Postanowiłem z ciekawości poruszyć ten temat na forum.
Niektóre gry świrują, gdy trzymając kierunek w lewo (joy2 left) wciśniemy kierunek prawo (joy2 right).
Co ciekawe, gdy trzymamy np. UP + Down -> nie ma problemu.
Problem występuje tylko na emulatorze, ponieważ na prawdziwym joysticku nie jesteśmy fizycznie w stanie wcisnąć oba kierunki jednocześnie. Chyba, że rozbierzemy joystick i kabelki zepniemy na krótko
Taką grą jest np. Flood.
Chętnie bym to naprawił, ale nie wiem jeszcze jak ugryźć temat, a kiedy Wepl poprawi slave'a nie mam pojęcia - ludzie mu już o tym raportowali, ale póki co problem nadal jest nienaprawiony. Pomyślałem więc - czemu samemu tego nie naprawić.
Skoro dałem radę zablokować "Pauzę" w Lost Dutchman Mine to i tutaj może mi się udać.
Niestety...
Rawkey dla klawiatury jest powszechnie dostępny i już z łatwością znajduję pętlę sprawdzającą naciśnięty klawisz.
Jednak zasada naciskania przycisku joysticka pozostaje dla mnie zagadką.
Szukam po necie i szukam i nie wiem jeszcze jak ugryźć temat.
Pomyślałem, że mógłbym sprawdzać czy mamy wciśnięty jeden z kierunków - jeżeli tak, to wciśnięcie drugiego byłoby "odrzucane" do czasu puszczenia pierwszego kierunku lub coś w ten deseń.
Czy ktoś wie co się dzieje, gdy wciśniemy jeden z przycisków joysticka? Jaki sygnał dostaje wtedy Amiga?
Sugerowałem olesiowi, żeby po prostu zrobił odpowiedniego patcha w module, ale raz, że rozłożył bezradnie ręce (antywirusy wyły) dwa zrobiłby to raczej na strzałki, a grzebiąc w środowisku amigowym mógłbym wykrywać sygnały joysticka - czyli ten, który mnie interesuje.
Niektóre gry świrują, gdy trzymając kierunek w lewo (joy2 left) wciśniemy kierunek prawo (joy2 right).
Co ciekawe, gdy trzymamy np. UP + Down -> nie ma problemu.
Problem występuje tylko na emulatorze, ponieważ na prawdziwym joysticku nie jesteśmy fizycznie w stanie wcisnąć oba kierunki jednocześnie. Chyba, że rozbierzemy joystick i kabelki zepniemy na krótko

Taką grą jest np. Flood.
Chętnie bym to naprawił, ale nie wiem jeszcze jak ugryźć temat, a kiedy Wepl poprawi slave'a nie mam pojęcia - ludzie mu już o tym raportowali, ale póki co problem nadal jest nienaprawiony. Pomyślałem więc - czemu samemu tego nie naprawić.
Skoro dałem radę zablokować "Pauzę" w Lost Dutchman Mine to i tutaj może mi się udać.
Niestety...
Rawkey dla klawiatury jest powszechnie dostępny i już z łatwością znajduję pętlę sprawdzającą naciśnięty klawisz.
Jednak zasada naciskania przycisku joysticka pozostaje dla mnie zagadką.
Szukam po necie i szukam i nie wiem jeszcze jak ugryźć temat.
Pomyślałem, że mógłbym sprawdzać czy mamy wciśnięty jeden z kierunków - jeżeli tak, to wciśnięcie drugiego byłoby "odrzucane" do czasu puszczenia pierwszego kierunku lub coś w ten deseń.
Czy ktoś wie co się dzieje, gdy wciśniemy jeden z przycisków joysticka? Jaki sygnał dostaje wtedy Amiga?

Sugerowałem olesiowi, żeby po prostu zrobił odpowiedniego patcha w module, ale raz, że rozłożył bezradnie ręce (antywirusy wyły) dwa zrobiłby to raczej na strzałki, a grzebiąc w środowisku amigowym mógłbym wykrywać sygnały joysticka - czyli ten, który mnie interesuje.