raxor5566
Opis:
Autor: MPEK
raxor5566
Page 1 of 1
1
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html
Code: Select all
trzecia część gry jest na pierwszy rzut oka podobna do pierwszych dwóch. Możemy raczej zanotować parę poprawek i ulepszeń, niż jakieś rewolucyjne zmiany. Akcja zrobiła się cało ekranowa (menu pojawiające się gdy dojedzie się strzałką do dołu ekranu, nie zmieniło się drastycznie, nowością jest jednak nastrojomierz, urządzenie odzwierciedlające, czy bohater jest miły, neutralny, czy też łga, ile wlezie), a grafika została nieco podrasowana z obiektami wykonanymi w „3D Studio", co odbiło się chyba trochę niekorzystnie na ogólnym wrażeniu. Czasami rusza się w tle jakaś żaba, albo kręci transporter, fruwają sobie po ekranie wielgaśne pegazy, ale całość wygląda raczej dziwacznie, a nie bajkowo jak w poprzednich dwóch grach -wszystko na ekranie błyszczy tak nieskazitelnie, że świat traci na wiarygodności. Określiłbym to wrażenie parafrazując dość dowolnie Lovecrafta, że obiekty i budowle mają kąty w strasznych miejscach, do których nie przywykł ludzki umysł, tudzież oko. Efekt jest moim zdaniem taki, że się miejscami robi nieco „niesmacznie surrealistycznie przerażająco". Ale może się czepiam.
Humoru tradycyjnie nie za wiele. Na polu zagadkowym, kolejny krok naprzód - znaczne utrudnienie naszych poczynań oraz parę dróg wyjścia. Solutiony nakładają się na siebie, co doprowadza do zamieszania w umyśle biednego gracza, podążającego naraz wieloma ścieżkami, które nieraz wzajemnie się wykluczają. Frustrujące jest również, że konstrukcja większości puzzli wymaga od grającego biegania tam i z powrotem, w celu zbierania w kółko tych samych przedmiotów, co mniej cierpliwych może doprowadzić do białej gorączki.
W trzeciej księdze The Legend of Kyrandia po raz kolejny zmienia się główny bohater. Po księciu Brandonie i uroczej czarodziejce Zanthii swoją część historii opowiada nikt inny tylko... no właśnie, screeny nie kłamią...
Malcolm nie zawsze był czarnym charakterem, od dziecka miał jednak swoje własne poglądy na zabawę ze zwierzętami. Wykorzystywał to niecnie jego zły diabeł stróż Gunther, nieustannie, wbrew protestom dobrej części malcol-mowego sumienia, namawiając go do brzydkich rzeczy, czego efektem była na przykład wybuchająca wiewiórka w intrze do pierwszej Kyrandii. Kiedy Malcolm trochę podrósł Gunther pobił się aniołem Stewartem, w wyniku czego ten ostatni został znokautowany i uwięziony pod jednym z kyrandyjskich głazów. Od tej pory Malcolm pozbył się ostatnich wyrzutów sumienia... Skończyło się to, jak wszyscy wiemy, zamienieniem go przez Brandona w kamień i wyrzuceniem na królewski śmietnik. Ale pewnej mrocznej, nieprzyjemnej nocy z głupia frant w malcol-mową statuę uderzył piorun, czar prysł i nagle królewski błazen został uwolniony, aby dokonać na Kyrandii okrutnej zemsty...
SOLUCJA
Na początek kilka podstawowych wiadomości podanych chaotycznie. Zamkowe Śmietnisko to miejsce, które często będziesz odwiedzać. Zrazu wygrzebać można z niego jedynie gwoździe proste i wygięte, flaszki puste i potłuczone, skórzany but i piłę, (zastosowań skórek pomarańczy nie stwierdzono). Gwoździami otwiera się zamknięte drzwi, potłuczoną flaszką zbiera kwiatki. Później, mogą się tu walać i inne, zagubione gdzieś przez Malcolma rzeczy, (np. mający wiele zastosowań orzech-nanitee).
Cmentarz
Nie jest to obowiązkiem, ale możesz położyć dwa kwiatki na grobie Kathenne i zmieniając nastrój na „Nice" pogadać z jej duchem.
Urwisko
Transporter przy Urwisku przenosi na rynek i z powrotem.
Fabryka Zabawek
Klikając na księgę planów dowiesz się na jaką zabawkę jest aktualnie nastawiona maszyna, ustawienie dźwigni można zmieniać. Aby wyprodukować konika bądź żołnierzyka wrzuć do maszyny drewienko (zapas znajduję się przed Mleczarnią). Z jednej drewnianej zabawki można zrobić drugą. Skórzane piłeczki możemy wyprodukować z buta, kaftana lub zahipnotyzowanej wiewiórki.
Apartament Malcolma
Prowadzą do niego drzwi z Fabryki Zabawek. W trzeciej szufladzie znajduje się orzech-na-nitce, a pod łóżkiem rozśmieszające berło. Można też obejrzeć album rodzinny, ewentualnie się zdrzemnąć.
Piwnica
Schodzi się tam z Ratusza lub przez dziurę w Fabryce Zabawek.
Wiewiórki
Żeby hipnotyzować wiewiórki, które rezydują na Śmietniku rzuca się na przynętę sezamowe ziarenka (dostępne w Mleczarni) i używa orzecha-na-nitce.
Węgorze
Orzech-na-nitce połączony z wygiętym gwoździem ma zastosowanie jako wędka do połowów węgorzy. Znane mi łowiska to Dok, Piwnica i czasami Żaba, można w tych miejscach również nabrać wody do butelki.
Bomba botaniczna
Łącząc węgorza z sezamkami otrzymasz użyźnione nasiona, które w kontakcie z wodą gwałtownie rosną.
Mleczarnia
Aby do mleczarni przyszły krowy trzeba wrzucić do zbiornika pięć sztuk sezamków zalanych wodą albo dwa użyźnione również wodą potraktowane. Dziurawi się następnie gwoździem bądź nożyczkami pojemnik ze śmietaną i napełnia się nią butelkę.
Kanapka
Śmietana, obok węgorza i sezamków jest składnikiem potrzebnym do produkcji kanapki, na którą w Kyrandii jest wielu amatorów. Odpowiednia maszyna znajduje się w pubie. Na przeszkodzie stoi tłum, w związku z czym należy wypuścić tam wiewiórkę. Aby nie zostać rozpoznanym, trzeba się przebrać (wystarczy wiewiórka na głowie). Kanapkę można również wytargować od mówiącego szyfrem smarkacza, jeśli będzie mu się proponować w zamian po kolei wszystkie zabawki.
Więzienie
Za każdym razem, gdy Malcolm zostanie rozpoznany (wchodząc gdzieś bez przebrania lub nie kłamiąc w Łaźni), przy Urwisku złapie go Herman i wtrąci do więzienia. Można go dwukrotnie wykiwać, raz kładąc drewienko na drodze, a drugi dziurawiąc mu siatkę stłuczoną flaszką lub żołnierzykiem. Ilekroć opuścisz miejsce odbywania wyroku, Twój dobytek będzie można pozbierać bądź u wrót Zamku, bądź wygrzebać ze Śmietnika.
SZEŚĆ SPOSOBÓW NA OPUSZCZENIE KYRANDII
Eliksir Portalowy
Zejdź do Piwnicy. Użyźnione nasiona włóż między cegły i polej je wodą. Wejdź przez dziurę do Katakumb. Odkorkuj bukłak i zaczerpnij z niego Eliksir Portalowy. Udaj się do Zaby i wypij tam zawartość flaszki.
Eliksir Pegazowy
Odwiedź Pegazowe Lądowisko. Kłam. Otwórz zgiętym gwoździem na orzechu-na-nitce wejście do Łaźni i przesuwając strzałkę na wskaźniku zmień temperaturę wody. Gdy wszyscy uciekną zabierz kaftan i wdziej go, zahipnotyzuj wiewiórkę i włóż ją na głowę. Tak przebrany Pójdź do Zanthii, połóż pod gablotką użyźnione nasiona i podlej je. Odwróciwszy uwagę czarodziejki wrzuć do kotła konika i nalej płynu do swojej flaszki. Eliksir wypij na Lądowisku, po uprzednim powieszeniu kaftana na wieszaku i od hipnotyzowaniu czapki.
Żongler
Zrób trzy piłeczki. Pójdź do Doku. Klam i zacznij żonglować.
Mim
Wrzuć mimowi do kaptura węgorza (uda się to jedynie wtedy gdy kaptur będzie widoczny). Następnie powtórz czynności opisane w sekcji „Eliksir Pegazowy" z tą różnicą, że tym razem zabierzesz kostium Mima. Przed wypłynięciem pies z Doku zażąda od Ciebie kanapki. Zamiast węgorza możesz użyć jako składnika zahipnotyzowaną wiewiórkę.
Czar Brandywiny
Przebierz się w cokolwiek i zaopatrzony w wiewiórkę, kanapkę i dwa węgorze ruszaj do Piwnicy. Stań na dywaniku i kliknij najpierw na zielone, a potem na czerwone jabłko. Daj Darmowi kanapkę i rozśmieszaj go berłem aż sobie pójdzie. Poczęstuj Brandywinę wiewiórką i zgodnie z jej sugestią kliknij węgorza na węgorzu.
Więzień
Daj się komuś poznać i wróć nad Urwisko zaopatrzony w gwóźdź. Jak Cię złapią to trzymaj go w ręku, bo inaczej ulegnie konfiskacie.
W więzieniu otwórz kuferek zamieszkany przez haftującego (znaczy się wyszywającego) nieszczęśnika i ukłuj go nożyczkami. Po naciśnięciu dźwigni zmajstruje Ci on długaśną linę, dzięki której wydostaniesz się na świeże powietrze... Teraz niech Cię Herman złapie ponownie, tym razem trzymaj w ręku użyźnione nasiona. Jak znajdziesz się w Kamieniołomie, połóż je pod skałami i bądź łaskaw się spocić... Znowu daj się złapać. Uwolnij Rowenę tnąc jej łańcuch leżącym opodal przecinakiem... A teraz ostatni raz. Otwórz na galerze zamek ukrytym przez siebie gwoździem i zmykaj...
WYSPA KOTÓW
Wiadomości ogólne:
Wyspa jest zapchlona i Malcolm musi się regularnie drapać, bo umrze. Do dżungli nie można zapuszczać się bez maczety do trzebienia roślinności i uśmiercania niebieskich robaczków. Pod roślinami można znaleźć kości - pozbieraj ich możliwie najwięcej.
Jeśli nie jesteś w Pieskowym Forcie, to bądź Nice i niech Cię furman podwiezie. Weź maczetę i pojedź do Kociego Ołtarza, wejdź na prawo do dżungli. Nakłam Fluffy'emu, a da Ci skórzaną mysz. Wyjdź w prawo i użyj jej na kulach przy Kolosie. Wróć furmanką do Pieskowego Fortu. Dawaj Duke'owi pozbierane kości, aż skompletujesz sześć drogocennych kamieni. W kocich ruinach znajdujących się w forcie jest zbyt ciemno, by można było coś zobaczyć -pójdź na prawo i powycinaj tarasującą przejście roślinność, w prawym dolnym rogu odsłonisz dziurę i słońce rozświetli mroki podziemi. Wyjdź na prawo i zejdź do ruin, aby użyć myszy na statuach w Pokoju Hieroglifów. Pojedź do Kociego Ołtarza i obejrzyj co będzie się działo, gdy położysz na nim poszczególne kamienie. Udaj się do Kolosa. Z poczynionych obserwacji wynika, że do kocich statuł włożysz (od lewej) diament, topaz, ametyst, szmaragd, szafir i rubin. Podnieś kryształową mysz. Jeśli przez nieuwagę zmyszyfikujesz się, poszukaj Fluffy'ego, a da Ci ser - popularną odtrutkę demyszyfikującą. Od Fiuffy'ego ruszaj trzy razy do góry na Piracką Plażę. Tam kliknij myszą na jednonogiego pirata Louie ego...
KRAŃCE ZIEMI
Masz trzy monety na zakupy. Kup parasolkę i pływającą kaczkę, za ostatnią monetę możesz nabyć polisę ubezpieczeniową. Wskocz do pierwszej beczki od lewej. Na dole załóż kaczkę, pompką powiększ kwiatek i skocz na niego. Wejdź do jaskini i obejrzyj film. Cały czas w kaczce skocz w wodospad. Spuść z kaczki pompką powietrze i zaczep parasolkę o hak, aby dostać się na drugą stronę. Teraz używając parasolki pofruń na dół wzdłuż skał. Wejdź do jaskini na film. Powtórz dwie ostatnie czynności.
OTCHŁAŃ
Królowa
Zwiedzanie będzie Ci przerywać Królowa ciągłymi wezwaniami na kółko i krzyżyk. Żeby Ci dała spokój musisz przegrywać, a potem kłamiąc chwalić jej zdolności. Jak się dorobisz już jakiejś gotówki, za jedną monetę możesz wykupić u stojącego za tronem faceta-syreny zastępstwo w najbliższej partii (powie Ci on także, że jedyną rzeczą na świecie, której boi się Królowa jest jej mąż, tylko że on nie żyje). Wszelkie potrzebne fundusze zdobędziesz u ślepego nietoperza.
Najlepszą metodą jest wchodzić i wychodzić za każdym razem podając się (oczywiście w trybie Kłamstwa) za poborcę podatków i inkasować po dwie monety.
Piekielna Poczekalnia
Może tam Malcolm polecieć wystrzelony z armaty, co kosztuje za pierwszym razem pięć, a za drugim dziesięć monet. Oprócz tego istnieje sposób tańszy -rozśmiesz berłem dzieciaki na Uniwersytecie, zabierz jabłko, nadgryź je i wyjmij robaka. Opuść lokację i wróć po następnego robaka. Teraz pójdź do podpory Śluzy i nakarm dwoma robakami największą rybę, a następnie skorzystaj z wodnej zjeżdżalni - przez wyrwę wpadniesz przed drzwi do Świata Podziemi.
Jak się stąd wydostać? W Piekielnej Poczekalni gadaj z zarządzającą kobietą, aż dowiesz się jak przeprowadzić seans spirytystyczny. Następnie pojedź sobie zjeżdżalnią i na śmietnisku wyszukaj gazetę. Drugim rekwizytem, którego będziesz potrzebować, jest moneta (wizerunek króla). Pójdź do królowej, powiedz jej (w trybie miry, bądź normalny), że nie umie grać i rozpocznij partię. Gdy na szachownicy będzie stało już pięć (lub więcej) syreno-facetów upuść monetę i połóż na niej gazetę... Z królem nie gadaj. Zjeżdżaj do Poczekalni i porozmawiaj mile z czekającym w kolejce. W Piekle-Raju konwersuj ze wszystkimi, a potem użyj dziwacznego pojazdu i znajdziesz się w Kyrandii.
WYBÓR
Możesz wybrać Gunthera, Stewarta albo obydwu.
Gunther
Idź do Zamku i porozmawiaj z Louie'em. Ze Śmietniska wydobądź orzech-na-nitce i zahipnotyzuj wiewiórkę (sezamki możesz dostać od Hermana w budynku dawnej Łaźni w zamian za przedmiot, na który jest w sklepie aktualnie popyt). Teleportuj się do Darma i porozmawiaj z Brandywiną, a następnie daj jej wiewiórkę. Eliksir wypij przy Żabie.
Stewart
Jak zostaniesz już zakuty w kajdany, wyjmij berto i rozśmieszaj zakute w dyby myszy, aż wyskoczy gwóźdź, którym uwolnisz najpierw siebie, a potem towarzyszy niedoli. Użyźń sezamki węgorzem, połóż pod drzwiami i polej wodą. Idź do Zamku porozmawiać z Louie'em. Zrób konika i zdążaj do Ratusza, gdzie czeka Zanthia z prawie gotowym eliksirem. Z Piwnicy wyjdź przez rurę. Potem na Lądowisko.
Obydwaj
Idź do Zamku i gadaj z Louie'em. Następnie uwolnij gwoździem więźniów w domku Zanthii. Reszta jak wyżej.
WYSPA KOTÓW NOCĄ
Gunther
Z Kocich Ruin pójdź na lewo do Pieskowego Fortu i weź maczetę. Teraz dwa razy w lewo i na górę. Porozmawiaj z Fluffy'ym, a następnie idź w prawo i w lewo do Kolosa. Uruchom cheesemaker, a wyprodukowanego ser użyj na statule i pozbieraj kamienie. Wróć do Fiuffy'ego, a dostaniesz puszkę tuńczyka...
Stewart
Weź maczetę i idź dwa razy w lewo, dwa w prawo, lewo i do góry do Fluffy'ego. Reszta jak wyżej.
Obydwaj
Weź maczetę. Musisz zebrać dwanaście kości. Część z nich można wykopać z ziemi w Forcie (lewo, dwa w prawo). Idź do Fluffy'ego (dwa w lewo, do góry) i oddaj mu swoją kościstą kolekcję. Reszta jak wyżej.
ZEMSTA MALCOLMA
Weź ze Śmietnika obrożę i wręcz ją w Zamku Jean-Claude'owi, po uprzednim pokazaniu Louie`emu któregoś z kamieni. Sklep Hermana znajdujący się w byłej Łaźni prowadzi kupno i sprzedaż przeróżnych, mniej lub bardziej interesujących rzeczy. Zasada jest taka, że gdy kupujesz płacisz drogimi kamieniami, gdy zaś sprzedajesz otrzymujesz w zamian garść sezamkowych ziarenek, których parę porcji napewno Ci się przyda. Jeśli nie posiadasz aktualnie przedmiotu, który potrzebuje Herman lub nie odpowiada Ci jego oferta, to po prostu wyjdź i wejdź z powrotem. Musisz nabyć widełki aby naprawić zepsutą maszynę do kanapek. Gorąco polecam również kupienie sztyletu, gdyż scena, którą się potem rozgrywa, robi całkiem przyjemne wrażenie (najbliższe skojarzenia to Mortal Kombat).
Spod własnego łóżka wyciągnij portret zmarłego króla, napraw maszynę, zmajstruj kanapkę i ruszaj do Ratusza! Tam połóż portret w gablotce i nakarm Głos Rozsądku. A potem już tylko zakończenie.
Autor: MPEK
! | Nie podał Nazwiska Jasne - grzeczniej proszę -- tauri5 |
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41152
2013-11-20T11:30:40+01:00
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=273_1617351423.jpg by raxor5566 »
Opis:
Autor: MPEK
Code: Select all
trzecia część gry jest na pierwszy rzut oka podobna do pierwszych dwóch. Możemy raczej zanotować parę poprawek i ulepszeń, niż jakieś rewolucyjne zmiany. Akcja zrobiła się cało ekranowa (menu pojawiające się gdy dojedzie się strzałką do dołu ekranu, nie zmieniło się drastycznie, nowością jest jednak nastrojomierz, urządzenie odzwierciedlające, czy bohater jest miły, neutralny, czy też łga, ile wlezie), a grafika została nieco podrasowana z obiektami wykonanymi w „3D Studio", co odbiło się chyba trochę niekorzystnie na ogólnym wrażeniu. Czasami rusza się w tle jakaś żaba, albo kręci transporter, fruwają sobie po ekranie wielgaśne pegazy, ale całość wygląda raczej dziwacznie, a nie bajkowo jak w poprzednich dwóch grach -wszystko na ekranie błyszczy tak nieskazitelnie, że świat traci na wiarygodności. Określiłbym to wrażenie parafrazując dość dowolnie Lovecrafta, że obiekty i budowle mają kąty w strasznych miejscach, do których nie przywykł ludzki umysł, tudzież oko. Efekt jest moim zdaniem taki, że się miejscami robi nieco „niesmacznie surrealistycznie przerażająco". Ale może się czepiam.
Humoru tradycyjnie nie za wiele. Na polu zagadkowym, kolejny krok naprzód - znaczne utrudnienie naszych poczynań oraz parę dróg wyjścia. Solutiony nakładają się na siebie, co doprowadza do zamieszania w umyśle biednego gracza, podążającego naraz wieloma ścieżkami, które nieraz wzajemnie się wykluczają. Frustrujące jest również, że konstrukcja większości puzzli wymaga od grającego biegania tam i z powrotem, w celu zbierania w kółko tych samych przedmiotów, co mniej cierpliwych może doprowadzić do białej gorączki.
W trzeciej księdze The Legend of Kyrandia po raz kolejny zmienia się główny bohater. Po księciu Brandonie i uroczej czarodziejce Zanthii swoją część historii opowiada nikt inny tylko... no właśnie, screeny nie kłamią...
Malcolm nie zawsze był czarnym charakterem, od dziecka miał jednak swoje własne poglądy na zabawę ze zwierzętami. Wykorzystywał to niecnie jego zły diabeł stróż Gunther, nieustannie, wbrew protestom dobrej części malcol-mowego sumienia, namawiając go do brzydkich rzeczy, czego efektem była na przykład wybuchająca wiewiórka w intrze do pierwszej Kyrandii. Kiedy Malcolm trochę podrósł Gunther pobił się aniołem Stewartem, w wyniku czego ten ostatni został znokautowany i uwięziony pod jednym z kyrandyjskich głazów. Od tej pory Malcolm pozbył się ostatnich wyrzutów sumienia... Skończyło się to, jak wszyscy wiemy, zamienieniem go przez Brandona w kamień i wyrzuceniem na królewski śmietnik. Ale pewnej mrocznej, nieprzyjemnej nocy z głupia frant w malcol-mową statuę uderzył piorun, czar prysł i nagle królewski błazen został uwolniony, aby dokonać na Kyrandii okrutnej zemsty...
SOLUCJA
Na początek kilka podstawowych wiadomości podanych chaotycznie. Zamkowe Śmietnisko to miejsce, które często będziesz odwiedzać. Zrazu wygrzebać można z niego jedynie gwoździe proste i wygięte, flaszki puste i potłuczone, skórzany but i piłę, (zastosowań skórek pomarańczy nie stwierdzono). Gwoździami otwiera się zamknięte drzwi, potłuczoną flaszką zbiera kwiatki. Później, mogą się tu walać i inne, zagubione gdzieś przez Malcolma rzeczy, (np. mający wiele zastosowań orzech-nanitee).
Cmentarz
Nie jest to obowiązkiem, ale możesz położyć dwa kwiatki na grobie Kathenne i zmieniając nastrój na „Nice" pogadać z jej duchem.
Urwisko
Transporter przy Urwisku przenosi na rynek i z powrotem.
Fabryka Zabawek
Klikając na księgę planów dowiesz się na jaką zabawkę jest aktualnie nastawiona maszyna, ustawienie dźwigni można zmieniać. Aby wyprodukować konika bądź żołnierzyka wrzuć do maszyny drewienko (zapas znajduję się przed Mleczarnią). Z jednej drewnianej zabawki można zrobić drugą. Skórzane piłeczki możemy wyprodukować z buta, kaftana lub zahipnotyzowanej wiewiórki.
Apartament Malcolma
Prowadzą do niego drzwi z Fabryki Zabawek. W trzeciej szufladzie znajduje się orzech-na-nitce, a pod łóżkiem rozśmieszające berło. Można też obejrzeć album rodzinny, ewentualnie się zdrzemnąć.
Piwnica
Schodzi się tam z Ratusza lub przez dziurę w Fabryce Zabawek.
Wiewiórki
Żeby hipnotyzować wiewiórki, które rezydują na Śmietniku rzuca się na przynętę sezamowe ziarenka (dostępne w Mleczarni) i używa orzecha-na-nitce.
Węgorze
Orzech-na-nitce połączony z wygiętym gwoździem ma zastosowanie jako wędka do połowów węgorzy. Znane mi łowiska to Dok, Piwnica i czasami Żaba, można w tych miejscach również nabrać wody do butelki.
Bomba botaniczna
Łącząc węgorza z sezamkami otrzymasz użyźnione nasiona, które w kontakcie z wodą gwałtownie rosną.
Mleczarnia
Aby do mleczarni przyszły krowy trzeba wrzucić do zbiornika pięć sztuk sezamków zalanych wodą albo dwa użyźnione również wodą potraktowane. Dziurawi się następnie gwoździem bądź nożyczkami pojemnik ze śmietaną i napełnia się nią butelkę.
Kanapka
Śmietana, obok węgorza i sezamków jest składnikiem potrzebnym do produkcji kanapki, na którą w Kyrandii jest wielu amatorów. Odpowiednia maszyna znajduje się w pubie. Na przeszkodzie stoi tłum, w związku z czym należy wypuścić tam wiewiórkę. Aby nie zostać rozpoznanym, trzeba się przebrać (wystarczy wiewiórka na głowie). Kanapkę można również wytargować od mówiącego szyfrem smarkacza, jeśli będzie mu się proponować w zamian po kolei wszystkie zabawki.
Więzienie
Za każdym razem, gdy Malcolm zostanie rozpoznany (wchodząc gdzieś bez przebrania lub nie kłamiąc w Łaźni), przy Urwisku złapie go Herman i wtrąci do więzienia. Można go dwukrotnie wykiwać, raz kładąc drewienko na drodze, a drugi dziurawiąc mu siatkę stłuczoną flaszką lub żołnierzykiem. Ilekroć opuścisz miejsce odbywania wyroku, Twój dobytek będzie można pozbierać bądź u wrót Zamku, bądź wygrzebać ze Śmietnika.
SZEŚĆ SPOSOBÓW NA OPUSZCZENIE KYRANDII
Eliksir Portalowy
Zejdź do Piwnicy. Użyźnione nasiona włóż między cegły i polej je wodą. Wejdź przez dziurę do Katakumb. Odkorkuj bukłak i zaczerpnij z niego Eliksir Portalowy. Udaj się do Zaby i wypij tam zawartość flaszki.
Eliksir Pegazowy
Odwiedź Pegazowe Lądowisko. Kłam. Otwórz zgiętym gwoździem na orzechu-na-nitce wejście do Łaźni i przesuwając strzałkę na wskaźniku zmień temperaturę wody. Gdy wszyscy uciekną zabierz kaftan i wdziej go, zahipnotyzuj wiewiórkę i włóż ją na głowę. Tak przebrany Pójdź do Zanthii, połóż pod gablotką użyźnione nasiona i podlej je. Odwróciwszy uwagę czarodziejki wrzuć do kotła konika i nalej płynu do swojej flaszki. Eliksir wypij na Lądowisku, po uprzednim powieszeniu kaftana na wieszaku i od hipnotyzowaniu czapki.
Żongler
Zrób trzy piłeczki. Pójdź do Doku. Klam i zacznij żonglować.
Mim
Wrzuć mimowi do kaptura węgorza (uda się to jedynie wtedy gdy kaptur będzie widoczny). Następnie powtórz czynności opisane w sekcji „Eliksir Pegazowy" z tą różnicą, że tym razem zabierzesz kostium Mima. Przed wypłynięciem pies z Doku zażąda od Ciebie kanapki. Zamiast węgorza możesz użyć jako składnika zahipnotyzowaną wiewiórkę.
Czar Brandywiny
Przebierz się w cokolwiek i zaopatrzony w wiewiórkę, kanapkę i dwa węgorze ruszaj do Piwnicy. Stań na dywaniku i kliknij najpierw na zielone, a potem na czerwone jabłko. Daj Darmowi kanapkę i rozśmieszaj go berłem aż sobie pójdzie. Poczęstuj Brandywinę wiewiórką i zgodnie z jej sugestią kliknij węgorza na węgorzu.
Więzień
Daj się komuś poznać i wróć nad Urwisko zaopatrzony w gwóźdź. Jak Cię złapią to trzymaj go w ręku, bo inaczej ulegnie konfiskacie.
W więzieniu otwórz kuferek zamieszkany przez haftującego (znaczy się wyszywającego) nieszczęśnika i ukłuj go nożyczkami. Po naciśnięciu dźwigni zmajstruje Ci on długaśną linę, dzięki której wydostaniesz się na świeże powietrze... Teraz niech Cię Herman złapie ponownie, tym razem trzymaj w ręku użyźnione nasiona. Jak znajdziesz się w Kamieniołomie, połóż je pod skałami i bądź łaskaw się spocić... Znowu daj się złapać. Uwolnij Rowenę tnąc jej łańcuch leżącym opodal przecinakiem... A teraz ostatni raz. Otwórz na galerze zamek ukrytym przez siebie gwoździem i zmykaj...
WYSPA KOTÓW
Wiadomości ogólne:
Wyspa jest zapchlona i Malcolm musi się regularnie drapać, bo umrze. Do dżungli nie można zapuszczać się bez maczety do trzebienia roślinności i uśmiercania niebieskich robaczków. Pod roślinami można znaleźć kości - pozbieraj ich możliwie najwięcej.
Jeśli nie jesteś w Pieskowym Forcie, to bądź Nice i niech Cię furman podwiezie. Weź maczetę i pojedź do Kociego Ołtarza, wejdź na prawo do dżungli. Nakłam Fluffy'emu, a da Ci skórzaną mysz. Wyjdź w prawo i użyj jej na kulach przy Kolosie. Wróć furmanką do Pieskowego Fortu. Dawaj Duke'owi pozbierane kości, aż skompletujesz sześć drogocennych kamieni. W kocich ruinach znajdujących się w forcie jest zbyt ciemno, by można było coś zobaczyć -pójdź na prawo i powycinaj tarasującą przejście roślinność, w prawym dolnym rogu odsłonisz dziurę i słońce rozświetli mroki podziemi. Wyjdź na prawo i zejdź do ruin, aby użyć myszy na statuach w Pokoju Hieroglifów. Pojedź do Kociego Ołtarza i obejrzyj co będzie się działo, gdy położysz na nim poszczególne kamienie. Udaj się do Kolosa. Z poczynionych obserwacji wynika, że do kocich statuł włożysz (od lewej) diament, topaz, ametyst, szmaragd, szafir i rubin. Podnieś kryształową mysz. Jeśli przez nieuwagę zmyszyfikujesz się, poszukaj Fluffy'ego, a da Ci ser - popularną odtrutkę demyszyfikującą. Od Fiuffy'ego ruszaj trzy razy do góry na Piracką Plażę. Tam kliknij myszą na jednonogiego pirata Louie ego...
KRAŃCE ZIEMI
Masz trzy monety na zakupy. Kup parasolkę i pływającą kaczkę, za ostatnią monetę możesz nabyć polisę ubezpieczeniową. Wskocz do pierwszej beczki od lewej. Na dole załóż kaczkę, pompką powiększ kwiatek i skocz na niego. Wejdź do jaskini i obejrzyj film. Cały czas w kaczce skocz w wodospad. Spuść z kaczki pompką powietrze i zaczep parasolkę o hak, aby dostać się na drugą stronę. Teraz używając parasolki pofruń na dół wzdłuż skał. Wejdź do jaskini na film. Powtórz dwie ostatnie czynności.
OTCHŁAŃ
Królowa
Zwiedzanie będzie Ci przerywać Królowa ciągłymi wezwaniami na kółko i krzyżyk. Żeby Ci dała spokój musisz przegrywać, a potem kłamiąc chwalić jej zdolności. Jak się dorobisz już jakiejś gotówki, za jedną monetę możesz wykupić u stojącego za tronem faceta-syreny zastępstwo w najbliższej partii (powie Ci on także, że jedyną rzeczą na świecie, której boi się Królowa jest jej mąż, tylko że on nie żyje). Wszelkie potrzebne fundusze zdobędziesz u ślepego nietoperza.
Najlepszą metodą jest wchodzić i wychodzić za każdym razem podając się (oczywiście w trybie Kłamstwa) za poborcę podatków i inkasować po dwie monety.
Piekielna Poczekalnia
Może tam Malcolm polecieć wystrzelony z armaty, co kosztuje za pierwszym razem pięć, a za drugim dziesięć monet. Oprócz tego istnieje sposób tańszy -rozśmiesz berłem dzieciaki na Uniwersytecie, zabierz jabłko, nadgryź je i wyjmij robaka. Opuść lokację i wróć po następnego robaka. Teraz pójdź do podpory Śluzy i nakarm dwoma robakami największą rybę, a następnie skorzystaj z wodnej zjeżdżalni - przez wyrwę wpadniesz przed drzwi do Świata Podziemi.
Jak się stąd wydostać? W Piekielnej Poczekalni gadaj z zarządzającą kobietą, aż dowiesz się jak przeprowadzić seans spirytystyczny. Następnie pojedź sobie zjeżdżalnią i na śmietnisku wyszukaj gazetę. Drugim rekwizytem, którego będziesz potrzebować, jest moneta (wizerunek króla). Pójdź do królowej, powiedz jej (w trybie miry, bądź normalny), że nie umie grać i rozpocznij partię. Gdy na szachownicy będzie stało już pięć (lub więcej) syreno-facetów upuść monetę i połóż na niej gazetę... Z królem nie gadaj. Zjeżdżaj do Poczekalni i porozmawiaj mile z czekającym w kolejce. W Piekle-Raju konwersuj ze wszystkimi, a potem użyj dziwacznego pojazdu i znajdziesz się w Kyrandii.
WYBÓR
Możesz wybrać Gunthera, Stewarta albo obydwu.
Gunther
Idź do Zamku i porozmawiaj z Louie'em. Ze Śmietniska wydobądź orzech-na-nitce i zahipnotyzuj wiewiórkę (sezamki możesz dostać od Hermana w budynku dawnej Łaźni w zamian za przedmiot, na który jest w sklepie aktualnie popyt). Teleportuj się do Darma i porozmawiaj z Brandywiną, a następnie daj jej wiewiórkę. Eliksir wypij przy Żabie.
Stewart
Jak zostaniesz już zakuty w kajdany, wyjmij berto i rozśmieszaj zakute w dyby myszy, aż wyskoczy gwóźdź, którym uwolnisz najpierw siebie, a potem towarzyszy niedoli. Użyźń sezamki węgorzem, połóż pod drzwiami i polej wodą. Idź do Zamku porozmawiać z Louie'em. Zrób konika i zdążaj do Ratusza, gdzie czeka Zanthia z prawie gotowym eliksirem. Z Piwnicy wyjdź przez rurę. Potem na Lądowisko.
Obydwaj
Idź do Zamku i gadaj z Louie'em. Następnie uwolnij gwoździem więźniów w domku Zanthii. Reszta jak wyżej.
WYSPA KOTÓW NOCĄ
Gunther
Z Kocich Ruin pójdź na lewo do Pieskowego Fortu i weź maczetę. Teraz dwa razy w lewo i na górę. Porozmawiaj z Fluffy'ym, a następnie idź w prawo i w lewo do Kolosa. Uruchom cheesemaker, a wyprodukowanego ser użyj na statule i pozbieraj kamienie. Wróć do Fiuffy'ego, a dostaniesz puszkę tuńczyka...
Stewart
Weź maczetę i idź dwa razy w lewo, dwa w prawo, lewo i do góry do Fluffy'ego. Reszta jak wyżej.
Obydwaj
Weź maczetę. Musisz zebrać dwanaście kości. Część z nich można wykopać z ziemi w Forcie (lewo, dwa w prawo). Idź do Fluffy'ego (dwa w lewo, do góry) i oddaj mu swoją kościstą kolekcję. Reszta jak wyżej.
ZEMSTA MALCOLMA
Weź ze Śmietnika obrożę i wręcz ją w Zamku Jean-Claude'owi, po uprzednim pokazaniu Louie`emu któregoś z kamieni. Sklep Hermana znajdujący się w byłej Łaźni prowadzi kupno i sprzedaż przeróżnych, mniej lub bardziej interesujących rzeczy. Zasada jest taka, że gdy kupujesz płacisz drogimi kamieniami, gdy zaś sprzedajesz otrzymujesz w zamian garść sezamkowych ziarenek, których parę porcji napewno Ci się przyda. Jeśli nie posiadasz aktualnie przedmiotu, który potrzebuje Herman lub nie odpowiada Ci jego oferta, to po prostu wyjdź i wejdź z powrotem. Musisz nabyć widełki aby naprawić zepsutą maszynę do kanapek. Gorąco polecam również kupienie sztyletu, gdyż scena, którą się potem rozgrywa, robi całkiem przyjemne wrażenie (najbliższe skojarzenia to Mortal Kombat).
Spod własnego łóżka wyciągnij portret zmarłego króla, napraw maszynę, zmajstruj kanapkę i ruszaj do Ratusza! Tam połóż portret w gablotce i nakarm Głos Rozsądku. A potem już tylko zakończenie.
Autor: MPEK
! | Nie podał Nazwiska Jasne - grzeczniej proszę -- tauri5 |
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41162
2013-11-20T15:59:22+01:00
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2591_1507142320.jpg by tauri5 »
RAXOR przypominam że w dziale solucje używamy do oznaczenia tekstu CODE a nie HIDE, tym razem poprawie za Ciebie posty, ale jeżeli się nie dostosujesz to stracisz możliwość pisania w tym dziale


https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41163
2013-11-20T16:04:37+01:00
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=273_1617351423.jpg by raxor5566 »
to czemu nie można człowieku hide . Podaj powód i Moderatorze weź się wyluzuj
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41165
2013-11-20T16:20:01+01:00
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2591_1507142320.jpg by tauri5 »
nie można bo tak mówi regulamin 
a tak na serio CODE łatwiej wyszukać w przeglądarce
i wierz mi - ja jestem wyluzowany
co do solucji one pochodzą z jakiś serwisów internetowych ??
- jeżeli tak to z grzeczności podaj co ileś solucji źródło skąd je bierzesz

a tak na serio CODE łatwiej wyszukać w przeglądarce
i wierz mi - ja jestem wyluzowany
co do solucji one pochodzą z jakiś serwisów internetowych ??
- jeżeli tak to z grzeczności podaj co ileś solucji źródło skąd je bierzesz
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41167
2013-11-20T16:45:53+01:00
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=273_1617351423.jpg by raxor5566 »
http://przygodowki.web.iq.pl , http://www.stare.e-gry.net, http://forum.przygodomania.pl/ z tych źródeł korzystam bo są dokładne i przejrzyste
https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41189
2013-11-21T12:33:40+01:00
ok, tylko co jakiś czas podawaj źródło pod autorem solucji np. "Źródło: Stare.e-gry.net"
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2591_1507142320.jpg by tauri5 »
raxor5566 wrote:http://przygodowki.web.iq.pl , http://www.stare.e-gry.net, http://forum.przygodomania.pl/ z tych źródeł korzystam bo są dokładne i przejrzyste
ok, tylko co jakiś czas podawaj źródło pod autorem solucji np. "Źródło: Stare.e-gry.net"

https://forum.thecompany.pl/pozostale-archiwum/legend-krynadia-t3095.html#p41193
2013-11-21T15:01:24+01:00
Re: Legend Of Krynadia 3(PC)
https://forum.thecompany.pl/images/avatars/no-av.png by roki76 »
Nie dotyczy Amigi - Kosz.
7 posts
• Page 1 of 1
Jump to
- ↳ Polski
- ↳ ♪♫♬ Trwające wydarzenia ♬♫♪
- ↳ Zakończone wydarzenia
- ↳ Przywitaj się
- ↳ Rejestracja & Informacje
- ↳ Pomysły i problemy
- ↳ EXEki
- ↳ Zgłoś problem
- ↳ Pytania techniczne
- ↳ Rozwiązane problemy
- ↳ Inne sprawy
- ↳ Commodore Amiga
- ↳ Software
- ↳ Hardware
- ↳ Recenzje sprzętu
- ↳ WinUAE
- ↳ Komputery PC
- ↳ Software
- ↳ Hardware
- ↳ Recenzje komputerowe
- ↳ Inne platformy
- ↳ Arcade / MaMe
- ↳ Android
- ↳ Atari
- ↳ DosBox
- ↳ Nintendo
- ↳ Playstation
- ↳ Xbox
- ↳ PC-Engine
- ↳ ScummVM
- ↳ Sega
- ↳ Gry
- ↳ Recenzje
- ↳ Rekordy
- ↳ Poszukiwacze
- ↳ RetroIndie
- ↳ Remake i porty
- ↳ Ustawka
- ↳ Zapowiedzi
- ↳ Scena
- ↳ GFX
- ↳ MSX
- ↳ DEMOs
- ↳ Pomoce do gier
- ↳ Solucje
- ↳ Longplaye
- ↳ Pogaduszki wszelakie
- ↳ News
- ↳ Ankiety
- ↳ Humor
- ↳ Kącik filmowy
- ↳ Kącik muzyczny
- ↳ Kącik antykwariatowy
- ↳ Giełda
- ↳ Konkursy i zabawy
- ↳ Poradniki
- ↳ Recenzje
- ↳ Paranormalne
- ↳ Polityka
- ↳ Domowa apteczka
- ↳ English
- ↳ ♪♫♬ Ongoing events ♬♫♪
- ↳ Completed events
- ↳ Welcome
- ↳ EXEs
- ↳ Bugs
- ↳ Technical questions
- ↳ Solved Bugs
- ↳ Emulation
- ↳ General talk
- ↳ Humor
- ↳ Poll discussion
- ↳ Tutorials
- ↳ High Score
- ↳ Archiwum Zakładowe
- ↳ Propozycje
- ↳ Błędy
- ↳ Pozostałe
- ↳ Archiwalne działy
- ↳ Laboratorium olesia
- ↳ Especial EXEs
- ↳ Arcade
- ↳ Atari
- ↳ C-64
- ↳ MSX
- ↳ Nintendo
- ↳ PC-Engine
- ↳ Playstation
- ↳ Remakes
- ↳ Sega
- ↳ Dział próśb
- ↳ Games & Demos REQ