Polski

Cześć, jestem Ewa i jestem nogą komputerową ;)

Jesteś biszkoptem...? Przywitaj się, napisz parę słów o sobie, a może Kasztany Cię oszczędzą.
Tematy po 7 dniach będą zamykane.

Moderator: Elmek13

Emu Proponujecie przywitanie, więc właśnie to robię. Chcę szczerze się przyznać, że nie jestem obcykaną specjalistką od komputerów (umiem nie zepsuć komputera, ale ciągle muszę sprawdzać, jak coś zrobić) i nie znam się na Amidze (całe życie miałam pecety, najpierw z DOSem, potem z Windowsem; przed zdobyciem pierwszego komputera - czyli jeszcze za komuny - grałam też u koleżanki i sąsiada na Atarynce i Commodorze). Dlatego moje pytania mogą być z kategorii banalnych...
Co mnie tu skierowało mimo mojego braku wiedzy o Amidze? Przede wszystkim to, że jestem fanką Dizzy (pierwsza Dizzy-gra: "Fantasy World Dizzy", około 1993 r.). Część gier z Dizzym nie miała wersji na peceta, co więcej można powiedzieć, że pod względem graficznym wersje na Amigę zwykle były najlepsze (taki "Magicland" prawie się nie różni wyglądem scenerii od wersji DOS, za to ma o wiele ładniejsze obramowanie - w wersji DOS praktycznie go nie ma, jest tylko paseczek, na którym widać pasek energii, liczbę żyć i liczbę zebranych diamentów). Mam "Crystal Kingdom Dizzy" na Amigę + Winfellow, ale niewątpliwie taka wersja, jaka jest dostępna na stronie, jest dużo łatwiejsza w obsłudze i nie ma takich udziwnionych klawiszy, jakie czasami narzucają emulatory... Choć właściwie tej gry jeszcze nie wypróbowałam... na razie zagrałam na próbę w "Prince of the Yolkfolk", żeby upewnić się, że działa.