Fury of the Furries

Tematy z rozwiązanymi problemami. Spójrz najpierw w te tematy czy problem nie występuje u ciebie zanim założysz nowy temat.

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Zdaje się, że jest jeszcze w Beta ;>
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Jakie zmiany w 2.5b?
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 904
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

EXEk mógł się wyłożyć na starcie :-)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

W nowym Moonstone wyskoczył mi taki błąd Kerio:

Image

O co mu chodzi?
Elemelek Mistrz w układaniu butelek.

Image
User avatar
Elmek13 Poland (pl) Male
Dowódca Kasztanów
 
Posts: 2903
Joined: 01 Jun 2010, 11:57
Last Visit: Today, 12:48
Online: 27d 1h 28m 28s
Location: Łódź
Lamps demolished: 1197 (+938)
Reputation point: 841
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Anthrox wrote:EXEk mógł się wyłożyć na starcie :-)


Aha, możliwe, ale mi się to nie zdarzyło z wersją 2.5a. :mrgreen:
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 904
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

^Elmek13 -> tylko w nim ?
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

przy filtrze Scalex2 jak wejdę do menu F12 i zapiszę stan gry to po powrocie tempo gry masakrycznie spada, włączam wtedy filtr Direct3D, na nim działa bez problemu
Amiga: 500/500+/1200 i wiele innych... ;)
User avatar
santa13 Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2667
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: Yesterday, 17:06
Online: 126d 8h 6m 15s
Location: Silesia
Lamps demolished: 15193 (+11417)
Reputation point: 1021
Kapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan Bomba

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Ot taki feature exeków. Niech Anthrox skomentuje bo wie, że nie jesteś w tym problemie osamotniony ;)
User avatar
Rekkimaru Poland (pl) Male
Last Ronin
 
Posts: 1629
Joined: 11 Sep 2010, 14:55
Last Visit: Today, 16:22
Online: 93d 7h 24m 59s
Location: Netherrealm
Highscores: 6
Lamps demolished: 121 (+173)
Reputation point: 1282
Kapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan Bomba

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

v2.5 już technicznie nie wspieram.
Jak problem będzie występował na nowym silniku, to oczywiście bez problemu napiszę rozwiązanie chociażby wykorzystując settings.cfg :tuptup1:
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Shoonay wrote:ALE.

Losowe screeny z wersji PC gry:
(...)

Oba tylko 16 kolorów na ekranie.

Że co?? 256 kolorów, to ewidentna grafika VGA, przyjrzyj się.
Poprawka: no może 16 kolorów NARAZ, ale w sumie w grze do wykorzystania jest dużo więcej. To z całą pewnością nie EGA.

No dobra - znam dobrze tę grę, przy pewnej dozie oszukiwania przeszłam całą wersję DOS. Postanowiłam ściągnąć sobie także wersję na Amigę, zobaczyć różnice... Wyłapałam na razie kilka błędów, w tym jeden poważny. Jak sugerowano w wątku do głosowania nad nowymi grami do obróbki (ja dalej głosuję za "King's Quest", np. w przypadku czwórki wersja na Amigę ma trochę ładniejszą grafikę. Sknery, kwiatków Roselli pożałowali ;) ), być może będzie jakaś nowa wersja exeka, więc może dałoby się te błędy poprawić.

1. FotF ma automatyczne zapisywanie stanu gry - nie mówię o emulatorze. Przynajmniej w wersji na peceta gra automatycznie się zapisuje na początku 1. i 6. poziomu każdego etapu. W tej wersji to NIE DZIAŁA, mogę uniknąć przechodzenia wszystkiego ciurkiem (co przy wytrzymałości termicznej laptopów byłoby niemożliwe, niestety Wasze gry mocno mi przegrzewają komputer i co jakiś czas trzeba dać mu odpocząć) tylko przez zapisywanie stanu gry z poziomu emulatora.
2. Jak pewnie wiecie, w FotF - zwłaszcza na wcześniejszym etapie gry - jest dużo ukrytych bonusów. Do jednego wchodzi się z poziomu 10. Pustyni - trzeba wskoczyć za palmę. Niestety żaden ukryty poziom się nie pokazuje, tylko zamiast tego napis "Disk 5".
3. Ułatwiacz powoduje także brak upływu czasu, ale po wyjściu z bonusu na 5. poziomie Pustyni widać obrócony zegar i jakieś "błędy", kawałki obrazków zamiast cyfr. Niekiedy (acz to pojawiło się dopiero, kiedy stwierdziłam, że głupio byłoby dojść do końca z absurdalnie wysoką liczbą żyć, więc postanowiłam pograć bez ułatwiacza i kilka stracić) pokazuje się zegar zwyczajnie, ale obok niego (brak cyfry):00.
4. Gra chodzi dość powoli, a niekiedy stworek jest szybszy niż przewijanie poziomu - zanim obraz go "dogoni", prawie wypada poza ekran.
5. W 4. poziomie Laguny pływa się przez podwodne korytarze z prądem wodnym. Po prawej - przy wyjściu z poziomu - działa dobrze, ale zawsze warto też popłynąć z lewej i pozbierać monety... Nie wychodzi, kamień u góry zgniata biednego stworka. Przypomina mi to błąd, o którym wspominacie powyżej.
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: 16 Dec 2018, 21:07
Online: 1d 3h 14m 19s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Emu wrote:Że co?? 256 kolorów, to ewidentna grafika VGA, przyjrzyj się.
Poprawka: no może 16 kolorów NARAZ, ale w sumie w grze do wykorzystania jest dużo więcej. To z całą pewnością nie EGA.
Zauważ proszę ja ciebie że nigdzie nie mówiłem że to nie jest VGA, nigdzie nie mówiłem że to EGA. ;)
Mylisz tryb wyświetlania grafiki z autentyczną ilością kolorów wyświetlanych jednocześnie na ekranie.
Wczytując te obrazki do dowolnego programu graficznego pokaże ci się że jest ich 16 na tych dwóch screenach.
Nie wiem jak w innych etapach gry, ale wątpię żeby nagle na którymś znalazło się ich 256.
Wiadomo, na ekranach tytułowym i przerywnikowych jest ich tyle, ale autorom już leveli się nie chciało przerabiać.
Amiga trwa i trwa mać!
User avatar
Shoonay Poland (pl) Male
Chadziaj leśny
 
Posts: 6447
Joined: 13 Jun 2010, 15:55
Last Visit: 02 Apr 2015, 16:20
Online: 139d 20h 31m 34s
Location: Czorny Ślunsk
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 699
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

A swoją drogą mam jeszcze pytanie z innej beczki. Otóż Wasze gry mają jakieś takie rozmazywanie obrazu, żeby przy powiększeniu nie wyglądało na wielkie grube krechy (nie mam pojęcia, jak to bardziej fachowo określić). Wyświetlam sobie najbardziej tradycyjnie, tj. w okienku, z rozdzielczością 640x420 (takie rozmiary miało FotF, nie 640x480), ale potem zrzuty ekranu poddaję obróbce, tj. zmniejszam o 50% do "kreski jednopikselowej". Nie chcę grać w takiej "jednopikselowej" wersji, bo byłoby źle widać, w każdym razie już choćby z gier z Dizzym wiem, że czasami z powodu takiego "rozmazywania" robią się drobne zniekształcenia przy zmniejszeniu obrazka - w FotF tym bardziej, bo to wszystko takie malutkie... Czy da się jakoś ustawić "zwykły widok" bez rozmazywania?
I czy da się jakoś zrobić okienko jako domyślne? Przy "Fullscreen" mam "Default", ale kiedy wyświetlam, co mogę tam zmienić, to pokazują się jakieś "coś tam PAL" i nie mam pojęcia, co ustawić, żeby pełny ekran był NIE-domyślny.
Acz i tak mam wrażenie, że po wyłączeniu gry takie ustawienia i tak się nie zapisują, więc to nie ma znaczenia, muszę po prostu za każdym razem zmieniać na okienko + odpowiednią rozdzielczość. Ale wolałabym móc też ustawić na "czystą" "podwójną kreskę" bez rozmazywania.
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: 16 Dec 2018, 21:07
Online: 1d 3h 14m 19s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Otóż Wasze gry mają jakieś takie rozmazywanie obrazu, żeby przy powiększeniu nie wyglądało na wielkie grube krechy (nie mam pojęcia, jak to bardziej fachowo określić)


Te rozmazywanie mocno obciąża procesor więc jeśli jak piszesz wyżej EXEk wyciska siódme poty z Twojego laptoka to wyłącz to rozmazywanie, F12->Filter->Filter Settings-> i teraz zamiast Scale2x daj np. Direct3D ekran będzie z "ostrymi" pixelami i do tego procesor odpocznie i nie będzie się tak grzał, a tak swoją drogą to Fury ładnie się wpasowuje w ekrany 16:9.

PS. Fury na Amidze ma o wiele lepszą muzykę niż na MSDOS, fajne klimatyczne modki, a nie sztuczne badziewiaste midy
PS2. Na jakim lapku to uruchamiasz?
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 904
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Mam trochę nietypowy rozmiar ekranu, bardziej wydłużony - 1280x800. A poza tym odkąd mam ekran większy niż standardy z lat 90., jakoś zupełnie nie lubię gier na pełnym ekranie. Pewnie właśnie z powodu rozciągania.
Ech, gdybym była wcześniej wiedziała, co zrobić z rozmazywaniem... teraz mam już ładną kolekcyjkę zrzutów ekranu, ale ojej, jaki fajny pomysł łapać to wszystko od nowa... No zobaczę.
A jaki to laptop, to właściwie sama nie wiem - nie zauważyłam, gdzie mam napis. ;) W każdym razie jeśli chodzi o parametry systemu: Intel Core 2 Duo CPU, 2,20 GHz (ech, pamiętam czasy, gdy 100 mega to było coś, co mało kto miał... :) ), Win 7 (fuuuu). Laptop był w prezencie - mój wujeczny brat jest komputerowcem, ściślej doktorantem mechatroniki, a przy okazji pomaga z komputerami rodzinie i znajomym, i on mi podarował swój stary komputer, a mój stary komputer (ok. 1999 r., niektóre gry DOS na nim działały, miał jeszcze flop, co Kuba uważał za niemal śmieszne...) przejął i przeprowadza na nim eksperymenty medyczne. ;)
Komputer jest dość "wyładowany", co też na pewno go obciąża. Myślę o tym, by kiedyś kupić jakiś niedrogi stacjonarny, a laptop zostawić do pracy w bibliotece (jestem z zawodu tłumaczką, czasami muszę coś sprawdzać w bibliotece i bez komputera przepisywanie tego byłoby okropne) tudzież na wyjazdy np. do dziadka.

Co do melodii, nie zgadzam się. Nie mam pojęcia, co to są mody i midy, a przede wszystkim - owszem, wysoce cenię muzykę (w świecie poza grami zwłaszcza rock psychodeliczny i muzyka etniczna), ale nie odróżniam dobrej jakości dźwięku od doskonałej. W wersji na PC bardzo mi się podobało to, że do każdego poziomu są dwie melodie do wyboru - np. bardzo mi się podobały melodie dla Lasu, jedna taka radosna, druga dość tajemnicza (= melodia końcowa w obu wersjach). Acz owszem, nie było to bez wad, bo najwyraźniej już chcieli szybko skończyć i nie chciało im się skomponować 2 czy 3 melodyjek więcej - kilka melodii się powtarza, a to, co jest jako druga melodia dla Zamku, to w ogóle dramat, w takim stopniu nie pasuje do nastroju tego etapu. Powtarzająca się melodia to bodaj ta "radosna" melodia z Lasu, a Zamek stanowczo nie jest radosny...
Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że niedziałające zapisywanie stanu z poziomu samej gry to jednak dobra rzecz: mogę sobie i tak zapisać z poziomu emulatora, a przynajmniej nie ma tego ciągłego problemu, że dojdę dalej - i już nie będę mogła się cofnąć do innego fajnego poziomu. Ot, ile razy grałam tak, żeby zatrzymać się tuż przed wyjściem na 5. lub 10. poziomie danego etapu... ;)

W każdym razie muszę sprawdzić, jaki efekt da brak rozmazywania. Ech, gdybym była wiedziała wcześniej... ale skąd "noga komputerowa" ma wiedzieć, że sformułowanie "Direct 3D" ma coś wspólnego z ostrymi pikselami?
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: 16 Dec 2018, 21:07
Online: 1d 3h 14m 19s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

W exekach v2.6 ma nie być włączonego domyślnie scalex2 - to Pancio mnie podpuścił, fakt filtr ten nieraz jest niezły, ale ostatecznie nie ma to jak kwadraciki.
Osobiście jednak poprosiłbym Cię, abyś wypróbowała filtr AMIGT, a w masks wybrała ClassicScanlines.png - świetnie to wygląda.
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Zobaczę. Na razie wybrałam to, co wcześniej zaproponowałeś i oprócz lepszego wyglądu jest jeden zaskakujący efekt: gra chodzi dużo szybciej. FotF to dosyć "szybka" gra, a tu proszę bardzo, ta wersja chodziła mi tak jakby w lekko zwolnionym tempie... Teraz chodzi zupełnie normalnie, więc tym bardziej jestem zadowolona. Acz nadal przy szybkim biegu na otwartej przestrzeni przewijanie nie nadąża za stworkiem, inaczej niż w wersji DOS. (W wersji DOS pamiętam dwa miejsca, gdzie owszem nie nadąża, ale to nie przy biegu, tylko przy teleportacji.)
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: 16 Dec 2018, 21:07
Online: 1d 3h 14m 19s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Na razie wybrałam to, co wcześniej zaproponowałeś i oprócz lepszego wyglądu jest jeden zaskakujący efekt: gra chodzi dużo szybciej. FotF to dosyć "szybka" gra, a tu proszę bardzo, ta wersja chodziła mi tak jakby w lekko zwolnionym tempie... Teraz chodzi zupełnie normalnie, więc tym bardziej jestem zadowolona.


No własnie to miałem na myśli, a co do Twojego komputera to jest wystarczający do EXEków, i własciwie powinien nawet te filtry pociągnąć, ale zapewne jest własnie tak jak to określasz "wyładowany" więc polecam instalacje Windowsa na nowo, zobaczysz jak wszystko zacznie śmigać, a tak swoją drogą może trzeba by też go w środku fizycznie wyczyścić, kurz na chłodzeniu etc.
@Kiv_Master I'm the screaming Kiv!!!
User avatar
Kiv_Master Germany (de) Male
BANNED
 
Posts: 904
Joined: 17 Feb 2011, 21:44
Last Visit: 11 Jul 2018, 09:09
Online: 67d 14h 23m 53s
Location: Hamburg/Katowice
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 0

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Aby się ponownie za dużo tu nie rozpisywać i wyważać otwartych drzwi. A poza tym mogłbym coś źle wyjaśnić - odsyłam do WikiPedii jeżeli chcesz się więćej dowiedzieć.

http://en.wikipedia.org/wiki/MOD_(file_format)
http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_In ... _Interface

Posumowująć MOD zawsze będzie rządził, bo posiada o wiele większe możłiwości :)
Pozdrawiam / Best regards: olesio
User avatar
olesio Poland (pl) Male
BANNED
 
Posts: 1489
Joined: 22 May 2010, 23:47
Last Visit: 01 Jul 2017, 15:30
Online: 56d 19h 19m 31s
Location: Szczecin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 111
Doradca postowyDoradca postowy

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

Najlepiej chodzą filtry Direct3D, a Scalex2 obciąża CPU zamiast kartę graficzną - stąd różnica w jakości.
Za ten wybór filtrów i scale pochwalić trzeba RoniegoWorldsa - to on sam mi sugerował użycia AmigaGT z liniami ;)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12481
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 14:10
Online: 316d 6h 51m 46s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Fury of the Furries

Post IP: rejestrowane!

problem w wersji 2.6 został rozwiązany więc temat zamykam, w razie jakichkolwiek problemów piszcie wiadomość do mnie, innych moderatorów lub administratorów, a znów zostanie otwarty
Image

siedzi kot na pustyni i mówi :
ku***, nie ogarniam tej kuwety ^^
User avatar
tauri5 Poland (pl) Male
Legenda
 
Posts: 3475
Joined: 26 Nov 2011, 15:44
Last Visit: Today, 15:04
Online: 50d 18h 8m 10s
Location: Legnica
Lamps demolished: 1629 (+1238)
Reputation point: 2114
Don CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon CorleoneDon Corleone

Previous

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Rozwiązane problemy

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests