Polski

Niska wydajność w starych i starszych grach.

Lubisz sobie podyskutować? Jeśli tak to znalazłeś/aś odpowiednie miejsce.
Shoonay Czyli masz zwykłego Unreala z HD texturami w którego można pograć od ponad 10ciu lat. ;)
W7 nie ma magicznej zdolności do uruchamiania w DX10/11 jak tylko klikniesz na grę, tylko wszystkie gry DX9 chodzą pod DX9 który też jest wbudowany w W7.
Potrzebujesz specjalnego modka do Unreala dodającego engine DX11 do Unreala.

EDIT: download z TPB
Page 3 of 6 6 https://forum.thecompany.pl/pogaduszki/niska-wydajnosc-starych-starszych-grach-t2405.html
2013-01-19T16:26:27+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Czyli masz zwykłego Unreala z HD texturami w którego można pograć od ponad 10ciu lat. ;)
W7 nie ma magicznej zdolności do uruchamiania w DX10/11 jak tylko klikniesz na grę, tylko wszystkie gry DX9 chodzą pod DX9 który też jest wbudowany w W7.
Potrzebujesz specjalnego modka do Unreala dodającego engine DX11 do Unreala.

EDIT: download z TPB

2013-01-19T16:30:18+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Z tej strony http://kentie.net/article/d3d11drv/index.htm wrzuciłem do katalogu system gry pliki a wcześniej doinstalowałem najnowszego patcha ze strony old unreal 227i, ale nie mogę wybrać d11 bo go na liście nie ma, o co biega ?

2013-01-19T16:33:10+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Wejdź do zaawansowanych opcji i zmień engine.

2013-01-19T16:40:05+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Robię tak, ale pisze, że nie znaleziono punku wyjścia procedury .... Może ściągnę tego torrenta bo widocznie mam coś zwalone albo gryzie się z tym najnowszym patchem.

2013-01-19T16:51:51+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Na pewno nie gryzie się z najnowszym/ostatnim patchem bo miałem go w zestawie w którego grałem, coś musiałeś źle zrobić.

Tak się powinno ustawić:
Image
Polecam do tego włączyć vsync, bo bez niego gra trochę za szybko zapierdziela, przynajmniej u mnie.

2013-01-19T16:57:04+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Własnie się ściąga :)

2013-01-19T17:01:01+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Nie zapomnij pograć wcześniej i ponapawać oczy starą wersją grafiki ;)

2013-01-19T17:25:24+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Zainstalowałem tylko, że nie da się włączyć tekstur w wysokiej jakości bo jak wybieram w opcjach wysokie tekstury to za chwile ponownie po wejściu w opcje opcja jest ponownie wyłączona a w prefrences nie mogę znaleźć tych tekstur jakby czegoś brakowało.

-- 19 Sty 2013, 17:25 --

Jednak z tym patchem 227i i jest coś nie tak bo zainstalowałem go na ta wersje która ściągnąłem i taki sam błąd.

2013-01-19T17:31:12+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

ihtius wrote:Zainstalowałem tylko, że nie da się włączyć tekstur w wysokiej jakości bo jak wybieram w opcjach wysokie tekstury to za chwile ponownie po wejściu w opcje opcja jest ponownie wyłączona a w prefrences nie mogę znaleźć tych tekstur jakby czegoś brakowało.
Tym się nie przejmuj, te tekstury są standardowo włączone i to nie są żadne inne tekstury niż te które już prawdopodobnie masz, powtarzam, różnicą jest tylko silnik DX11.
ihtius wrote:Jednak z tym patchem 227i i jest coś nie tak bo zainstalowałem go na ta wersje która ściągnąłem i taki sam błąd.
Możliwe że ta wersja go już ma, instalując go na nowo nadpisałeś pliki silnika DX11.

2013-01-19T17:34:06+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Tekstury są w beznadziejnej jakości wiem bo na xp grałem z użyciem dx9 w tej grze.

2013-01-19T17:39:26+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

No tak, ten torrent nie może zawierać tekstur HD bo same te u mnie na dysku zajmują 1.8GB

Jak masz w lepszej jakości po prostu podmień, katalog textures. ;)

2013-01-19T17:52:11+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Ale ten torrent ma tekstury w wysokiej jakości ! Tylko w zaawansowanych opcja powinno się dać włączyć te tekstury S3TC.
Powinno to wyglądać tak:

Image

2013-01-19T17:53:54+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

S3TC to algorytmy kompresji textur które wieki temu były używane na kartach Savage, a nie tekstury. :hee:
http://en.wikipedia.org/wiki/S3_Texture_Compression

2013-01-19T17:56:49+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

W dx9 da się to włączyć bo bez tego tekstury są makabrycznie rozmyte jak w oryginale i nie ma żadnej różnicy w ich jakości.

-- 19 Sty 2013, 17:56 --

Dzięki shoonay, ale na razie dajmy sobie z tym spokój bo muszę się zając innymi sprawami. ;)

2013-01-19T18:23:08+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

OK, pogrzebałem trochę i znalazłem ten temat http://forums.steampowered.com/forums/s ... p=31978941
Okazuje się więc że silnik DX11 ze strony kentie.net nie działa z patchem 227 oraz istnieją takie zajebiaszcze tekstury do Unreala o nazwie S3TC Stock Unreal Textures (Extreme End), do ściągnięcia tutaj: http://www.unrealtexture.com/Unreal/Web ... emeEnd.htm które podobno świetnie działają z tym patchem, a o których nie wiedziałem, więc pardon za wprowadzanie w błąd. ;)

2013-01-19T18:33:41+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Pod dx9 to tak wygląda:


2013-01-19T18:36:57+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Zobacz opis filmu, to już jest po przemianie na DX10, mimo że wspomina też o DX9 to wyraźnie widać głębię detali tekstur (bump mapping chociażby) i efekty świetlne jak bloom.

2013-01-19T20:19:53+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Pod xp też takie efekty miałem na starszym patchu od old unreal. :-)

2013-01-19T20:50:28+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

A no tak, przecie wyraźnie pisze że używa patcha 227 więc nie mógł używać DX10/11, ja już ślepnę chyba... :-E
Sprawdziłem obie wersje na "introdukcji" czyli tym słynnym nierealnym przelotem nad zamkiem, i pierwsze co się rzuca po porównaniu tego z wersją DX11 to to że nie ma tekstur świecących jak psu jajca dzięki wszechobecnemu bloomowi a kolory są znaczniej żywsze i nie takie wyblakłe. Cała gra wygląda przez to mroczniej.
Reszta to tak subtelne detale że jeśli nie znasz tych efektów to nie znajdziesz. Ot np. taki ambient occlusion sobie podświetla teksturki realistyczniej, a nie jak bloom w poprzedniej części wali po oczach. Dla niewprawionego oka to będzie po prostu tekstura świecąca w inny sposób, a to już całkiem inny efekt.

2013-01-19T20:59:01+01:00

Re: Niska wydajność w starych i starszych grach.

Ja tez pod xp używałem jakieś starszej wersji patcha 227 plus do tego pliki od enbseries dla gry deus ex i na dx 9 miałem bardzo podobne efekty. Tzn. tekstury świeciły ale były jakaby mokre ca bardzo sie mi sie podoba.

Return to Pogaduszki wszelakie