 2012, 04:13
Last Visit: 12 Jul 2019, 16:54
Online: 13d 10h 19m 59s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 120
Doradca postowyDoradca postowy

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ketyow wrote:Może sterownik jest napisany tak, żeby wymusić pewną energooszczędność karty, może gra jest do bani zoptymalizowana?


Właśnie testuje rożne gry te sprzed 2010 roku jak i te po 2010 roku. W starszych grach GPU LOAD jest niskie. W dodatkach do Medal of Honor: Breakthrough i Spearhead, wynosi od 0 do 4 % !!! Może gra jest redendrowana pzrez CPU a nie GPU ?! Mam w tych dodatkach spodki nawet do 28 klatek na sekundę! Jak wyłączę optymalizacje wątkowa to wzrasta w nich do 20 kilku procent. Jednak spadki nadal są bolesne, przecież z tą grą poradziłyby sobie Intel HD 2000. Co jest bardzo dziwne jak wyłączę cienie to problem prawie znika !!!
W Far Cry 1 w pomieszczeniach gpu load jest wysokie bo 99% przeważnie, jak wyjdę na zewnątrz spada do ponad 50%. Przecież to jest nienormalne !
W Far Cry 2 jak sobie jeżdżę po afrykańskich bezdrożach 99%. Wjeżdżam do głównego miasta PALA i procesor graficzny spada do 50 %. Wystarczy, że spojrzę się w kierunku pustyni i wraca do 99 % !!!
I pytanie. Czy sprzęt jest uszkodzony fizycznie !! czy to problemy tych gier programowe. czy można zwiększyć te GPU load bo w starsze gry działają mi gorzej niż te wydane od 2010 roku do 2012 ?!
Bo jeśli dało by się zwiększyć to samemu to nie musiałbym zawozić komputera do naprawy i czekać z 3 miesiące ! A to dla mnie byłoby bolesne z pewnych powodów bo zostałbym jak bez ręki.
Więc ponawiam swoja prośbę o pomoc. ;) :-)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Ostatnio odpaliłem Terminal Velocity i też lubi się przyciąć... Oczywiście w dosboxie działa.
Amiga: 500/500+/1200 i wiele innych... ;)
User avatar
santa13 Poland (pl) Male
User level 12
 
Posts: 2785
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: Yesterday, 05:03
Online: 137d 12h 2m 44s
Location: Silesia
Lamps demolished: 15193 (+11417)
Reputation point: 1031
Kapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan Bomba

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ihtius, jaką masz grafę (i jaką wersję sterów)? Czym sprawdzasz obciążenie GPU? W starszych grach obciążenie GPU ma prawo spadać poniżej 100%, choć raczej powinno się to dziać przy włączonej synchronizacji pionowej. To, że spojrzysz na pustynię i obciążenie wzrośnie wynika generalnie z optymalizacji gry - w jednym kierunku karta może musieć narysować więcej niż w innym. Spadki obciążenia GPU kiedy gra nie wyrabia z FPSami może wynikać ze zbytniego podkręcenia karty (u mnie podniesienie taktów jeszcze o 10 MHz powoduje, że GPU load zaczyna tak jak u Ciebie spadać do 30, 50% i gry zaczynają źle chodzić), może wynikać ze zbyt nowych sterów przy starszej karcie (jak w Radeonie 4850 zainstalowałem catalysty 12.6 to w Stalkerze liczba FPS spadła ze średniej 90 FPS do 25 FPS - więc wróciłem do 11.11; tutaj mam w ogóle teorię, że nowsze stery celowo obniżają wydajność starszych kart po to, żebyśmy szybciej kupili nową), może też wynikać z błędnej optymalizacji samej gry - wtedy trzeba szukać odpowiednich dla nas ustawień graficznych, tak jak mówiłeś z tymi cieniami. Śmiesznym przykładem niech będzie ostatni Deus Ex - mimo średniej 50 FPS miałem ciągłe widoczne mikroprzycięcia na ekranie (ja i tysiące innych użytkowników w necie), mimo że Fraps tego nie wykrywał. I kombinowałem z ustawieniami graficznymi aż znalazłem. Zmiana ustawienia SSAO z normalnego na... wysokie!... wyeliminowała problem. I to nie pierwszy mój taki przypadek - widziałem np. sytuacje, w których obniżanie rozdzielczości obniżało FPS. Po prostu twórcy gier czasami chyba nie testują wszystkiego do końca i nie wyłapują potem jakiegoś głupiego błędu w kodzie. A nie każdemu przyjdzie do głowy, że zwiększanie ustawień graficznych przyspieszy grę :-)

Nie wiem jaką masz grafę, ale w pierwszej kolejności bawiłbym się w szukanie odpowiednich sterowników/zmiana ustawień grafiki w opcjach sterownika (może jakaś optymalizacja wykorzystywana w nowszych grach masakruje działanie starszych). Tu coś jest zdecydowanie nie halo.
Last edited by ketyow on 15 Sep 2014, 09:45, edited 1 time in total.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Karty graficznej nie podkręcam bo mam złe doświadczenia z GeForcem 7600 GT po kilku latach zaczęło sypać błędami - tekstura nieba na ziemi, migajace cienie, bluescreeny itp.
Synchronizacje pionowa wyłączam w sterownikach i ustawiam maksymalna wydajność karty. W starych grach (sprzed 10 lat) mam 4% użycie procesora karty graficznej - GPU Load. Mierze to w GPU -Z czy MSI Afterburner.
Jedynie co mam podkręcone to procesor CPU. :-)

-- 15 Wrz 2014, 20:44 --

ketyow wrote:ihtius, jaką masz grafę (i jaką wersję sterów)?

Sterowniki: 340.52 64 bit.
Asus M5A78L series
AMD Athlon II x4 640 standardowe 3000 mhz = 3719 mhz
2x4GB Ram DDR3
Asus GeForce 550 GTX TI
PC Power & Cooling Silencer Mk III 500W
Dwa seagety sata II i Western digital sata II

-- 15 Wrz 2014, 20:51 --

ketyow wrote:tutaj mam w ogóle teorię, że nowsze stery celowo obniżają wydajność starszych kart po to, żebyśmy szybciej kupili nową), może też wynikać z błędnej optymalizacji samej gry - wtedy trzeba szukać odpowiednich dla nas ustawień graficznych, tak jak mówiłeś z tymi cieniami. Śmiesznym przykładem niech będzie ostatni Deus Ex - mimo średniej 50 FPS miałem ciągłe widoczne mikroprzycięcia na ekranie (ja i tysiące innych użytkowników w necie), mimo że Fraps tego nie wykrywał.


Ja ustawiłem liczbę wstępnie renderowanych klatek na "1" i problem znikł bo wcześniej miałem włączone w sterowniku: "użyj ustawień aplikacji 3D" i GPU Load skakał mi niemiłosiernie. Czego efektem były spadki klatek co chwila nawet jak stałem w miejscu i nic nie robiłem. Ustawianie na "1" spowodowało, że praca procesora się ustabilizowała na 99% i problem w tej grze znikł. SSAO nawet nie ustawiam na wysokie bo gra będzie mi za pewne słabiej działać a teraz jest dobrze. :-) ;)

-- 15 Wrz 2014, 20:54 --

ketyow wrote: To, że spojrzysz na pustynię i obciążenie wzrośnie wynika generalnie z optymalizacji gry - w jednym kierunku karta może musieć narysować więcej niż w innym.


Może nie wyrabia mi płyta główna bo jej maksymalne TDP to 125 watów. Zmierzyłem na tej stronie: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine i wyszło mi, że zasilacz wyrabia. Ale procesor po podkręceniu i mocnym zwiększeniu napięcia pobiera ponad 150 Watów !

Główne miast w grze Far Cry 2 jest specyficznym miejscem bo tam są dwa zwalczające się ugrupowania skąd bierzemy misje i jest dużo postaci, najemników itp. Wystarczy, że zbliżam się w jego pobliże na przykład jadę samochodem i obciążenie kary spada wraz z klatkami w grze. Wiec sobie pomyślałem, że coś hamuje kartę graficzną. ;) :-)

-- 15 Wrz 2014, 22:16 --

ketyow wrote:Czym sprawdzasz obciążenie GPU?


Image

i

Image
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Czyli problem już nie występuje? No to luz. W grze sprzed 10 lat to może być i niskie użycie GPU, ta czy inna gra też może mieć jakiś limit klatek i tak jak mówiłem obecne ustawienia sterowników mogą nie do końca współgrać ze starymi grami - jak to miałeś w przypadku liczby wstępnie renderowanych klatek. Teoretycznie przy wyłączonej synchronizacji gra robi tyle klatek ile może. Ja używam zawsze włączonej, tearing mnie wkurza (a więcej niż 60 klatek i tak nie zobaczę), no i zawsze to oszczędność na energii elektrycznej w starszych grach.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ketyow wrote:Czyli problem już nie występuje?


W Deus Ex już nie występuje. ;) :-) Trochę jest to wkurzające, że do każdej gry muszę teraz tworzyć inne ustawienia, w starszych sterownikach nic nie trzeba było zmieniać i było git w nowszych grach. :/

-- 15 Wrz 2014, 23:41 --

Co rozumiesz przez tearing ?
czy o to Ci chodzi:

Image

W Pierwszym Crysis'ie mam tak na telewizorze, jak to zlikwidować ? Komputer jest podpięty przez HDMi, jakbym podpiął przez VGA to znikło by to, czy po prostu telewizor mi nie wyrabia ?

"Synchronizacja pionowa powoduje, że karta graficzna nie generuje większej ilości klatek niż jest w stanie wyświetlić monitor. Sam tearing polega na tym, że karta graficzna generuje więcej klatek niż monitor może wyświetlić (standardowo max 60 fps, bo 99% monitorów ma 60 Hz). Wtedy nim do monitora przesłana zostanie odpowiednia klatka ta się zmienia. W efekcie ekran wyświetla 2 lub więcej klatek jednocześnie, a raczej ich fragmentów"

Jednak u mnie w grze Crysis 1 to występuje jak mam mniej niż 60 klatek. Czy to oznacz, że karta jest walnięta ?

-- 16 Wrz 2014, 00:42 --

Odpaliłem na szybko tego Crysisa pod Windowsem xp i tam na wysokich ustawieniach tego całego tearingu poniżej 60 klatek prawie nie ma. Dodatkowo zainstalowałem tam ponad trzyletni sterownik graficzny. Wiadomo tam gra działa pod Directem 9c więc działa mi 2 krotonie szybciej.

-- 16 Wrz 2014, 01:04 --

Oj ja głupi :haha: wystarczy:
"Lewy dolny róg pulpitu, przycisk ''Start'' ( rozwijasz liste ) -> Po prawej stronie listy masz kategorię ''Gry'', klikasz i znajdujesz tam crysisa,.. -> Klikasz na ikonę gry prawym przyciskiem myszy i wybierasz DX9."
I gra śmiga prawie bez tearingu. :-D
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

To ja już tłumaczę o co chodzi - tearing wynika z tego, że karta nie wyrabia z generowaniem klatek w takim tempie jak wymaga gra (czyli 60 na sekundę). Jak masz wyłączoną synchronizację pionową, to co sekundę wyświetlone jest to, co już wyrenderowała karta - czyli np. połowa poprzedniej klatki i połowa następnej. Jak przełączasz Crysisa na DX9, to po prostu masz mniej efektów na ekranie, więcej klatek na sekundę i tearing jest mniej widoczny, bo karta lepiej radzi sobie z nadążaniem z obecną klatką. Jakbyś miał szybszą kartę to i na DX10 nie byłoby tego rwania klatek (chyba, że w drugą stronę). Jak włączysz synchronizację pionową, to karta czeka z wyświetleniem kolejnej klatki dotąd, aż będzie ona całkowicie wyrenderowana. Wtedy z kolei przy spadku FPS pojawiają się mikroprzycięcia, gra staje się mniej płynna. Bo jak gra ma 50 FPS, a monitor 60 Hz, to trzeba wyświetlić 50 klatek w 60 sekundach, czyli 10 klatek będzie wyświetlone dwa razy. Jeśli chodzi o mnie, to ja wolę lekki spadek płynności (gram na singlu) niż rwanie obrazu - czyli tearing - który psuje mój odbiór gry.

Także jeśli tearing drażni, receptą jest włączenie synchronizacji pionowej.

A w tym starym Deus Eksie gra jest tak źle napisana, że on na każdym kompie zwalnia dopóki się nie pokombinuje, bo już nie wiem o którym mówimy :-)
Last edited by ketyow on 16 Sep 2014, 07:46, edited 1 time in total.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ketyow wrote:Bo jak gra ma 50 FPS, a monitor 60 Hz, to trzeba wyświetlić 50 klatek w 60 sekundach,

chyba 50 klatek w 60 odświeżeniach ekranu co każdą sekundę. :)
User avatar
Vato Poland (pl) Male
User level 2
 
Posts: 142
Joined: 12 Aug 2014, 13:00
Last Visit: 14 Aug 2015, 11:19
Online: 3d 14h 59m 2s
Location: Cieszyn, Bielsko-Biała
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Może być nawet i że w sześćdziesięciu sekundowych odcinkach - wiadomo o co kaman.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

ketyow wrote:A w tym starym Deus Eksie gra jest tak źle napisana, że on na każdym kompie zwalnia dopóki się nie pokombinuje, bo już nie wiem o którym mówimy


Mi chodziło o nowego Deus Ex'a gdzie muszę włączyć liczbę wstępnie renderowanych klatek na 1. Starego musiałbym ponownie zainstalować i zobaczyć o co chodzi. ;) :-)
p.s. do starego Deus Ex'a jest dużo modów graficznych i nie tylko ( z nową fabułą i misjami też) oraz ENB-series taki mały programik, dzięki któremu możemy włączyć grę wykorzystując directa 11 czy 10 bądź 9-tkę. Do tego są nowe teksturki itp. ;)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Post IP: rejestrowane!

Starego będę musiał przejść. W nowym u mnie na mikroprzyciny zmiana wstępnie renderowanych klatek nie pomagała, dopiero SSAO na wysokie.
A1200, Apollo 040/33@40 MHz, 32MB, 4GB HDD

MSI GT62VR, i7 6700HQ, GTX 1060 6GB, 16 GB DDR4, Transcend 256 GB + HGST 1 TB
User avatar
ketyow Poland (pl) Male
User level 5
 
Posts: 580
Joined: 10 Apr 2011, 19:54
Last Visit: 06 Jun 2019, 20:45
Online: 42d 9m 50s
Location: Gdynia
Lamps demolished: 12 (+9)
Reputation point: 423
Chorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży TorpedaChorąży Torpeda

Previous

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Pogaduszki wszelakie

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests