Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Mr Clean byłby dumny.

Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Tak tylko wspominam, bo mimo błędu gra bardzo fajna. Udało mi się przejść (dziękuję za radę w odpowiednim wątku - w ogóle nie wiedziałam, że przytrzymywanie altu daje inny efekt, niż "walenie w klawisz") i zauważyłam jeden błąd. Otóż po pokonaniu końcowego wroga, a przed przejściem do tego absolutnie odjechanego poziomu końcowego w tym pomieszczeniu w piramidzie zaczyna padać śnieg. Powinien się jeszcze zmienić kolor - z czerwonego na błękitny, a się nie zmienia, przez brak zmiany palety śnieg na posadzce ma dziwny żółtawy odcień...
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: Yesterday, 23:27
Online: 1d 4h 2m 46s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Poprawka: dałam inny filtr ("none"), czymkolwiek ten filtr ściślej mówiąc jest, i kolory wyszły jak ma być.
Przy okazyjej: czy ktoś wie, skąd się pojawiają zniekształcenia w zrzutach ekranu? Mnie to nie przeszkadza, ale w Moby Games się przyczepili i nie chcą przyjąć z takimi drobnymi zniekształceniami... Faktycznie, jakieś minimalne zniekształcenia są, widać zwłaszcza w tej psychodelicznej końcówce, gdzie są różne powtarzające się wzory (oj jazda że hej... tekst mojego autorstwa, choć pierwotnie odnoszący się akurat do kalejdoskopów: [tonem zgorszonym] "I tak się wychowuje małych psychonautów!" ;)), ale rozdzielczość była taka jak ma być... sprawdziłam w sieci i "Fire & Ice" ma akurat taką jak "Wasza domyślna" (oczywiście w grach z inną rozdzielczością, np. Dizzy czy FotF, zmieniam w razie potrzeby), 640x480, czyli po zmniejszeniu 320x240. Filtr: "Direct 3D", cokolwiek to jest... podobno ma mniej przemęczać komputer, choć przy tej grze i tak nie zauważam różnicy...
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: Yesterday, 23:27
Online: 1d 4h 2m 46s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Szczerze powiedziawszy exeki lepiej działały na starszym sprzęcie, np. zakurzonym Pentium 200MHz, a teraz na podwójnym 2,2GHz gry lubią przyspieszać, zwalniać w przeróżnych momentach. Sama Amiga posiadała bodajże 7MHz :D A co do tych zrzutów ekranu. Jakie zniekształcenia? Wciskasz PrtSc i zapisujesz to co widzisz na ekranie w pliku jpg.
User avatar
santa13 Poland (pl) None specified
User level 12
 
Posts: 2809
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: 11 Sep 2019, 01:33
Online: 139d 3h 13m 7s
Location: Silesia
Lamps demolished: 15193 (+11417)
Reputation point: 1031
Kapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan Bomba

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Zniekształcenia? Obraz jest miejscami porozciągany. I oczywiście wiem, żeby używać Print screen (zresztą exeki jakoś niestety uniemożliwiają działanie programu do łapania zrzutów, może dlatego, że on używa Control + innego klawisza). Teraz wreszcie zauważyłam różnicę: w wersji z "none filter" po bokach jest czarne obramowanie, w wersji Direct 3D obramowania nie ma i dlatego obraz jest porozciągany, żeby wyrównać szerokość. Nie mam pojęcia, skąd to się bierze...
I litości, przecież nie JPG... To jest format dobry do zdjęć, ale nie do czegokolwiek "rysunkowego", "pikselowego", bo JPG rozmazuje... Do takiej grafiki nadają się BMP i PNG z przewagą tego drugiego jako formatu o wiele mniejszego.
User avatar
Emu Poland (pl) Female
User level 1
 
Posts: 74
Joined: 19 Nov 2012, 09:25
Last Visit: Yesterday, 23:27
Online: 1d 4h 2m 46s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 50
Najemnik

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

santa13 wrote:Szczerze powiedziawszy exeki lepiej działały na starszym sprzęcie, np. zakurzonym Pentium 200MHz


Na takim procku to najstarsze Winuae Ci nie zadziała płynnie. Chyba minimum dla najstarszej wersji Winuae to jak dobrze pamietam 500 MHzów. ;)
Zresztą Hardy pisał, że na poprzednim komputerze wyposażonym bodajże w jednordzeniowego Athlona? exeki w wersji 2.6 się cięły. :-)
Myślę, że dopiero by był problem jakby Winuae wykorzystywało wielordzeniowość wtedy gry mógłby głupieć, ale z tym pytaniem to chyba do twórcy emulatora czy do Antka bo on zmienił ten emulator do potrzeb exeka wiec powinien lepiej wiedzieć. ;)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

@santa - wiesz - najprościej byłoby nadal być na tcUAE bazującym na wersji 1.6.1 WinUAE.
Sęk w tym, że Toni cały czas idzie do przodu, a ja nie mam takiej wiedzy, ani zaplecza programistów, aby samemu rozwijać 1.6.1 dalej.
Dlatego jestem przywiązany do Toniego i do jego kombinacji.
Mimo wszystko parę unikalnych rozwiązań z olesiem opracowaliśmy - brawo olesiu! :tuptup1:
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Właśnie na starej wersji WinUAE w moim Pentiumie oldschoolowym wszystko działało bez problemu. Ale nie ma co się dziwić, że wymagania się zwiększają. Sprzęt idzie do przodu pod względem prędkości choćby nawet i szkoda by było tego potencjału nie wykorzystać. Żałuję też, że programista ze mnie żaden. Jedynie skromnie C+ i Turbo Pascala znam, ale to już też wieki, od kiedy tym się bawiłem, dlatego cieszę się, że inni często młodsi [Antek :P :D] mają werwę do pracy, a ja jako stary gracz mogę pomagać w testach.
A wracając do problemu, to ja większość screenów zapisywałem w jpg i nikt nic nie wspomniał, że coś źle widać, choć pewnie przy zgłaszaniu błędów nie ma to tak wielkiego znaczenia, a przynajmniej nie na naszym forum ;)
User avatar
santa13 Poland (pl) None specified
User level 12
 
Posts: 2809
Joined: 06 Nov 2012, 02:06
Last Visit: 11 Sep 2019, 01:33
Online: 139d 3h 13m 7s
Location: Silesia
Lamps demolished: 15193 (+11417)
Reputation point: 1031
Kapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan BombaKapitan Bomba

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Ale ja nie rozumiem po co Winuae ma iść pod względem wymagań do przodu ? Żeby emulować 7 MHzów na i7 ? To taniej wyjdzie kupienie sobie prawdziwej Amigi niż takiego komputera z mocnym procesorem !! ;)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

ihtius wrote:Ale ja nie rozumiem po co Winuae ma iść pod względem wymagań do przodu ? Żeby emulować 7 MHzów na i7 ? To taniej wyjdzie kupienie sobie prawdziwej Amigi niż takiego komputera z mocnym procesorem !! ;)


Kolega to tak napisał jakby winUAE zatrzymał się na A500.
A inne procesory specjalizowane?
A CD32 (która, dobrze jest emulowana od nie dawana)?
A A4000 i wyżej, czy chodźby urządzenia peryferyjne?

Czy to wszystko potrzebuje aż tak mocnych procesorów, nie mam pojęcia, ale jeśli się nie mylę winUAE wykorzystuje jeden rdzeń procesora. Czyli mozna odpalic w okienkach 8 (i7) emulatorów i wszystkie powinny chodzić bez problemy w jednym czasie.
Ja mam tylko Core2Duo, a u mnie ten trik działa. (2 rdzenie = 2 winUAE = in one time) :hmm:
User avatar
orhom Poland (pl) Male
User level 4
 
Posts: 435
Joined: 19 Jul 2012, 04:13
Last Visit: Yesterday, 16:42
Online: 13d 14h 31m 45s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 120
Doradca postowyDoradca postowy

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Widzisz orhom, ale ludzie by tutaj chcieli, aby Ci, co emulują "tylko" A500 mogli nadal działać na słabszych sprzętach.
A tutaj Toni robi kombajn, który mało kto wykorzysta.
Niestety, niejako "zmusza", aby na niego przejść, bo lżejsze wersje nie są rozwijane, a jednak "grzechy" wychodzą na wierzch.
Np. w WinUAE 1.6.1 - nie można ustawić natywnej rozdzielczości na laptopie - będziemy mieć czarny ekran.
Sporo jest też innych problemów/kłopotów, które na teraz nie pamiętam - ale takową listę sporządziłem, gdy robiłem publiczną debatę, czy przechodzimy na "nowszego" WinUAE :)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Witam. Drogi Antku. Toni chce zmieścić wszystko co było związane z amigą w emulatorze (po za ppc jak na razie) i może i ty nie wykorzystasz ale np. ja tak bo jestem pasjonatem, a takich jest masa jak ja. architektura amigi jest tak skomplikowana że do pełnej emulacji naprawdę potrzeba mega sprzętu, same układy specializowane to już mega wysiłek dla współczesnych procesorów a co dopiero procesory mc czy koprocesory które też są tak różne od współczesnych , jak różni się pies od karpia. dodaj do tego karty dzwiękowe czy też graficzne, sloty i inne różne rozszerzenia. Widzisz Antku to jest masa mhz do rozdzielenia. Teraz już za grosze kupisz używany 4x 3.0 ghz z jakaś dobrą grafiką tak że biadolenie ze komuś tam na jednym rdzeniu muli jest co najmniej dziwne. koszty w lombardach ok 400-500 zł. "ihtius napisał(a):Ale ja nie rozumiem po co Winuae ma iść pod względem wymagań do przodu ? Żeby emulować 7 MHzów na i7 ? To taniej wyjdzie kupienie sobie prawdziwej Amigi niż takiego komputera z mocnym procesorem !! ;)" no nie wiem czy tak taniej, amiga cenowo rośnie w górę, dyskietki też już rzadkością są, stacje dysków często padają. Wiem bo posiadam A500 z cd-rom-em i odzyskałem moją a1200 z apollo40/40 i mediatorem. koszty utrzymania amigi są wielkie jak diabli (serwisowanie). Heh no fakt kombajnu w exe nie wykorzystasz antku, chyba ze zrobisz jakieś 3d obsługujące picasso .
Image
User avatar
Agent Poland (pl) Male
User level 3
 
Posts: 261
Joined: 24 May 2010, 21:34
Last Visit: 17 Dec 2018, 07:23
Online: 7d 1h 20m 6s
Lamps demolished: 23 (+16)
Reputation point: 167
Chiński doradca Lubi-ToChiński doradca Lubi-To

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Czyli mam rozumieć, że dopalona we wszystkie bajery Amiga 4000 jest tak samo wydajna jak współczesny przeciętny dwurdzeniowy pecet bo potrzebuje co najmniej takiej maszyny do jej emulacji. To w takim razie dlaczego Amiga upadła skoro wyprzedzała swoją epokę wydajnością i dopiero teraz Pecety są tak wydajne jak taka Amiga i dlaczego cały świat nie siedzi teraz na takich Amigach ?? :-E :haha: :hee:
Przecież to chore czy ten cały Toni ma podpisaną umowę z producentami podzespołów jak Intel itp. aby zwiększyć sprzedaż nowych podzespołów przez swoje niedopracowane dziecko. Przecież ludzie nie będą specjalnie kupować nowych kompów aby odpalić nawet te śmieszne 040, które ma problem aby pociągnąć Dooma II. Ludzie dlatego ściągają wasze exeki bo chcą w tani i łatwy sposób pograć w swoje stare hity a nie upgrejdowac kompa do tego celu.
Wielu może wydać się, ze jestem taki zajadły w tym temacie bo mam komp, który mi nie pozwala grać w nowe exeki. Otóż nie bo exeki śmigaja bez problemów nawet z włączonym cycle exact jednak ja myślę o innych osobach. ;) :-)
Przecież emulator Playstation 1 wydaje mi się że ma mniejsze czy zbliżone wymagania do Winuae a nie powiecie mi, że Amiga wyprzedzała pod względem wydajności takie PSX. ;)

Za pewne posypią się na mnie hejty za ten idiotyczny wpis, ale przez ten upał mózgownica mi głupiej wiec pisze bzdury. ;) :lol2: :hee:
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Cóż... Na PSP emulowanie ps1 jest super, tak samo emulacja arcadowych maszyn jak: CPS1 CPS2 i NeoGeo. A już emulacja Amigi działa średnio (czytaj słabo). Ktoś tu wspominał o skomplikowanej architekturze Amigi, i coś w tym jest, bo pamiętam, że taki StarDust wyglądał lepiej na Amidze niż na pentium 90 z karta graficzną - ogólnie straszna pikseloza, niby większa rozdzielczość, a piksele (na oko) 4x większe.

p.s. tym co mają słabe kompy pozostaje używanie różnych wersji winUae, w zależności od potrzeb. Lub zmiana opcji w exekach na mniej żerne.

p.s.2 ojojoj ,to się zrobił duży offtop, a przecież chodzilo o błąd w Fire & Ice :-P

-- 02 Sie 2014, 16:10 --

Emu wrote:Zniekształcenia? Obraz jest miejscami porozciągany.


Myślę, że rozdzielczość nie powinna mieć znaczenia , a raczej proporcja. Chociaż w mobygames obrazki są w 320x256 (w sumie standartowa roz. w systemie pal). Proponuje zatem grać w oknie 640x512 bez filtrów i żadnego skalowania. :hmm: - oczywiście tylko w celu dostarczenia poprawnych obrazków.
Można , to w sumie zrobić w locie (klawisz F12), a potem powrócić do gry z ólóbionymi ;) filtrami .
User avatar
orhom Poland (pl) Male
User level 4
 
Posts: 435
Joined: 19 Jul 2012, 04:13
Last Visit: Yesterday, 16:42
Online: 13d 14h 31m 45s
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 120
Doradca postowyDoradca postowy

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Drogi Agencie - ja to wszystko wiem i naprawdę jestem ostatnim, któremu WinUAE na dzień dzisiejszy nie pójdzie (mam i7). Jednak staram się okazać zrozumienie osobom, które nie mają możliwości wymienić sprzęt.
A niektórzy korzystają ze służbowych, starych gratów i nieraz mieli zaciesz, jak mogli odpalić "egzeka".
Jakby nie było pracodawcy niechętnie wymieniają maszyny na nowe.
Teraz największym grzechem Toniego jest nagrzebanie w filtrach i wyświetlaniu - część kart graficznych nie jest kompatybilna i WinUAE działa koszmarnie na starszym sprzęcie.
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Czyli twórca emulatora robi ten emulator pod siebie/dla siebie ?! :-( :hmm:

Niedługo trzeba będzie być wybrańcem (Toniego/Boga) aby uruchomić jego najnowszą wersję.
Nie wiem, ale chyba jestem nienormalny/zboczony bo lubię drążyć ten temat. :haha: ;)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

ihtius wrote:Czyli twórca emulatora robi ten emulator pod siebie/dla siebie ?! :-( :hmm:

Nie rozumiem - skąd taki wniosek?
Po prostu Toni robi coraz lepszy emulator i wydaje mi się, że obecnie WinUAE zżera zasoby, bo nie jest kompatybilny z niektórymi kartami graficznymi.
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Anthrox wrote:Nie rozumiem - skąd taki wniosek?

Spokojnie, rozmowa ze mną to jak z psychopatycznym i maniakalnym idiotą. :haha: ;)
Chyba robi go na swoim mocnym pececie, którego często upgrejduje i zapomina o optymalizacji ?! Posiadacze mocnych maszyn raczej nie graja w exeki (są sporadyczne wyjątki) tylko po aby odpalić najnowszego Wiedźmina 3 itp.
Więc nie rozumiem po co robić killera komputerów. Może jestem dziwny, ale dla mnie jest to trochę śmieszne. ;)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Nie no, nie przesadzajmy - w tej chwili najnowszy WinUAE ma problem na niektórych sprzętach wyposażonych w "specyficzne" modele kart graficznych.
Nadal potrafi spokojnie iść na sprzęcie z 2004 roku - kwestia tylko czy grafika nie zdławi UAE ;)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Anthrox wrote:Nie no, nie przesadzajmy - w tej chwili najnowszy WinUAE ma problem na niektórych sprzętach wyposażonych w "specyficzne" modele kart graficznych.
Nadal potrafi spokojnie iść na sprzęcie z 2004 roku - kwestia tylko czy grafika nie zdławi UAE ;)


Rzeczywiście za bardzo dramatyzuje, ale przynajmniej są emocje. ;) :haha: :lol2:
W 2004 roku nie było dwurdzeniowych procków ?! I dodatkowo AGP za pewne powoduje te problemy z płynnością.
Na poprzednim komputerze miałem kartę graficzna na AGP i flash się ciął niemiłosiernie jakby obraz przesuwał się falami z góry na dół przy każdej rozdzielczości takiego filmu. Dopiero przesiadka na komputer wyposażony w PCI express problem rozwiązał. :-)
Image
User avatar
ihtius Poland (pl) Male
User level 11
 
Posts: 2527
Joined: 03 Jan 2011, 19:33
Last Visit: 29 May 2019, 22:54
Online: 65d 16h 31m 19s
Location: Lublin
Lamps demolished: 0 (+0)
Reputation point: 693
ConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliereConsigliere

Re: Drobny błąd czysto graficzny w Fire & Ice

Post IP: rejestrowane!

Miałem na myśli, że dotychczasowy WinUAE 2.x.x powinien zadziałać poprawnie na podobnej specyfikacji:
AMD Athlon XP 2000MHz (WinUAE i tak używa tylko jednego rdzenia)
2 GB Ram (zależy jaki system)
Karta graficzna - dosyć dobra, ale taka za przynajmniej 200,300 zł (musi wspierać to co Toni zaprojektował)
User avatar
Anthrox Poland (pl) Male
Administrator `BO
 
Posts: 12708
Joined: 22 May 2010, 16:48
Last Visit: Today, 03:18
Online: 323d 14h 48s
Highscores: 3
Lamps demolished: 166 (+147)

Next

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to Trashcan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests