Polski

WinUAE - debugger / memory editor

Jeśli masz problem z instalacją oprogramowania nie wiesz jak ustawić poprawnie emulator WinUAE - ten dział jest dla Ciebie.
Anthrox Więc tak - jak wiedzą niektórzy normalny WinUAE ma wbudowany debugger...
Można nim robić wiele różnych rzeczy (dumpowanie romu w tym temacie pomińmy) mnie interesuje inne zagadnienie.
Czy ma ktoś tutorial, który pokazuje przykłady jak za pomocą debuggera można zmienić instrukcje gry w taki sposób, że nie odejmuje nam żyć/energii ?

Wiem o watchpoint (zamrażanie komórek) jednak mnie interesuje znalezienie odpowiedniej instrukcji, jej zdissamblowanie (komendą d) a następnie zmianę instrukcji na NOP albo zrobienie psikusa w postaci ustawienia zmiany wartości na 0 (gdy NOP powoduje np. wykrzaczenie się gry)
Jest to 100% lepsze od rozwiązania z watchpoint

Szukałem trochę po EAB, ale niestety nie znalazłem nic interesującego. Więc jak ktoś ma doświadczenie z Action Replayem, albo nauczył się grzebać z wykorzystaniem debuggera WinUAE zapraszam do podzielenia się doświadczeniem :mrgreen:

Załóżmy, że wiem w jakiej komórce jest zmieniana wartość.
Nie wiem jak znaleźć i zmienić rozkaz np.:

SUB.W A(A5),D0
który zmieniłbym na:
ADD.W #0,D0

co w praktyce powodowałoby dodawanie zer do ilości posiadanej energii ;)

[edit]
Artykuły z MA na temat obsługi Action Replaya w grach ("Inna droga" i "Kącik włamywacza") znajdują się w numerach: 1/93, 2/93, 3/93, 4/93,7/93

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
Page 1 of 1 1 https://forum.thecompany.pl/winuae/winuae-memory-editor-t1132.html
2011-05-06T01:46:14+01:00
Więc tak - jak wiedzą niektórzy normalny WinUAE ma wbudowany debugger...
Można nim robić wiele różnych rzeczy (dumpowanie romu w tym temacie pomińmy) mnie interesuje inne zagadnienie.
Czy ma ktoś tutorial, który pokazuje przykłady jak za pomocą debuggera można zmienić instrukcje gry w taki sposób, że nie odejmuje nam żyć/energii ?

Wiem o watchpoint (zamrażanie komórek) jednak mnie interesuje znalezienie odpowiedniej instrukcji, jej zdissamblowanie (komendą d) a następnie zmianę instrukcji na NOP albo zrobienie psikusa w postaci ustawienia zmiany wartości na 0 (gdy NOP powoduje np. wykrzaczenie się gry)
Jest to 100% lepsze od rozwiązania z watchpoint

Szukałem trochę po EAB, ale niestety nie znalazłem nic interesującego. Więc jak ktoś ma doświadczenie z Action Replayem, albo nauczył się grzebać z wykorzystaniem debuggera WinUAE zapraszam do podzielenia się doświadczeniem :mrgreen:

Załóżmy, że wiem w jakiej komórce jest zmieniana wartość.
Nie wiem jak znaleźć i zmienić rozkaz np.:

SUB.W A(A5),D0
który zmieniłbym na:
ADD.W #0,D0

co w praktyce powodowałoby dodawanie zer do ilości posiadanej energii ;)

[edit]
Artykuły z MA na temat obsługi Action Replaya w grach ("Inna droga" i "Kącik włamywacza") znajdują się w numerach: 1/93, 2/93, 3/93, 4/93,7/93

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

2011-05-06T06:49:15+01:00

Re: WinUAE - debugger / memory editor

We wczesnych numerach Magazynu Amiga były kursy Action Replaya by Uran, sprawdź w okolicach 10-11/93.

2011-05-10T19:39:02+01:00

Re: WinUAE - debugger / memory editor

O, może się przydać - tylko wolałbym od razu szkolić się na debuggerze.
Tak jak wyżej pisałem wyszukiwanie komórek z zawartością mam opanowane, nie potrafię tylko jeszcze znajdować rozkazów, które mógłbym zmienić (czyt. sprawdzać stan PC) i tu by się przydała pomoc takiego Galahada :hee:

Edit:

Oj coś mi mówi, że raczej się obejdę bez pomocy w/w
1.png

2011-05-10T20:28:05+01:00

Re: WinUAE - debugger / memory editor

dałbym wiele za choćby mgliste pojęcie o czym wy nadajecie


Ja kiedyś bawiłem się hexem i ustawiałem $$$ w 1869 :-)

2011-05-10T20:41:21+01:00

Re: WinUAE - debugger / memory editor

Coś takiego tylko trochę bardziej "na żywo" w pamięci danej gry.

Na PieCowych aplikacjach też się możesz pobawić bardzo prostym "Action Replayem" - ściągnij sobie Cheat 'o' Matic, świetna zabawa przejść niektóre gry po raz setny z zablokowanym licznikiem czegoś-tam lub większą kasą na początku. :)

2011-05-10T21:36:22+01:00

Re: WinUAE - debugger / memory editor

I my właśnie nadajemy o tym jak grzebać w pamięci gry wykorzystując wbudowany debugger w WinUAE (w exekach offcoz zablokowany ze względu na bezpieczeństwo kluczy)

Dzięki temu ptaszek "Enable trainer" częściej zagości w Demonic Windows

Niestety komendy się nieco różnią, stąd ten temat :-)

Return to WinUAE