Grał ktoś w ten badziew? Jak strzelać? Naładowałem pistolet, ale za chiny ludowe nie da się strzelać. Ma ktoś może całą klawiszologię?
! | Zgodziłem się, aby ten temat powstał, mimo, że nie ma exeka //Anthrox |
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=61_1356183524.jpg by bebokus »
Grał ktoś w ten badziew? Jak strzelać? Naładowałem pistolet, ale za chiny ludowe nie da się strzelać. Ma ktoś może całą klawiszologię?
! | Zgodziłem się, aby ten temat powstał, mimo, że nie ma exeka //Anthrox |
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/images/avatars/no-av.png by esial »
Takowoż zrobiłem drogi Esialu //roki76
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2_1653327659.png by Anthrox »
Chociaż pewnie co za dużo to niezdrowo

Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=61_1356183524.jpg by bebokus »

Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/images/avatars/no-av.png by norbi »
http://www.whdload.de/games/BezKompromisu.html
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=61_1356183524.jpg by bebokus »
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2_1653327659.png by Anthrox »
Code: Select all
version 1.0b (01.02.08) done by Irek:
- three other Icons added (created by me)
- Solution and Introduction to three languages added
Jak widzisz niejaki Irek Kłoska stworzył solucję i wprowadzonko.
W skrócie: musisz odbezpieczyć broń klawiszem "/". Zabezpieczasz z kolei kropką.
Wklejam zawartość archiwum ze zmienionym kodowaniem znaczków PL i małymi poprawkami:
Irek Kłoska wrote: Instrukcja do gry Bez Kompromisu
--------------------------------
*** Tekst typował ***
** Irek Kloska **
1.WSTĘP
XXII wiek. Po katastrofie nuklearnej życie na powierzchni stało się
niemożliwe. Wielkim nakładem prac zbudowano system przemyślnych
korytarzy pod ziemią. Mieszkańcy podziemnego państwa nie mają
lekkiego życia. Częstą przyczyną kłopotów są akty terroryzmu dokonywane
przez syndykaty. Swego czasu pracowałeś dla jednego z syndykatów,
pod wodzą człowieka zwanego Profesorkiem.
Po pewnym czasie przestałeś być potrzebny i szef cię skreślił.
Dał ci zlecenie i pozwolił wpaść w pułapkę.
Dostałeś wyrok skazujący na siedem lat ciężkich robót.
Teraz masz to już za sobą. Nadszedł czas wyrównania rachunków.
Nic cię już nie powstrzyma przed zniszczeniem Profesorka
w grze BEZ KOMPROMISU!
2.STEROWANIE
2.1) KLAWIATURA
2.1.a) EKRAN GŁÓWNY:
/ -> odbezpieczenie broni.
. -> zabezpieczenie broni.
c -> możliwość wpisania kodów.
SPACE -> przegląd aktualnie posiadanych przedmiotów.
ENTER -> podnoszenie lub użycie przedmiotów, rozmowa z napotkaną osobą.
2.1.b) PRZEGLĄD PRZEDMIOTÓW:
Informacje o każdym posiadanym przedmiocie uzyskujemy poprzez naciśnięcie
odpowiedniego klawisza funkcyjnego, którego numer podany jest z lewej
strony nazwy danego przedmiotu. ESC wyjście do gry.
F1-> PISTOLET
F2-> TARCZA
F3-> KREDYTY
F4-> KARTA ID
F5-> KARTA MAGNETYCZNA
2.1.c) ROZMOWA:
ENTER-> przerwanie kwestii osoby z którą rozmawiasz.
F1,F2,F3 -> wybór twojej kwestii.
2.1.d) UŻYWANIE PRZEDMIOTÓW:
ENTER-> jeżeli dany przedmiot znajduje się w twoim posiadaniu to
automatycznie zostanie on wybrany i użyty.
2.1.e) PRZEŁĄCZNIKI, BEZPIECZNIKI, ZAMKI CYFROWE:
Przełączniki i bezpieczniki pozwalają na wyłączanie teleportów i wind oraz
na zamykanie i otwieranie drzwi znajdujących się na danym etapie.
Używanie przełączników polega na wciśnięciu jednego z trzech klawiszy
funkcyjnych (F1,F2,F3), który pozwoli na odpowiednie zamontowanie
bezpiecznika lub wciśnięcie przycisku. W przypadku zamków cyfrowych
rzecz ma się nieco inaczej. Kod wpisuje się przy użyciu joysticka.
Naciśnięcie FIRE powoduje zmianę cyfry o jeden, a ruch w jakimkolwiek
kierunku zmianę cyfry na kolejną. Kod zatwierdza się poprzez wejście do gry.
Do gry wychodzi się klawiszem ESC.
2.2 JOYSTICK
LEWO/PRAWO -> chodzenie lub jeżeli kucnąłeś przewrót w lewo lub w prawo.
DÓŁ -> kucnięcie.
GÓRA -> wstanie.
2.2.a) GDY BROŃ JEST ZABEZPIECZONA:
. -> broń jest zabezpieczona
FIRE+LEWO+/PRAWO -> bieg w lewo i w prawo.
FIRE+GÓRA/DÓŁ -> stojąc pod lub na teleporterze lub na windzie,
teleportacja albo jazda piętro wyżej lub niżej.
2.2.b) GDY BROŃ JEST ODBEZPIECZONA:
_ -> broń jest odbezpieczona.
FIRE -> strzał.
Solucja (odradzam czytanie, żeby nie psuć sobie gry):
Bez Kompromisu-> jest grą typu Action-Adventure.
A żeby się w nią pobawić potrzebne będą nam Joystick oraz Klawiatura.
Poziom 1
--------
CODE-28467
Początek Gry:
Idź 3 razy na prawo teraz użyj teleportu (fire+góra), dalej na prawo i użyj
następnego teleportu. Idź na lewo do końca korytarza użyj windy (fire+góra)
idź na prawo (naładuj twoją broń i tarczę < czarne drzwi>+ enter)
Idź z powrotem tą samą drogą uwaga w drugim pokoju znajduje się wróg
(przeładuj broń "_" i załatw go, weź jego magnetyczną kartę i ładunek
wybuchowy "enter"). Użyj teleportu i idź do twojego starego kumpla
Kerka (lewo + teleport+prawo).
Pogadaj z nim trochę: (wciśnij klawisz F2,F2,F1,F1,F1).
Aby otrzymać kartę magnetyczną musisz odnaleźć Czarnego i skradzioną forsę.
Idź na lewo, lewo użyj teleportu na dół a potem dalej na lewo.
Znajdując Czarnego gwarzymy kilka sylab z nim (F1,F2,F2,F1)->uwaga
niebezpieczeństwo z prawej strony no i po kłopocie, Czarny nie ma
innego wyjścia jak oddać forsę(F1). Teraz udajemy się z powrotem do Kerka.
Po udanej zamianie, idziemy już z nowo nabytą kartą na lewo+lewo+
teleport na dół+lewo+teleport+na dół idź na prawo użyj karty
magnetycznej (enter) uwaga wróg z prawej rozwal go. Idź teraz na
prawo+prawo uwaga przeciwnik załatw go użyj teleportu i idź na dół
(uwaga wróg) i po kłopocie idź na lewo i użyj windy na dół a potem idź
na lewo. Ups, podwójne drzwi ale na szczęście mamy materiał wybuchowy
(użyj go przez "enter") i uciekaj do następnego pomieszczenia.
Po wybuchu droga jest teraz wolna, użyj windy na dół.
Brawo! Właśnie skończyłeś pierwszy etap twojej podróży.
Poziom 2
--------
CODE-34771
Idź na prawo wzdłuż korytarza, użyj teleportu na dół (pokój 5).
Kucnij natychmiast (niebezpieczeństwo) idź na lewo, lewo (uwaga wróg)
likwidujemy go i jesteśmy w posiadaniu jego "karty magnetycznej".
Idź z powrotem na prawo i użyj teleportu na dół, idź na prawo do końca
korytarza (naładuj broń i tarczę). Teraz udaj się do następnego teleportu po
lewej stronie i teleportuj się na dół. Teraz idź dwa razy na prawo i użyj
teleportu, idź w lewo dwa razy użyj następnego teleportu do góry, idź w
lewo i użyj teleportu do góry (uważaj na robota) teraz idź znowu na lewo,
i tu użyj twoją kartę magnetyczną (przez klawisz enter) idź dalej w lewo,
i tak oto przechodzimy do trzeciego etapu.
Poziom 3
--------
CODE-53921
Idź na prawo, załatw strażnika idź dalej na prawo i weź "bezpiecznik" oraz
"ładunek wybuchowy" ze sobą. Idź z powrotem na lewo do pobliskiego
teleportu teraz idź na dół+dół. Idź na prawo+prawo+góra+prawo+
prawo (uwaga wróg)+prawo (uwaga wróg)+prawo+na dół.
Idź na lewo (użyj ładunku wybuchowego przy drzwiach, droga jest teraz
wolna, weź bezpiecznik i idź z powrotem do przełącznika (użyj F1+F2),
Teleport na dole jest włączony idź na dól+lewo+dół+prawo
(weź 300 kredytów) idź z powrotem, góra+lewo+lewo+lewo, zejdź na dół
do człowieka siedzącego w kącie pokoju. Porozmawiaj z nim (F1,F1,F1)
od niego otrzymujesz code >6,8,9,0,1,5,8,2,2,< teraz idź na lewo, zabij
strażnika i użyj "code" przy teleporcie. Etap trzeci jest właśnie skończony.
Poziom 4
--------
CODE-82815
Użyj twojej karty (enter) teraz musisz na chwilę porozmawiać ze strażnikiem
(F1,F2). Idź na prawo+prawo, rozmowa z następnym gościem
(F2,F1,F1,F1,F1) udaj się teraz na dół a potem w prawo i użyj "przełącznika"
do drzwi (wyłącz drzwi "A" F1 i włącz drzwi "B" F3) teraz drzwi na górze są
otwarte. Udajemy się powrotną drogą do teleportu a potem do końca
korytarza dochodzimy do teleportu.
Gratulacje, właśnie jesteś o jeden etap dalej.
Poziom 5
--------
CODE-61782
Idź na prawo+prawo, otwórz drzwi kartą magnetyczną (uwaga wróg) załatw
go i idź dalej na prawo+prawo+prawo+dół+prawo, weź bezpiecznik
oraz notes ze sobą. Udaj się z powrotem do góry, idź na lewo+góra+prawo
(użyj przełącznika do drzwi (F2)) zejdź teraz na dół do następnych drzwi.
Aby je otworzyć musisz użyć twojego notesu (przez spację)->wpisz
następujący kod "3,4,2/6,1,5/2,4,1". Uwaga strażnik blokuje ci drogę,
zlikwiduj go i idź teraz na prawo do celi gdzie znajduje się więzień i
porozmawiaj z nim (F2,F1,F1). Jesteś teraz w posiadaniu nowej karty
magnetycznej. Teraz udaj się z powrotem do góry, ups drzwi z drugiej strony
są zablokowane ale to nic użyj ponownie notesu i wpisz
kod: "1,6,5/3,4,2/6,4,7" droga jest wolna.
Na górze użyj przełącznika (F3) teraz zejdź na dół do następnego teleportu,
idź na prawo+prawo użyj karty od więźnia i teleportuj się do ostatniej misji.
Poziom 6
--------
CODE-38417
Na początku włącz przełącznik (F1+F3), teleportuj się do góry idź na lewo
użyj windy a potem na prawo, weź "bombę z detonatorem" idź teraz tą
samą drogą którą przyszedłeś teleportuj się na dół i włącz teraz wszystkie
przełączniki (F1+F2+F3) - idź teraz na prawo do końca korytarza (uważaj
szczególnie w trzecim pomieszczeniu na lasery i roboty) gdy w końcu
znajdziesz się przy białym pojeździe od Profesorka, zamontuj bombę
"przez return". Idź teraz na lewo do następnego teleportu, później w prawo
do końca korytarza. Profesorek widząc zbliżające się niebezpieczeństwo
bierze nogi za pas. Niestety biedaczyna nie wie o tym ze w jego pojeździe
znajduje się bomba. Profesorek otrzymuje zasłużoną karę a ty pokazałeś że
potrafisz dotrzymać słowa i działać bez wszelkich kompromisów!
** K O N I E C **
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=61_1356183524.jpg by bebokus »
/ -> odbezpieczenie broni.
. -> zabezpieczenie broni.
No tak, to było takie oczywiste. W Flashback wyciąga się broń spacją i chowa spacją, tutaj mamy do czynienia z zaawansowną techniką.
Re: Bez Kompromisu
https://forum.thecompany.pl/download/file.php?avatar=2_1653327659.png by Anthrox »
bebokus wrote:tutaj mamy do czynienia z zaawansowną techniką.
Poległeś.
- ↳ Polski
- ↳ ♪♫♬ Trwające wydarzenia ♬♫♪
- ↳ Zakończone wydarzenia
- ↳ Przywitaj się
- ↳ Rejestracja & Informacje
- ↳ Pomysły i problemy
- ↳ EXEki
- ↳ Zgłoś problem
- ↳ Pytania techniczne
- ↳ Rozwiązane problemy
- ↳ Inne sprawy
- ↳ Commodore Amiga
- ↳ Software
- ↳ Hardware
- ↳ Recenzje sprzętu
- ↳ WinUAE
- ↳ Komputery PC
- ↳ Software
- ↳ Hardware
- ↳ Recenzje komputerowe
- ↳ Inne platformy
- ↳ Arcade / MaMe
- ↳ Android
- ↳ Atari
- ↳ DosBox
- ↳ Nintendo
- ↳ Playstation
- ↳ Xbox
- ↳ PC-Engine
- ↳ ScummVM
- ↳ Sega
- ↳ Gry
- ↳ Recenzje
- ↳ Rekordy
- ↳ Poszukiwacze
- ↳ RetroIndie
- ↳ Remake i porty
- ↳ Ustawka
- ↳ Zapowiedzi
- ↳ Scena
- ↳ GFX
- ↳ MSX
- ↳ DEMOs
- ↳ Pomoce do gier
- ↳ Solucje
- ↳ Longplaye
- ↳ Pogaduszki wszelakie
- ↳ News
- ↳ Ankiety
- ↳ Humor
- ↳ Kącik filmowy
- ↳ Kącik muzyczny
- ↳ Kącik antykwariatowy
- ↳ Giełda
- ↳ Konkursy i zabawy
- ↳ Poradniki
- ↳ Recenzje
- ↳ Paranormalne
- ↳ Polityka
- ↳ Domowa apteczka
- ↳ English
- ↳ ♪♫♬ Ongoing events ♬♫♪
- ↳ Completed events
- ↳ Welcome
- ↳ EXEs
- ↳ Bugs
- ↳ Technical questions
- ↳ Solved Bugs
- ↳ Emulation
- ↳ General talk
- ↳ Humor
- ↳ Poll discussion
- ↳ Tutorials
- ↳ High Score
- ↳ Archiwum Zakładowe
- ↳ Propozycje
- ↳ Błędy
- ↳ Pozostałe
- ↳ Archiwalne działy
- ↳ Laboratorium olesia
- ↳ Especial EXEs
- ↳ Arcade
- ↳ Atari
- ↳ C-64
- ↳ MSX
- ↳ Nintendo
- ↳ PC-Engine
- ↳ Playstation
- ↳ Remakes
- ↳ Sega
- ↳ Dział próśb
- ↳ Games & Demos REQ