Polski

Ciemna Strona - edycja HEX

Jeśli masz problem z instalacją oprogramowania nie wiesz jak ustawić poprawnie emulator WinUAE - ten dział jest dla Ciebie.
Anthrox Post przez jester » wczoraj, o 07:05
Dzięki ale ma już ją od dawna :P tyle że właśnie mam kolejny problem, doszedłem do miejsca w którym w solucji jest napisane:

"UWAGA! Jeśli w Twojej wersji coś się tu psuje, będziesz musiał dokonać paru drobnych zmian w pliku xdatO i w aktualnym savie.
W pliku xdatO na pozycji $44F2 zamień $153A na $11B6.
Na pozycji $4516 zmień $153A na $11B6, a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384 (wiadomość od autora gry!)."

i bez zrobienia tego nie przejdę dalej bo przedmiot zrobiony z eksponatu i koca nie wyświetla się poprawnie w inwentarzu jak i nie da się rozbić kulki młotkiem! Korzystam z Ciemnej Strony w wersji .exe [(v2.5)(PL)(1997)(Diogenes)-TheCompany)], sejvowałem tylko z poziomu emulatora (F12->save)

---
z emulacji

Zmiany mogę wprowadzić - tylko nie rozumiem tego fragmentu:
a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384


O co chodziło autorowi?

Swoją drogą - ciekawe czy jak zedytuję sam xdatO gra się nie będzie pitolić w ogóle (tj. nie będzie potrzeby edytowania save)
Page 1 of 2 2 https://forum.thecompany.pl/winuae/ciemna-strona-edycja-hex-t1426.html
2011-08-30T22:12:35+01:00
Post przez jester » wczoraj, o 07:05
Dzięki ale ma już ją od dawna :P tyle że właśnie mam kolejny problem, doszedłem do miejsca w którym w solucji jest napisane:

"UWAGA! Jeśli w Twojej wersji coś się tu psuje, będziesz musiał dokonać paru drobnych zmian w pliku xdatO i w aktualnym savie.
W pliku xdatO na pozycji $44F2 zamień $153A na $11B6.
Na pozycji $4516 zmień $153A na $11B6, a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384 (wiadomość od autora gry!)."

i bez zrobienia tego nie przejdę dalej bo przedmiot zrobiony z eksponatu i koca nie wyświetla się poprawnie w inwentarzu jak i nie da się rozbić kulki młotkiem! Korzystam z Ciemnej Strony w wersji .exe [(v2.5)(PL)(1997)(Diogenes)-TheCompany)], sejvowałem tylko z poziomu emulatora (F12->save)

---
z emulacji

Zmiany mogę wprowadzić - tylko nie rozumiem tego fragmentu:
a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384


O co chodziło autorowi?

Swoją drogą - ciekawe czy jak zedytuję sam xdatO gra się nie będzie pitolić w ogóle (tj. nie będzie potrzeby edytowania save)

2011-08-30T22:35:10+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

No ja to zrozumiałem tak, że pod offsetem 8D7F w pliku save'a jest zapisana jakaś liczba, od której trzeba odjąć 384. Oczywiście wszystko szesnastkowo. No to już wiesz co i jak, także HIEW plus Kalkulator "w łapę" i jedziesz Anrek. Musisz poprawiać bugi, nie chciało się być na zlocie to "trzeba będzie za***rdalać" ;P

2011-08-30T23:48:51+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Czyli jednak dobrze zrozumiałem.
Dzięki olesiu - sprawdzę :-)

2011-09-01T16:05:42+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Więc:

W pliku xdatO na pozycji $44F2 zamień $153A na $11B6. -> zrobione
Na pozycji $4516 zmień $153A na $11B6 -> tutaj jest 000 zamiast 153, ale przymknijmy oko

a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384 -> tutaj również jest 00, co mnie martwi

Nie ma ktoś alternatywnej wersji gry (nie od Wanted Team?)
Przecież nie będę liczby ujemnej wsadzał, a trochę ryzykowne zostawić zerowe bajty :)

2011-09-01T21:02:07+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX


2011-09-01T21:17:46+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Niestety plik jest w tym miejscu taki sam - więc instrukcja spatchowania wydaje się mało dokładna...

2011-09-05T10:52:38+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Zrób kopie pliku i spróbuj, co Ci szkodzi, ja przerobiłem Virus Exekutora wstawiając w kodzie dużo zer z Anty Virusa na bezpieczny sejf dla wirusów.

2011-09-05T15:36:00+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Chodzi o to, że nie mogę szaleć z eksperymentami bo nie mam osoby, która dokładnie mi grę sprawdzi.
A nie chcę potem zabugowanego exeka wstawiać na główną TC.
Prędzej niech mi ktoś da sprawną / przerobioną wersję w którą grał i przeszedł od początku do końca.

2012-09-25T22:18:11+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Zdążyłem się już przywitać, zaznaczyłem też, że jedną z przyczyn wizyty na Waszym forum jest pewien drobiazg, a by też niepotrzebnie nie spamować, uważam, że mogę się udzielić w tym <choć niestety już troszkę leciwym> temacie :)

Sprawa, z którą się zgłaszam, załazi mi już od pewnego czasu za skórę. Otóż kiedyś miałem przyjemność grać w ww grę, z dyskietek, niestety jednak problem pojawiał się w momencie, gdy usilnie starałem się dorwać szyfr, do klapy w podłodze, w jednym z pomieszczeń - jego brak uniemożliwiał kontynuację gry. Po jakimś czasie ruszyło mnie, by spróbować znów swych sił, uprzednio pamiętając o owym "zabezpieczeniu", zassałem więc wersję z portalu LemonAmiga, gdzie oczywiście znajdowała się wersja "inteligentnie" obchodząca ów morderczą klapę. Skończyło się na tym, że pogubiłem się w swoich czynach i odpuściłem sobie rozgrywkę po raz kolejny. Parę dni temu, ruszyło mnie coś, by nie dać grze za wygraną i spróbować jeszcze raz. Tym razem z solucją w łapie. W skrócie: wersja z LemonAmiga działała bez zarzutu, do momentu ostatnich chwil, przed ukończeniem gry, nóż nie dało się za cholerę gryzoniem wyłapać pewnego elementu na ekranie (macak aliena, jak mi z solucji wiadomo). W dodatku na "poziomie serwisowym", w miejscu napraw, znajdują się tajemnicze drzwi, które niestety też wymagają jakiejś kombinacji, tym razem liter. Wersja z PPA, niestety uniemożliwia również odsunięcie tej cholernej, bialusiej klapy. Natomiast wersja na Waszej stronie, jak przeczytałem w komentarzach, ma naprawiony bug, uniemożliwiający zakończenie rozgrywki, niestety znów prośba o ciąg cyfr/liter. Moje pytanie zatem przedstawia się następująco: Czy są gdzieś udostępnione owe dwa wymagane kody, bądź jeśli nie, czy ktoś posiada zapis, właśnie z ostatnich chwil rozgrywki, do zamieszczonej tutaj wersji? Jeśli to pomoże, udostępniam zapis, z wersji LemonAmigowej, właśnie z fragmentu z macakiem. Jeśli to możliwe, prosiłbym o rychłą odpowiedź. Wiem, że zawracam tyłek taką błahostką, jednak nie zaznam spokoju wiecznego, nie obejrzawszy uprzednio zakończenia :P :)

Pozdrawiam! :)

2012-09-26T00:55:01+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Tak, patch został naniesiony, ale nie było osoby, która ten fragment przetestuje, a z braku informacji, że problem nadal występuje problem uznałem za rozwiązany.
Dziwne, że masz nadal z tym problem, bo wersja została złamana przez Wanted Team.
Grałeś od samego początku rozumiem, czy kombinowałeś z załadowaniem stanu gry?
Bo po naniesieniu patcha trzeba było grać od nowa.

I nie zawracasz głowy, bo pewnie nie wiesz, ale staramy się dostarczyć poprawne wersje amigowe - czasem jakiś użytkownik dostarczy odpowiednią dyskietkę, czasem cracker poprawi swoje dzieło po latach...
...ale bez pomocy (testowania użytkowników) to lipa.
Save z Lemona mi nie pomoże, bo dla pewności w exeka TC powinno się grać od samego początku.

2012-09-26T06:56:31+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Tak, grałem od nowa, poza tym, w bardzo prosty sposób sprawdzić można, czy wersja posiada ów zabezpieczenie, w postaci kodu - chyłkiem ruszyć w stronę klapy, na samym początku gry. Deklaruję, że mogę zająć się testami i sprawdzić, czy wersja nadaje się do przejścia, jednak ten cholerny szyfr tu przeszkadza ;)

2012-09-26T10:14:06+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Na plandece z grą załączyłem swego czasu mapkę:
Image

Ale tutaj również nie ma nic o kodzie - zrób mi SGF (zapisz go na pulpicie, spakuj i wrzuć) i zobaczę jak ten kod wygląda - moźliwe, że jest stały.

Trafiłeś w dobre ręce - jak rzeczywiście będzie problem z tym kodem, to pogadam w Twojej sprawie i jak to zabezpieczenie, na pewno uda się zapaczować. Byleby to nie był kod który można zdobyć podczas gry z jakieś łamigłówki - gra jest super, ale nie miałem jeszcze okazji jej przejść :tuptup1:

2012-09-26T20:42:54+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Psiakrew, gra sobie ze mną chyba w kulki leci, odpaliłem Ciemną dosłownie przed momentem, okazało się, że teraz przez klapę można przejść omijając ów kod, z czym wcześniej był problem :o Albo pijany byłem, albo zmęczony, kiedy ostatnio to sprawdzałem, natomiast drzwi dalej zostają zaryglowane, co prawda według solucji, nie jest potrzebne ich otwarcie, nigdy jednak nie wiadomo, załączam SGF do nich tutaj. Wyjdzie jeszcze na to, że niepotrzebnie odkopywałem stary temat :mur: Dziś w nocy na spokojnie usiądę i spróbuję przejść grę od samego początku, wtedy też napiszę na forum, czy jest możliwe jej poprawne zakończenie :)

2012-09-26T21:26:26+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Haha, zdarza się :)

Grunt żeby testnąć gruntownie ( :-E ) EXEka żebyśmy wiedzieli czy/że ta wersja działa poprawnie.

2012-09-26T21:53:23+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Stare tematy można u nas odkopywać, nie dostaniesz za to ostrzeżenia. Po to istnieją.

2012-09-27T00:20:13+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Ha! A jednak jest błąd. Niestety widać nie powiodła się tutaj edycja HEX, błąd ze znikającym przedmiotem występuje nadal, jako dowód zamieszczam SGF (widać, jak zamiast miał pojawić się "eksponat z paskiem", zaistniał dwukrotnie pociachany koc, którego i tak użyć nie sposób). :)

Przy okazji, jeszcze w ramach testów, okazało się, że gra raz się zwiesiła [czarny ekran], poza tym, nie zauważyłem żadnych niedogodności :)

2012-09-27T00:48:58+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Poprosiłem Don Adana o zaopiniowanie - w wolnym czasie napisze swojego 1 posta! :tuptup1:

2012-09-27T00:52:24+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Zatem z niecierpliwością wyczekuję odpowiedzi, może dojdziem, do jakiegoś konsensusu :)

Coś mnie podkusiło, by czegoś spróbować - z efektem, jako tako pozytywnym. W momencie, gdy łączyłem za każdym razem rozbity eksponat z paskiem koca, w tym momencie następował problem. Zrobiłem więc tak, że zamiast brać jeden, wziąłem wszystkie i bach! O dziwo nie nastąpił ww bug, lecz niestety, stoję w tym samym miejscu, co uprzednio. Prawdopodobnie jest to bug w grze, lub niedopatrzenie w solucji, szczerze, bladego pojęcia nie mam. Załączam SGF z alienem w roli głównej: KliK! NIE DZIAŁA santa13

2012-10-01T23:20:00+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Mam dobrą nowinę - Don postanowił rzucić okiem i przesłał mi instrukcję możliwego fixa - zapoznam się z nią i wrzucę wersję do testów - oczywiście przechodzisz od początku, bez używania save/sgf - bo inaczej test nie będzie wiarygodny - odczytasz grę z błędami.

.::edit::.
Analiza została przesłana do Dona - czekam na jego odpowiedź.

2012-10-02T09:33:04+01:00

Re: Ciemna Strona - edycja HEX

Podsumujmy: @Siergiejska

Wersja na PPA zdaje się, że to wersja 1.3 wydana przez grupę ICE!, ja korzystam jeśli to możliwe z wersji od Wanted Team v1.0, bo wiem, że oni zawsze dbali o jak najlepsze wersje, a jak coś było źle podłamane, to poprawiali po pewnym czasie.

Pytania zadane przez Dona:
1) czy w wersji WT (exek) wystepuje pytanie o jakis kod? Jesli tak
to podeslij save'a sprzed tego pytania i napisz co trzeba zrobic.

Chociaż z Twojej wypowiedzi wynika, że nie ma tego problemu - podeślij zatem save'a z wersji I.C.E. PPA

2) w ktorej wersji da sie dojsc dalej? W wersji WT (exek) czy w wersji PPA?

Zrób osobiście save (wykorzystując slot w grze) w momencie, gdzie masz problem z przejściem na wersji PPA.
Staraj się jednak przechodzić ją zgodnie z solucją.

Return to WinUAE