Polski

Zmora Elemelka

Lubisz sobie podyskutować? Jeśli tak to znalazłeś/aś odpowiednie miejsce.
Elmek13 Witam was wszystkich serdecznie.
Zgodnie z regulaminem dopuszczeń postów na forum. Informuję, że nie naruszają one niniejszego regulaminu. Więc zostaną użyte w celach edukacyjno-rekreacyjnych. Oraz dla podniesienia mojego Ego. :roll:

Jeśli będzie możliwość wrzucę wszystkie posty tutaj. Lub zrobię z nich tematy oddzielne, żeby się nie pomąciło w głowach.

Na początek opiszę Wam moją przygodę z autem które odbudowuję/rasuję/maluję/ulepszam od 3 lat.

Zapraszam do lektury.

Opis: Dawno dawno temu za górami za lasami....Tfu to nie ta opowieść. I tutaj zaczyna się cała historia...Ale od początku. Blisko dwa lata temu przez przypadek trafiłem na ogłoszenie: Sprzedam Forda Fiestę Rok 1989. Moc 145 KM. Nie bita pierwszy właściciel. (Nie czepiać się mocy. Tak było w ogłoszeniu) Po naradzeniu się z dziewczyną na temat zakupu, doszliśmy do wniosku, że zakupimy to cudo (czerwone padło), pomimo licznych apeli o darowanie sobie „tego czegoś”, zwanego autem. Auto kupione na szybko i bez namysłu (pierwsze auto), ale liczyło się to, że w końcu mamy swoje małe, ciasne, ale własne auto. Tym sposobem staliśmy się właścicielami czerwonego auta o nazwie Ford Fiesta. A o tym, że auto ma turbinę i inne gadżety oraz usterki dowiedzieliśmy się później. Po wielu walkach z mechanikami, którzy bezradnie rozkładali ręce, trafiliśmy wspólnie w końcu na jednego, który okazał się obeznany w temacie. Prawda jednak wyszła na jaw po tym, jak wróciliśmy z wakacji własnym autem po raz pierwszy. Wydane zostało mechanikowi 3 tys., miał on zrobić kompletny remont silnika, jednak do tego nie doszło i auto jak jeździło słabo, tak jeździło dalej po „niby remoncie”. I tutaj wpadłem na pomysł, żeby przekopać Internet. Może jest jakiś klub który zna się na takim aucie jakie mamy. Tym sposobem trafiliśmy do klubu który znacie i w którym jestem po dzień dzisiejszy jest to: Fiesta Klub Polska a, obecnie Stowarzyszenie Fiesta Klub Polska.

Wyposażenie: ABS, AIR-BAG, Alufelgi, Autoalarm, Centralny zamek, Elektryczne lusterka, Elektryczne szyby, Immobiliser, Podgrzewane fotele, Szyberdach, Welurowa tapicerka, Wspomaganie kierownicy

Silnik: Silnik był 3 lub więcej wymieniany. Początkowy pierwszym silnikiem, był oryginalny CVH RS Turbo 130 KM. Następnie przyszedł czas na Mondeo 2.0 a na samym końcu (czego nie podejrzewałem) silnik od Focusa 2.0 Black Top i chyba na tym koniec...ale kto wie. :roll:

Nadwozie: Buda od Fiesty 1.1 3 drzwiowa czerwona

Wnętrze: Utrzymane w kolorze czarnym, XR2i, tzw. Tygryski (podobno rarytas) Pół klatka na stanie.

Zawieszenie: Sportowe, obniżone. Wzmocnione rozpórkami przednią i tylną.

Tuning: Zmieniona cała buda od MK3 1.1, ponieważ w starej były "mobilne mrówki" dziury itp. Założenie lamp dymionych, reflektory przednie regulowane elektrycznie, założona cała elektryka od XR2i bogatszej wersji. Fotele Recaro, zastąpione zostały przez uszatki. Cały środek został utrzymany w ciemnym kolorze. Przyciemnione szyby boczne oraz tylna szyba na klapie.Zostanie założona, też pół klatka, oraz zawieszenie gwintowane przód i tył. Skrzynia będzie od Escorta 16V. Dojdzie też tzw. szpera co poprawi jazdę auta. Założona też została inna maska do auta z lekkim badlookiem.Co widać za fotkach. - założone halogeny ( prawie po roku czasu) Wszystkie świecą. - dokładka pod zderzak od golfa - nowa antena do radia - radio i głośniki ( w końcu) - otwieranie tylnej klapy bez względu czy jest kluczyk w stacyjce czy nie - zawieszenie gwintowane znalazło się na aucie (cholernie trzyma się drogi i jest trakcja) - 15'' felgi Momo wróciły na swoje miejsce :mrgreen: - poprawione wspomaganie znowu przewód puścił, ale został złośliwiec naprawiony - nowe przewody do paliwa wytrzymałość do 10 bar. ( na cholerę mi takie, ale nie kłócę się z mechanikiem) - światła postojowe ( nie było ) - nowy zderzak bez rowka ( listwa znakującą RST znikła i zielony pasek) Auto zrobiło się cichociemne. - atrapa grilla ( powiedzmy ) pomiędzy zderzakiem a maską

Car Audio: Radio + głośniki w drzwiach.

Poniżej fotki mojego wynalazku. Wersja prawie końcowa...zderzaki się malują.

ImageImage
Image

Poniżej zdjęcia z jazdy na Torze Poznań pierwszy nasz zlot. Oryginalne auto silnik RS Turbo 130 Km. Widać jak dzielnie furę prowadzę. (Po powiększeniu zdjęcia)

ImageImage

Poniżej auto już na innych felgach 14 i 15 cali na tył. Oraz z silnikiem 2.0 Mondeo 130KM.

ImageImage

A jeszcze poniżej zamieszczam dwa filmiki. Z Odpalenia silnika oraz jazdy testowej z silnikiem 2.0 BT na pokładzie.

http://motoalbum.pl/media/film/4969/570

http://motoalbum.pl/media/film/4969/571

No i to tyle od Elemelka.

W innych tematach opiszę nasze przygody. A jest co czytać. ]:->
Page 1 of 1 1 https://forum.thecompany.pl/pogaduszki/zmora-elemelka-t83.html
2010-06-09T18:54:34+01:00
Witam was wszystkich serdecznie.
Zgodnie z regulaminem dopuszczeń postów na forum. Informuję, że nie naruszają one niniejszego regulaminu. Więc zostaną użyte w celach edukacyjno-rekreacyjnych. Oraz dla podniesienia mojego Ego. :roll:

Jeśli będzie możliwość wrzucę wszystkie posty tutaj. Lub zrobię z nich tematy oddzielne, żeby się nie pomąciło w głowach.

Na początek opiszę Wam moją przygodę z autem które odbudowuję/rasuję/maluję/ulepszam od 3 lat.

Zapraszam do lektury.

Opis: Dawno dawno temu za górami za lasami....Tfu to nie ta opowieść. I tutaj zaczyna się cała historia...Ale od początku. Blisko dwa lata temu przez przypadek trafiłem na ogłoszenie: Sprzedam Forda Fiestę Rok 1989. Moc 145 KM. Nie bita pierwszy właściciel. (Nie czepiać się mocy. Tak było w ogłoszeniu) Po naradzeniu się z dziewczyną na temat zakupu, doszliśmy do wniosku, że zakupimy to cudo (czerwone padło), pomimo licznych apeli o darowanie sobie „tego czegoś”, zwanego autem. Auto kupione na szybko i bez namysłu (pierwsze auto), ale liczyło się to, że w końcu mamy swoje małe, ciasne, ale własne auto. Tym sposobem staliśmy się właścicielami czerwonego auta o nazwie Ford Fiesta. A o tym, że auto ma turbinę i inne gadżety oraz usterki dowiedzieliśmy się później. Po wielu walkach z mechanikami, którzy bezradnie rozkładali ręce, trafiliśmy wspólnie w końcu na jednego, który okazał się obeznany w temacie. Prawda jednak wyszła na jaw po tym, jak wróciliśmy z wakacji własnym autem po raz pierwszy. Wydane zostało mechanikowi 3 tys., miał on zrobić kompletny remont silnika, jednak do tego nie doszło i auto jak jeździło słabo, tak jeździło dalej po „niby remoncie”. I tutaj wpadłem na pomysł, żeby przekopać Internet. Może jest jakiś klub który zna się na takim aucie jakie mamy. Tym sposobem trafiliśmy do klubu który znacie i w którym jestem po dzień dzisiejszy jest to: Fiesta Klub Polska a, obecnie Stowarzyszenie Fiesta Klub Polska.

Wyposażenie: ABS, AIR-BAG, Alufelgi, Autoalarm, Centralny zamek, Elektryczne lusterka, Elektryczne szyby, Immobiliser, Podgrzewane fotele, Szyberdach, Welurowa tapicerka, Wspomaganie kierownicy

Silnik: Silnik był 3 lub więcej wymieniany. Początkowy pierwszym silnikiem, był oryginalny CVH RS Turbo 130 KM. Następnie przyszedł czas na Mondeo 2.0 a na samym końcu (czego nie podejrzewałem) silnik od Focusa 2.0 Black Top i chyba na tym koniec...ale kto wie. :roll:

Nadwozie: Buda od Fiesty 1.1 3 drzwiowa czerwona

Wnętrze: Utrzymane w kolorze czarnym, XR2i, tzw. Tygryski (podobno rarytas) Pół klatka na stanie.

Zawieszenie: Sportowe, obniżone. Wzmocnione rozpórkami przednią i tylną.

Tuning: Zmieniona cała buda od MK3 1.1, ponieważ w starej były "mobilne mrówki" dziury itp. Założenie lamp dymionych, reflektory przednie regulowane elektrycznie, założona cała elektryka od XR2i bogatszej wersji. Fotele Recaro, zastąpione zostały przez uszatki. Cały środek został utrzymany w ciemnym kolorze. Przyciemnione szyby boczne oraz tylna szyba na klapie.Zostanie założona, też pół klatka, oraz zawieszenie gwintowane przód i tył. Skrzynia będzie od Escorta 16V. Dojdzie też tzw. szpera co poprawi jazdę auta. Założona też została inna maska do auta z lekkim badlookiem.Co widać za fotkach. - założone halogeny ( prawie po roku czasu) Wszystkie świecą. - dokładka pod zderzak od golfa - nowa antena do radia - radio i głośniki ( w końcu) - otwieranie tylnej klapy bez względu czy jest kluczyk w stacyjce czy nie - zawieszenie gwintowane znalazło się na aucie (cholernie trzyma się drogi i jest trakcja) - 15'' felgi Momo wróciły na swoje miejsce :mrgreen: - poprawione wspomaganie znowu przewód puścił, ale został złośliwiec naprawiony - nowe przewody do paliwa wytrzymałość do 10 bar. ( na cholerę mi takie, ale nie kłócę się z mechanikiem) - światła postojowe ( nie było ) - nowy zderzak bez rowka ( listwa znakującą RST znikła i zielony pasek) Auto zrobiło się cichociemne. - atrapa grilla ( powiedzmy ) pomiędzy zderzakiem a maską

Car Audio: Radio + głośniki w drzwiach.

Poniżej fotki mojego wynalazku. Wersja prawie końcowa...zderzaki się malują.

ImageImage
Image

Poniżej zdjęcia z jazdy na Torze Poznań pierwszy nasz zlot. Oryginalne auto silnik RS Turbo 130 Km. Widać jak dzielnie furę prowadzę. (Po powiększeniu zdjęcia)

ImageImage

Poniżej auto już na innych felgach 14 i 15 cali na tył. Oraz z silnikiem 2.0 Mondeo 130KM.

ImageImage

A jeszcze poniżej zamieszczam dwa filmiki. Z Odpalenia silnika oraz jazdy testowej z silnikiem 2.0 BT na pokładzie.

http://motoalbum.pl/media/film/4969/570

http://motoalbum.pl/media/film/4969/571

No i to tyle od Elemelka.

W innych tematach opiszę nasze przygody. A jest co czytać. ]:->

2012-01-09T19:24:36+01:00

Re: Zmora Elemelka

Odświeżę temat... Małe mody będą w aucie.





Kilka fotek jak wygląda auto obecnie, zderzaki bez rowków, pomalowane. Widzicie różnicę? :mrgreen:

ImageImage

Poniżej zabawka nowa, którą mechanik zdobył dosłownie za grosze... Cały przód od Mondeo 2.5 V6 170KM... zostawił tylko gołą blachę. Takie cudo będzie na pokładzie fiesty. Jak będzie zamontowane pokażę co i jak no i czy to pali lacia :roll:

Image

2012-01-09T21:22:20+01:00

Re: Zmora Elemelka

Życzę dalszych sukcesów w mo(r)dowaniu i ulepszaniu auta. :-) W sumie faunie jest mieć własne cztery kółka.

2012-01-09T21:37:06+01:00

Re: Zmora Elemelka

Image
To moje cacko :haha: Paski i serduszka na drzwiach dają dodatkową moc! Do tego głośniki 4 głośniki i 4 tweetery + wzmacniacz, w przyszłości będzie tuba basowa :)

2012-01-09T21:41:22+01:00

Re: Zmora Elemelka

Z ciekawostek, na tym filmach powyżej , tego nie widać, ale auto poszło na miękko 160km/h. A ja osobiście jechałem 210km/h ale tor mi się kończył... więc powoli wyhamowałem i z powrotem kita znowu 210km/h. Po prostu chciałem sprawdzić ile pójdzie na maxa, wiem, że mogłem jechać więcej, ale sami wiecie... hamowanie autem przy 200km/h... Ale teraz to dopiero będzie zapierdzielać.

2012-01-25T23:07:00+01:00

Re: Zmora Elemelka

Tak... hamowanie przy 200 km/h - znając Twój super-wóz i super chłodzone cieczą hamulce pewnie jeszcze spadochron się otwiera, żeby szybciej wyhamować.

2012-01-25T23:09:13+01:00

Re: Zmora Elemelka

No i stało się... znowu. Jednak nie byłem pewien ale to zrobione zostało.

Ile się działo w poprzednim roku... 2011. Burbo na Zetecu Black Topie przywiozło dwa puchary. Ale, że nie można żyć cały czas tym samym, ciągle w miejscu... Więc przyszła pora na nowe jeszcze bardziej odlotowe.

Ogłaszam wszem i wobec silnik w Burbo 2.0 Black Top zostanie zastąpiony...

Silnikiem z mondeo: 2.5 V6 170KM

Wiem, 2.0 miał być ostatni ale czasy się zmieniają. Na lepsze. :yes:
Oto dowód: silnik z burbo już wystawiony i przygotowany na brata bliźniaka nowszego.

ImageImage

No a tutaj jak widać już przygotowany do wsadzenia nowy silnik. Bartek jakimś cudem go wyrwał za pół darmo. Nie wiem ile nie chciał powiedzieć, ale mamy wszystko co potrzebne na swapa, łącznie z półosiami, całą elektryką, itp itd.

Image

Kolektorem się nie przejmujcie bo już jest drugi bez dziurek na gaz. I jak dobrze pójdzie będzie wyglądał lepiej niż poprzedni. To tyle na dziś ciąg dalszy nastąpi.

2012-02-06T20:05:17+01:00

Re: Zmora Elemelka

Z racji że jakoby zastój mały w temacie panował, zapytać chciałem, cóże nowego dzieje się... takem zapytał.

2012-02-06T20:05:39+01:00

Re: Zmora Elemelka

No i jednak dalej dzieje się, Bartek ostatnio się nudził i postanowił założyć silnik ze skrzynią i dopasować go do komory. Jak widzicie poniżej całkiem ładnie tam pasuje. Niestety ale poprzednia skrzynia nie podejdzie, została założona ta od Mondeo. A teraz foto:

Image

Return to Pogaduszki wszelakie